PDA

View Full Version : PRS opfokken



BLOK182
16 februari 2004, 20:28
test

BLOK182
16 februari 2004, 20:29
eindelijk, het werkt een beetje, thanks Nielsje!

Zoals jullie misschien weten, heb ik sinds 2 maanden een Peavey Wolfgang, en deze heeft pickups met een flinke berg output. Mijn PRS daarentegen heeft Dragon II's, medium ouput elementen. Aangezien ik van nogal stevig scheuren hou, lijkt die PRS af en toe een beetje duf, palmmuten en pinchen gaat een stuk lekkerder op de Peavey. Zodoende zat ik te denken om misschien een wat hoger output brugelement in de PRS te zetten, zelf zat ik te denken aan bijv. een PRS HFS/Tremonti, maarre, iemand nog suggesties? p.s. het hoeft ook weer niet de ziekste highoutputhumbucker around te zijn, maar eerder iets in de richting vd Peavey.

Nielsje
16 februari 2004, 20:33
waarom zet je dat peavey element er niet eens in? gewoon ff kijken hoe het klinkt.

tenzij het niet past natuurlijk..

zelf vind ik high output elementen onzin, als je meer lawaai wil, moet je gewoon krachtiger aanslaan, we gaan elkaar geen mietje noemen he?
:razz:

gerrekat
16 februari 2004, 20:51
Heeft helemaal niets met onzin te maken met een PAF kun je echt geen behoorlijke metal cruch produceren!

Daar heb je op zijn minst een medium output element voor nodig zelfs met en high gain amp!

Super High output kan een medium gain amp veranderen in een monster neem bijv een oudere marshall!

Krachtig aanslaan wat een onzin! daar heeft het niets mee te maken!


Ik zou eens kjiken naar een DiMarzio Super Distortion PU dat zijn de vintage high output elementen waar o.a. Van Halen/Rhandy Rhoads hun sound mee bereikte...

Ik vind z heel vet, maar ook Bill Lawrence L 500 XL's klinken super, maar opnieuw je moet wel de goede hebben!

BLOK182
16 februari 2004, 20:56
Ja het is net echt ff dat pushen, de PRS blijft een beetje braaf en het lijkt net offie niet echt wil, terwijl de Peavey de amp wat meer op zijn donder heeft en zo dus wel lekker metal cruncht. Die Dimarzio Distortion, daar had ik nog niet aan gedacht, dat kan wel wat zijn ja. Het karakter van de PRS moet ook weer niet al te veel worden "vermetald", zodoende heb ik liever geen 500XL of een EMG81 (wat ook geen gezicht is).

BLOK182
16 februari 2004, 20:58
Ja het is net echt ff dat pushen, de PRS blijft een beetje braaf en het lijkt net offie niet echt wil, terwijl de Peavey de amp wat meer op zijn donder heeft en zo dus wel lekker metal cruncht. Die Dimarzio Distortion, daar had ik nog niet aan gedacht, dat kan wel wat zijn ja. Het karakter van de PRS moet ook weer niet al te veel worden "vermetald", zodoende heb ik liever geen 500XL of een EMG81 (wat ook geen gezicht is).

Ohzoso
16 februari 2004, 21:00
I know what u mean Blok. Ik ben er nu zelf ook aan het denken om Dragon1 PU`s er in te zetten. Deze zijn ceramisch en zijn zo`n beetje de PRS-versie van de 496R & 500T PU`s van Gibson en als een Gibson V of Explorer of Classic niet goed genoeg scheurt e.d. dan weet ik het ook niet meer..

Nielsje
16 februari 2004, 21:10
oew..

gerrekat niet boos worden hoor

is niet goed voor je bloeddruk :razz:

gerrekat
16 februari 2004, 21:26
Ja het is net echt ff dat pushen, de PRS blijft een beetje braaf en het lijkt net offie niet echt wil, terwijl de Peavey de amp wat meer op zijn donder heeft en zo dus wel lekker metal cruncht. Die Dimarzio Distortion, daar had ik nog niet aan gedacht, dat kan wel wat zijn ja. Het karakter van de PRS moet ook weer niet al te veel worden "vermetald", zodoende heb ik liever geen 500XL of een EMG81 (wat ook geen gezicht is).


Ik weet iet wat voor idee jullie van een L 500 XL hebben maar die heeft medium output, minder dan een Dimarzio Super Distortion hoor!

Een EMG 81 heeft ter referentie 2 V output, een DiMarzio SD ongeveer 43 mV en een L 500 XL 375-400 mV, de heetste passive de DiMarzio X2N heeft een output van 550 mV!

De Duncan Invader zit ook net boven de 500 mV,....

Johannes
16 februari 2004, 23:24
Ik zou een Dimarzio superdistorsion ZEKER eens proberen! Hoge output, niet te schel, gesplitst als single-coil ook om aan te horen, reageert erg goed op je volumeknop, en heel fijn af te stellen door 12 verstelbare staafjes. Geschikt om mee te rocken, en in mijn geval metallen\m/

Ik heb 2 oude creme-kleurige (inmiddels echt lelijk-gele) Superdistortions in mn V zitten en ik ben er erg gelukkig mee.

Baco
17 februari 2004, 00:54
eindelijk, het werkt een beetje, thanks Nielsje!

Zoals jullie misschien weten, heb ik sinds 2 maanden een Peavey Wolfgang, en deze heeft pickups met een flinke berg output. Mijn PRS daarentegen heeft Dragon II's, medium ouput elementen. Aangezien ik van nogal stevig scheuren hou, lijkt die PRS af en toe een beetje duf, palmmuten en pinchen gaat een stuk lekkerder op de Peavey. Zodoende zat ik te denken om misschien een wat hoger output brugelement in de PRS te zetten, zelf zat ik te denken aan bijv. een PRS HFS/Tremonti, maarre, iemand nog suggesties? p.s. het hoeft ook weer niet de ziekste highoutputhumbucker around te zijn, maar eerder iets in de richting vd Peavey.

Ik kan je ten zeerste de Tremonti Treble pickup aanraden, deze klinkt echt heel goed. Als je ergens een Tremonti kunt testen, zeker doen. Deze pickups zijn vele malen beter dan de BurstBuckers die in mijn (ex-) Les Paul zaten en kunnen zonder probleem hun (metal)mannetje staan. Heavy Blues/Rock null problemo 8-)

Anders Destium
17 februari 2004, 11:34
De HFS kan in mijn ogen gezien worden als een high-output element, de karakteristieken zijn ook zodanig dat je er flink op kan scheuren. Ik heb geen ervaring met de Tremonti.

Verder kun je natuurlijk een Duncan Distortion of een Dimarzio Paf pro doen.

BLOK182
17 februari 2004, 11:39
Op zich heb ik nog den meeste interesse in een PRS element, die Tremonti treble is volgens PRS het meest agressieve wat ze te bieden hebben, daarmee moet ik toch wel wat kunnen scheuren lijkt me :) Alleen ehm, waar koop je die dingen in Nederland? Iemand enig idee?

Baco
17 februari 2004, 12:01
Op zich heb ik nog den meeste interesse in een PRS element, die Tremonti treble is volgens PRS het meest agressieve wat ze te bieden hebben, daarmee moet ik toch wel wat kunnen scheuren lijkt me :) Alleen ehm, waar koop je die dingen in Nederland? Iemand enig idee?

Stuur anders effe een mailke nr Voerman, de importeur. Die zal je zeker verder kunnen helpen. Ze hebben mij indertijd ook geholpen om de PRS DVD te vinden. Wat die Tremonti Treble, betreft, gewoon doen :D

BLOK182
17 februari 2004, 12:17
Op zich heb ik nog den meeste interesse in een PRS element, die Tremonti treble is volgens PRS het meest agressieve wat ze te bieden hebben, daarmee moet ik toch wel wat kunnen scheuren lijkt me :) Alleen ehm, waar koop je die dingen in Nederland? Iemand enig idee?

Stuur anders effe een mailke nr Voerman, de importeur. Die zal je zeker verder kunnen helpen. Ze hebben mij indertijd ook geholpen om de PRS DVD te vinden. Wat die Tremonti Treble, betreft, gewoon doen :D
Ik zal vanmiddag Voerman eens bellen! Ik wilde je zowiezo al mailen over die Tremonti treble, aangezien jij de enige bent die ik ken met die gitaar, en aangezien je die LP hebt gehad met burstbucker, waarvan ik denk dat ze ongeveer in de zelfde categorie passen als Dragon II's. Maarre, die Tremonti heeft dus idd een vette scheur? Mooi, ben wel benieuwd wat ie kost.

Anders Destium
17 februari 2004, 12:37
Je kunt de elementen ook via PRS zelf bestellen, ik denk haast dat dat goedkoper is dan via de importeur hier!

Baco
17 februari 2004, 12:45
Ik zal vanmiddag Voerman eens bellen! Ik wilde je zowiezo al mailen over die Tremonti treble, aangezien jij de enige bent die ik ken met die gitaar, en aangezien je die LP hebt gehad met burstbucker, waarvan ik denk dat ze ongeveer in de zelfde categorie passen als Dragon II's. Maarre, die Tremonti heeft dus idd een vette scheur? Mooi, ben wel benieuwd wat ie kost.
Die Tremonti heeft veel meer punch, als je aan het palm muten gaat dan klinkt die Tremonti echt super, terwijl die BurstBuckers maar slapjes klinken. Nu, misschien zijn ze daarvoor niet bedoeld, maar het zouden toch ook high-output elementen zijn...
Ben ook wel eens benieuwd wat zo'n pickup kost. Hopelijk valt dit niet tegen :roll:

Anders Destium
17 februari 2004, 13:27
Kijk maar op de officiele PRS-site! Daar staan de prijzen als je ze daar bestelt. Ik neem aan dat net als met andere elementen de Europese prijzen ongeveer 2x zo hoog liggen :evil:

Het is dus heel interessant om ze bij PRS zelf te bestellen!

Droffie
17 februari 2004, 14:37
Ik zal vanmiddag Voerman eens bellen! Ik wilde je zowiezo al mailen over die Tremonti treble, aangezien jij de enige bent die ik ken met die gitaar, en aangezien je die LP hebt gehad met burstbucker, waarvan ik denk dat ze ongeveer in de zelfde categorie passen als Dragon II's. Maarre, die Tremonti heeft dus idd een vette scheur? Mooi, ben wel benieuwd wat ie kost.
Die Tremonti heeft veel meer punch, als je aan het palm muten gaat dan klinkt die Tremonti echt super, terwijl die BurstBuckers maar slapjes klinken. Nu, misschien zijn ze daarvoor niet bedoeld, maar het zouden toch ook high-output elementen zijn...
Ben ook wel eens benieuwd wat zo'n pickup kost. Hopelijk valt dit niet tegen :roll:
BurstBuckers zijn paf's. Althans ze zijn gemaakt voor die vintage sound. Niet gemaakt voor metal. BB's hebben redelijk veel output. Ze doen niet onder voor de 500T kwa sound vind ik. Zelf vind ik niet dat alleen high output elementen geschikt zijn voor metal. Ik ben van mening dat de amp doorslaggevend is.

BLOK182
17 februari 2004, 17:02
Net ff met Feedback gebeld. De Tremonti hadden ze nog niet in de lijsten staan, maar als uitgangspunt hebben ze de prijs gegeven van een Dragon II, en die zitten op 155 per stuk...niet mis. Ik kijk wel of ik misschien op ebay wat vind, of misschien wel in Nederland, soms zie je die HFS nog wel eens voorbij komen, en dat lijkt me ook een interessant element.

Negative K3 fan
17 februari 2004, 17:54
waarom per se PRS elementen, seymour duncans en dimarzios vind je ook vrij veel op ebay duitsland en ook wel op marktplaats enzo.

Mr.Bluesbreaker
17 februari 2004, 19:33
quote]
BurstBuckers zijn paf's. Althans ze zijn gemaakt voor die vintage sound. Niet gemaakt voor metal. BB's hebben redelijk veel output. Ze doen niet onder voor de 500T kwa sound vind ik. Zelf vind ik niet dat alleen high output elementen geschikt zijn voor metal. Ik ben van mening dat de amp doorslaggevend is.[/quote]

+1, ik heb ook een lp met burstbuckers, over een tsl speel ik trouwens, maar dat je te weinig output zou hebben? hoeveel heb je in hemelsnaam nodig? gaat toch prima, zoveel meer is toch ook niet nodig?

Negative K3 fan
17 februari 2004, 21:22
hoe meer output hoe makkerlijker pinch harmonics worden (onder andere) en ook het gehele karakter van de sound verandert mee, vaak worden pickups met meer output als strakker ervaren.

BLOK182
17 februari 2004, 21:44
hoe meer output hoe makkerlijker pinch harmonics worden (onder andere) en ook het gehele karakter van de sound verandert mee, vaak worden pickups met meer output als strakker ervaren.
Yepz, en dit doet het hem in mijn geval. Het geheel bijt wat meer enzo, strakker etc.

schaap
17 februari 2004, 21:45
hoe meer output hoe makkerlijker pinch harmonics worden (onder andere) en ook het gehele karakter van de sound verandert mee, vaak worden pickups met meer output als strakker ervaren.
Daarom heb ik daar dus zo'n moeite mee :-?

Negative K3 fan
17 februari 2004, 21:46
moeite met wat? de stoelgang?

schaap
17 februari 2004, 21:58
hoe meer output hoe makkerlijker pinch harmonics worden
Snappie ? :cool:

-robbert-
17 februari 2004, 22:01
Waarom koop je zo'n peperdure gitaar als je er toch niet tevreden over bent.... :???:

BLOK182
17 februari 2004, 22:05
Ben zeker tevreden over die gitaar hoor! Maar het brugelement mag wat feller, that's it!

-robbert-
17 februari 2004, 22:06
ik volg je niet helemaal... Als je zo'n gitaar koop test je hem toch uitgebreid

Soulflyhigh
17 februari 2004, 22:08
Er zijn behalve die Tremonti toch geen PRS'en met high output pickups :???:

Anders Destium
18 februari 2004, 14:12
ik volg je niet helemaal... Als je zo'n gitaar koop test je hem toch uitgebreid

Als een gitaar aan 95% van je eisen voldoet alleen zou je graag net een ander element erin zetten, dan is het toch een kleine moeite om dat te doen...hoe duur de gitaar ook geweest mag zijn!

Er is toch niets mis mee om zo nu en dan te klieren met elementen :-? Hoe duur een gitaar ook is, je kunt door een swap altijd net dat beetje eigen mening in je gitaar verwerken.

>Blok182

Hoe vaak moet ik dit nog zeggen :razz:

Je kunt ze ook bij PRS zelf bestellen. Tremonti treble: $125,-

Rectifier
14 mei 2004, 13:07
Eeeey ik ben't helemaal met je eens.

Ik heb zelf een Custom 22 maar ben ook niet tevree over de brug HB.
Hij heeft gain zat en veel meer output hoef ik niet.

Ik wil alleen een strakkere HB.
Ik ben een EMG85 gewend met m'n andere gitaar en zoiets zoek ik ook in de brug HB voor m'n PRS.

Wees niet zo smart om te zeggen "doe dan een EMG in je PRS".

Alleen moet ie niet zo zijn dat ie dan in de tussenstandjes ook snel gaat oversturen. Want dat is niet de bedoeling.

Wicked Willy
31 mei 2004, 20:35
Zonde van je PRS als je er andere elementen inzet........dan kun je beter een andere gitaar aanschaffen.

Een custom 22 is een gitaar met een "vintage" geluid en niet echt een high gain gitaar.

PSR heeft echter modellen die dat wel in meer of mindere mate zijn:

-PRS Custom 24
-Tremonti
-Single Cut

Keuze genoeg lijkt me.

Anders Destium
31 mei 2004, 21:49
Ik zie echt niet in waarom je met een Ibanez wel zou mogen kloten met elementen maar bij een PRS niet :-?

Ik kan me best wel voorstellen dat mensen perse een cu22 willen ipv een cu24 maar toch willen scheuren. Op een cu24 kun je geen stoptail krijgen bijvoorbeeld, dat vind ik een veel belangrijkere overweging dan welke pups er standaard op een gitaar zitten :) Ik vind het echt onzin om te stellen dat het vervangen van elementen zonde is van je PRS. Je kunt toch altijd weer het originele element terugzetten zonder ook maar enige schade aan te richten? Je gaat er dus eigenlijk van uit dat de mensen in de fabriek precies weten welke elementen voor jou en alle andere gebruikers het beste zijn, en dat kan natuurlijk niet :wink:

>Rectifier
Sorry voor de misschien wat late reactie:
Als je in een cu22 een HFS of Tremonti zet kun je gelijk scheuren zonder dat je van merk pu's hoeft te veranderen :)

BLOK182
31 mei 2004, 22:13
Ik vind het idd ook een beetje onzin ja. Ik had zelf qua speelgemak veel liever een 22 frets CE22 dan de24 frets (dunnere nek) CE24. Maarre, om ff op mijn topic terug te komen, ik laat gewoon die Dragon II erin zitten, ik heb dus laatst bij Beyers amps getest, en met die Diezel VH4 klonk het wel gewoon retevet, ook metal enzo, amps hebben dus ook wel invloed, zo zie je maar weer! Maarre, ga vooral door met de discussie hoor! :)

Shaggy
1 juni 2004, 13:19
verandering of verbetering

ik denk dat de meeste mensen een prs kopen omdat ie compleet en af is. Dan is het zonde om er aan te kloten. Het is te vergelijk met het kopen van een S klasse mercedes-benz, daar ga je ook niet het lederen interieur eruit knallen omdat paars nets iets mooier is, een verandering dus (naar mijn mening zinloos en geldverspilling). Als je een vw hebt en je wilt van stoffen interieur naar lederen interieur gaat het vaak om een upgrade, dus verbetering

in het geval van een prs praat je meer over het mercedes-benz verhaal .. zinloos dus

gerrekat
1 juni 2004, 13:46
Ik wel...ik vind stock PU's zelfs van high end gitaren vaak niet geweldig PRS is geen uitzondering, heb er op 3 gespeeld bij een kennis van me, een met een rosewood neck en daar zaten ook PRS stock PU's in.

Ik vond ze weliswaar niet slecht mara zou er persoonlijk iets anders instoppen, je kan natuurlijk wel proberen ze zo originaal mogelijk te houden door compleet zwarte PU's te nemen.

Ik heb voor twee DEANs ook Bill lawrence L 500 XL's besteld terwijl er gewoon goede Dimarzio's stock inzitten gewoon omdat ik wat anders wilde.

Ik heb de lawrences wel in de originele zebra configuratie laten maken zodat ze zo origineel mogelijk lijken! Ik hou natuurlijk de originele PU's wel om mocht ik dat willen hem weer in originele staat te brengen.

maar ik denk dat je van eeen mercedes S klasse beste en rolls Royce kan maken!

Anders Destium
1 juni 2004, 13:51
De meeste mensen kopen een PRS omdat hij ontzettend veelzijdig is, uitstekend is gebouwd en er super uitziet (ik in ieder geval). Er zijn ook mensen die een PRS hebben om aan de muur te hangen als een schilderij, maar ik speel gewoon op die van mij en dan pas ik ze net als ik bij goedkopere gitaren zou doen aan aan mijn gebruikseisen. Als dat inhoudt dat ik er elementen met meer output in wil hebben, dan doe ik dat. Ik speel veel metal, en dus zie ik het echt nog wel gebeuren dat ik een Duncan Distortion of bijvoorbeeld een Dimarzio Evolution in mijn custom 24 plant. Het is niet zo dat hij minder waard wordt als ik de elementen heb veranderd, het is natuurlijk op papier ook gewoon een productiegitaar, geen gitaar die 100% naar mijn eisen in elkaar is gezet :)

Er is niet echt een PRS die standaard met high-output elementen wordt geleverd (ik ga geen Tremonti kopen), dus dan "moet" ik wel :) En als het dan geen verbetering is, dan gaan de nieuwe elementen er net zo makkelijk weer uit, geen man overboord toch?

gerrekat
1 juni 2004, 13:56
het verwisselen van de elementen heeft mijns inzien geen enkele invloed op de waarde van een gitaar daar je geen structurele schade aan de gitaar aanbrengt zeker niet als je de ooriginelen nog hebt en ze ieder moment terug kan zetten....

Bovendien als je echt een super axe hebt verkoop je hem toch nooit dus wat maakt het uit er zullen meer mensen zijn die stock PU's niet lekker vinden klinken dan die het wel doen...

Die gozer waar ik ben geweest gaat EMG's in zijn PRSén zetten....dat is zijn persoonlijk voorkeur!

gerrekat
1 juni 2004, 13:57
het verwisselen van de elementen heeft mijns inzien geen enkele invloed op de waarde van een gitaar daar je geen structurele schade aan de gitaar aanbrengt zeker niet als je de ooriginelen nog hebt en ze ieder moment terug kan zetten....

Bovendien als je echt een super axe hebt verkoop je hem toch nooit dus wat maakt het uit er zullen meer mensen zijn die stock PU's niet lekker vinden klinken dan die het wel doen...

Die gozer waar ik ben geweest gaat EMG's in zijn PRSén zetten....dat is zijn persoonlijk voorkeur!

Shaggy
1 juni 2004, 13:59
maar ik denk dat je van eeen mercedes S klasse beste en rolls Royce kan maken!

nah 8-)

onder de rolls staan eerder de gibson es 335 en l-4 en l-5, brian setzer gretch, guild benedetto etc kaliber gitaren .. dat zijn de onbetaalbare monsteroids (net als een rolls 8) )

gerrekat
1 juni 2004, 14:03
Tja dat vind jij....PRSén zijn ook redelijk onbetaalbaar en ik vertsa weer heel wat anders onder een "roll royce" maar zeker geen semi hollow bodies...kan er persoonlijk niets mee en vind ze ook niet mooi.

Anders Destium
1 juni 2004, 14:07
Er zijn wel meer mensen die EMG's in hun PRS hebben zitten, misschien ga ik dat ook nog wel eens doen als experiment :)

http://pic6.picturetrail.com/VOL176/1937955/3743601/46182290.jpg

R-ik
5 juni 2004, 15:44
Ik heb sinds kort een PRS CE22. Deze is van voor 95 en is daarom nog voor zien met de dragon 1 humbuckers. De brug HB klinkt verre van braaf!! Is wat betreft output te vergelijken met de dimarzio super 3 (soort metal variant van de super distortion) die ik in mijn ander gitaar heb (epi sg).
Voor een vette scheur gebruik ik nog een boss sd-1 en een ge-7 om mijn JCM800 combo te boosten. Misschien ook nog een aanrader...

BramVersteeg
9 juni 2004, 12:44
Het kan wel zo zijn dat een PRS een mooie gitaar is die "af" en compleet is. Maar je kunt ook een PRS kopen omdat je hem zo fijn vind spelen en natuurlijk omdat ie er mooi uit ziet. Als je dan 1 element wilt vervangen.....what's the F*#cking problem?? Als die jongen er een ander element inzet en hij is er dan tevreden mee, mooi toch. Das beter dan dat ie hem verkoopt omdat het zijn sound niet is. Dan zou ie de PRS nog minder in z'n waarde laten. Iedereen(bijna iedereen) hier is op zoek naar de ideale gitaar die voor iedereen verschillend is. Als dat voor iemand een custom custom hyper maxi multi handgebouwde gitaar is met Squire elementen....mooi toch. Een vriend van me heeft zijn squire ook om laten bouwen. Alles behalve de body is nog hetzelfde en hij is er helemaal weg van. Bovendien kom je met customizen op nieuwe sounds/ideeën die voor anderen ook handig kunnen zijn.

BramVersteeg
9 juni 2004, 12:45
waar is mijn post??


Oh, boven deze dus...

Bigfoot414
9 juni 2004, 13:24
Ik zie ook niet wat er mis is met het customizen/verbeteren van je gitaar. Het is toch logisch dat je op zoek gaat naar de sound die het beste bij jou past? Als je je gitaar daarvoor moet aanpassen, dan moet dat maar.