PDA

View Full Version : Brunetti Cab



imlikeajungle
17 februari 2004, 14:44
Heeft er iemand ervaring met de Brunetti cabs met Jensen C12K's? Kan je een beetje een vergelijking maken met Greenbacks en V30's? Alvast bedankt...

Rectifier
17 februari 2004, 15:42
Ik heb de Brunetti 4x12 (Jensen) naast een Bogner 4x12 en Orange 2x12 (beide met V30) gehoord maar de Brunetti werd compleet weggevaagd.

Wil niet zeggen dat ze slecht zijn maar in rechtstreeks vergelijk met bovengenoemde cabs bleven ze dus ver achter.

JV
17 februari 2004, 16:15
maar ze zijn ook 2x zo goedkoop als de bogners en oranges.

ik heb een 2x12 brunetti. vind er persoonlijk een goed geluid uit komen, zeker voor de prijs. inderdaad zijn bogners ed nog een klasse hoger, maar slecht vind ik ze zeker niet

jorrit
17 februari 2004, 18:23
hehe een maat van me heeft laatst een speakerkast van bogner gekocht voor 1200 euro dus sjah...dat moet ook wel super klinken... orange is ook nie goedkoop....dus dat vergelijk is niet helemaal passend.

Rectifier
17 februari 2004, 19:04
et gaat niet alleen om de kasten

ik vind de V30 ook veel meer blazen dan de Jensen's
jensen vind ik goed voor alleen clean verder is't niet mijn sound

imlikeajungle
18 februari 2004, 14:16
dus qls ik het goed begrijp is de brunetti niet echt een cab specifiek voor high gain-muziek? ik speel stevige rock/emo en heb nu een cab met g12m's... eerder hadden ze me hier al ns v30's aangeraden maar er zijn niet veel cabs met v30's, right? wie maakt ze buiten boogie en bogner?

imlikeajungle
18 februari 2004, 14:17
dus qls ik het goed begrijp is de brunetti niet echt een cab specifiek voor high gain-muziek? ik speel stevige rock/emo en heb nu een cab met g12m's... eerder hadden ze me hier al ns v30's aangeraden maar er zijn niet veel cabs met v30's, right? wie maakt ze buiten boogie en bogner?

Akira
18 februari 2004, 14:38
Ik heb kort een 2x12 gehad van brunetti.
Volgens de importeur (erik v.d. haar) waren de brunetti cabs vroeger niet zo denderend, maar zijn ze nu een stuk beter...nu als in dit jaar.
De 2x12 die ik had hing aan mijn brunetti xl r-evo 120 watts buizenamp, en het was een erg bruut geluid.
Zwaar met goede definitie.
Ik heb ervoor gekozen om een Behringer 4x12 te kopen ipv die brunetti, omdat ik het verschil tussen die twee qua cash niet op kon hoesten helaas.
Maar de brunetti klonk zeker beter dan die behringer, hoewel ik over die behringer ook allerminst ontevreden ben.
De cab die ik had, had die jensens custom made for brunetti.
Je zal het toch zelf moeten gaan testten ben ik bang....

[edit] Ik speel alleeeeen maar high gain muziek, die brunetti is daar mijn inziens zeker wel geschikt voor[edit]

Rectifier
19 februari 2004, 01:22
dus qls ik het goed begrijp is de brunetti niet echt een cab specifiek voor high gain-muziek? ik speel stevige rock/emo en heb nu een cab met g12m's... eerder hadden ze me hier al ns v30's aangeraden maar er zijn niet veel cabs met v30's, right? wie maakt ze buiten boogie en bogner?

:???: Beetje huiswerk doen.

Engl, Marshall, Mesa, Orange, Bogner hebben allemaal cabs met V30 erin.

:wink:

imlikeajungle
19 februari 2004, 14:27
:oops:
waarom staat er in de catalogus van marshall dan nix over v30's?
oudere cab of zo? en het is niet alsof de cabs van bogner, orange, mesa etc dik gezaaid zijn tweedehands, are they?

Rectifier
19 februari 2004, 14:38
De 1960 AV is toch met V30's?

Die blauwe anniversary is ook met V30.

Of zit ik nou uit m'n nek te lullen? :-?

Engl cabs kom je regelmatig tegen met V30.

ieme
19 februari 2004, 14:41
Ik heb een Brunetti Maranello combo gehad, daar zat een jensen speaker in.. ik vond em niet super klinken, maar als ik ipv de jensen mn bogner 2x12 met greenbacks gebruikte dan was er een wereld van verschil!

Bluppie
22 februari 2004, 16:38
hughes en kettner heeft zelfs V'30 kasten, heel veel merken hebben v'30's, het is nou eenmaal een populaire speaker die vetjes klinkt :)

Nielsje
22 februari 2004, 17:30
:oops:
waarom staat er in de catalogus van marshall dan nix over v30's?
oudere cab of zo? en het is niet alsof de cabs van bogner, orange, mesa etc dik gezaaid zijn tweedehands, are they?

van de marshall site:

To satisfy the increasingly diverse tastes of the modern guitarist, Marshall 4x12s are available with three distinctly different types of Celestion speaker:
a) Standard 75 Watt 'G12T-75' speakers (1960A/B).
b) Marshall/Celestion designed re-issue 25 Watt Greenbacks, 'G12M-25' (1960AC/BC).
c) The extra warm sounding Marshall/Celestion 'Vintage' speaker [rated at 70 Watts each] (1960AV/BV).
Each speaker type has its own individual character, so we urge you to try all three flavours before making your final decision.


het er op dit moment inderdaad niet bij, maar die 'vintage' speakers, zijn v30's.. deze dingen hebben meer mid enzo..

lekkere warme dingen zijn het

josh.vandenberg
22 februari 2004, 19:07
Ik raad iedereen aan om echte oude vintage 30's te kopen ,geen reissues.Ik heb ze naast elkaar gehoord en de oude klinken beter.

helleke
22 februari 2004, 19:38
Ik raad iedereen aan om echte oude vintage 30's te kopen ,geen reissues.Ik heb ze naast elkaar gehoord en de oude klinken beter.

Vind je de oude V30's beter klinken voor de metal of ,laten we zeggen voor de blues gitarist?

Nielsje
22 februari 2004, 20:08
die ouden klinken vooral zo goed omdat ze al jaren mee gaan, is al heel veel op gespeeld enzo

dus is de rek er een beetje uit.

als je gewoon nieuwe neemt, en die goed op hun donder geven, ben je over 10 jaar net zo ver :)

helleke
22 februari 2004, 21:44
Nou ja, ik heb een custom Hi-Watt cab met Eminence erin van zo'n 15 jaar oud, maar kan niet zeggen dat die nu nog zo goed klinkt als destijds.
Vandaar dat ik er ook niet veel vertrouwen in heb dat V30's van 10 jaar oud net zo goed klinken als nieuwe V 30's die nu bv in een Engl of Mesa cab zitten.

josh.vandenberg
22 februari 2004, 23:15
Die oude ademen als het ware meer.Bovendien schijnen er andere materialen in gebruikt te zijn.Ander soorten magneten.De boventonen die gegenereert worden,klinken (in mijn oren althans)wat muzikaler.

Misschien wel geschikter voor hard-rock,voor blues zou ik greenbacks nemen.Metal klinkt het strakst door een 5150 buikkast.

Rectifier
23 februari 2004, 00:38
Oude kunnen dan misschien wel meer ademen maar ze zijn ook kwestbaarder.

Een Peavey 5150 kast klink lekker voor metal maar een Mesa Rectifier 4x12 of Engl 4x12 (beide met nieuwe V30) klinkt minstens zo goed voor metal.

D'r bestaat geen speaker die voor 1 doel is gemaakt. Het is een kwestie van smaak.
Het vervangen van een speaker doet net zoveel met je geluid als het vervangen van elementen.

Negative K3 fan
23 februari 2004, 17:37
rectifier heeft gelijk over dat laatste, behalve bij high gain, dan bepaald het imo nog meer, elementen hebben ook veel met de feel enzo te maken, bij de speakers (en niet te vergeten behuizing) komt de sound er als laatste uit en moet dus niet onderschat worden.

een 5150 is voor metal echt niet zoveel 'beter' dan een mesa rectifier ofzo. Allemaal kwesties van smaak.

Rectifier
23 februari 2004, 20:51
Ik bedoel ook aan te geven, stel dat je cabs wel bevallen dan kan een verandering van je speaker net zoveel doen als een andere PU in je gitaar.

ReinoutV
24 februari 2004, 10:19
Die oude ademen als het ware meer.

(dat komt omdat er gaten in zitten...)

josh.vandenberg
28 februari 2004, 22:29
Niet bij mij ,jongen.

double-trouble
23 april 2004, 20:32
Op een koch multitone head is het geluid perfect.
Logisch op een H&k.
Koop eerst een goeie amp.