PDA

View Full Version : Deze Korean mag d'r best wel zijn



telecastermaster
16 februari 2004, 15:49
STANDARD JAZZ FULLBODY von Stagg

http://www.emdmusic.com/images/11355.jpg

'kweet natuurlijk niet hoe ie klinkt, maar ik vind 'm wel erg fraai. (Gelukkig hou ik niet van Jazz :wink: )


http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3703797477&category=2384#ebayphotohosting

NeeraDJ
16 februari 2004, 16:11
In het echt issie een stuk lelijker. Dan zie je die goedkope plastic inlays, brosse kleur en een zo nep mogelijke replica van iets dat een binding voor moet stellen. Ik zou hem niet eens aan durven horen :-? . Multiplex, je moet er van houden :wink:

Punt
17 februari 2004, 00:23
Bagger :)

Neals
17 februari 2004, 10:30
Die jazzmodellen van goedkopere merken klinken vaak erg butt, ik heb Ibanez Gio's gehoord die beter klonken

MoserCustomShopDotCom
17 februari 2004, 10:43
Over het algemeen zien alle stagg gitaren er slecht uit. Ik heb eens een kopie van een BC Rich Mockingbird gezien, die hals was echt VRESELIJK afgewerkt. Lelijk hout, verschikkelijk ingelegd (lelijk materiaal en slordig gedaan).

en ook bij LP's en andere gitaren van hun. Ik weet niet hoe het allemaal klinkt, maar als je een goede gitaar maakt, dan zul je toch wel eerst moeten zorgen dat ie er een beetje uit ziet, anders probeert niemand hem toch :o

Ohzoso
20 februari 2004, 09:03
er zijn ook koreanen die wel netjes afgewerkt zijn, een goeie bespeelbaarheid hebben en aardig klinken kortom, een kwestie van goed uitkijken.

Javaca
20 februari 2004, 09:38
MDF :dance:

Voor 239 euro veel te duur.

Rutger
20 februari 2004, 09:47
desalniettemin is ie op het plaatje erg fraai. hij wijkt iets af van het standaard Gibson jazzmodel en deze fariant vind ik erg mooi.

zijn er geen andere fabrikanten die dit modelletje wel goed maken? leuk om eens naar uit te kijken.

evilpompie
20 februari 2004, 10:52
STAGG is volgens mij Chinees ipv Koreaans. Koreaanse gitaren zijn doorgaans van goede kwaliteit vind ik zelf.

wietse
20 februari 2004, 14:37
MDF :dance:

Voor 239 euro veel te duur.
MDF ???
daar worden toch echt geen gitaren van gemaakt hoor , is veel te slap daarvoor.
multiplex of triplex voor hollowbodys dat wel.
de meeste hollowbodys zijn zelfs van triplex of te wel "laminated wood" ook de dure merken vaak is zelfs dan alleen het bovenblad massief.
en dat meestal nog niet eens.

Blijepanda
20 februari 2004, 15:19
Zelfs op het plaatje vind ik hem geeneens mooi.

Javaca
20 februari 2004, 19:16
MDF :dance:

Voor 239 euro veel te duur.
MDF ???
daar worden toch echt geen gitaren van gemaakt hoor , is veel te slap daarvoor.
multiplex of triplex voor hollowbodys dat wel.
de meeste hollowbodys zijn zelfs van triplex of te wel "laminated wood" ook de dure merken vaak is zelfs dan alleen het bovenblad massief.
en dat meestal nog niet eens.

Weet ik wietse,
Maar van die bokkiewokkiestagggitaartjes worden bij mij op school nogaleens MDF gitaartjes genoemd.

Rubenios
21 februari 2004, 00:00
fotoshop doet wonderen...

Luca P
21 februari 2004, 00:44
Schitterend!
Nee echt.
Hij heeft tenminste echt f-gaten en niet die stomme sleufen die Ibanez gebruikt!

http://images.misupply.com/products/full/Ibanez/75416.jpg

Het zal wel geen top gitaar zijn maar ik vind die Stagg zeker mooi.
Op het plaatje dan...

ieme
23 februari 2004, 11:10
wat een klotedingen! heb er 1 gezien wat een troep!
klinkt zoals je zou verwachten aan de prijs....

Nielsje
23 februari 2004, 11:13
ik vind de looks zoals op het plaatje best te behappen,

zelfs het enorm lelijke stagg logo lijkt wel netjes weg te vallen, omdat hij ook netjes van 'goud' is.

verder verwacht ik idd niet meer dan een 'kampvuursound' van deze gitaar.

ieme
23 februari 2004, 11:14
ben wel blij dat ik bijna een gretsch heb ;) (grapje!!)