PDA

View Full Version : m'n Gibson 500T element zit erin



FNaRK
17 februari 2004, 21:51
:-D
van enkele fijne forum-mensen als geschenk mogen ontvangen voor het organiseren van de Meeting...met nogmaals mijn dank

Hij is in mijn Jackson Kelly geplaatst, i.p.v. de stock Duncan Designed..
en hier thuis klinkt het al moddervet / warm / heftig...

ben benieuwd hoe dat zondag op vol volume gaat klinken !

Negative K3 fan
17 februari 2004, 21:58
jij maakt ook niet echt haast met dingen he? je lijkt bijna een ambtenaar :D

maar anyway> heel veel geluk en succes er nog mee!

sash
17 februari 2004, 22:39
You iz welkom. Ik was niet bij de uitreiking jammergenoeg, maar goed, je hebt em dan eindelijk :D

Veel plezier ermee! De 500T is een van de weinige humbuckers waar ik weg van ben. Jouw ex SG-X was de eerste humbuckergitaar die goed klonk op mijn Fender. Instand overdrive :D

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 23:14
instant overdrive ja....dat was die van eelco toch (was ik ook bij) een normaal clean stukje zat er niet in....dat ding overstuurde al gelijk....
mijn BL is ook high output, maar overstuurt clean echt niet gelijk hoor :D
en als je weg bent van veel output, waarom speel je dan in godsnaam op sc's? :P

owja: felici mario...was al bang dat janno dat geld had gehouden ;)

sash
17 februari 2004, 23:33
en als je weg bent van veel output, waarom speel je dan in godsnaam op sc's? :P



Omdat humbuckers een nare nasmaak hebben en er zijn meer sc gitaren die goed klinken met mijn setup dan humbuckergitaren.

marc_o
18 februari 2004, 08:29
Sash, jij was toch die man die niet meer subtiel wilde zijn en een ZZ-top periode had en daarom humbuckers wilde?
Of is dat niet meer zo?

:-D

gerrekat
18 februari 2004, 09:18
Humbuckers ROELEN! :-D :-D

Lacrymosa
18 februari 2004, 09:23
Ik moet ook maar is rond gaan zoeken voor een 500t
damn die dingen heersen echte de pan uit

CheerS!!

FNaRK
18 februari 2004, 09:42
instant overdrive...misschien wel op al die buizen-amps

maar in mijn setup (Line6 Pod Pro en Hafler ss-amp) is er behalve een brute scheur ook een mooie warme clean uit te halen....

anyway...voor een nog mooiere clean gebruik ik toch mijn neck-PU

Punt
18 februari 2004, 10:34
Tja, ik heb net mijn 500T vervangen door Burstbucker3...
Da's toch ook heel mooi hoor :)

FNaRK
18 februari 2004, 10:38
en is die 500T wellicht nog te koop :wink:
ik heb nog wel een gitaar waar er 1 in kan

Misschien ruilen met een SD Full Shredd ?

marc_o
18 februari 2004, 10:55
Waar zit die 500T oorspronkelijk in dan?

FNaRK
18 februari 2004, 11:49
in ieder geval in de SG-X en in de Explorers...
maar dat kunnen de Gibson-professoren je wellicht beter vertellen :D



SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM ..
maar anyway...heeft iemand er nog 1 over, te ruil tegen een SD FullShred

Punt
18 februari 2004, 12:31
Die 500T zat stock in mijn LP Classic.
Ik heb beide elementen vervangen door BB #2 en #3.
Op dit moment houd ik de oude elementen nog even bij elkaar.

heavy-metal-thunder
18 februari 2004, 12:58
Tja, ik heb net mijn 500T vervangen door Burstbucker3...
Da's toch ook heel mooi hoor :)

En beschrijf de klank v/d burstbuckers eens, aub? Ik heb nl. een gitaar met een 500T i/d brug en sta op het punt een Gibson LP te kopen. Ofwel een Standard (met burstb) of een Classic (met 500T en 495).

De 500T vind ik wel fantastisch : scheuren, maar ook warme oversturing door vb. gitaarvolume en tone een beetje dicht te draaien.

Anders Destium
18 februari 2004, 14:15
in ieder geval in de SG-X en in de Explorers...
maar dat kunnen de Gibson-professoren je wellicht beter vertellen :D



SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM ..
maar anyway...heeft iemand er nog 1 over, te ruil tegen een SD FullShred

Ik wil die FS terug :evil:

Felici met je nieuwe pup trouwens... man dat is een klusje van een kwartier en jij doet er 3/4 jaar over :razz:

Mr.Bluesbreaker
18 februari 2004, 14:52
[/quote]

En beschrijf de klank v/d burstbuckers eens, aub? Ik heb nl. een gitaar met een 500T i/d brug en sta op het punt een Gibson LP te kopen. Ofwel een Standard (met burstb) of een Classic (met 500T en 495).

De 500T vind ik wel fantastisch : scheuren, maar ook warme oversturing door vb. gitaarvolume en tone een beetje dicht te draaien.[/quote]

moeilijk om te gaan beschrijven, veel mensen zien de burstbuckers als iets meer "vintage" klinkend, mid gericht en iets lagere output als de 500t, maar das weer zoiets persoonlijks, "vintage" en dergelijke termen. Je zou het echt zelf moeten horen om te oordelen als je echt wilt beslissen. De classic is (nog) meer een scheurbeest als de standard vind ik. De standard heeft naar mijn mening ook een iets bruikbaarder clean. maar nogmaals, probeer het naast elkaar te horen, de standard en de classic. Bij veel zaken hebben ze beide modellen wel op voorraad.

Negative K3 fan
18 februari 2004, 17:13
ik heb 2 gitaren met 500T's gespeeld, maar ik was niet echt heel erg onder de indruk, zeker niet sinds ik weet wat ze er hiervoor durven te vragen.

cas121
19 februari 2004, 11:09
wel even opletten met de verschillende burstbuckers.

je hebt de 1, 2 en 3 waarvan de laatste 2 meestal in vrij exclusieve gibsons zitten en de burstbucker pro, waar ze gebruik maken van een alnico5, die ze in de LP standard gooien...

FNaRK
19 februari 2004, 11:44
in ieder geval in de SG-X en in de Explorers...
maar dat kunnen de Gibson-professoren je wellicht beter vertellen :D



SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM ..
maar anyway...heeft iemand er nog 1 over, te ruil tegen een SD FullShred

Ik wil die FS terug :evil:

Felici met je nieuwe pup trouwens... man dat is een klusje van een kwartier en jij doet er 3/4 jaar over :razz:

ghehehe :D
SD Full Shredd kopen ? Is idd best een prettige PU, maar ik vind de 500T beter bij mijn sound passen.
Trouwens, het is te merken dat jij binnen een kwartier een PU vervangt...er zit een giga brom in mijn gitaar, varierend in volume per schakelstand :???: Proffesioneel soldeerwerk dude ..... NOT







:D

Chris Wolstenholme
19 februari 2004, 12:44
dat probleem heb ik ook, volume verschil per stand. is dat op te lossen dan?

schaap
19 februari 2004, 15:49
Check de electronica ff :???:

FNaRK
19 februari 2004, 16:23
waar zit dat ergens ?

Chris Wolstenholme
19 februari 2004, 17:27
ik heb nog is nagedacht, maar als je elementen met verschillende output heb, heb je volume verschil. doe je nix aan?

alhambra
19 februari 2004, 20:40
Die t500 was de enige reden om nog heel even te twijfelen aan de verkoop van de explorer, maar toen ik nog is een keer naar de gitaar wist ik het zeker.

WEG DAT DING :-D

Anders Destium
20 februari 2004, 18:58
ghehehe :D
SD Full Shredd kopen ? Is idd best een prettige PU, maar ik vind de 500T beter bij mijn sound passen.
Trouwens, het is te merken dat jij binnen een kwartier een PU vervangt...er zit een giga brom in mijn gitaar, varierend in volume per schakelstand :???: Proffesioneel soldeerwerk dude ..... NOT
:D

Tja, bij mijn versterkers weet je nooit of de storing uit de gitaar of uit de versterker komt :lol: :oops: