PDA

View Full Version : kutzooi !!!



glacius
17 februari 2004, 18:13
wat een bende zeg ! kut 'd'adario

moest noodgedwongen dadario snaren kopen omdat de EB op was in de winkel... nu heb ik ze er 2 weken op zitten en nu klinken ze al dood :evil: :cry: :x



ik koop NOOIT meer 'd'adario snaren !!!

zo dit moest ik even kwijt ..

sickpunk
17 februari 2004, 20:11
mijne braken spontaan(op me bass) we waren klaar met optreden... en alles ging goed, en ik raak me G snaar aan(nie aanslaan, leg alleen me vinger erop) breekt dat ding in ene.....:S ik stond wel raar te kijken toen

BlackSun
17 februari 2004, 22:18
1 keer D'addario snaren gehad, na 3 dagen(door mijn ultra giftige zure zweethandjes :razz:) begonnen ze te roesten. Klonk werkelijk nergens meer naar. Geef mij maar Ernie Ball...

Javaca
17 februari 2004, 22:20
Ik vind ze heerlijk,

Ernie ball wordt bij mij zo stroef.

Bigfoot414
18 februari 2004, 11:11
Ik heb sinds kort ook EB's erop liggen, en ze bevallen me wel beter als d'addario, omdat ze betere sustain hebben en omdat ze beter gestemd blijven

kokteejl
18 februari 2004, 12:28
mmmm ik speel ook met d'addario's (sorry alst verkeerd geschreven is :p), maar wel met .12 (toch eergisteren men A gebroken, echt raar) dacht juist dat dikkere snaren minder snel gingen kapot gaan...maar de klank vind ik juist super

NeeraDJ
19 februari 2004, 11:17
Ik vind ze heerlijk,

Ernie ball wordt bij mij zo stroef.

+1!

Ik heb nu al 7/8 maanden een setje EXL110 op m'n Flying V zitten (.10-.46) en ze klinken nog steeds helder, glimmen, zijn stevig enz. Die genoemde problemen heb ik juist bij GHS en Fender. Ernie Ball vond ik ook heel stroef, hoewel ze wel de juiste volume hadden. Vreemd dat sommige mensen dit ervaren, ik maak m'n snaren ook niet schoon na het spelen ofzo :???:

Kjiratsiekoedel
19 februari 2004, 13:51
elixir for me!

Bins
19 februari 2004, 14:23
Ernie Ball!!! :P

pimmetje
19 februari 2004, 14:37
Ik heb eigenlijk geen van de bovenstaande problemen met welk merk dan ook.

Onlangs wel iets van "La Bella" snaren gezien... had ik nog nooit eerder van gehoord. Heeft iemand wel 'ns van dat merk wat op z'n gitaar gehangen?

Negative K3 fan
19 februari 2004, 16:36
Ik heb eigenlijk geen van de bovenstaande problemen met welk merk dan ook.

Onlangs wel iets van "La Bella" snaren gezien... had ik nog nooit eerder van gehoord. Heeft iemand wel 'ns van dat merk wat op z'n gitaar gehangen?

mijn (klassieke) gitaarleraar zweert erbij, hij heeft nu een setje zwarte snaren op zn klassieke. Heb ze zelf ook gehad (nietdie zwarte maar gewone), maar ik weet niet echt wat ik er van moet vinden.

Electrische snaren ervan heb ik nog nooit gezien.

Negative K3 fan
19 februari 2004, 16:36
Ik heb eigenlijk geen van de bovenstaande problemen met welk merk dan ook.

Onlangs wel iets van "La Bella" snaren gezien... had ik nog nooit eerder van gehoord. Heeft iemand wel 'ns van dat merk wat op z'n gitaar gehangen?

mijn (klassieke) gitaarleraar zweert erbij, hij heeft nu een setje zwarte snaren op zn klassieke. Heb ze zelf ook gehad (nietdie zwarte maar gewone), maar ik weet niet echt wat ik er van moet vinden.

Electrische snaren ervan heb ik nog nooit gezien.

Negative K3 fan
19 februari 2004, 16:37
Ik heb eigenlijk geen van de bovenstaande problemen met welk merk dan ook.

Onlangs wel iets van "La Bella" snaren gezien... had ik nog nooit eerder van gehoord. Heeft iemand wel 'ns van dat merk wat op z'n gitaar gehangen?

mijn (klassieke) gitaarleraar zweert erbij, hij heeft nu een setje zwarte snaren op zn klassieke. Heb ze zelf ook gehad (nietdie zwarte maar gewone), maar ik weet niet echt wat ik er van moet vinden.

Electrische snaren ervan heb ik nog nooit gezien.

andy
19 februari 2004, 21:54
Ha fijn een anti "d addario topic. :lol:
Kut snaren die snel roesten en ook nog eens snel kapot gaan. Kocht een setje omdat ze weer eens geen bright wires hadden en al na een maand knapt de A nota bene, fuck snaren. Ik was bijna vergeten waarom ik ze niet meer kocht. Maar nu weet ik het weer. :wink:

Johannes
20 februari 2004, 13:07
Ik vind die GHS boomers echt OK!!! .10 en .11 sets blijven echt heel strak :)

Ik heb net zoals bijna elke gitarist heel veel soorten snaren geprobeerd, maar op die gecoate snaren na oxideren ze allemaal. Je moet gewoon je snaren en je toets enzow zeer regelmatig schoonmaken, dat is nergens slecht voor!

Maar inderdaad, 'd addario snaren zijn NEUK!!!!!!!!!!! :evil:

Een maat van mij heeft roestvrij stalen snaren (van Boston jaja) raar maar waar, maar die dingen zijn ook wel goed, en worden absoluut niet vies.

Mr.Bluesbreaker
20 februari 2004, 14:50
Ha fijn een anti "d addario topic. :lol:
Kut snaren die snel roesten en ook nog eens snel kapot gaan. Kocht een setje omdat ze weer eens geen bright wires hadden en al na een maand knapt de A nota bene, fuck snaren. Ik was bijna vergeten waarom ik ze niet meer kocht. Maar nu weet ik het weer. :wink:

op zich deel ik je mening over d'addario, als je ernies hebt gespeeld dan wil je die d'abrakkio's nooit meer. Maar na een maand intensief buigen en raggen wil dr bij mij wel es eentje springen, das toch niet zo verwonderlijk? :o
alhoewel, een a moet op zich het wel trekken. Maar ik merk wel dat d'addarios sneller knappen dan een paar jaar terug, vreemd, misschien hebben ze iets lopen veranderen ofzo.

EmgMaster
22 februari 2004, 11:36
Heb altijd Ernie Ball, blijven een eeuwigheid heel in tegenstelling tot D'addario's. Blijven retegoed gestemd (heb er 2 weken geleden een nieuwe set opgelegd, sindsdien niet meer gestemd :razz: , heb ook een floyd dus dat help ook wel mee)

NeeraDJ
22 februari 2004, 14:13
Pfff ik snap echt niet hoe het zit met jullie mening over D'addario snaren. Welke setjes gebruiken jullie dan die zo snel knappen? Ik gebruik meestal de EXL110 (.010-.046) of de EXL140 (.010-.052 lastiger te krijgen en duurder) en ik heb echt nog nooit een snaar gebruiken. Ik ben misschien geen jazzmonster of maffe Nu Metal gitarist dat ik ram tot ik erbij neerval, maar ik sla wel hard aan. Ik heb nog nooit op flexibelere, dynamische, stevigere snaren gespeeld. Zelfs toen ik een setje EB Regular Slinky's op m'n ouwe Les Paul had (die vond ik zelfs vreselijk, heb ik al tig keer onderbouwd). Misschien dat ik ooit nog een keer de EB kant op kijk, omdat er zoveel positieve feedback is van jullie, maar over D'Addario heb ik echt nix te klagen :???:

Javaca
22 februari 2004, 17:25
+1

Ik heb regular slinky's op m'n dreadnought. die klinken kut.
Op m'n strat zit een D'Addario .009 set en die speelt heerlijk. Ik heb 1 snaar gebroken in drie maanden.

bert k
22 februari 2004, 19:01
Regular slinky's op een Dread? Ja, dat zal wel kut klinken. Ik heb Martin SP op mijn akoestische, ben ik erg blij mee. Ze zijn nog goedkoop ook :)

rien
22 februari 2004, 20:59
Ik zweer bij de gecoate van Elixer.. acoustisch dan...Ik meen dat de laatste snaar die ik ooit brak ruim 2 jaar geleden was...

hoi

Nielsje
22 februari 2004, 22:03
elixer snaren zijn ook wel lekker opzich,

maar ik speel ook daddario..

ernieball vind ik ook stoef, en bend niet fijn..

misschien ligt het eraan wat je speelt, en is EB meer voor de metalknuppels hier, en daddario meer mensen die santana achtige muziek willen maken, of zowiezo muziek maken :razz:

*nu komt er een oorlog...voorspel ik..*

andy
23 februari 2004, 00:49
Yep, oorlog :razz: Die D Addario"s klinken wel prima, maar het zijn blijkbaar dan snaren voor softies die niet weten hoe ze hun gitaar moeten mishandelen. :-D Je behandelt je gitaar toch niet als je vriendinnetje..... :wink:

Nielsje
23 februari 2004, 10:01
zeg andy...


dat jij alleen maar lelijke gitaren en ditto vrouwen hebt, wil niet zeggen dat dat voor de rest ook zo is? :razz: :razz:

Javaca
23 februari 2004, 11:45
Yep, oorlog :razz: Die D Addario"s klinken wel prima, maar het zijn blijkbaar dan snaren voor softies die niet weten hoe ze hun gitaar moeten mishandelen. :-D Je behandelt je gitaar toch niet als je vriendinnetje..... :wink:

Nee,
Maar om je gitaar als je ergste vijand te behandelen... Of is dat bij jouw je vriendin? :???:

Harry
23 februari 2004, 12:27
...................
misschien ligt het eraan wat je speelt, en is EB meer voor de metalknuppels hier, en daddario meer mensen die santana achtige muziek willen maken, of zowiezo muziek maken :razz:
..................

nope, ik speel geen metal, en EB zijn gewoon beter.


en niet gaan lopen grappen over lelijke vrouwen tegen Andy, want jouw vriendin bestaat niet eens :razz:

Nielsje
23 februari 2004, 12:35
als je naar de mieting komt, laat ik je een fotootje zien :)

ik ben trouwens bezig met het leren van gitaarspelen aan m'n lieverd..

1 les, en de eerste akkoordjes gaan al goed..

dus volgende meeting, neem ik haar misschien wel mee :)

bert k
23 februari 2004, 12:58
Je behandelt je gitaar toch niet als je vriendinnetje..... :wink:

Ja hoor, ik behandel mijn gitaar als mijn vriendinnetjes... 8-) :o Dat kunnen ze hebben.

Harry
23 februari 2004, 14:07
als je naar de mieting komt, laat ik je een fotootje zien :)

ik ben trouwens bezig met het leren van gitaarspelen aan m'n lieverd..

1 les, en de eerste akkoordjes gaan al goed..

dus volgende meeting, neem ik haar misschien wel mee :)

ik heb het bij mijn vriendin ook geprobeerd, maar 'haar vingers gingen pijn doen'........... Vrouwen........ :roll:

(en ik kom niet naar Groningen, dus voorlopig geloof ik je niet :razz: )

Nielsje
23 februari 2004, 14:41
mietje :razz:

Harry
23 februari 2004, 16:25
mietje :razz:

als je bedoel dat ik van mijn vriendin waarschijnlijk niet mag, en daar niet tegenin ga, moet ik je helaas gelijk geven :(

NeeraDJ
23 februari 2004, 18:48
Yep, oorlog :razz: Die D Addario"s klinken wel prima, maar het zijn blijkbaar dan snaren voor softies die niet weten hoe ze hun gitaar moeten mishandelen. :-D Je behandelt je gitaar toch niet als je vriendinnetje..... :wink:

Hmm toevallig kreeg ik laatst een boekje binnen van de nieuwe collectie D'Addario stuff, en zaten er naast de kwaliteitsgitaristen (Al DiMeola, Kerry King, Al Pitrelli etc.) ook die mainstream flikkers in die graag hun gitaren mishandelen omdat ze het stoer vinden :o . Natuurlijk speelden die op die wat dikkere snaren, maar o.a. die flikker van Linkin Park claimde dat ie bijna nooit een snaar brak. Ik heb die gast een keer heel even gezien op tv en die gast zat te raggen als een gek.

schaap
23 februari 2004, 18:59
Daar slaat ie naast de snaren want hij hoeft toch niet te spelen :P
Ziet ie er wel heel stoer uit he :o

Of natuurlijk niet :evil:

andy
24 februari 2004, 18:53
zeg andy...
dat jij alleen maar lelijke gitaren en ditto vrouwen hebt, wil niet zeggen dat dat voor de rest ook zo is? :razz: :razz:

Ik kan me niet herinneren dat ik hier foto"s van mijn gitaren of vriendinnen heb gepost............. :razz:

Goddamn zeg ik ook eens wat krijg ik iedereen over me heen, hehehehehehe.
Maar on topic weer: De snaren klinken wel, maar knappen nou eenmaal snel. Normaal speel ik over Gibson Bright Wires en die knappen niet.

Nielsje
24 februari 2004, 19:19
nee andy,

nou moet je niet om het onderwerp heen gaan lullen, met je ontopic

je ligt hier gewoon onder VUUR!! :evil:


:razz:

andy
24 februari 2004, 22:03
Kijk hier een lelijke gitaar met d addario snaren. Ze hebben het de hele gig gehouden, maar toen zaten ze er ook net 1 dag op. :lol:

http://www.entire-music.nl/balk/balkbig/100_0018.JPG

t0n3h^
24 februari 2004, 23:47
Ik heb zelf ook D'Addario's 0.10 en kvin ze heel fijn. Ok ze zijn in 3 maanden er echt doorheen maar ze zijn niet zo duur. 7 € voor een setje valt toch wel mee.... ze zaten al op me fendertje toen ik ze kocht en mijn tremolo is ook precies afgesteld op die snaren dus ik hoef geen andere :). je krijgt wel een betje grijze handen als je langer speelt, maar dat maakt toch niet uit. een monteur krijgt ook vieze handen, waarom een gitarist niet :razz: :) nja....dit is mijn mening dan maar weer