PDA

View Full Version : Draadvraagje



SiNiSTRaL
17 februari 2004, 15:28
Hallo,
ik heb nu zo'n beetje alle spulletjes voor mijn effectje, maar ik moet nog dik draad hebben, op de site stond 24 gauge, hoeveel is dit in onze maten?
zal 1,5mm verzilverd koperdraad goed daarvoor zijn?

Dirk_Hendrik
17 februari 2004, 15:35
Met alle respect maar hoeveel maakt het echt uit?? Zorg dat je degelijk soepel draad hebt. Persoonlijk heb ik nog nooit effectjes gezien met verzilverd koperdraad.

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 15:37
ja het maakt uit, degene die dat pedaal wil kopen (ene toooooneslut sash) eist dik draad :D

sash
17 februari 2004, 15:50
Als ik geen dik draad eis kom jij ongetwijfeld met Squier bedrading aanzetten.

BLOK182
17 februari 2004, 15:59
:-D

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 16:04
Als ik geen dik draad eis kom jij ongetwijfeld met Squier bedrading aanzetten.
:sssh:

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 16:27
maar zal het veel uitmaken als ik verzilverd gebruik?

Antal
17 februari 2004, 16:56
Volgens mij maakt het geen ene klote uit want er gaat 3 keer nix aan stroom doorheen

Diedo
17 februari 2004, 16:57
absoluut niet: soortelijke weerstand koper : 0,00017 Ohm per meter en zilver 0,00016 Ohm per meter... dat is dus echt onzin... ik zeg dit ff uit mn hoofd, dus ik weet niet of het aantal nullen klopt, maar het komt er op neer dat het practisch niks scheelt en zeker niet in verhouding tot de prijs.

je soldeerpunten zullen waarschijnlijk nog de grootste weerstand geven...

Wat voor een effectje trouwens?

sash
17 februari 2004, 17:03
Het wordt een germanium fuzz face met ac128's voor moi :)

Nielsje
17 februari 2004, 17:10
ik vind het dapper van je sash

heb je hem al wat geld gegeven, of krijgt ie dat pas als ie het compleet doet?


*sinis vraagt me constant hoe alles aangesloten moet worden, wat hij moet kopen en weet ik veel wat :P*

oftewel:

ik heb recht op 50% van het bedrag vind ik..


wat betaal je hem er eigenlijk voor?

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 17:30
hij betaalt me niet veel meer dan de kostprijs, wil voornamelijk ff eens een effectje bouwen, en als ik een arme toooneslut daar nou blij mee maak :)
(en als ie tevree is, kent ie nog wel anderen die er 1 willen, wel tegen meer dan de kostprijs natuurlijk :P )
en nielsje: fuck you met je 50%, aangezien je er zo bij betrokken bent, mag je best meedokken :P

sash
17 februari 2004, 18:40
Wat nou niet veel meer dan de kostprijs.
Ik betaal de kostprijs :D

Als sinis goed het schema nabouwt zal het een goeie Fuzz worden.

Trouwens, vind de naam die ie verzonnen heeft wel leuk: Scheffuzz :)

sash
17 februari 2004, 18:40
Wat nou niet veel meer dan de kostprijs.
Ik betaal de kostprijs :D

Als sinis goed het schema nabouwt zal het een goeie Fuzz worden.

Trouwens, vind de naam die ie verzonnen heeft wel leuk: Scheffuzz :)

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 19:09
voor de leken: Scheffers is mijn achternaam :P

sash
17 februari 2004, 19:11
En aangezien je roots in Den Haag liggen spreek je Scheffers ook uit als Scheffuzz :D

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 19:20
nee man, scheffâhs

Diedo
17 februari 2004, 20:47
kun je ff en link naar dat schematje passen? lijkt me wel lachen.

ik wil nog een relaxed bluesdingetje hebben...

mijn eerste is zojuist afgerond, maar er gaat nog wat aan gesleuteld worden, want ik vind em te schel, en als je de pot op een bepaald punt een millimeter verdraaid schakelt ie tussen een heel licht randje en de volle laag... --> ligt dit aan de pot? (ik ben nog te lui geweest om dat ding door te meten,.. het is een 1M lineair) tips trucs??

Nielsje
17 februari 2004, 20:52
www.generalguitargadgets.com

daar staat die fuzz ook op

wat heb je tot nu toe gebouwd?

aad
17 februari 2004, 21:08
kun je ff en link naar dat schematje passen? lijkt me wel lachen.

ik wil nog een relaxed bluesdingetje hebben...

mijn eerste is zojuist afgerond, maar er gaat nog wat aan gesleuteld worden, want ik vind em te schel, en als je de pot op een bepaald punt een millimeter verdraaid schakelt ie tussen een heel licht randje en de volle laag... --> ligt dit aan de pot? (ik ben nog te lui geweest om dat ding door te meten,.. het is een 1M lineair) tips trucs??

Een 1Meg logarithmisch :cool:

sash
17 februari 2004, 21:59
ik wil nog een relaxed bluesdingetje hebben...



Dan kan je beter een tubescreamer maken ofzo. Een fuzz is niet echt een bluesdingetje en zeker niet relaxed :D

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 22:15
kun je ff en link naar dat schematje passen? lijkt me wel lachen.

ik wil nog een relaxed bluesdingetje hebben...

mijn eerste is zojuist afgerond, maar er gaat nog wat aan gesleuteld worden, want ik vind em te schel, en als je de pot op een bepaald punt een millimeter verdraaid schakelt ie tussen een heel licht randje en de volle laag... --> ligt dit aan de pot? (ik ben nog te lui geweest om dat ding door te meten,.. het is een 1M lineair) tips trucs??

Een 1Meg logarithmisch :cool:
hehe idd....je had beter 1k of 500k kunnen nemen...maar 1 meg....das 1000 keer zo sterk als 1k...vind je het raar dat ie zo snel reageert :P

Diedo
17 februari 2004, 23:00
@ pattieboy: ik volgde gewoon netjes het schema pikkienougat,... :(
@ nielsje: dit was de MXR Dist+ niet al te moeilijk

maar ik ga denk ik een nieuwe potmeter erin pleuren: een 100K lineair, want deze pot schakelt opeens van 3K naar ± 30K als je em een minimaal stukje verdraaid... het lijkt me dat daar het probleem zit.

nu iets anders; hij is met net iets te schel; hij mag van mij wel wat meer ballen: is dit mogelijk (lijkt me wel maar wat moet ik veranderen?)

ik ben ook nog van plan om er ook nog gewone diodes in te gaan zetten (er zitten nu een rode en een groene led in) en daar wat mee te kutten.

variaties zijn van harte welkom

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 23:05
een weeratandje eruit halen die laag eruit pikt?
of 1 erbij zetten die juist hoog eruit pikt...
of je transistors andersom zetten :D

Nielsje
17 februari 2004, 23:13
Mxr is vrijwel gelijk aan de DOD 250

hier staan--> http://www.diystompboxes.com/pedals/index2.html

paar leuke/simpele mods

have fun

Diedo
17 februari 2004, 23:25
relaxed: dat zocht ik!

top!

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 23:25
dacht dat jij sliep? :P

Nielsje
17 februari 2004, 23:28
@ Diedo,

you're welcome...

@ Sinis

Kill you :razz:

Dirk_Hendrik
18 februari 2004, 08:46
Volgens mij maakt het geen ene klote uit want er gaat 3 keer nix aan stroom doorheen

Vraagstuk: verzilverd draad vs stroom en of spanning.
Bij hele kleine spanninkjes en stroompjes kan het een voordeel zijn om verzilverd draad te gebruiken vanwege overgangsweerstanden van de verschillende materialen.....We praten dan over spanningen van microvolts en stromen van microamperes

Om verzilverd draad te gebruiken is dus op één uitzondering na absolute bullshit. Sinis is een Fuzz aan het bouwen voor..... Sash ....en laat dat nou net die ene uitzondering zijn.

Sash, echt waar, niet verzilverd draad is de grootste tonesucker die je je voor kunt stellen. Begin er niet aan. Lekker alles verzilverd hoor.

Sinis,
Bij de bouwmarkt hebben ze zalig dik draad in de kleuren blauw, bruin, zwart en geel-groen. Gebruik ik thuis ook. Zelfs m'n wasmachine heeft geen last meer van tone-sucken en m'n halogeenspots zijn zalig helder!

Antal
18 februari 2004, 12:12
Ok DH, je hebt gelijk... Ik was even vergeten voor wie het pedaal ook al weer was... :razz:

Diedo
18 februari 2004, 15:11
:P

sash
18 februari 2004, 16:39
Om verzilverd draad te gebruiken is dus op één uitzondering na absolute bullshit. Sinis is een Fuzz aan het bouwen voor..... Sash ....en laat dat nou net die ene uitzondering zijn.



JOEHOE ik ben niet degene die zilver draad wilde. Die zilveren shit was het enige draadje dat Sinistral kon krijgen, dus wilde ie weten of het geschikt was.

Beter lezen.

SiNiSTRaL
18 februari 2004, 17:44
had bij Dil.nl besteld, maar ben vandaag gewoon naar de electronicaboer gegaan (van embden in de zwartjanstraat in r;dam) en heb daar mooi paars koperdraad (niet verzilverd dus) gekocht en tin met harskern....ze hadden alleen geen mono jacks, dus heb ik maar 2 stereo gekocht...wat volgens mij (en die man daar ook) geen hol uitmaakt, want je soldeert gewoon 1 dingetje minder :)