PDA

View Full Version : Ibanez RG7321



SymphonY-X
17 februari 2004, 16:09
Hey,
Ik vroeg me af wat jullie van de Ibanez 7321 vinden, is dit nou gewoon een erg fijne gitaar net als bijv. de wat duurdere 7 snarige modellen van Ibanez, maar goedkoper door het ontbreken van de tremolo?
Ik beboel ik wil graag een goede 7 snaar gaan kopen waar ik lang mee vooruit kan, maar zoek er 1 zonder tremolo. Het gaat me dan ook vooral om de kwaliteit van de matrialen en hoe is de nek? De pups hoeven niet eens echt top te zijn, die vervang ik waarschijnlijk toch.. Ik zou graag willen horen of iemand ervaring met deze gitaar heeft. :)

Soulflyhigh
18 februari 2004, 14:38
Ik heb geen ervaring met deze gitaar maar ik denk dat het hout wel een stuk minder zal zijn dan op de duurdere (prestige) modellen. Daarbij hebben de pretige series ook nog eens een beter afgewerkte neck. De standaard neck vind ik ook al heel fijn hoor. De pickups zijn niet echt denderend en ik zou dan ook adviseren om nog even door te sparen en een wat beter (high end) model te kopen, je kan de tremolo ook altijd nog blocken. suc6

NeeraDJ
18 februari 2004, 15:38
Please read first Souffly :-?

De gitaar heeft een fixed bridge (string-tru dacht ik). Het bodyhout is gewoon basswood, dus niet veel anders dan wat er op de prestige modellen zit. De hals is een Wizard II-7. Volgens mij 2 mm dikker dan de Prestige Wizard hals, en breder omdat het een 7 string is. De hals is iets minder stevig (merk je nix van) en bestaat uit 5 stukken walnut/maple (bij de Prestige wizard is dit meestal 3 piece maple). De pups zijn redelijk goed, alleen misschien niet wat je zoekt. Ik vind dit echt minstens een prima gitaartje, niet teveel bezuinigt op materialen. Ik heb er echter nog nooit op gespeeld, hoewel hij goed genoeg is. Misschien dat je de tuners nog moet vervangen, deze heeft namelijk geen locking nut omdat er geen Floyd op zit.

Soulflyhigh
18 februari 2004, 16:05
:???: ik snap niet wat je bedoelt. Ik raad hem gewoon aan om nog even door te sparen en dan de brug te blokkeren. Geloof me er zit echt wel verschil in kwaliteit tussen een RG 7321 en een RG 1527. Ok de brug maar als je die blokkeert ben je van het probleem af. Ik denk gewoon dat je als je toch een Ibanez RG neem dat je dan beter meteen goed kunt doen. Ik denk dat als je een prestige gitaar koopt dat je daar zeker jaren plezier van hebt en van die RG 7321 weet ik het nog niet dat is alles wat ik probeerde te zeggen. Over die hals heb je zeker gelijk.

SymphonY-X
18 februari 2004, 17:02
thx :) ik begrijp dat het dus toch niet echt rotzooi is wat ik me dus een beetje afvroeg, niet echt een speelgoed gitaartje als het ware :P maar ik zal nu gewoon eens ergens langs gaan en hem bespelen en kijken of ze ook nog een prestige hebben hangen en die ook eens testen, bedankt :)

Soulflyhigh
18 februari 2004, 17:16
Die RG 7321 is maar 499 pleuri bij feedback :)

NeeraDJ
18 februari 2004, 17:50
Ok de brug maar als je die blokkeert ben je van het probleem af.

Het is een fixed bridge, hoe en waarom wou je die blokkeren? :)

Diedo
18 februari 2004, 18:07
"please read first...." :-? :-? :-?

Bigfoot414
20 februari 2004, 14:08
Damn, Soulfy. we hoeven toch niet steeds opnieuw te zeggen dat je eerst moet lezen voordat je gaat antwoorden.

Soulflyhigh
20 februari 2004, 18:08
ik heb het niet zo op lezen :-D