PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Garry Moore



Joop M
16 februari 2004, 15:04
Weet iemand waar ik meer over deze gitaar te weten kom?
Zelfs bij Gibson signiture's kan ik niks vinden, en ik wil er eigenlijk alles van weten.
Zoals van wanneer tot wanneer gemaakt,serienummers e.d
Grz Joop

bert k
16 februari 2004, 15:11
Gewoon met Google een heleboel hits. Je moet het dan wel goed spellen. GARY Moore.

Anavrin
16 februari 2004, 15:16
die kon je winnen bij Arrow. Is helaas niet gelukt :-(

maar verder:
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/garymoorelp.html

echt supervet die kleur

Joop M
16 februari 2004, 15:21
Je hebt 100% gelijk stom stom stom
Maar ik heb weer wat te googlen Bedankt
Grz joop

Nielsje
16 februari 2004, 15:56
staat er eentje te koop bij Big One in zwolle

R. Flagg
16 februari 2004, 17:42
Je ziet ze ook regelmatig op ebay.de langskomen. Inderdaad super mooie kleur. Ik vraag me alleen af Gary Moore ook op een gitaar met zebra humbuckers speelt. Heb ze namelijk niet gezien op zijn dvd live at monsters of rock.

Les Paul
16 februari 2004, 19:21
De Gary Moore is min of meer afgeleid van de "Peter Green" Les Paul. In de tijd dat Gary de gitaar van Peter Green kreeg, werden de metalen beschermkapjes vaak van de elementen afgehaald. Als je geluk had, zat er een zebra element onder. Zo ook bij het brugelement van de "Peter Green".
De kleur lemonburst is eigenlijk niets anders dan een vergeelde cherry sunburst. Rood is de minst stabiele kleur, wat betreft kleurstoffen. De kleur werd met de jaren minder rood en steeds lichter.

Produktie aantallen wil Gibson niet geven (heb er naar geinformeerd)
De gitaar is geproduceerd tot 2002 en werd voor het eerst geshowed op de NAMM in 2000.

Het was de eerste Les Paul met Burstbucker elementen.

Ik ben de trotse bezitter van een Gary Moore. Het is een gitaar die je steeds meer gaat waarderen. Erg veelzijdig wat betreft klank.

Gr.

Robbert

Les Paul
16 februari 2004, 19:22
De Gary Moore is min of meer afgeleid van de "Peter Green" Les Paul. In de tijd dat Gary de gitaar van Peter Green kreeg, werden de metalen beschermkapjes vaak van de elementen afgehaald. Als je geluk had, zat er een zebra element onder. Zo ook bij het brugelement van de "Peter Green".
De kleur lemonburst is eigenlijk niets anders dan een vergeelde cherry sunburst. Rood is de minst stabiele kleur, wat betreft kleurstoffen. De kleur werd met de jaren minder rood en steeds lichter.

Produktie aantallen wil Gibson niet geven (heb er naar geinformeerd)
De gitaar is geproduceerd tot 2002 en werd voor het eerst geshowed op de NAMM in 2000.

Het was de eerste Les Paul met Burstbucker elementen.

Ik ben de trotse bezitter van een Gary Moore. Het is een gitaar die je steeds meer gaat waarderen. Erg veelzijdig wat betreft klank.

Gr.

Robbert

Soltari
17 februari 2004, 08:21
idd hele fijne gitaar :)

http://www.xs4all.nl/~sieraad/nicci.jpg
meet nicci :oops: :wink:

heavy-metal-thunder
17 februari 2004, 08:50
Zeer mooi.

Wat vind je van de Burstbuckers? Zijn ze te vergelijken met de elementen uit de Classic (495 en 500 T)?

Les Paul
17 februari 2004, 09:53
Ik heb weinig ervaring met de 495 en 500 elementen. Ik kan ze wel vergelijken met de P90's uit m'n 40th anniversary en de DiMarzio's uit m'n Ace Frehley.

De Burstbuckers hebben meer dynamiek dan de DiMarzio's. Ook hogere output (al zou dat andersom moeten zijn). M'n POD gaat snel clippen met de Gary Moore, terwijl de andere 2 dat niet voor elkaar krijgen.
Voordeel hiervan is dat je met de volumeknop van de Gary Moore de mate van oversturing heel mooi kan regelen, wat de veelzijdigheid erg groot maakt.
Op de een of andere manier klinkt de Gary Moore eigenlijk altijd lekker, hoe de versterker ook ingesteld staat of welke versterker ik ook pak (naast de POD een Marshall JMP-1 met 9100/9200 eindtrap).

De P90's zijn rustiger. Makkelijker te controleren. Kan lekker oversturen, maar kan ook erg makkelijk warme jazzklanken aan. Deze vind ik erg lekker voor een 70's sound, licht overstuurd. Dit is de gitaar die dan ook meestal mee gaat naar de oefenruimte. Is nu 12 jaar oud en ontwikkeld zich nog steeds. Het eerste begin van de vintage-look is inmiddels zichtbaar.

nocaster
17 februari 2004, 12:46
Een geweldige gitaar, moest hem weg doen, mijn zweet van mijn handen maakte de gitaar onbespeelbaar. De lak die op de Historics gebruikt worden geeft geen problemen.
Ik zou wel de pods veranderen zo ook de cab's zie http://www.rsguitarworks.net/catalog/index.php?cPath=24&osCsid=78fcea349d0ec5dc17a455d23f0d5590
Een geweldige verbetering, vooral al je het volume terug draait.

Blijepanda
17 februari 2004, 13:40
die kon je winnen bij Arrow. Is helaas niet gelukt :-(

maar verder:
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/garymoorelp.html

echt supervet die kleur

Ik heb het ook geprobeerd, is ook niet gelukt.

Les Paul
17 februari 2004, 17:29
Een geweldige gitaar, moest hem weg doen, mijn zweet van mijn handen maakte de gitaar onbespeelbaar. De lak die op de Historics gebruikt worden geeft geen problemen.
Ik zou wel de pods veranderen zo ook de cab's zie http://www.rsguitarworks.net/catalog/index.php?cPath=24&osCsid=78fcea349d0ec5dc17a455d23f0d5590
Een geweldige verbetering, vooral al je het volume terug draait.

Zonde dat de Gary weg moest. De lak is inderdaad wat "kleverig" op de hals. Vaak haal ik na een uurtje spelen even een doekje erover om alles weer lekker glad te maken.

Ik geloof best dat nieuwe electronica de gitaar beter maakt. Maar ik hou m'n gitaren zo origineel mogelijk. De Gary en de Ace bespeel ik wel, maar ik zie ze ook als een soort belegging (heb ik meer lol van dan aandelen ;)). Ben dus erg voorzichtig en maak ze altijd goed schoon na het spelen. Ook olie ik de toets regelmatig, zodat ze er altijd als nieuw uitzien. Het blijft een genot...alleen al om naar te kijken.

Soltari
17 februari 2004, 17:53
Ik had eerst ook last van een plakkerige hals.. Op het lespaulforum.com noemen ze het SNS (sticky neck syndrome) :P

Gibson gitaren hebben dat blijkbaar vaker door de nitro lak. Ik ben met heel fijn staalwol een paar keer licht over de hals gegaan. Nergens meer last van :)

De burstbuckers hebben een hoge output.. Je kan ermee van mooi clean en lekkere schreur. Ze klinken inderdaad erg dynamisch :) Enige minpuntje is dat ze niet te splitten zijn :(

ArpeggioKing
17 februari 2004, 18:20
dit is echt zo'n geile gitaar! wat een droom ding. Maar wat kost deze vriend eigenlijk? zal wel geen klein prijsje aan vast zitten...:(

Les Paul
17 februari 2004, 19:09
De burstbuckers hebben een hoge output.. Je kan ermee van mooi clean en lekkere schreur. Ze klinken inderdaad erg dynamisch :) Enige minpuntje is dat ze niet te splitten zijn :(

Volgens mij is het splitten alleen mogelijk op de Jimi Page. Staat zeker op m'n verlanglijstje. Er stond laatst een Page te koop voor €2000 bij Tools 4 tones. Ze hadden waarschijnlijk geen idee van de echte waarde. Toen ik belde was de Page helaas weg :(

Les Paul
17 februari 2004, 19:19
dit is echt zo'n geile gitaar! wat een droom ding. Maar wat kost deze vriend eigenlijk? zal wel geen klein prijsje aan vast zitten...:(

Er zijn nog wat nieuwe te vinden. Prijzen rond de €2800. Tweede hands zijn ze een stuk goedkoper. Vraagprijs vaak rond de €1800. De tigerstripe is niet altijd even mooi. Soms bijna niet aanwezig. Kees Dee heeft er 2 staan. 1 met mooie tigerstripe, de ander bijna glad. (met Kees kan je aardig onderhandelen over de prijs)
Ik heb hem ook gekocht omdat ik verwacht dat de waarde op langere termijn nog gaat stijgen (net als de Jimi Page). Alle positieve reacties over de Gary Moore geven aan dat het nu al een erg gewilde gitaar is.
Daarnaast kon ik hem zo goedkoop (en vrijwel nieuw!) krijgen, dat ik bij verkoop nu al dikke winst zal maken.
Nadeel is dat ik er absoluut niet over denk om hem te verkopen. Het blijkt echt een topper! Wat een klank! (heeft het me toch weer geld gekost in plaats van opgeleverd :-? )

nocaster
17 februari 2004, 20:28
De burstbuckers hebben een hoge output.. Je kan ermee van mooi clean en lekkere schreur. Ze klinken inderdaad erg dynamisch :) Enige minpuntje is dat ze niet te splitten zijn :(

Volgens mij is het splitten alleen mogelijk op de Jimi Page. Staat zeker op m'n verlanglijstje. Er stond laatst een Page te koop voor €2000 bij Tools 4 tones. Ze hadden waarschijnlijk geen idee van de echte waarde. Toen ik belde was de Page helaas weg :(

Ben je niet in de war met de Page Signature, kost 13000 euro

Waarom heeft de gary Moore geen bindings ?

Les Paul
17 februari 2004, 22:39
[Ben je niet in de war met de Page Signature, kost 13000 euro

Waarom heeft de gary Moore geen bindings ?

Dit is de "gewone" Page signature: http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/JimmyPage.html

Nieuw rond de 4000-5000 zeurotjes

Degene die jij bedoelt komt uit de custom shop: http://www.gibsoncustom.com/Signature/page.htm en is inderdaad onbetaalbaar (en onbetaalbaar mooi...)

De reden dat de Gary Moore geen bindings heeft is deze: De artiest die zijn naam aan het instrument leent, heeft daadwerkelijk inspraak in het uiteindelijke instrument. Mr Moore wilde een top instrument voor een redelijke prijs. Zaken als bindings maken de gitaar alleen maar duurder, terwijl de klank niet verbetert. Er is dus wel gebruik gemaakt van de beste materialen.

Xufar
14 januari 2007, 21:51
staat er eentje te koop bij Big One in zwolle

Niet meer dus, check dit. (http://www.gestolenitems.nl/muziekinstrumenten/gitaren/gibson_les_paul_gary_moore1458.php)

wietse
14 januari 2007, 22:25
Niet meer dus, check dit. (http://www.gestolenitems.nl/muziekinstrumenten/gitaren/gibson_les_paul_gary_moore1458.php)

vind je dat vreemd ?
verdomme dit topic is 2 jaar oud man!

voordat je ergens in gaat posten kijk dan eerst of dit topic levend is of dood,deze was dus dood, en waarom in godsnaam doden opwekken?

Anders Destium
14 januari 2007, 23:27
Ik vind het zelf nog veel vreemder dat hij in juni vorig jaar is geregistreerd, en nu zijn eerste post heeft geplaatst :o

Zelf ben ik wel een ontzettende fan van Gary Moore Les Pauls, ik zou er zelf graag eentje hebben!

DarknessAwaits
15 januari 2007, 20:12
Zou hij zich al die tijd hebben ingehouden en verbeten, maar tenslotte toch hebben ingegeven aan de verleiding om te posten dat de gitaar verkocht is?

PimRocks
15 januari 2007, 20:19
of een vergeetachtig persoon...

Anders Destium
15 januari 2007, 22:04
Zou hij zich al die tijd hebben ingehouden en verbeten, maar tenslotte toch hebben ingegeven aan de verleiding om te posten dat de gitaar verkocht is?

Niet verkocht maar gejat, en hij weet ervan :o