PDA

View Full Version : Leren spelen



Sambal
17 februari 2004, 19:46
Ik ga binnenkort mijn eerste gitaar setje kopen voor 500 euri en wil dan een aantal maanden zelf wat kloten op mijn gitaar met wat tips van een vriend, die een paar maanden speelt.

Ook kan ik wat accoorden schema's van internet plukken en een 'my first lessons' boek of whatever uit de bieb schooien. Daarnaast heb je op http://www.fenderplayersclub.com een aantal lessen voor beginners (oh ja, ik heb al cd-tjes van die jongen met wat beginners lessen)

Is dit goed, of is dit kansloos en moet ik wachten totdat er plek is voor mij voor muziekles?

Of kan ik nog andere dingen doen zonder les?

Alvast bedankt voor de reacties

BlackSun
17 februari 2004, 19:49
Je kan heel goed zelf alvast wat leren gitaar spelen, alleen zorgen dat je geen verkeerde techniek aanleert, dus ff op internet wat les-sites afgaan. Verder kan je simpele nummers met behulp van tabs proberen na te spelen.

Nicci
17 februari 2004, 20:35
Motivatie is al heel wat. Als je enige aaanleg hebt kun je er zelfs een heel eind mee komen.

Thom TK
17 februari 2004, 20:47
Ik heb zelf maar 3/4 jaar les gehad, en daarna ben ik zelf verder gegaan.
Om eerlijk te zijn heb ik absoluut niet het gevoel dat ik achter loop, op welk gebied dan ook.
Ik zou sowieso les nemen, maar als je heel gedreven bent, kan je in je eentje heel ver komen (maar les is natuurlijk de basis: voor de houding en de basistechnieken).

Blijepanda
17 februari 2004, 21:11
Ik heb zelf nooit gitaarles gehad (wel piano en keyboard lessen, nog steeds trouwens) en ik heb niet het gevoel dat ik les nodig heb, of zou hebben gehad. Als je motivatie hebt dan ben je na een halfjaar al een aardig stukje op weg.

ijzerbroot1
18 februari 2004, 08:24
Dat zal best gaan lukken zo. En voor je eigen motivatie: leer een simpel stukkie spelen, neem dat op en luister daar naar als je over een half jaar of zo de balen ervan krijgt. Zo van ik leer het noooooit. Dan zul je horen dat je toch vooruit bent gegaan!
En les is nooit weg.