PDA

View Full Version : voor de fender kenners



Rock&Roll
16 februari 2004, 18:32
wat is een fender tremolux amp top uit 1963 tegenwoordig waard? de amp is in schitterende staat!

jpb
16 februari 2004, 23:30
Zal wel 'blonde' tolex zijn maar is het AA763 (=eerste blackface) of laatste brownfface (ttremolo op beide kanalen)? Alleen de top zal zo rond te 500,- waard zijn op dit moment schat ik. Een hogere vraagprijs zou me niet verbazen, gezien de vintage-gekte, maar vergeet niet dat je een amp hebt die nog 30 jaar meegaat wanneer alle PCB hot-rod-deluxes al bij het grof vuil liggen :D .
Zit er een (rode) voltage-switch op? (vind ik wel handig). succes

Al
16 februari 2004, 23:32
wat is een fender tremolux amp top uit 1963 tegenwoordig waard? de amp is in schitterende staat!

Brown of blackface?

Al

Nielsje
16 februari 2004, 23:34
als hij ongeveer 500 doet,

en je wil um verkopen, houd ik me aanbevolen

ik vind combo's wel mooi, maar ze nemen ze wel ruimte in...

dus is een top wel handig..

en tja..brown of black maakt me nie zoveel uit..

die brownies waren die niet iets beter voor blues zooi?
*nee, mij niet meteen dood flamen, ik ben tot nu toe marshall...*

jpb
16 februari 2004, 23:43
Je moet ook niet vergeten dat er nog 100-200 euro aan kosten bij komt om hem na te lopen (nieuwe elco's, mischien nieuwe buizen etc). Wordt het toch niet echt goedkoop... Wel een hele goeie versterker (ik heb er ook een :)

Nielsje
16 februari 2004, 23:46
?

bwoah.. dat valt wel mee hoor..

ik bedoel, ik vind het niet erg..

bovendien vind ik het belangrijker een amp als zoiets te bezitten dan dat ie meteen top moet zijn,

eerst een amp, dan sparen voor nieuwe buisjes enzo :)

birt
17 februari 2004, 10:58
?

bwoah.. dat valt wel mee hoor..

ik bedoel, ik vind het niet erg..

bovendien vind ik het belangrijker een amp als zoiets te bezitten dan dat ie meteen top moet zijn,

eerst een amp, dan sparen voor nieuwe buisjes enzo :)

dat dacht ik ook maar in mijn jmp moeten sneller nieuwe buisjes dan verwacht, een nieuwe gitaar zal er dus niet meteen van komen :P

Rock&Roll
17 februari 2004, 14:13
het is een blackface, zoals deze

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3703685771&category=38074

Nielsje
17 februari 2004, 14:18
ziet ie er net zo mooi uit?

maar uh..

wil je die van jou verkopen dan?

Rock&Roll
17 februari 2004, 19:37
Ja ie ziet er net zo mooi uit!
ik verkoop niets, want de amp is niet van mij...een vriend heeft hem gekocht van een bejaarde gitarist voor 80 euro...

Nielsje
17 februari 2004, 19:51
?!?!?1

meen je dat serieus?!

wietse
17 februari 2004, 20:08
Ja ie ziet er net zo mooi uit!
ik verkoop niets, want de amp is niet van mij...een vriend heeft hem gekocht van een bejaarde gitarist voor 80 euro...
wat een mazzelaar zeg , ik ken ook wat oude gitaristen maar die willen hun spul niet kwijt helaas , ik zit al heel lang op een plexi en een 60'er tele te azen van een kerel ver over de zestig en de pest is hij weet wat het waard is :cry: en daarbij doet hij het pas weg als ie het rusthuis in moet of dood is zegt ie.

PeeVee
19 februari 2004, 16:05
wat is een fender tremolux amp top uit 1963 tegenwoordig waard? de amp is in schitterende staat!

Niet zoveel maar 'k-zal je matsen, stuur 'm naar je op en ik zal kijken of ik er nog een paar tientjes voor je uit kan slepen OK?! :-D

Aux serieux: Als het een blackface setje is (dus ook met black tolex) dan denk ik dat je het wel mag vergelijken met een net bf Bandmaster of Bassman setje dus ik gok op zo'n €1000...

Zoals Jay zegt het is wat de gek er voor geeft... Een Tremolux heeft een buizengelijkrichter, sommige mensen kicken daar op (en je kunt er bovendien altijd nog een diode gelijkrichter inproppen, kosten: 1 buisvoet van kapotte buis en 4 diodes van een dupie per stuk en een stukkie Gaffa teep). Ook het formaat is aantrekkelijk (net zoals een Vibrolux). Ik ben er inmiddels wel achter dat de kast echt de sound maakt, ik heb een Vibrolux en ben ondanks het gezonde vermogen dat ik meet en de Weber speakers met vrij hoog rendement toch wat teleurgesteld over het de performance... anyway, ik dwaal af... Als iemand specifiek zo'n setje zoekt, en hij is echt netjes, dan kan ik zeker nog meer doen. Voor verkoop is het soms lastig, ik heb het idee dat combo's het wat beter doen, bovendien zit er geen reverb op en dat vinden veel mensen (waaronder ikzelf) een groot gemis... Je moet dus bij verkoop wat geduld hebben... Persoonlijk zie ik liever een mooie reverbloze Fender set in de huiskamer dan een hoog getal op mijn bankrekening, vandaar mijn recente score :roll:

Pre-CBS bf Bandmaster setje uit '65
http://www.qsl.net/pa3hho/pix/modsetc/bandmaster02s.jpg

Jawohl... een echte FEI...
http://www.qsl.net/pa3hho/pix/modsetc/bandmaster01s.jpg

Rock&Roll
19 februari 2004, 17:09
let wel, het gaat enkel om de versterkertop, geen speakercab!

PeeVee
19 februari 2004, 17:10
let wel, het gaat enkel om de versterkertop, geen speakercab!

Okay, my guess is dan €600

Rutger
20 februari 2004, 00:20
Pre-CBS bf Bandmaster setje uit '65

he, die heb ik ook. :)

hij ziet er nog perfect uit man! wat is jouw indruk van de bandmaster? ik ken verder eigenlijk niemand met zon amp en vraag me af wat je ervaringen zijn.

de mijne is in iets minder mooie staat en er is in het verleden het een en ander aan geklust. k moet nog nagaan hoe origineel hij eigenlijk is. k heb hem vandaag uitgebreid getest op vol volume, lekker! :)

Mr.Jay
20 februari 2004, 08:21
>Zoals Jay zegt het is wat de gek er voor geeft...
Waar heb ik dat gezegd ? :???:

>nog een diode gelijkrichter inproppen, kosten: 1 buisvoet van kapotte buis en 4 diodes van een dupie per stuk en een stukkie Gaffa teep).

Knap gevaarlijke methode die je hier aanprijst. Ik neem aan dat door de hitte op die plek bij de PT die gaffa al snel loslaat, met het gevolg dat je hoogspanning blootlegt en dus niet met je hand achter in de versterker moet graaien per ongeluk

JaY

Mr.Jay
20 februari 2004, 08:25
let wel, het gaat enkel om de versterkertop, geen speakercab!

Okay, my guess is dan €600

is veel......Box is vaak net zoveel waard als de top. Véél gezochter.
De TREMO is wellicht de minst gewaardeerde uit de BMST/Bassman/TRemo toppies.
Maar zoals ik al schijn gezegd te hebben, t 'is maar wat de gek ervoor geeft. :-D T'is en blijft een mooie amp.

JaY

PeeVee
20 februari 2004, 11:39
Knap gevaarlijke methode die je hier aanprijst.
Valt wel mee hoor... zo doet Groef Tjoebs het ook... die hebben een mooi oranje "capje" (zo'n vishengel dopje) die er ook heel makkelijk afglijdt, zeker alstie warm wordt... Enfin, ik denk dat iedereen wel snapt dat het verstandig is om die buisvoet goed af te dekken met iets isolerends, zo niet, dan bij deze :D


Ik neem aan dat door de hitte op die plek bij de PT die gaffa al snel loslaat
Bestaat er Gaffa die loslaat?!.. Ik heb tegenwoordig clone Gaffa van Bison... grrrr.... goed om je schoonmoeder mee vast te tepen maar niet om op je mengkameel te plakken want krijg je er nooooooit meer af...


met het gevolg dat je hoogspanning blootlegt en dus niet met je hand achter in de versterker moet graaien per ongeluk
Ik heb ook nooit gezegd dat het verstandig is om met je hand achterin je amp te graaien hoor... en hoe je dat "per ongeluk" kan doen is mij helemaal een raadsel :D

Maarre... point taken... mensen... op zo'n gelijkrichter moet een goed doppie... kost ie helaas toch meer dan 4 duppies, misschien toch wel een hele Euro ofzo...

PeeVee
20 februari 2004, 11:48
hij ziet er nog perfect uit man! wat is jouw indruk van de bandmaster? ik ken verder eigenlijk niemand met zon amp en vraag me af wat je ervaringen zijn.

Ik eigenlijk nog geen ervaringen. Ik speel op '65 Super Reverb en ik denk niet dat deze BMSTR die van de eerste plaats zal stoten. Ik wilde graag eens wat experimenteren met top-cab setje, had eigenlijk Bassman in gedachten maar deze kwam toevallig voorbij en was zooooo mooi, vandaar. Het zijn verder leuke amps en moeten ongetwijfeld goed klinkend te krijgen zijn. De solid state gelijkrichter maakt 'm in ieder geval dynamisch en wat minder compressed dan Fenders met buizengelijkrichters. Voltage op 230VAC stand is een mooie 445V, op 240VAC stand een mooie 430V, ik overweg om eindpitten te kathode biassen. Ik zag ook even snel dat koppeling van preamp naar fasedraaier middels een 500 pF ceramisch capje gebeurt, ik ben zowieso niet dol op ceramisch als koppelcap maar vind dat ook wel een erg lage waarde. Is natuurlijk ook weer de reden waarom Bandmaster toch wel erg clean is; er komt maar een vrij smal signaaltje uit de preamp, de fasedraaier kan dat met twee vingers in de neus aan, eindbuizen slippen ook niet zo snel dicht en de bass en punch komt van de gesloten kast... Op zich wel een leuk concept, maar ga daar toch wel iets anders doen.

Zoals gezegd, het kan zeker een mooie amp worden, maar op dit moment klinkt het nergens naar. Weinig pep dus filtering eindbuizen moet echt vervangen denk. Ik gebruik Jay's truukje en probeer dat oude kartonnen "hulsjes" weer om de nieuwe caps heen te frutten, dan ziet het er mooi authentiek uit... Ik ben nooit zo uit op looks, maar in dit geval is het toch wel leuk om het zo mooi mogelijk te houden.

nicoverduin
20 februari 2004, 17:15
Maarre... point taken... mensen... op zo'n gelijkrichter moet een goed doppie... kost ie helaas toch meer dan 4 duppies, misschien toch wel een hele Euro ofzo...

Aiii................. :-D :-D :-D

Mr.Jay
20 februari 2004, 17:23
Maarre... point taken... mensen... op zo'n gelijkrichter moet een goed doppie... kost ie helaas toch meer dan 4 duppies, misschien toch wel een hele Euro ofzo...[/quote]

volgieten met siliconenrubber misschien ?
JaY

jpb
20 februari 2004, 20:11
[...]goed om je schoonmoeder mee vast te tepen [...]

Haha, dochters lijken soms op hun moeder....... :D

PeeVee
21 februari 2004, 09:52
volgieten met siliconenrubber misschien ?
Ook mee oppassen, heb ik ooit met een DIY ontstekingsunit gedaan maar bleek later dat er een soort ZUUR zat in de siliconen prut (was speciaal spul voor buiten, leek me wel goed, schijnt voor dat buitenspul redelijk standaard te zijn). Ik vermoed dat "normale" siliconen kit dat niet heeft dus kloddertje kit is geen gek idee...

Mr.Jay
21 februari 2004, 23:22
volgieten met siliconenrubber misschien ?
Ook mee oppassen, heb ik ooit met een DIY ontstekingsunit gedaan maar bleek later dat er een soort ZUUR zat in de siliconen prut (was speciaal spul voor buiten, leek me wel goed, schijnt voor dat buitenspul redelijk standaard te zijn). Ik vermoed dat "normale" siliconen kit dat niet heeft dus kloddertje kit is geen gek idee...

Ik zet er geregeld div. naastelkaar liggende , vaak trillende, caps o.i.d. mee vast, of zwevende weerstanden o.i.d., werkt prima.
Heb het ook vaker in andere amps gezien. Kabeltjes langs chassis vast leggen en zo gaat er ook prima mee.

JaY