PDA

View Full Version : Help....... Marshall advies nodig



RedBuell
16 februari 2004, 21:47
Ik ben op zoek naar een leuke gebruikte Marshall buizen combo en heb tot nu toe het volgende gevonden:

JCM 900 100 watt hi gain dual reverb
2 x 12" speaker
terug schakelen naar 50 watt
€ 750

JCM 900 hetzelfde als hierboven maar dan € 850

JCM 800 lead series
50 watt split channel
1 x 12" speaker
€ 650,-

JCM 900 dual reverb Hi gain (model 4501)
50 watt terug schakelen naar 25 watt mogelijk
1x12"speaker
€ 395,-

JCM 800
50 watt 1x 12" speaker
€ 450

JCM 800 lead series
vermogen weet ik niet
wel 2x12"
bouwjaar eind jaren 70
€ 699

Alle prijzen zijn vraagprijzen en de versterkers zijn allemaal tussen de 10 en 25 jaar oud.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de versterkers buiten het feit dat de
ene 100 watt is en de andere 50 watt met 1 of 2x 12" speaker?

Hij zal thuis gebruikt worden om een soort van metallica sound bewerkstelligen en soms ook op mijn werk in een gymzaal met een bandje maar dan meer een rock sound of clean met een scherp randje.

Wat ik wil uitgeven? liefst zo min mogelijk iets rond de € 300/400. Als ik voor zeg maar € 650 iets veel beters heb ga ik daarvoor.

Nielsje
16 februari 2004, 22:21
ga ten eerste voor een jcm 800 zou ik zeggen, klinken beter vind ik.
gewoon meer rock sound

en 650 voor een 1x12 split channel is te veel vind ik
heb de mijne bijna verkocht voor 400..

josh.vandenberg
16 februari 2004, 22:32
Als ik jouw was zou ik,zou ik voor de high gain dualrev. 2x12 gaan.Versatile ,weet je.

Maar jcm 800 klinkt wel beter,echter geen metallica geluid.Maar dat bandje vklinkt toch vreselijk toch.

ieme
16 februari 2004, 23:12
waarom persι een marshall?

Nielsje
16 februari 2004, 23:15
punt voor ieme

wil niet zeggen dat sommigen niet goed zijn hoor..

metallica sound, met rock sound en clean met een scherp randje..

klinkt als een dure combinatie..

de rock sound uit een marshall 800 moet lukken (echt wel!)
de rest wil denk ik nie zo makkelijk

RedBuell
17 februari 2004, 00:04
Marshall hoeft niet per se, vroeger wilde ik wel altijd al een Marshall hebben maar zat nog op school en had geen geld.
Ik zie een Marshall een beetje als een Harley-Davidson, ze zijn niet goedkoop zeker niet de beste, oude techniek maar onlosmakelijk verbonden aan motor rijden en bij het weg rijden een harde plasser.

Ik had ook een aanbieding voor een peavey prowler 45 watt buizen combo maar niemand had daar iets van gehoord.

In principe lijkt zo'n hi gain dual reverb 100w me wel wat maar weet niet hoe ze klinken en voor welk soort muziek hij het best te gebruiken is.

Mischien moet ik maar eens ergens gaan luisteren naar verschillende amps, weet iemand daar een goed adres voor, in de omgeving van Amsterdam????

Thijssie
17 februari 2004, 09:47
Marshall hoeft niet per se, vroeger wilde ik wel altijd al een Marshall hebben maar zat nog op school en had geen geld.
Ik zie een Marshall een beetje als een Harley-Davidson, ze zijn niet goedkoop zeker niet de beste, oude techniek maar onlosmakelijk verbonden aan motor rijden en bij het weg rijden een harde plasser.

Je vergist je.

Een harley is een niet sturend lomp klote barrel. Niet de hoek om te krijgen, en een blok wat je onmiddelijk opblaast als het langer dan een half uur flink op zijn lazer krijgt. Die harde plasser krijg je er alleen van door er naar te kijken, en zeker niet door het rijden.

Een marshall is een echt werkpaard; lelijk maar oerbetrouwbaar echt een "vriend" waarop je kunt vertrouwen, zoals de meeste japanse motoren en dat kun je van die klote HD's niet zeggen.

Ha ha ha :evil: :evil: :evil:

RedBuell
17 februari 2004, 10:10
En waar rij jij op? een rijstbrandende kut jap die pas koppel heeft bij 80.000 rpm's en die er allemaal hetzelfde uitzien. Of heb je alleen een koekblik op 4 wielen.
http://www.freeadpower.org/~mrsmiles/otn/mfinger/2up.gif

ieme
17 februari 2004, 10:15
Even back to topic, wat is je budget?
Groet,
ieme

RedBuell
17 februari 2004, 10:18
Budget ligt er een beetje aan,
voor een kleine 2e hands combo 50 watt 1x 12" wil ik tussen de € 300 € 400 uitgeven. Is er een veel betere met 2x 12" bijna nieuw voor € 150 meer, en ik kan hem kwijt in mijn huis dan ga ik daar voor.

Thijssie
17 februari 2004, 10:19
En waar rij jij op? een rijstbrandende kut jap die pas koppel heeft bij 80.000 rpm's en die er allemaal hetzelfde uitzien. Of heb je alleen een koekblik op 4 wielen.
http://www.freeadpower.org/~mrsmiles/otn/mfinger/2up.gif

Een ZX-10, een XT600 en een Fireblade, allemaal lekker lelijke maar goed sturende fietsen, gemaakt om op te rijden ipv om met een puberende harde plasser naar te kijken :razz:


Maar ff on-topic, ik heb ook nog een JCM900 4100, zelfs nog een van de eerste productiemodellen (met el34's).

Moest je daar nog iets over weten?

RedBuell
17 februari 2004, 10:28
Dacht ik al een rijstverbrandende tupperware fiets.
Ik heb een Buell X1 Lightning, ga ik eind deze zomer van 1200 cc upgraden naar 1425 cc :-D .

Die JCM wat van geluid komt daar uit geschikt voor welke muziek stjil?

Nielsje
17 februari 2004, 10:41
met jcm modellen kan je elke kant op die je maar wil

de 800, vind ik persoonlijk erg goed voor 'klassiek rock' geluid.

de 900 vind ik te dun klinken, maar dat kan aan mij liggen.

de 2000 serie zit vol met rotzooi, maar als je het cleane kanaal helemaal opendraait heb je weer heeeerlijk die oude marshall crunch

Thijssie
17 februari 2004, 10:44
Dacht ik al een rijstverbrandende tupperware fiets.
Ik heb een Buell X1 Lightning, ga ik eind deze zomer van 1200 cc upgraden naar 1425 cc :-D .

Dat doen de meeste eigenaren van dat soort "poserbikes"; alleen maar lullen over de specificaties op het terras maar rijden, ho maar.

Hou dat geld toch in je zak man, of doe een paar circuitdagen voor. Dan kun je dat ding gebruiken waar hij voor gemaakt is, je leert er nog wat van en het is 100x leuker dan op het terras over pekaa's lullen die je toch nooit gebruikt, behalve op de snelweg.




Die JCM wat van geluid komt daar uit geschikt voor welke muziek stjil?


De 900 heeft wat meer mogelijkheiden dan de 800, je moet wel een beetje mazzel hebben met die dingen. Sommige klinken echt heel dun en ielig terwijl anderen een echte vette huil hebben. Het leuke is wel dat niemand die dingen wil hebben waardoor je ze voor heel weinig geld kunt kopen. Zeker als je een goeie hebt, heb je echt heel veel amp voor weinig geld.

Op het leadkanaal zit wel een vreemd "fuzz" in het midhoog, de een kan er mee leven de ander niet. "Bluesen met een randje" zit er niet in op het leadkanaal, echter het "cleane kanaal" heeft al scheur genoeg voor een lekkere crunch. En je kunt er een heel mooi (wollig) clean uithalen.

Persoonlijk vind ik de standaard Celestions G1275T niet zo lekker klinken. En zou proberen wat geld in mijn zak te houden voor een upgrade van de speakers.

Succes,

Ook met leren rijden trouwens....

RedBuell
17 februari 2004, 11:05
Van de zomer naar Croix (cicuit dag)en Bulldog Bash o ja PK's heb je niks aan het gaat om koppel vooral op dijkweggetjes. Maar daar hebben eigenaren van riceburners het niet over, gaat bij hun om wat de boekjes zeggen over de pk's gewichtverhouding.

Maar welke stijlen speel jij en ben je wel tevreden over die 900? Krijg je met effecten wel een vet geluid eruit?

Thijssie
17 februari 2004, 11:27
Maar welke stijlen speel jij en ben je wel tevreden over die 900? Krijg je met effecten wel een vet geluid eruit?

Ik ben erg tevreden over het geluid van mijn 900. Ik gebruik hem voor "vintage rock", geen metal.

Ik gebruik weinig tot geen effecten, af en toe een chorus en bij sommige solo's een wah, verder niets.

Enige nadeel van die amp vind ik dat hij zo hard moet staan om goed te klinken. Ik ben daarom eigenlijk op zoek naar een 50w combo versie.

Maar ik kan lullen als brugman over het geluid maar dat heeft helemaal geen zin, dat is iets wat je zelf moet ervaren. Wat voor mij heel goed "werkt" kan voor jou klote klinken en andersom ook. De gebruikte gitaar, je vingers en je "knoppendraaigedrag" heeft ook nog enorm veel invloed. Je moet gewoon gaan testen, je eigen gitaar meenemen en kijken of het wat voor jou is. Dat is toch de enige manier....

Thijssie
17 februari 2004, 11:28
Maar welke stijlen speel jij en ben je wel tevreden over die 900? Krijg je met effecten wel een vet geluid eruit?

Ik ben erg tevreden over het geluid van mijn 900. Ik gebruik hem voor "vintage rock", geen metal.

Ik gebruik weinig tot geen effecten, af en toe een chorus en bij sommige solo's een wah, verder niets.

Enige nadeel van die amp vind ik dat hij zo hard moet staan om goed te klinken. Ik ben daarom eigenlijk op zoek naar een 50w combo versie.

Maar ik kan lullen als brugman over het geluid maar dat heeft helemaal geen zin, dat is iets wat je zelf moet ervaren. Wat voor mij heel goed "werkt" kan voor jou klote klinken en andersom ook. De gebruikte gitaar, je vingers en je "knoppendraaigedrag" heeft ook nog enorm veel invloed. Je moet gewoon gaan testen, je eigen gitaar meenemen en kijken of het wat voor jou is. Dat is toch de enige manier....

Thijssie
17 februari 2004, 11:29
Maar welke stijlen speel jij en ben je wel tevreden over die 900? Krijg je met effecten wel een vet geluid eruit?

Ik ben erg tevreden over het geluid van mijn 900. Ik gebruik hem voor "vintage rock", geen metal.

Ik gebruik weinig tot geen effecten, af en toe een chorus en bij sommige solo's een wah, verder niets.

Enige nadeel van die amp vind ik dat hij zo hard moet staan om goed te klinken. Ik ben daarom eigenlijk op zoek naar een 50w combo versie.

Maar ik kan lullen als brugman over het geluid maar dat heeft helemaal geen zin, dat is iets wat je zelf moet ervaren. Wat voor mij heel goed "werkt" kan voor jou klote klinken en andersom ook. De gebruikte gitaar, je vingers en je "knoppendraaigedrag" heeft ook nog enorm veel invloed. Je moet gewoon gaan testen, je eigen gitaar meenemen en kijken of het wat voor jou is. Dat is toch de enige manier....

Marc Oblivian
17 februari 2004, 16:20
[quote="RedBuell"]
Ik heb een Buell X1 Lightning, ga ik eind deze zomer van 1200 cc upgraden naar 1425 cc :-D .

quote]

Waarom upgraden? Toch niet genoeg koppel? :-D
Je moet toch wel toegeven dat het concept van de meeste Harley blokken wat verouderd is en in beginsel weinig efficient (in de zin van dat je veel cc's nodig hebt om wat pk's op het wegdek te krijgen).
Het feit dat je de cilinderinhoud van jouw motor gaat verhogen bevestigt dit alleen maar.
Wat dat betreft is een Jap natuurlijk wat verder: die halen uit een 600 of 750 hetzelfde aantal pk's als een Harley uit een 1200.
In dat licht (en in het licht van het hele concept van een Harleyblok) is het ook wel logisch dat een Harley flink wat vermogen in het lagere toerengebied heeft en genoemde Japjes niet/minder....dat mag nl wel met zoveel cc's.
Maar zet er nou eens een Jap naast met 1200 cc....zeg een ZX 12 R....ik denk dat de Kawa elke willekeurige Harley helemaal zoek trekt...
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat Harleys geen mooie motoren zijn: er zitten best leuke tussen. Ook Buell heeft bijzonder mooie fietsen die naar het schijnt supergoed sturen...
Het lijkt voor Harley bezitters (of zelfs voor bezitters van motoren die slechts een Harley blok hebben..hehe) soms echter wel een beetje moeilijk/onmogelijk om het omgekeerde toe te geven....


Oh ja...de versterker.....
JCM 900...veelzijdiger dan de 800, maar minder overtuigend rockgeluid.
Geen slechte versterker echter.
Echte cleansounds zijn niet het sterkste punt van Marshalls.
Vooral enkelkanaals (Marshall)versterkers blinken niet uit in veelzijdigheid, zodat je weer snel in pedaaltjes vervalt.
Die JCM 2000 of hoe die ook mag heten is wel aardig veelzijdig maar een wat minder zwaar/echt rockgeluid.
Bij ons in de oefenruimte staan ze allemaal en ik heb het liefst een 800 met 1 of 2 goede pedaaltjes erbij om em mooi over z'n nek te jagen....wordt wel erg luid dan :-D
Speel er btw nooit meer op sinds ik een Engl Powerball heb...(die kan zo'n beetje alles...hij zet nog net geen koffie...alhoewel) :o

Joop M
17 februari 2004, 19:09
Ik heb zelf de Marchall jubileumcombo de 6110 deze is soms nog voor een leuke prijs te vinden,maar je moet geduld hebben.
Dit is een wereldversterker kijk zelf maar :http://www.blamepro.com/mar30th.htm
Hij is 100 of 50 of 25 watt thuis speel ik 25 watt en de voorversterker open en de eindversterker op 1
Op deze site kan je hem ook beluisteren en zijn mogelijkheden horen
Grz Joop

Joop M
17 februari 2004, 19:11
Ik heb zelf de Marchall jubileumcombo de 6110 deze is soms nog voor een leuke prijs te vinden,maar je moet geduld hebben.
Dit is een wereldversterker kijk zelf maar :http://www.blamepro.com/mar30th.htm
Hij is 100 of 50 of 25 watt thuis speel ik 25 watt en de voorversterker open en de eindversterker op 1
Op deze site kan je hem ook beluisteren en zijn mogelijkheden horen
Grz Joop

Joop M
17 februari 2004, 19:14
Ik heb zelf de Marchall jubileumcombo de 6110 deze is soms nog voor een leuke prijs te vinden,maar je moet geduld hebben.
Dit is een wereldversterker kijk zelf maar :http://www.blamepro.com/mar30th.htm
Hij is 100 of 50 of 25 watt thuis speel ik 25 watt en de voorversterker open en de eindversterker op 1
Op deze site kan je hem ook beluisteren en zijn mogelijkheden horen
Grz Joop

Joop M
17 februari 2004, 19:15
Ik heb zelf de Marchall jubileumcombo de 6110 deze is soms nog voor een leuke prijs te vinden,maar je moet geduld hebben.
Dit is een wereldversterker kijk zelf maar :http://www.blamepro.com/mar30th.htm
Hij is 100 of 50 of 25 watt thuis speel ik 25 watt en de voorversterker open en de eindversterker op 1
Op deze site kan je hem ook beluisteren en zijn mogelijkheden horen
Grz Joop

Joop M
17 februari 2004, 19:18
Sorry voor de vierdubbelle posting maar het is nog wat onwennig als je steeds geen actie ziet staan
Grz Joop 8) 8)

sash
17 februari 2004, 19:20
Een ZX-10, een XT600 en een Fireblade, allemaal lekker lelijke maar goed sturende fietsen, gemaakt om op te rijden ipv om met een puberende harde plasser naar te kijken :razz:




Ik kijk toch liever met een harde plasser naar een lekker wijf dan dat ik walgend een lelijk wijf neuk.

RedBuell
17 februari 2004, 23:37
[quote=RedBuell]
Ik heb een Buell X1 Lightning, ga ik eind deze zomer van 1200 cc upgraden naar 1425 cc :-D .

quote]

Waarom upgraden? Toch niet genoeg koppel? :-D
Je moet toch wel toegeven dat het concept van de meeste Harley blokken wat verouderd is en in beginsel weinig efficient (in de zin van dat je veel cc's nodig hebt om wat pk's op het wegdek te krijgen).
Het feit dat je de cilinderinhoud van jouw motor gaat verhogen bevestigt dit alleen maar.
Wat dat betreft is een Jap natuurlijk wat verder: die halen uit een 600 of 750 hetzelfde aantal pk's als een Harley uit een 1200.
In dat licht (en in het licht van het hele concept van een Harleyblok) is het ook wel logisch dat een Harley flink wat vermogen in het lagere toerengebied heeft en genoemde Japjes niet/minder....dat mag nl wel met zoveel cc's.
Maar zet er nou eens een Jap naast met 1200 cc....zeg een ZX 12 R....ik denk dat de Kawa elke willekeurige Harley helemaal zoek trekt...
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat Harleys geen mooie motoren zijn: er zitten best leuke tussen. Ook Buell heeft bijzonder mooie fietsen die naar het schijnt supergoed sturen...
Het lijkt voor Harley bezitters (of zelfs voor bezitters van motoren die slechts een Harley blok hebben..hehe) soms echter wel een beetje moeilijk/onmogelijk om het omgekeerde toe te geven....




Je vergelijkt appels met peren, of eiren of schilderijen, de jappen die jij noemt zijn Super Sports met 4 cil blokken allemaal hi tech en reuze goed en betrouwbaar maar missen voor mij het karakter van een V of L twin. X1 is ook geen racer maar een soort van fun bike waar je wheelie en stoppies mee kan maken en op je oren door de bocht kan. Upgraden naar 1425 ? omdat het leuk is en ja ook meer power geeft, maar vergis je niet met met korte sprintjes en bochtige dijk weggetjes moet bijvoorbeeld een Honda X11 goed gas geven om voor te blijven.

Maar ff on topic die jcm 900 100 watt hi gain dual reverb 2x 12"speaker(terug te schakelen naar 50 watt) kan ik nu voor ong € 500,- kopen. Is dit duur (als hij in goede staat is) of kan ik dan beter voor een kleinere iets goedkopere gaan. Ik wil thuis metal spelen en mischien wat later weer met een bandje en op het werk(gym zaaltje) wat meer rock

BartL
17 februari 2004, 23:42
Krijg je met effecten wel een vet geluid eruit?
Dan kan je beter een amp komen met een EIGEN vet geluid, dat is ALTIJD beter dan het toevoegen van pedalen!

Dude
18 februari 2004, 08:02
Ik heb een 4501 1x12 JCM900 te koop, interesse ? mail even op ----censored----

Thijssie
18 februari 2004, 14:56
Een ZX-10, een XT600 en een Fireblade, allemaal lekker lelijke maar goed sturende fietsen, gemaakt om op te rijden ipv om met een puberende harde plasser naar te kijken :razz:




Ik kijk toch liever met een harde plasser naar een lekker wijf dan dat ik walgend een lelijk wijf neuk.

Weet je moeder wel dat je zulke ondeugende dingen zegt? :-D

RedBuell
18 februari 2004, 15:28
Ik kan een JMP combo 50 watt met 2 -12 m celestion speakers kopen. Hij schijnt in goede staat te zijn ik moet er € 600 voor betalen en ik ga morgen even kijken.

Muziek die ik wil spelen is metallica soundje thuis, en in een gymzaaltje op het werk meer rock.

josh.vandenberg
18 februari 2004, 15:51
Dat zijn wel een van de beste Marshallcombo 's.De jmp en jcm 800 50 watt 2 x 12