PDA

View Full Version : Mijn versterkers met foto's



marc_o
16 februari 2004, 20:41
http://community.webshots.com/user/marcodijk

Nielsje
16 februari 2004, 20:44
mooie plaatjes!

persoonlijk vind ik dat je het zooitje beetje vervloekt met die engl ernaast..

die caster is tof, p-90's roelen!

en die rivier versterker doet mij ook sterk doen kwijlen..

wat doen die versterkers eigenlijk qua prijs?

BLOK182
16 februari 2004, 20:50
Mooie gitaar en gave rivieramp, ik heb mezelf voorgenomen om nog eens een knokekop te testen :)

marc_o
16 februari 2004, 20:51
Nieuwprijzen grofweg
Engl plus cabinet en z 10, in guldens rond de 5000 ofzo
Fender 2040 Euro
Rivera 2700 euro

In geen van de gevallen heb ik dat betaald, maar absurd in ieder geval.

Nielsje
16 februari 2004, 21:16
als je die engl weg doet,

en een ouwe marshall of vox neemt, kom ik je elke dat stalken :razz:

Quink
16 februari 2004, 21:44
http://www.click-smilies.de/sammlung0903/traurig/sad-smiley-023.gif http://www.click-smilies.de/sammlung0903/traurig/sad-smiley-023.gif

Tjesus, wat een collectie. Mooi hoor.

gerrekat
16 februari 2004, 21:51
Die ENGL roelt!


Ik heb zelf ooit een tijdje een RIVERA Knucklehead gehad maar die was echt bagger...alleen clean was ie te gebruiken en daty intereseert me niet veel!

Maar ik weet dat voor cleanere toon Rivera's wel heel mooi klniken....

Ziet er ghoed uit allemaal al zou ik juist de ENGL kiezen uit dat stel!

Ik heb nog altijd wel mijn RIVERA 4 x 12 en daar ben ik nog steeds hel tevreden mee!

Nielsje
16 februari 2004, 22:18
hehehe

das het grote verschil tussen gerrekat en me denk ik...

hij gaat voor de lekkere distortion (ik heb niet gezegd dat ze niet fijn klinken, maar ze zien er niet uit naar mijn menig) en voor high output elementjes

doe mij maar een gibson les paul met PAF's en dan met een 1959 of een vox ac30...

ieder zijn meug, alles is lekker, maar alles net ff wat anders :)

marc_o
16 februari 2004, 22:50
Het is een veelzeidig stel bij elkaar.
Binnenkort de studio in, en met deze versterkers kan ik zowat iedere sound maken die je zou willen.

De Engl is wel de meest veelzeidige van het stel.
De Fender de meest verrassende, die heeft minstens zoveel gain als de Engl, misschien nog wel meer.
Persoonlijk is de Rivera favoriet voor de muziek die ik maak. Het is een perfecte mix van Fender clean en Vox tot Marshallachtige grom. Ik gebruik 'm in de vintagestand (half power). Het beste geluid geeft ie met m'n custom tele (marc-o-caster, ik blijf het een leuke naam vinden), maar zoals altijd, het is en blijft een smaakverhaal.

Als ik of safe zou spelen in een coverbandje, zou ik te allen tijde de Engl meenemen.

Binnenkort zal ik mijn gitaarverzameling er ook eens bijzetten, en de pedaaltjes.

ieme
16 februari 2004, 22:56
zo'n hekel aan mensen die met hun gear lopen te patsen heh!!

skabouter
16 februari 2004, 22:57
doe je goed, mark !!! erg mooi

die Engl is inderdaad wel andere slag dan die andere 2. maargoed, hij mag er wezen. mooie caster ook :cool:

marc_o
16 februari 2004, 22:58
zo'n hekel aan mensen die met hun gear lopen te patsen heh!!

jij inspireerde me :D

Nielsje
16 februari 2004, 23:01
patsers :razz:


als er iemand die intressen in mijn gear heeft, moet die het maar zeggen

dan zou ik speciaal voor die persoon leren met een dig. camera om te gaan (ja sorry, kan alleen gitaar spelen, neuken en cad tekenen)

vervolgens een websiteje aanmaken om de foto's te posten..

:razz:

ieme
16 februari 2004, 23:03
zo'n hekel aan mensen die met hun gear lopen te patsen heh!!

jij inspireerde me :D

hahaha lol!

Harry
17 februari 2004, 10:57
als je die engl weg doet,

en een ouwe marshall of vox neemt, kom ik je elke dat stalken :razz:

gek!!! die engl klinkt beter dan welke marshall dan ook!

Nielsje
17 februari 2004, 11:01
ja maar die dingen zijn zo uberlelijk

alsof je naar een hek van een concentratiekamp zit te kijken uit de 2e wereld oorlog..

BLOK182
17 februari 2004, 11:48
ze verleren het maar niet he, onze oosterburen, net als bijv. die framus cobra cabs :-D

Harry
17 februari 2004, 12:06
ja maar die dingen zijn zo uberlelijk

alsof je naar een hek van een concentratiekamp zit te kijken uit de 2e wereld oorlog..

tja, mooi zijn ze niet..... Dan wint een Vox het makkelijk

marc_o
17 februari 2004, 13:01
Het laatste waar ik me druk om maak is hoe een versterker er uitziet, als de klank naar mijn zin is, vind ik het goed.

gerrekat
17 februari 2004, 13:53
Het is een veelzeidig stel bij elkaar.
Binnenkort de studio in, en met deze versterkers kan ik zowat iedere sound maken die je zou willen.

De Engl is wel de meest veelzeidige van het stel.
De Fender de meest verrassende, die heeft minstens zoveel gain als de Engl, misschien nog wel meer.
Persoonlijk is de Rivera favoriet voor de muziek die ik maak. Het is een perfecte mix van Fender clean en Vox tot Marshallachtige grom. Ik gebruik 'm in de vintagestand (half power). Het beste geluid geeft ie met m'n custom tele (marc-o-caster, ik blijf het een leuke naam vinden), maar zoals altijd, het is en blijft een smaakverhaal.

Als ik of safe zou spelen in een coverbandje, zou ik te allen tijde de Engl meenemen.

Binnenkort zal ik mijn gitaarverzameling er ook eens bijzetten, en de pedaaltjes.



HUH...dan hefet die Sovereign niet zoveel gain zeker....het viel me al op dat tijdemns de meeting hij inderdaad veel minder bleek te hebben dan de ENGLs die ik ken....ik dacht altijd dat het een combo uitvoering van de SAVAGE was blijkbaar niet dus........

gerrekat
17 februari 2004, 13:54
Inderdaad mijn ENGL blazen alke Marshall of wat dan ook weg die ik ooit gehad heb!

Bovendien vind ik ze er juist super uitzien, veel mooier dan bijv. die Fender, nooit van fenders gehouden zowel de gitaren als de versterkers!

marc_o
17 februari 2004, 14:06
Het is een veelzeidig stel bij elkaar.
Binnenkort de studio in, en met deze versterkers kan ik zowat iedere sound maken die je zou willen.

De Engl is wel de meest veelzeidige van het stel.
De Fender de meest verrassende, die heeft minstens zoveel gain als de Engl, misschien nog wel meer.
Persoonlijk is de Rivera favoriet voor de muziek die ik maak. Het is een perfecte mix van Fender clean en Vox tot Marshallachtige grom. Ik gebruik 'm in de vintagestand (half power). Het beste geluid geeft ie met m'n custom tele (marc-o-caster, ik blijf het een leuke naam vinden), maar zoals altijd, het is en blijft een smaakverhaal.

Als ik of safe zou spelen in een coverbandje, zou ik te allen tijde de Engl meenemen.

Binnenkort zal ik mijn gitaarverzameling er ook eens bijzetten, en de pedaaltjes.



HUH...dan hefet die Sovereign niet zoveel gain zeker....het viel me al op dat tijdemns de meeting hij inderdaad veel minder bleek te hebben dan de ENGLs die ik ken....ik dacht altijd dat het een combo uitvoering van de SAVAGE was blijkbaar niet dus........

Niet genoeg gain?
Ik stond daar op half gain op het softlead kanaal, met highoutput p-90's.
Dan heb je al een vette rocksound. Vroeger (ik word oud) speelde ik met humbuckergitaren en deden we Fear Factory nummers, zonder enig probleem. Ik heb zelf de savage ook gehad, en daar zit iets meer gain in, maar ook niet echt veel meer. Misschien doelde jij op de 50 watt sovereign die in de grotere ruimte stond, dat is een oud model met 3 i.p.v. 4 kanalen, het kan ziijn dat die anders is.