PDA

View Full Version : Ibanez RG7321



SymphonY-X
17 februari 2004, 16:09
Hey,
Ik vroeg me af wat jullie van de Ibanez 7321 vinden, is dit nou gewoon een erg fijne gitaar net als bijv. de wat duurdere 7 snarige modellen van Ibanez, maar goedkoper door het ontbreken van de tremolo?
Ik beboel ik wil graag een goede 7 snaar gaan kopen waar ik lang mee vooruit kan, maar zoek er 1 zonder tremolo. Het gaat me dan ook vooral om de kwaliteit van de matrialen en hoe is de nek? De pups hoeven niet eens echt top te zijn, die vervang ik waarschijnlijk toch.. Ik zou graag willen horen of iemand ervaring met deze gitaar heeft. :)

Soulflyhigh
18 februari 2004, 14:38
Ik heb geen ervaring met deze gitaar maar ik denk dat het hout wel een stuk minder zal zijn dan op de duurdere (prestige) modellen. Daarbij hebben de pretige series ook nog eens een beter afgewerkte neck. De standaard neck vind ik ook al heel fijn hoor. De pickups zijn niet echt denderend en ik zou dan ook adviseren om nog even door te sparen en een wat beter (high end) model te kopen, je kan de tremolo ook altijd nog blocken. suc6

NeeraDJ
18 februari 2004, 15:38
Please read first Souffly :-?

De gitaar heeft een fixed bridge (string-tru dacht ik). Het bodyhout is gewoon basswood, dus niet veel anders dan wat er op de prestige modellen zit. De hals is een Wizard II-7. Volgens mij 2 mm dikker dan de Prestige Wizard hals, en breder omdat het een 7 string is. De hals is iets minder stevig (merk je nix van) en bestaat uit 5 stukken walnut/maple (bij de Prestige wizard is dit meestal 3 piece maple). De pups zijn redelijk goed, alleen misschien niet wat je zoekt. Ik vind dit echt minstens een prima gitaartje, niet teveel bezuinigt op materialen. Ik heb er echter nog nooit op gespeeld, hoewel hij goed genoeg is. Misschien dat je de tuners nog moet vervangen, deze heeft namelijk geen locking nut omdat er geen Floyd op zit.

Soulflyhigh
18 februari 2004, 16:05