PDA

View Full Version : FUCK iemand heeft mijn idee gejat!



gerrekat
17 februari 2004, 12:21
keek net op de DEAN site heeft iemand bijna precies mijn ML gekloond!


KLOTE alleen deze heeft abalone inlays en die van mij MOP!


http://www.deanguitars.com/exotic_ml_v_z/images/TCML_TBB.jpg


Nou ja mijn flametop is nog effe mooier, maar toch wel jammer!

Nielsje
17 februari 2004, 12:25
ik vind die inlays wel mooi eigenlijk..

gerrekat
17 februari 2004, 12:28
ja die hele gitaar is mooi, maar wel balen die van mij was de enige op de hele wereld!

Ik weet dat een paar mensen erg veel interesse hadden nadat ze mijne gezien hadden....toch wel jammer dat ze hem zo letterlijk gecopieerd hebben!

Een iemand heeft aan me gevraagd of ik het erg zou vinden als ie een V liet maken met exact dezelfde specs.....natuurlijk geen probleem, maar toch baal ik er een beetje van!

Nielsje
17 februari 2004, 12:30
kan ik me voorstellen..
maar je hebt nog wel steeds de eerste!

gerrekat
17 februari 2004, 12:35
ja dat is wel zo....nou ja je kan niemand verbieden om zoiets te laten maken!

die van mij heeft iig een mooiere top HAHHAHAHAHA!

http://www.deanguitars.com/userpics/lib/MLcustom.jpg

Baco
17 februari 2004, 12:47
Hmm, niet slecht. Persoonlijk vind ik MOP inlays mooier. Geen zorgen, als ik mijn Custom bestel zal het geen Trans Blue zijn :wink:

Ronald
17 februari 2004, 12:53
:o zo zeg das idd wel een hele mooie gitaar :)

das wel klote voor je maar ja niks aan te doen

enne je kan je troosten met je mooiere top :wink:

BLOK182
17 februari 2004, 12:53
Idd een beetje jammer ja, maar goed, gelukkig blijft die van jou het mooiste. Oh ja, na 2 jaar Dean-geindoctrineer heb je me nu eindelijk zover dat ik ook wel een Dean wil :) NU JE ZIN?? :-D

SiNiSTRaL
17 februari 2004, 13:02
die foto....powerball....must...have...powerballl..... .must steal....powerball....
uhm..oja, gitaar is ook wel mooi :razz:

Anders Destium
17 februari 2004, 13:29
>Gerrekat

Het is toch alleen maar cool dat door anderen blijkt dat je zeer goede smaak hebt! Wie weet brengt Dean binnenkort een serie uit die is geent op jouw ontwerp :lol:

Quink
17 februari 2004, 13:30
Mmmm, voor een niet Dean kenner, wat is er zo uniek aan de gitaar? Is toch een normaal Dean model? Kleur, houtsoort top lijkt me ook niet echt uniek http://smile.smilies.nl/398.gif http://smile.smilies.nl/398.gif

gerrekat
17 februari 2004, 13:36
Hij is behoorlijk uniek, maar aan het model heb ik niets veranderd....waarom ook, ik vind dat het mooiste model wat er is!

wat er uniek aan is? de finish, er (was) geen enkele DEAN met trans Blueburst finish en trans blue back, de bindings (multiply 7-ply body en 5 ply headstock een normale TC heeft alleen single ply), de MOP DEAN logo inlay op de headstock en de MOP cblock inlays in het fretboard, verder de kwaliteit van de flametop die van mijn is een 5A.

en dat bovenop de normale specs is toch wel heel wat.......

Negative K3 fan
17 februari 2004, 14:05
ik vind abalone mooier dan MOP

en verder vind ik jouw flame eigelijk wat minder dan die andere, maar das persoonlijk.

zo gejat vind ik het eigelijk ook niet, zijn allemaal wel leuke dingen, trans blueburst heb ik wel eens vaker op gitaren gezien en over net dat randje binding meer of minder zou ik ook niet echt vallen.

gerrekat
17 februari 2004, 14:11
Rot toch een keer op met je suffe gelul, je hebt echt altijd alleen maar wat te zeiken.....geez meestal heb je niet een een idee waar je het over hebt!

Overal waar ik ook maar iets post heb je wat te zeuren, is dat je hobby ofzo, kom verdomme zelf eens met wat beters!

Ik irriteer me er blauw aan....

BLOK182
17 februari 2004, 14:14
trans-blauw? :-D Eens kijken op ebay wat een mooie dean doet :wink:

Negative K3 fan
17 februari 2004, 14:17
Rot toch een keer op met je suffe gelul, je hebt echt altijd alleen maar wat te zeiken.....geez meestal heb je niet een een idee waar je het over hebt!

Overal waar ik ook maar iets post heb je wat te zeuren, is dat je hobby ofzo, kom verdomme zelf eens met wat beters!

Ik irriteer me er blauw aan....

onder andere een hobby, maar wie begint hier noui met zeuren: 'mama kijk ze hebben mijn idee gejat boehoehoe'

Negative K3 fan
17 februari 2004, 14:18
dubbel

gerrekat
17 februari 2004, 14:22
Er staat een lefty trans Blue (LET OP GEEN burst) V op ebay nu.....

gerrekat
17 februari 2004, 14:23
Rot toch een keer op met je suffe gelul, je hebt echt altijd alleen maar wat te zeiken.....geez meestal heb je niet een een idee waar je het over hebt!

Overal waar ik ook maar iets post heb je wat te zeuren, is dat je hobby ofzo, kom verdomme zelf eens met wat beters!

Ik irriteer me er blauw aan....

onder andere een hobby, maar wie begint hier noui met zeuren: 'mama kijk ze hebben mijn idee gejat boehoehoe'


jezus jij hebt zeker niet veel vriendjes op school...je sociale vaardigheden zijn ver beneden peil!

Zie je ooit wel eens iets van de positieve kant?

Quink
17 februari 2004, 14:55
Hij is behoorlijk uniek, ..


Mwoaoahh, uniek, het zal best een vrij zeldzame gitaar zijn, maar als je echt iets unieks wil zul je denk ik toch zelf iets moeten ontwerpen, en niet een beetje spelen met opties.

Maiden Michiel
17 februari 2004, 15:33
[quote="SiNiSTRaL"]die foto....powerball....must...have...powerballl..... .must steal....powerball....
quote]

+1

BLOK182
17 februari 2004, 15:40
Er staat een lefty trans Blue (LET OP GEEN burst) V op ebay nu.....
Ik zag hem al. Maarre, ik zag ook "gewone" timecapsule voor rond de 1000 dollar, kan dat? Hoeveel doet nou een mooie goeie USA Dean?

Ibanez RuleZ
17 februari 2004, 16:19
och, dit soort dingen zijn jammerlijk. Ik had een gitaar bij fred dons gebracht die er een "the matrix" airbrush overheen ging doen (krijg ik over een paar weken terug). hoorde ik een paar weken geleden van een vriend van me dat hij iemand kende die ook weer iemand kende die er ook een had (matrix fan praat met matrixfan en die komen er achter dat er ook gitaren met matrixplaatje zijn etc etc)

vond ik wel jammer, maar goed...

Harrald

Rubenios
17 februari 2004, 16:24
maken die lui nog ooit eens een normale headstock?

lupoloco
17 februari 2004, 16:28
och, dit soort dingen zijn jammerlijk. Ik had een gitaar bij fred dons gebracht die er een "the matrix" airbrush overheen ging doen (krijg ik over een paar weken terug). hoorde ik een paar weken geleden van een vriend van me dat hij iemand kende die ook weer iemand kende die er ook een had (matrix fan praat met matrixfan en die komen er achter dat er ook gitaren met matrixplaatje zijn etc etc)

vond ik wel jammer, maar goed...

Harrald

zorg voor foto's he 8-) :)

schaap
17 februari 2004, 16:37
Ik moet zeggen dat die "gejatte" er best heel erg goed uit ziet (op sommige punten beter dan die van gerrekat :oops: ). Alleen dat die mafkees em blauw heeft vind ik erg fout (rood is veel stoerder 8) ), past ook niet bij die binding vind ik. En och, je bent misschien niet meer uniek, maar je beinvloedt mensen nu, ook cool :P

Ibanez RuleZ
17 februari 2004, 17:03
zorg voor foto's he 8-) :)

heb dr al een, maar die is nog niet representatief, maar als ik een goede heb, zal k m wel posten.

Harrald

gerrekat
17 februari 2004, 21:18
maken die lui nog ooit eens een normale headstock?

Nee lekker allemaal een Jackson headstock maken die zijn vet!

Ik vind Jacksons overigens best mooi hoor maar er is niets mooier dan een V headstock! je moet er effe aan wennen....HAHHAHAHAH

gerrekat
17 februari 2004, 21:19
Er staat een lefty trans Blue (LET OP GEEN burst) V op ebay nu.....
Ik zag hem al. Maarre, ik zag ook "gewone" timecapsule voor rond de 1000 dollar, kan dat? Hoeveel doet nou een mooie goeie USA Dean?

Op ebay op het moment gebruikt als je mazzel hebt 1000-1200 dollar....ze zijn iop het moment erg goedkoop net als alle andere high end gitaren...

De markt is een beetje ingestort, nieuw betaal je voor een TC iets van 1600-1700...


Dat is allemaal ex shipping en tax natuurlijk!

gerrekat
17 februari 2004, 21:21
Hij is behoorlijk uniek, ..


Mwoaoahh, uniek, het zal best een vrij zeldzame gitaar zijn, maar als je echt iets unieks wil zul je denk ik toch zelf iets moeten ontwerpen, en niet een beetje spelen met opties.


waarom zou je...dit is wat ik mooi vind, hoeveel mensen laten wel niet GIBSON of FENDER rippoffs bouwen door een of andere gitaarbouwer?

Ik vind die geheel eigen ontworpen gitaren vaak lelijk of ze zijn alsnog sterk georienteerd op bestaande modellen...en ja als er maar 1 van is inde wereld zou ik het toch tamelijk uniek willen noemen!

lupoloco
17 februari 2004, 21:28
Er staat een lefty trans Blue (LET OP GEEN burst) V op ebay nu.....
Ik zag hem al. Maarre, ik zag ook "gewone" timecapsule voor rond de 1000 dollar, kan dat? Hoeveel doet nou een mooie goeie USA Dean?

Op ebay op het moment gebruikt als je mazzel hebt 1000-1200 dollar....ze zijn iop het moment erg goedkoop net als alle andere high end gitaren...

De markt is een beetje ingestort, nieuw betaal je voor een TC iets van 1600-1700...


Dat is allemaal ex shipping en tax natuurlijk!

de dollarkoers staat weeral behoorlijk laag trouwens

1.00 USD = 0.7791 EUR

BLOK182
17 februari 2004, 21:46
Er staat een lefty trans Blue (LET OP GEEN burst) V op ebay nu.....
Ik zag hem al. Maarre, ik zag ook "gewone" timecapsule voor rond de 1000 dollar, kan dat? Hoeveel doet nou een mooie goeie USA Dean?

Op ebay op het moment gebruikt als je mazzel hebt 1000-1200 dollar....ze zijn iop het moment erg goedkoop net als alle andere high end gitaren...

De markt is een beetje ingestort, nieuw betaal je voor een TC iets van 1600-1700...


Dat is allemaal ex shipping en tax natuurlijk!
Mmm......das nog wel te doen. 1700 voor een nieuwe TC, niet gek, heb je een brute bak voor. Hangen die dingen ergens in Nederland bij een shop ofzo?

Rubenios
17 februari 2004, 21:59
maken die lui nog ooit eens een normale headstock?

Nee lekker allemaal een Jackson headstock maken die zijn vet!

Ik vind Jacksons overigens best mooi hoor maar er is niets mooier dan een V headstock! je moet er effe aan wennen....HAHHAHAHAH

volgens mij heb k nie gezegd dak jacksons mooie headstocks maakt... mja iig wel beter dan die v dingn idd

Johannes
17 februari 2004, 23:01
Niks met jou custom hr Gerrekat, ik vind m écht prachtig!!! Maar zodra je iets veranderd (kleur/top/pups/etc,etc.) aan je standaard gitaartje is ie toch uniek??? Of dit nu gedaan wordt een bouwer, de fabriek, of jezelf maakt, vind ik, niks uit...

Ik moet toegeven dat wanneer er in de Gibson/Washburn/Dean/of welke fabriek dan ook bijvoorbeeld een tremolo gemonteerd wordt, dit toch een ander gevoel geeft dan wanneer je het laat doen of zelf doet. Das toch eigenlijk vreemd.
Als je andere velgen onder je auto monteerd daalt de waarde ook niet opeens....

(Ik zou dr wel eentje willen met een Gibson explorer headstock :-D )

Oja, jullie gekibbel is echt supergaaf om te lezen, ga er vooral mee door! :razz:

Punt
18 februari 2004, 10:41
Ik ben waarschijnlijk te oud voor zoiets.
Ik vind het een vreselijke kitch gitaar :)

Ik ben trouwens nog niet zo lang op dit forum, maar is dat schelden gebruikelijk?

gerrekat
18 februari 2004, 10:57
Er staat een lefty trans Blue (LET OP GEEN burst) V op ebay nu.....
Ik zag hem al. Maarre, ik zag ook "gewone" timecapsule voor rond de 1000 dollar, kan dat? Hoeveel doet nou een mooie goeie USA Dean?

Op ebay op het moment gebruikt als je mazzel hebt 1000-1200 dollar....ze zijn iop het moment erg goedkoop net als alle andere high end gitaren...

De markt is een beetje ingestort, nieuw betaal je voor een TC iets van 1600-1700...


Dat is allemaal ex shipping en tax natuurlijk!
Mmm......das nog wel te doen. 1700 voor een nieuwe TC, niet gek, heb je een brute bak voor. Hangen die dingen ergens in Nederland bij een shop ofzo?


nee zou hier geen shop weten die ze heeft, maar je mag ze gerust bij mij uitproberen als je wil...

Ik doe in de USA zaken met www.basstreble.com hele betrouwbare zaak!

In Europa kun je terecht bij www.musik-produktiv.de en in principe zouden ze ook via Feedback Rotterdam leverbara moeten zijn, maar hij heeft niets op voorraad!

nee, dat schelden is niet gebruikelijk, ik liet me effe gaan, dat had ene kleine geschiedenis waar ik verdre niet op in zal gaan! :-D

gerrekat
18 februari 2004, 10:59
Niks met jou custom hr Gerrekat, ik vind m écht prachtig!!! Maar zodra je iets veranderd (kleur/top/pups/etc,etc.) aan je standaard gitaartje is ie toch uniek??? Of dit nu gedaan wordt een bouwer, de fabriek, of jezelf maakt, vind ik, niks uit...

Ik moet toegeven dat wanneer er in de Gibson/Washburn/Dean/of welke fabriek dan ook bijvoorbeeld een tremolo gemonteerd wordt, dit toch een ander gevoel geeft dan wanneer je het laat doen of zelf doet. Das toch eigenlijk vreemd.
Als je andere velgen onder je auto monteerd daalt de waarde ook niet opeens....

(Ik zou dr wel eentje willen met een Gibson explorer headstock :-D )

Oja, jullie gekibbel is echt supergaaf om te lezen, ga er vooral mee door! :razz:

Sterker nog als je er zelf wat aan doet is de waarde vaak nihil! zeker in de USA zijn ze erg gevoelig voor dat soort zaken, zelfs een non originele set tuners kan de warade van ee vintage gitaar drukken!

Hier in NL valt het wel mee, maar toch er zijn mensen die er een groot probleem van maken!

gerrekat
18 februari 2004, 10:59
Er staat een lefty trans Blue (LET OP GEEN burst) V op ebay nu.....
Ik zag hem al. Maarre, ik zag ook "gewone" timecapsule voor rond de 1000 dollar, kan dat? Hoeveel doet nou een mooie goeie USA Dean?

Op ebay op het moment gebruikt als je mazzel hebt 1000-1200 dollar....ze zijn iop het moment erg goedkoop net als alle andere high end gitaren...

De markt is een beetje ingestort, nieuw betaal je voor een TC iets van 1600-1700...


Dat is allemaal ex shipping en tax natuurlijk!

de dollarkoers staat weeral behoorlijk laag trouwens

1.00 USD = 0.7791 EUR


Klopt is momenteel erg aantrekkelijk om uit de USA te kopen, heel aantrekkelijk........bijna TE aantrakkelijk ARGHHHH

gerrekat
18 februari 2004, 11:01
maken die lui nog ooit eens een normale headstock?

Nee lekker allemaal een Jackson headstock maken die zijn vet!

Ik vind Jacksons overigens best mooi hoor maar er is niets mooier dan een V headstock! je moet er effe aan wennen....HAHHAHAHAH

volgens mij heb k nie gezegd dak jacksons mooie headstocks maakt... mja iig wel beter dan die v dingn idd


Ik kan me herinneren dat je beweerde dat er maar 1 V was en dat dat de RR van Jackson zou zijn??

NO offence verder hoor....ik moest in het begin ook niets hebben van de V headstock...zeg was een die hard GIBSON liefhebber (heb nog steeds wel wat met GIBSONS)

Quink
18 februari 2004, 11:45
waarom zou je...dit is wat ik mooi vind, hoeveel mensen laten wel niet GIBSON of FENDER rippoffs bouwen door een of andere gitaarbouwer?

Ik vind die geheel eigen ontworpen gitaren vaak lelijk of ze zijn alsnog sterk georienteerd op bestaande modellen...en ja als er maar 1 van is inde wereld zou ik het toch tamelijk uniek willen noemen!

Waarom zou je? Ja, ik zou het ook niet doen, maar ik ben niet degene die klaagt dat iemand anders "mijn gitaar heeft gekloond". Als jij tevreden bent met een (relatief) normaal verkrijgbaar model, perfekt. Maar dan snap ik je verbazing / verontwaardiging niet zo goed dat er nog een tweede van is.

En uniek, ik denk dat onze definitie daarvan verschilt. Opties naar eigen smaak samenstellen maakt voor mij geen unieke gitaar. Als je andere wielen onder je Ferrari laat zetten is het nog geen unieke auto. Wel een exclusieve, maar geen unieke.

gerrekat
18 februari 2004, 12:02
waarom zou je...dit is wat ik mooi vind, hoeveel mensen laten wel niet GIBSON of FENDER rippoffs bouwen door een of andere gitaarbouwer?

Ik vind die geheel eigen ontworpen gitaren vaak lelijk of ze zijn alsnog sterk georienteerd op bestaande modellen...en ja als er maar 1 van is inde wereld zou ik het toch tamelijk uniek willen noemen!

Waarom zou je? Ja, ik zou het ook niet doen, maar ik ben niet degene die klaagt dat iemand anders "mijn gitaar heeft gekloond". Als jij tevreden bent met een (relatief) normaal verkrijgbaar model, perfekt. Maar dan snap ik je verbazing / verontwaardiging niet zo goed dat er nog een tweede van is.

En uniek, ik denk dat onze definitie daarvan verschilt. Opties naar eigen smaak samenstellen maakt voor mij geen unieke gitaar. Als je andere wielen onder je Ferrari laat zetten is het nog geen unieke auto. Wel een exclusieve, maar geen unieke.



HAHAHA je hebt me denk ik een beetje verkeerd begrepen, zo bedoelde ik het helemaal niet...was meer verbaasd die foto ineens te vinden van een gitaar die 95% identiek is aan die van mij...

Ben niet beledigd of verontwaardigd......meer nieuwschierig eigenlijk wie hem heeft laten maken!

Quink
18 februari 2004, 12:15
HAHAHA je hebt me denk ik een beetje verkeerd begrepen, zo bedoelde ik het helemaal niet...was meer verbaasd die foto ineens te vinden van een gitaar die 95% identiek is aan die van mij...

Ben niet beledigd of verontwaardigd......meer nieuwschierig eigenlijk wie hem heeft laten maken!

Ach zo. Ja dan ben ik zeker een beetje in de war geraakt door het gebruik van de woorden "FUCK" en "gejat" in de topic titel, en "KLOTE en ""toch wel jammer" in je eerste post. :roll:

En wat die verbazing betreft, zie mijn vorige post. Die verbazing snap ik dus niet. Hoe kun je verbaasd zijn als je een "standaard" model laat bouwen, en er blijkt nog een tweede te zijn?

gerrekat
18 februari 2004, 12:28
Gezz je snapt best wat ik bedoel, het is GEEN standard model...ja een bestaand model maar verder helemaal volgens mijn specs net zoals je een custom LP kan laten bouwen in de GIBSON custom shop!

ter illustratie bij de GIBSON customshop gaan ze pas wat doen als er $ 10K gestort is.....als aanbetaling!
en dan krijg je in feite ook gewoon een "standaard" LP, SG of whatever voor bestaand GIBSON model...voor ed fender of jackson custom shop precies hetzelfde verhaal....

De finish die erop zit is NIET verkrijgbaar op productiemodellen, om mee te beginnen....

een beetje ironie kan ook al niet meer blijkbaar :roll:

Quink
18 februari 2004, 13:32
Gezz je snapt best wat ik bedoel, het is GEEN standard model...ja een bestaand model maar verder helemaal volgens mijn specs net zoals je een custom LP kan laten bouwen in de GIBSON custom shop!

Standaard: tot model dienend exemplaar. Sorry, het is *wel* een standaard model. Alleen heb jij het laten opleuken. Net zo goed als je volgens je eigen specs een Les Paul laat bouwen. Dan kun je redelijkerwijs ook niet verbaasd gaan doen als er iemand een heeft laten bouwen die hetzelfde is.
En de finish, pleassse. Oh mijn god, een ander kleurtje, hoe is hij op het idee gekomen, en nog wel zo een ongebruikelijke kleur, blauw.

Ironie kan wat mij betreft best wel, maar het helpt wel als je er dan een smilie bij zet, of e.e.a. zodanig intikt dat het ook ironisch overkomt.

Nou ja, ik heb niet echt het idee dat we hier uit gaan komen. Ik hou er verder over op. Ik twijfel er in ieder geval niet aan dat je, gezien de kwaliteit, toch wel veel plezier van je gitaar zult hebben, ondanks dat er een bijna identieke gitaar ergens in de wereld rondzwerft.

gerrekat
18 februari 2004, 14:07
je maakt er wel een zware noot van zeg.......

Ik vind Trans Blueburst het mooiste wat er is en het is wel degelijk een zeer zeldzame finish bij elk fabrikaat heb enkel een keer een BC RICH gezien in iets wat voor trans BB door moest gaan!

Blauw is geen zeldzame kleur nee, geen enkele kleur is zeldzaam, maar op gitaren zie je Blueburst verrot weinig, zeker geen trans!

Maar goed als jij heb een standaard model vind prima...


het intereseert me ook verder geen reet of er een tweede is blijft nog steeds errug zeldzaam, sterker nog DEAN maakt verschikkelijk veel one off gitaren, dus er zijn veel mensen die een zeldzame DEAN hebben...

Ik vond het gewoon grappig om die gitaar te zien, daar mijn gitaar inderdaad strikt volgens mijn specs gemaakt was en deze er zo dicht bij zat...

Ik snap niet dat je er zo op zit, ik heb je toch niet tegen je schenen geschopt ofzo?

Quink
18 februari 2004, 14:51
ik heb je toch niet tegen je schenen geschopt ofzo?

Nee hoor, geenzins. Ben alleen verbaasd over je verbazing.