PDA

View Full Version : Eventueel een Shamray voor mij.



Wouter J
17 februari 2004, 02:31
Het is jullie waarschijlijk wel opgevallen dat ik het onderwerp "Les Paul met een tremolo" vrij vaak heb aan gehaald, hier is de reden waarom.

Na zoveel over Shamray gehoord te hebben heb ik besloten om eens te gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.

Bij The Worst speel ik voornamelijk op mijn Frankenstein strat die een body van een 1976'er strat heeft, de hals van een 1989' er Squier, Seymour Duncan 59 humbuckers en een Kahler 700 series double locking trem zonder backrout.

Dus met die gitaar en mijn passie voor de meest ongewone combinaties (alles om een enig in zijn soort instrument te hebben) in mijn achterhoofd heb ik het formulier ingevuld en dit is wat ik graag van ze zou willen hebben.

Body: Les Paul Vorm, elzen, A Maple top, top binding, Cherry sunburst.
Hals: Esdoorn, Palisander toets, strat schaal lengte, stip inleg, medium heavy frets, ingelijmd aan body.
Elementen: Seymour Duncan 59 in beide posities.
Hardware: Kahler 700 series (Ik heb er een in nieuwstaat thuis liggen die ik ze wil opsturen als ik de gitaar laat bouwen) en als dat niet lukt een Schaller Floyd rose, zonder backrout, Gotoh mechanieken en switchcraft electronics.

Gegeven deze opties kost me dit grapje zo'n 1500 Euro wat ik in vergelijking met ESP of de Gibson Custom shop een echt koopje vindt.

Als alles een beetje meezit dan ga ik er voor, wat vinden jullie van mijn idee?