PDA

View Full Version : Effect voor nabootsen andere stemmingen?



BlackSun
16 februari 2004, 15:12
Hey,

Omdat ik veel muziek speel van bands die lage stemming zoals C en Drop D en dergelijke gebruiken, en ik geen zin heb om mn gitaar steeds om te stemmen, vroeg ik mij af of er pedalen bestaan die bv een lagere stemming nabootsen, zodat ik wel dat lekkere laag eruit kan halen. Is er zoiets?

Lucky
16 februari 2004, 15:33
grote gitaarsynth van roland doet dat feiloos!

BlackSun
16 februari 2004, 15:41
Dat lijkt me toch een beetje prijzige oplossing :-? En schiet een beetje zijn doel voorbij:P

Negative K3 fan
16 februari 2004, 15:46
andere mogelijkheden zijn er dan niet denk ik.

BlackSun
16 februari 2004, 15:51
Hmmz..las net op internet iets over een pitchshifter. Zo te zien zijn die er in alle soorten en maten, is dat niets dan?

Antal
16 februari 2004, 15:54
Mischien moet je eens kijken naar een boss PS-5 pitch shifter. Ik denk dat dat het meest in de buurt komt van wat je zoekt. Geen idee of het goed klinkt, denk het eerlijk gezegt niet, want ik heb hem zelf nooit geprobeerd.

Hier de specs van dat ding: http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/ps5.xml

Lucky
16 februari 2004, 16:01
pitchshifters die een alternate tuning produceren bestaan niet. en ze klinken vaak erg digitaal.
andere optie is zo'n mooie stijlvolle line6 variax gitaar

helleke
16 februari 2004, 16:07
Ik had eerder een Digitech Valve fx en een Digitech 2120 waarmee je met de pitch-shifter tot 24 tonen lager kon gaan.Dan kon ik met de mixer in de Digitech de orginele toon weglaten en hield ik alleen de gepitchde toon over.Weet niet of dat met alle pitch-shifters kan.Met het pedaaltje kan het zeker niet iig.
Nadeel was wel dat hoe lager de toon, des te langer moet hij erover "nadenken" om de gepitchde toon weer te geven. Met 2 hele tonen lager ging het nog wel maar daarna werd het bagger.
Wellicht dat andere merken misschien beter werken?

sash
16 februari 2004, 17:18
Probeer eens een stemapparaat :D

BartL
16 februari 2004, 18:03
Jah...dat wil ie dus niet :)

Maaruhm...ik denk toch dat je, voor het beste geluid, beter een tweede gitaar aan kan schaffen, voor je lage stemmingen

BlackSun
16 februari 2004, 18:11
Tja..zucht...zit niks anders op dan. Nou heb ik wel meerdere gitaren, maarja, heb ze liever in standaardstemming, speelt ook veel lekkerder.
Toch bedankt voor de adviezen!

Baker
16 februari 2004, 20:48
volgens mij is er voor de EVH musicman een speciale drop d stemmer.
Ken iemand die dat heeft. Kik ==> E klik ==>drop d
Werkt echt perfect!!

Is wel een dure grap, die EVH gitaar
misschien is dit ook op goedkopere gitaren mogelijk?? zou je een nieuw topic over moeten starten.

Hufke
16 februari 2004, 21:06
Dat ding is niet speciaal voor één gitaar gemaakt hoor.

Voor zover ik weet heet dat een D-Tuner en past ie op elke Floyd Rose tremelo. Komt ipv de schroef bij de lage E snaar op de brug zelf.

Blijepanda
16 februari 2004, 21:39
Ik heb drie gitaren, en ik heb ze allemaal anders gestemd. Mijn Oude gitaar gebruik ik voor lage tunings, mijn akoestiche staat nu in open D en mijn SG staat in standard tuning.

BlackSun
17 februari 2004, 08:45
@Hufke/mbakker: klinkt interresant! Hoe heet zo iets officieel en zijn ze er van verschillende merken etc?

idno
17 februari 2004, 10:56
op die AX gitaren van Ibanez zit ook zo'n D-tuner. Nog nooit geprobeert. Ik zou gewoon een van je andere gitaren in een andere stemming zetten.
Of gewoon een 7-snaar kopen :D

idno
17 februari 2004, 10:57
op die AX gitaren van Ibanez zit ook zo'n D-tuner. Nog nooit geprobeert. Ik zou gewoon een van je andere gitaren in een andere stemming zetten.
Of gewoon een 7-snaar kopen :D

Hufke
17 februari 2004, 15:16
Dat ding heet dus de D-tuna.... (kan er ook nix aan doen :) )
en is een "uitvinding" van Eddie Van Halen.
Hij komt dus idd op de plaats van de lage E-schroef op de brug.

Meer info over dit ding kun je vinden op

www.dtuna.com

De prijs als je 'm via die site besteld is $51,50 (hoe origineel!!!)

BlackSun
17 februari 2004, 19:35
Thx, zal er eens naar op zoek gaan, lijkt me wel een handig ding.

sash
17 februari 2004, 19:46
@Hufke/mbakker: klinkt interresant! Hoe heet zo iets officieel en zijn ze er van verschillende merken etc?

De Peavey Wolfgang heeft ook een D-Tuna op z'n Floyd. Er zijn verscheidene duurdere Amerikaanse modellen, maar ook een vrij goedkope, maar wel erg goede aziatische variant.