PDA

View Full Version : storing Fender performer 1000



Jeroen
26 februari 2002, 20:05
Dag mensen.

Wederom weer eens frustratie vanuit de muziek. Want mijn versterker begint het zo langzaamaan te begeven lijkt het. Ik heb 2 gain kanalen erop zitten. Maar als ik de footswitch heb aangesloten gaatie na +/- 2uur spelen automatisch "twijfelen" tussen de twee gain kanalen. En met twijfelen bedoel ik dat hij heel snel heen en weer switcht. Niet constant gelukkig maar wel vaak genoeg om me de pleuris te ergeren. Ik weet niet of het nu aan de footswitch of aan de versterker ligt.

Want denken jullie, als ik een bus contactspray op dat ding leegspuit, is het dan over?

SteavisSmokin
26 februari 2002, 23:50
Doet hij het ook zonder footswitch? Als dit verschijnsel alleen voorkomt als de footswitch er in zit is het hoogstwaarschijnlijk een los contact in de footswitch, kan zowel aan de kabel van de footswitch liggen als de switch zelf of 1 van de kabeltjes in de footswitch. Als je een ander snoer op de footswitch aan kan sluiten probeer dat dan even, is dat het niet dan moet je kijken of je er achter kan komen wat het is in de footswitch of hem laten repareren of een andere kopen (waarschijnlijk de goedkoopste oplossing). Doet hij het ook als de footswitch niet ingeplugd is dan is het iets in de versterker, laat hem even nakijken door een reparateur.
Steven

Slowhand41
27 februari 2002, 14:06
Hoi,

Het zou ook een vervuild kontakt kunnen zijn van de footswitchaansluiting op je amp, met tunerspray (laat geen resten na) kun je de aansluiting inspuiten (niet teveel) en er een aantal malen de plug erin en eruit doen, zo kun kijken of het wat helpt. Anders misschien toch na laten kijken

siscu
6 maart 2002, 23:07
hoi jeroen!zo is het leven!!oud worden,maar mak je niet te druk omdat dat is niet duur te repareren,mijn advies ,geen zooi maken daarop los alles te spuiten!ga naar een technicus ,en als je durf of je hebt een vriend met een beetje verstand van zaken,kijk http://www.fender.com, daar zijn alle schemas te finden,succes!

Jeroen
8 maart 2002, 13:54
dankjewel allemaal voor de reacties. Volgens mij ligt het probleem niet aan de footswitch maar in de versterker zelf. Hij doet het namelijk ook zonder footswitch. Ik ben dus bang dat ik het beesie toch maar eens moet wegbrengen. :sad: Thanx!

Dirk_Hendrik
9 maart 2002, 15:54
Ik zou voor ik hem wegbreng even met de importeur bellen mailen (arbiter). een vriend van me had excact hetzelfde probleem als jij. Daarom vermoed ik dat je probleem niet exemplarisch is en dus bekend bij Fender. waarschijnlijk kunnen ze je zo vertellen wat het probleem is en is een reparatie dus een stuk eenvoudiger. Post even de uitkomst

johan2956
14 november 2002, 17:38
Op 2002-02-26 20:05, schreef Jeroen:
Dag mensen.

Wederom weer eens frustratie vanuit de muziek. Want mijn versterker begint het zo langzaamaan te begeven lijkt het. Ik heb 2 gain kanalen erop zitten. Maar als ik de footswitch heb aangesloten gaatie na +/- 2uur spelen automatisch "twijfelen" tussen de twee gain kanalen. En met twijfelen bedoel ik dat hij heel snel heen en weer switcht. Niet constant gelukkig maar wel vaak genoeg om me de pleuris te ergeren. Ik weet niet of het nu aan de footswitch of aan de versterker ligt.

Want denken jullie, als ik een bus contactspray op dat ding leegspuit, is het dan over?

Rinus Roltoetur
14 december 2007, 17:08
Had ik exact ook. Buis vervangen en hoppa.

succes!