PDA

View Full Version : wie heeft er weel eens gespeeld op de burns brian may signat



ekkerman
26 februari 2002, 18:14
ik vraag me af hoe de ervaringen zijn aangezien het feit dat er bij mij in de buurt geen winkels zijn waar ze um hebben zodoende....
en ik heb niet zoveel tijd om d'r helemaal voor naar amsterdam te gaan ...
ervaringen ??

jamar
26 februari 2002, 19:39
Onlangs stond er een te koop bij MUPO aan de Oude Veiling in Zwaag en ik heb even gesproken met degene die hem gekocht heeft en die was er helemaal wild van. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat hij op een Marshall JCM 2000 ook verrekte lekker klonk.
Ik zou zeggen bel Mupo in Zwaag eens op en vraag naar Peter of Djowie. Zij kunnen je beslist vertellen of en wanneer er weer eentje binnenkomt. Enkhuizen - Zwaag is niet echt ver..toch?

ekkerman
2 maart 2002, 17:04
ik heb donderdag even op een brian may signature gespeeld en kan jullie verzekeren deze gitaar is geen tweeduizend pieken waard !!!!!!
de set snaren die erop zat voelde aan als 0.08 setje want ze flubberde alle kanten op !
ook zat de brug ( zwevend ) vrij los als je n,l. een e snaar ( laag ) aansloeg en je drukte b.v. een b-snaar ergens op dan zakte de e snaar in toon .
ik vind wat erop zit echt een K-brug zogezegt.
ook vond ik de toets erg rond zodat je bij wat enthousiast hoge e-snaar gebruik vaak even naast de hals terecht komt...
de elementen zijn buiten gewoon microfonisch zodat de "rommelige " gitaristen onder ons elk meetrillend en meezingend en mee rammelend snaartje en geluidje zullen horen .
nee, voor het geld viel ie vreeeeselijk tegen ook vond ik de afwerking ook niet geweldig !

Sj03rd
2 maart 2002, 17:18
Hmm...de mensen van gitarist dachten er toch anders over. Ze zeiden ook dat er heel veel geluiden mogelijk waren dus misschien is het een kwestie van ervaring??

ekkerman
2 maart 2002, 19:29
nou er zijn wel veel combinaties met de in en uit fase van de element switches mogelijk maar in de praktijk zul je er vaak maar 1 of twee gebruiken.
het ging mij om de totale beoordeling en ik heb thuis ook het artikel van de gitarist maar geloof me het plankie is zeker geen 2000 gulden of 900 euro waard en ik ben benieuwt wie er nog meer mee op schoot gezeten heeft !

tom
8 maart 2002, 13:00
Ik heb nu ongeveer een maand mijn Burns Brian May, en ik kan zeggen dat de gitaar zeker wel de 2000 glden waard is. Ik vond in het begin ook dat de snaren wat flubberden en dat de hoge E snaar ook soms van de hals schoof.
Maar wanneer je er wat langer op speelt ( dus langer dan 1 keer een half uurtje ) gaan deze kleine dingetejes vanzelf weg.

De gitaar is fantastisch afgewerkt en ik heb zelden een gitaar gezien met zoveel verschillende mogelijkheden. Het geluid van de gitaar lijkt inderdaad veel op dat van Brian May, maar daar moet wel bij gezegd worden dat Brian May een vox AC30 heeft en niemand de vingers heeft van Brian May dus wanneer ik zeg dat het geluid er wel op lijkt is dat wel relatief.

Ik vind dus dat gitaar zeker wel 2000 gulden waard is ( met koffer 1037 euro ), en de kenners bij de gitarist denken er precies hetzelfde over!

ekkerman
9 maart 2002, 13:57
en die klooote brug dan ?
die is zo instabiel als de pest en deze K-bruggen zitten nu op alle burns gitaren.
als je een hoge noot opdrukt gaat die brug meteen mee en zijn alle snaren meteen lager.
test ;
sla een lage snaar aan b.v. de E of A en druk meteen een b snaar op b.v. 7e vak op ,je hoort nu ook meteen die E of A snaar omlaag duiken.
leuke bruggen hoor als je ook veel van stemmen houd maar dat is ,zeker niet onder het spelen mijn hobby.
ook vind ik die brug niets te maken te hebben met het origineel en ik vindt nou juist bij dat origineel die brug ook een "ëye catcher "met dat halfronde bevestigingsplaatje .
al met al reden voor mij om niet tot kopen over te gaan en vraagtekens bij de gitarist test te plaatsen.maar ja ik ben met m'n catalyst ook wel erg verwend vrees ik !

sash
10 maart 2002, 22:26
Op 2002-03-09 13:57, schreef ekkerman:
maar ja ik ben met m'n catalyst ook wel erg verwend vrees ik !



Dacht het ook, was ik maar zo verwend :smile:

ekkerman
11 maart 2002, 08:48
wel een spannend profile tom, jij laat zo nog het een en ander te raden over ?

ekkerman
11 maart 2002, 08:49
die gitaar (catalyst ) is zo gaaf en retestrak ,daar komt toch echt zo snel geen betere in de buurt ...

sash
11 maart 2002, 18:47
Inderdaad! En zeker geen Burns Brian May :smile:

tom
11 maart 2002, 19:49
Hoezo interessant profiel? Ik ben niet zo een gek die me de hele dag loopt te vervelen en onzinnige berichtjes loopt te sturen, want ik heb helemaal niet gezegt dat de burns brian may een betere gitaar is dan een catalyst. Volgens mij was dit ook niet het onderwerp van de stelling!!

Dirk_Hendrik
11 maart 2002, 20:14
die gitaar (catalyst ) is zo gaaf en retestrak ,daar komt toch echt zo snel geen betere in de buurt ...

Ik wel met mijn Ibanez FGM300-tje.
Maar goed dat is exclusief vs exclusief...

sash
11 maart 2002, 20:18
Jongens dit loopt uit op een ruzie. Laten we het hierbij maar laten...

ekkerman
12 maart 2002, 17:05
Op 2002-03-11 19:49, schreef tom:
Hoezo interessant profiel? Ik ben niet zo een gek die me de hele dag loopt te vervelen en onzinnige berichtjes loopt te sturen, want ik heb helemaal niet gezegt dat de burns brian may een betere gitaar is dan een catalyst. Volgens mij was dit ook niet het onderwerp van de stelling!!


ist ook niet maar als ik 1000 euro uit ga geven voor een gitaar en ik weet dat een catalyst ook zo rond die prijs ligt ga je even na denken en vergelijken en als je vervolgens zoveel nadelen tegen komt zoals flubber snaren een ongelooflijk klote brug systeem en het microfooneffect van de elementen geeft dit toch te denken .
en over dat profile ;ik vind het nu eenmaal leuk om als ik praat met of reageer dan is het leuk om een heel klein beetje meer te weten over die persoon zo welke woonplaats enzo ,kan weinig kwaad dacht ik.
het gebeurt wel eens dat iemand mij mailt via de site en het profile met een specifieke vraag en dan ben ik niet beroerd daar een normaal antwoord op te geven maar das toch niet meer dan normaal???

sash
12 maart 2002, 18:51
Tis iemands eigen keuze of ie z'n profiel invult of niet. Ik vind het zelf ook leuk om te weten op wat gitaar de persoon speelt waar ik een antwoord op geef...

Laat het nier nou maar gewoon bij anders komt er weer gezeik van...

Brianmayrulezzz
12 maart 2002, 21:45
Ik wil ook supergraag zo'n burns. Een catalyst lijkt mij ook supervet maar ik ben helemaal Brian May-gek en dat zal voor de meesten ook het belangrijkste zijn om deze gitaar te kopen. Daarbij schijnt Burnsgeluid goed in de buurt te komen van de echt red special one. Voor mij is 1000 euro erg lang sparen, maar voor mij is het gewoon een droomgitaar. (de brug had ik inderdaad liever anders gezien, hopelijk gaat Burns nog een model produceren met een tremolo die een echte red special one look heeft!!!)

tom
12 maart 2002, 21:55
Ik heb deze pagina nog niet zo lang ontdekt, vandaar dat ik nog niet zoveel berichtjes heb verstuurd en ik me vrij snel op heb gegeven en daarom vrij weinig heb ingevuld, sorry als mensen het interessant vinden daar in te kijken.

Je hebt gelijk als je 2 gitaren van de dezelfde prijsclasse natuurlijk goed vergelijkt, maar zo een klotebrug heeft de Burns ook weer niet. Het is inderdaad niet het beste onderdeel van de gitaar maar ik kan er wel mee leven. Wanneer ze de echte May brug er op hadden gezet was de gitaar waarschijnlijk te duur geworden!

sash
12 maart 2002, 22:43
Speel je ook met een engels muntje? (lekker goed voor je snaren trouwens) :grin:

tom
12 maart 2002, 22:53
Nee, ik speel op een jazz 3. Maar ik moet eerlijk zeggen het is niet eens in me opgekomen om het te proberen, wie weet klinkt het wel gaaf.

sash
12 maart 2002, 22:54
Brian May deed het, maar die had ook de pieken om 2 setjes snaren per week te kopen :wink:

tom
12 maart 2002, 23:08
Ja en hij doet het nog steeds. Ook doordat hij het muntje gebruikt heeft hij soms zo een typisch geluid. En als je ongeveer 165 miljoen gulden op je rekeningetje hebt staan dan zou ik zo af en toe nog wel effe met een zaagmachine gaan spelen,Geintje.

ekkerman
13 maart 2002, 08:53
tís natuurlijk 1 van de meest inovatiefste gitaristen ever, die may ,ik denk dat hij uit een bezemsteel nog een acceptabel geluid zou kunnen toveren.
ik zag hem een tijd geleden bij terry wogan ( engelse talkshow host ) en daar speelde hij op z'n red en via een vox ampie zo'n speelgoed ding van de grootte van een pakje sigaretten en dat klonk ook onwijs.
bij de mp3's die op de burns site te downloaden zijn ter vergelijk van zijn red en de burns red zet ik enige vraagtekens maar echt armer zal hij er denk ik ook niet van worden en verder doet ie de laatste tijd volgens mij niet zo gek veel meer...
maar hij blijft the man !!!

tom
13 maart 2002, 12:26
Ik denk dat de soundfiles van de vergelijking tussen de echte red en de burns wel echt zijn. Als je goed luistert hoor je wel wat verschil. Maar het is natuurlijk zo dat May over al zijn eigen apparatuur speelt en dat het daardoor ook heel erg op elkaar lijkt. Daarnaast vind ik dat een groot gedeelte van het geluid van een gitarist uit de vingers komt. Ik denk wanneer Brian May op een goedkope nep-fender speelt het toch als Brian may zal klinken.

En het wordt inderdaad weer eens tijd voor een nieuwe solo cd, another world stamt alweer uit 1998!

Brianmayrulezzz
14 maart 2002, 21:01
En het wordt inderdaad weer eens tijd voor een nieuwe solo cd, another world stamt alweer uit 1998!
[/quote]

HELEMAAL MEE EENS!!!!!!
Ik heb alleen gehoord via de fanclub dat hij dit niet meer wil :sad:
Nog over dat six-pencemuntje: ik heb er een waar Brian zelf op heeft gespeeld. Gekocht op de Queenparty in waalre voor 45 piek. (Queenfans moeten hier echt naar toe komen!!! en echt supervet!!!!!!!! 23 maart --> http://www.queenparty.com)

ekkerman
17 maart 2002, 14:26
ik hoorde net van een hele ouwe en fanatieke queen fan dat brian may altijd 0.07 setjes gebruikt en dat dit ook op die burns zou zitten .
dit zou inderdaad het geflubber verklaren ,heeft al iemand er 0.09 op gezet ????

djgitarist
13 september 2005, 11:52
ik heb een keer op die gitaar gespeeld, ik vond de bespeelbaarheid juist heel erg goed. Lekker lage actie en je hoefde maar heel licht op de snaren te drukken.

de sound vond ik ook goed, alleen toch iets te "lief" klinken, geef mij maar een les paul of sg voor stevige rock.

Anavrin
13 september 2005, 16:51
ik heb er 2 jaar terug op gespeeld, en vond het geluid en de afwerking erg goed, maar was ook niet tevreden met de brug. Vond 'm teveel als een strat-brug voelen (alleen dan iets losser afgesteld), en heb dus maar een Jaguar gekocht (waar wel de brug (vooral de trem) op zat die ik wilde.). Hier heb ik ondertussen wel de zadeltjes van vervangen door Mustangzadeltjes.