PDA

View Full Version : Shamray Gitaar (Beast) The Leds are alive



Pagina's : [1] 2

gerjo1980
16 februari 2004, 08:40
Afgelopen weekend ben ik samen met mijn neef naar Marcel Haan van Roostermusic geweest (http://www.roostermusic.nl)
Roostermusic mag in naam van Shamray gitaren verkopen en mensen begeleiden bij het bestellen van een gitaar bij Shamray.

Mijn neef wil al jaren lang een gitaar laten bouwen naar zijn specs. Ik attenteerde hem op de goede bevindingen van Shamray-gitaren van enkele mede-forummers. Hij was zeker geïnteresseerd om een gitaar door Shamray te laten bouwen, aangezien het bouwen van een gitaar in Nederland duurder is en ook vaak langer duurt.

Via de site van Shamray (http://www.shamray.net) kwamen we erachter dat in Nederland Roostermusic de dealer van shamray-gitaren is.
FF mailen met Marcel Haan voor een afspraak om te praten over de diverse onderdelen van een gitaar (want wij wisten ook niet precies wat nu altijd beter is) en we konden afgelopen weekend langskomen.

Hij had zelf 1 gitaar en 2 basgitaren van Shamray in zijn bezit.
http://www.shamray.net/news/pic/lenexpo-030.jpg
De meest linkse gitaar is de gitaar die hij thuis had staan. Dit is trouwens een foto van de Musicmesse in St. Petersburg. Marcel heeft hier de gitaar meegenomen.

De gitaar speelde fantastisch. Mooie sustain, superlage actie zonder frettbuzz. Mooi geluidje via "shamray"pickups, lekker hals. Het voelde fantastisch aan.
Mijn neef Peter besloot dus ook om een bestelling te plaatsen.

Hij is helemaal gek van de vorm van de BC Rich Beast en dit is dan ook het basismodel van zijn nieuwe gitaar.
http://www.bcrich.com/beast/stbeast.jpg

De volgende finish wil hij
http://www.bcrich.com/lineup/warlock.jpg

Gisteren heeft hij de definitieve bestelling geplaatst die tussen de $2400 en $2600 zal kosten. Dit komt voornamelijk door de top die hij gebruikt Quilt flame maple AAAAA en de grootte van de body waardoor een extra brede top gemaakt moet worden.
Hieronder staan de specs die Peter wil.

Groeten Gerjo

Specs:
Basis ontwerp van de gitaar: Neck-thru, bookmatch-to center
Materiaal voor de nek: Mahogany+ purple heart
Nek mogelijkheden: standaard (straight or angeled headstock)
Materiaal voor fretboard: Ebony
Frets: Sintoms "6100" (medium tall)
Kam : Locking (schaller)
Fret markering: No fret markers
Fretboard binding: unbound fretboard
Truss rod cover: solid ebony
Zijkantmarkering: red Led/fiber-optic side dots
Logo: shamray on back of headstock
Hout voor de body: Mahogany (medium weight)
Hout Bovenkant: instrument grade5A maple
Body Binding: Without binding
Aansluit Jack bevestiging: directly on body (side)

Finish/afwerking: Black-Dyed maple
Headstock bovenkant: Matching top-wood overlay
Klankgaten: no tone chambers
Snaren: D'addario
Stem mechanieken: Schaller( locking) 3+3
snaar houders: no string trees
Nek bevestiging: not applicable
Brug/tremelo: Schaller Floyd Rose
Tremelo afdekking: not applicable
Strap buttons: straplocks (2 pieces)
Slagplaat: No plastic pickguard
Chroom plaat: No chrome panel
Jack plaat: No Jackplate
Body afscherming: 100% shielded
Neck pickup: EMG 89
Middelste pickup: No middle pickup
Brug pickup: EMG 81
Pickup bevestiging: Metallic bezel (schaller) 2 pcs
Keuze schakelaar: Schaller 3-pos.(fender)
Output Jack: EMG jack (included with pickup
Potentiometers: voor EMG
uittrekbare schakelaars: no pull-pots
Knoppen: Metallic, 2 pcs
Tone capacitators: toch maar Ceramic, 1 pc
Batterij houder: double 9v with lid
9v Batterij: doe maar 2
Extra schakelaars: No extra switches
Koffer: Pro-El molded flight case.

Bij de mail stond nog NOTES: over de zijkant,achterkant van gitaar en nek van de hals. Deze wil in transparent black Finish. En wat betreft mijn budget voor de Instrument grade top is dit geen probleem. Dus kies ik de hoogste kwaliteit. Wat mij betreft kan de bouw gaan beginnen.

Vriendelijke groeten,

Peter.

gerjo1980
16 februari 2004, 09:02
De totaalofferte van Michael Walker (eigenaar Shamray) is $2880,-. Deze offerte is (te) hoog gemaakt, maar dat heeft te maken met de top. Als de top goedkoper uitvalt dan de offerte, wordt de totaalprijs verlaag.
De eerste helft van het geld is al overgemaakt. Peter zal binnenkort fot's krijgen van tops waaruit hij mag kiezen.

Zodra Peter fotó's heeft ontvangen, zal ik deze posten.

BLOK182
16 februari 2004, 10:48
Cool dude, gaaf dat je ons zo op de hoogte houdt! Er lopen hier wel wat mensen rond die in een Shamray geintereseerd zijn, denk ik zo.

Soulflyhigh
16 februari 2004, 13:28
Als ik dit allemaal zo lees en zie dan wordt dit echt een ULTRABRUTE gitaar. Ik ben zeker benieuwd naar het eindresultaat. Succes ermee

cas121
16 februari 2004, 14:45
Ik heb zelf pas een offerte gechecked voor een explorer model, naar eigen specificaties. en dat viel me toch echt vies tegen, kwam ruim boven de 2500 euro, en dat voor een gitaar zonder maple top..

Vind het akelig duur worden daar bij shamray

Negative K3 fan
16 februari 2004, 15:28
vrij netjes...

als dat van cas klopt dan zijn de lage shamray prijzen nu helaas verleden tijd, dat komt omdat shamray in het begin non profit heeft gewerkt om een naam te vestigen.

gerrekat
16 februari 2004, 15:35
sdan zou ik het eens bij DEAN proberen daar kom je een hel eind voor 2500 EURO!

ze zijn nog mooier ook!

gerjo1980
16 februari 2004, 15:53
vrij netjes...

als dat van cas klopt dan zijn de lage shamray prijzen nu helaas verleden tijd, dat komt omdat shamray in het begin non profit heeft gewerkt om een naam te vestigen.

Prijzen zijn nog steeds hetzelfde, voor zover ik weet. Het ligt maar net aan je specs hoe duur het wordt. Je kan ook hele leuke gitaren laten maken die $1500 zijn of lager. Het is maar net wat je wil. Als je een gitaar in de winkel koopt, krijg je over het algemeen ook niet het beste wat er te krijgen is, maar je betaalt je toch scheel.
Bij zo'n customgitaar bestel je sneller het beste wat te krijgen is en dan vallen de prijzen idd tegen, maar vergelijk dan maar eens de specs van je customgitaar met de gitaar in de winkel. De prijzen van Shamray zijn dan echt niet duur (voor een customgitaar)

De $2800 is inclusief verzendkosten naar Nederland van $155 en het is hoogstwaarschijnlijk niet de prijs die Peter moet betalen. Deze zal lager uitvallen, omdat Michael Walker een te hoge prijs (naar eigen zeggen) heeft ingecalculeerd.
Met de huidige dollarkoers valt het dus best mee wat je kwijt bent. In de winkel vind je zo'n gitaar niet voor dat geld.

gerjo1980
16 februari 2004, 15:55
ze zijn nog mooier ook!

Das een persoonlijke mening, en we weten allemaal dat jij helemaal gek van Dean bent :wink:
BTW sommige gitaren van Dean zijn best mooi.

Ibanez RuleZ
16 februari 2004, 15:58
wat ook zal schelen, is dat de bodyvorm echt een "raar" ding is, standaard vormen zullen waarschijnlijk een stukje goedkoper zijn.

hoe is dat trouwens afgelopen met die vogel die een soort van PRS had besteld bij shamray? daar is toen een lang topic over geweest herriner ik me, maar ik heb geen bevindingen meer gehoord.

harrald

gerjo1980
16 februari 2004, 15:59
Geen idee. Ik heb in dat topic nog een keer zijn mening gevraagd, maar volgens iam komt hij bijna nooit op internet. Hij heeft ook nooit meer gereageerd.jammer.dan zal ik het eerste complete verslag maar maken :roll:

Negative K3 fan
16 februari 2004, 16:06
gerjo> ik vind de beast absoluut niet duur (zeker neit met de tegenwoordige dollarkoers), maar ik ging een beetje in op cas.

die ene dude met de prs heeft hem allang binnen en ik heb er genoeg fotos van gezien op shamray websites, volgens mij is hij heel goed gelukt.

gerrekat
16 februari 2004, 16:29
ze zijn nog mooier ook!

Das een persoonlijke mening, en we weten allemaal dat jij helemaal gek van Dean bent :wink:
BTW sommige gitaren van Dean zijn best mooi.


Nou ja, ik heb me nooit blind gestaard op merken, heb van alles gehad, en heel vele dure USA modellen van allerlei merken, dus ik heb wel enig idee waar ik het over heb!

maar goed over uiterlijk valt nooit te twisten is erg persoonlijk!

Soulflyhigh
16 februari 2004, 16:56
gerjo> ik vind de beast absoluut niet duur (zeker neit met de tegenwoordige dollarkoers), maar ik ging een beetje in op cas.

die ene dude met de prs heeft hem allang binnen en ik heb er genoeg fotos van gezien op shamray websites, volgens mij is hij heel goed gelukt.
Je bedoeld de officiele Nick Polman signature series :wink: :-D

gerrekat
16 februari 2004, 16:59
een echte beast kun je voor zo'n $ 1400 zeker hebben!


Ik vind het overigens een van de minste BC RICH modellen, een mockingbird, warlock of bich vinnik mooier!

Soulflyhigh
16 februari 2004, 19:53
een echte beast kun je voor zo'n $ 1400 zeker hebben!


Ik vind het overigens een van de minste BC RICH modellen, een mockingbird, warlock of bich vinnik mooier!
voor 1400$ al een USA? waar want dan wil ik daar wel ff een kijkje nemen 8-)

iam
16 februari 2004, 22:26
vrij netjes...

als dat van cas klopt dan zijn de lage shamray prijzen nu helaas verleden tijd, dat komt omdat shamray in het begin non profit heeft gewerkt om een naam te vestigen.

ze werken nog altijd non profit...
tis gewoon omdat rooster ertussen zit dat de prijs in de lucht is gegaan...

iam
16 februari 2004, 22:28
Geen idee. Ik heb in dat topic nog een keer zijn mening gevraagd, maar volgens iam komt hij bijna nooit op internet. Hij heeft ook nooit meer gereageerd.jammer.dan zal ik het eerste complete verslag maar maken :roll:

ik heb hem op msn staan, stuur me een PM en je krijgt zn mailadres...
ik waarschuw je wel, het is een nogal arrogante kerel, die niet veel te zeggen heeft (+ het is naar mijn denken nog een beginner met veel te veel geld)

gerjo1980
17 februari 2004, 08:32
een echte beast kun je voor zo'n $ 1400 zeker hebben!


Ik vind het overigens een van de minste BC RICH modellen, een mockingbird, warlock of bich vinnik mooier!

Jij bedoelt de NT-serie zeker. Dat is het beste "fabriek"type gitaaar dat BC Rich maakt.
Maar als je een nieuwe handcrafted BC Rich Beast Neck-thru Standard wil hebben ben je minstens $2375,- kwijt volgens de 2002 prijslijst. Dan heb je nog de meest "eenvoudige" neck-thru.
Is nog een klasse hoger voor de Beast, waar de andere modellen nog beter kunnen. De neck-Thru Deluxe voor $3130,-

Zie de prijslijst van bcrich handcrafted guitars http://www.bcrich.com/hcpricelist.pdf

Peter gaat nog ff verder met luxeheid en is dus veel voordeliger uit.
Ik neem aan dat je met een echte beast een tweedehands bedoeld. Maar tweedehands zijn ze nauwelijks te vinden in de USA. Die optie hebben we namelijk ook al bekeken.

Ik wil persoonlijk nog graag een keer een mockingbird hebben, maar helaas heb ik net een huis gekocht, dus het geld is ff op.

gerrekat
17 februari 2004, 08:36
een echte beast kun je voor zo'n $ 1400 zeker hebben!


Ik vind het overigens een van de minste BC RICH modellen, een mockingbird, warlock of bich vinnik mooier!
voor 1400$ al een USA? waar want dan wil ik daar wel ff een kijkje nemen 8-)


een ECHTE USA?? ja natuurlijk zo bijzonder zijn ze niet...kijk eens op ebay.com, voor $ 1000 kan je er al een scoren als je een beetje mazzel hebt!



hier een USA neckthru Mock $ 1079! GEEZ ik weet echt wel waar ik het over heb hoor!

de prijzen die jij naar voren brengt zijn list prices, denk je echt dat iemand die betaalt!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3705026977&category=33035


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3705001879&category=33035


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3704814418&category=33035


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3704723236&category=33035

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3704654959&category=33035




Een Beast staat er nu effe niet tussen maar heb ze onder de $ 1000 zien gaan zeker de 7 string modellen want die zijn minder in trek!

gerjo1980
17 februari 2004, 08:51
Je hebt gelijk, dat wist ik al, want ik zei ook al dat je het waarschijnlijk over tweedehandse modellen had.
Het zijn echte USA's, maar dan tweedehands en dan de meest verkochte modellen, op de eagle na.

Maar ja, we hebben het nu over een nieuwe gitaar :wink:

gerrekat
17 februari 2004, 09:09
Er staan zeker twee nieuwe in het lijstje wat ik hier gelinkt heb, waarvan er een wat schade heeft en daardoor wat goedkoper is.

Als je een dealer zoek online, je handelt wat kun je een nieuwe BC RICH NT deluxe of supreme voor zo'n 1400-1500 meenemen!

De prijzen in de USA zijn gewoon veel lager dan hier, een DEAN Time capsule koop je in de USA ook al voor $ 1600...hier zijn ze ook dik over de 2000, soms zelfs 2500...

laatst stond er een hele bijzondere mockingbird 7 string trans black quilt die is voor $ 700 gegaan, hij is wel 6 keer gerelist maar hij verkocht gewoon niet!

Lacrymosa
17 februari 2004, 09:38
Cool man, niet geheel mijn ding, maar wel cool dat ie de mogelijkgheden heeft om ZIJN gitaar te laten maken

maar waarom wil ie en een Locking Nut en Locking TUners???

dan lijkt `1 van de 2 me overbodig

CheerS!!

MoserCustomShopDotCom
17 februari 2004, 11:09
(en dan zit ik hier thuis met mijn NJ Beesje)

Het kan best zijn hoor, dat ze er al voor ongeveer 1400$ zijn. De prijzen bij dat PDFje op de officiele BCR site zijn RETAIL prijzen. Ik heb vernomen dat een echt GOEDE dealer er wel tot 40% van af krijgt.

Vraag maar eens bij drumcityguitarland.com , die schijnt erg goed te zijn!

Maar aan AAAAA quilt top zal wel iets duurder zijn ;) dus zoiets krijg je echt niet voor deze prijs.


Zullen ze daar ook Moser Custom Shop modellen namaken? (kijk maar op http://www.mosercustomshop.com ) wie had het erover dat de beast vreemd was? hehehe.. NIETS in vergelijking met een Bastard V.

Raffel
17 februari 2004, 12:06
bich idd. Ik heb er ook al over zitten denken om een 6-snaar met piezo te laten maken bij Shamray, dus wellicht in de toekomst :)

marc_o
18 februari 2004, 13:02
Shamray is veel te duur.
Ga toch naar een Nederlandse bouwer, kun je af en toe binnenspringen om te kijken hoe het gaat en eventuele aanppassingen doorvoeren, of is je Russisch dermate goed dat je dat over de telefoon doet?
Kijk op de site van Zwier, daar zie je brute bakken met dubbelhals 7 snarig en al die ellende, scheelt een hoop geld, dat weet ik zeker.

gerjo1980
18 februari 2004, 15:31
Shamray is veel te duur.
Ga toch naar een Nederlandse bouwer, kun je af en toe binnenspringen om te kijken hoe het gaat en eventuele aanppassingen doorvoeren, of is je Russisch dermate goed dat je dat over de telefoon doet?
Kijk op de site van Zwier, daar zie je brute bakken met dubbelhals 7 snarig en al die ellende, scheelt een hoop geld, dat weet ik zeker.

Zwier is minstens net zo duur en de wachttijd is veel langer. Of kan zwier ook leveren tussen de 18 en 22 weken, zoals Shamray?
Peter is zelf niet bij Zwier geweest voor een offerte, maar via Paul van Rijswijk (hammerhawk) weten wij wat Zwier ongeveer in rekening brengt voor een gitaar met de specs van BC Rich.
De gitaar van Peter heeft betere specs en zal dus nog duurder uitvallen bij Zwier.
Russisch is niet nodig, want de eigenaar van Shamray, Michael Walker is Canadees en spreekt dus goed Engels en de communicatie verloopt dus prima.
De gitaar is al besteld zoals duidelijk vermeld staat, dus om nog naar zwier te gaan heeft weinig zin.

Ibanez RuleZ
18 februari 2004, 15:32
http://www.mosercustomshop.com/BastardV.html

wat een ongelovelijk SCHIJTLELIJK ding zeg, tering. dat wil je toch niet in huis hebben, laat staan er op spelen.

en ja, ik vind de BC Rich Beast nog steeds een raar ding.

Harrald

marc_o
18 februari 2004, 15:59
http://www.mosercustomshop.com/BastardV.html

wat een ongelovelijk SCHIJTLELIJK ding zeg, tering. dat wil je toch niet in huis hebben, laat staan er op spelen.

en ja, ik vind de BC Rich Beast nog steeds een raar ding.

Harrald


Zeg dat wel!!

ieme
19 februari 2004, 18:39
Ik zit te denken om een LP standard 57 reissue te laten maken, ik kwam met mijn berekening op zo'n 1800 dollar uit

Neals
19 februari 2004, 23:58
De tele die ik in de kop heb die komt op een 1200 dollar uit, op zich niet raar maar je moet dan wel veel bezuinigen

Speeddemon
20 februari 2004, 00:25
http://www.mosercustomshop.com/BastardV.html

wat een ongelovelijk SCHIJTLELIJK ding zeg, tering. dat wil je toch niet in huis hebben, laat staan er op spelen.

en ja, ik vind de BC Rich Beast nog steeds een raar ding.

Harrald
Dude! :o Als de Nazgûl (Black Riders uit LOTR) gitaar zouden spelen, zouden ze dat op DIE gitaar doen. 8) :wink:

Negative K3 fan
20 februari 2004, 15:45
http://www.mosercustomshop.com/BastardV.html

wat een ongelovelijk SCHIJTLELIJK ding zeg, tering. dat wil je toch niet in huis hebben, laat staan er op spelen.

en ja, ik vind de BC Rich Beast nog steeds een raar ding.

Harrald
Dude! :o Als de Nazgûl (Black Riders uit LOTR) gitaar zouden spelen, zouden ze dat op DIE gitaar doen. 8) :wink:

dus?

MoserCustomShopDotCom
24 februari 2004, 22:17
ach.. ieder heeft recht op zijn/haar mening... zelf heb ik een hekel aan telecasters... en stratocasters vink ook niet echt mooi...

Ik heb zelf liever een gitaartje dat mooi gebouwd is en wat speciaals heeft....

Ibanez RuleZ
24 februari 2004, 23:12
een gitaar heeft wat mij betreft 2 doelen

1. hij moet goed spelen
2. hij moet goed klinken

het uiterlijk van de gitaar moet daar aan bijdragen en als dat met een mooi uiterlijk kan, prima, des te beter, maar als ie dat niet doet en belemmert, dan is het dus geen goede gitaar, hoe mooi gebouwd, hoe mooi het halsprofiel is, hoe ongelovelijk het vakmanschap dan ook mag zijn. ergo: ik ben liefhebber van superstrats ala Jackson soloists: die voldoen daar perfect aan.

Ik betwijfel niet dat die gitaar geweldig in elkaar zit, je kan zien dat er tamelijk wat vakmanschap voor nodig is om zoiets te maken, maar ik voor mij zou daar niet op kunnen spelen. Een goed voorbeeld van een gitaar met aparte vorm die goed bespeelbaar is, is een Jackson Randy Rhoads: aparte vorm, maar wel recht toe recht aan, hangt perfect, klinkt goed, enige minpunt is dat ie standaard maar 22 frets heeft, wat weer beperkt.

Harrald

Theije
25 februari 2004, 00:43
Zoow Shamray is wel ff een tikkie duurder geworden merkte ik net, ik zag al die grote bedragen hier staan en ik dacht neej dat kan niet de Shamray zijn die ik ken, dus ik ging ook weer eens ff een pricequote doen. Ik had dit al eens gedaan een hele tijd geleden en kwam toen ongeveer op 950 dollar uit, nu gaf ik precies hetzelfde ontwerp en specs in en wat denk je? een dikke 1200 dollar!!

gerjo1980
25 februari 2004, 11:12
Zoow Shamray is wel ff een tikkie duurder geworden merkte ik net, ik zag al die grote bedragen hier staan en ik dacht neej dat kan niet de Shamray zijn die ik ken, dus ik ging ook weer eens ff een pricequote doen. Ik had dit al eens gedaan een hele tijd geleden en kwam toen ongeveer op 950 dollar uit, nu gaf ik precies hetzelfde ontwerp en specs in en wat denk je? een dikke 1200 dollar!!

Is het niet zo, dat Shamray eerst de tranpsortkosten niet liet zien en nu deze wel in de prijs meerekent aangezien hij nu meer afzet buiten moskow.

$950 * 1,19 = $ 1130,50 + transport zou best die $1200 kunnen zijn.

MoserCustomShopDotCom
25 februari 2004, 11:13
een gitaar heeft wat mij betreft 2 doelen

1. hij moet goed spelen
2. hij moet goed klinken

het uiterlijk van de gitaar moet daar aan bijdragen en als dat met een mooi uiterlijk kan, prima, des te beter, maar als ie dat niet doet en belemmert, dan is het dus geen goede gitaar, hoe mooi gebouwd, hoe mooi het halsprofiel is, hoe ongelovelijk het vakmanschap dan ook mag zijn. ergo: ik ben liefhebber van superstrats ala Jackson soloists: die voldoen daar perfect aan.

Ik betwijfel niet dat die gitaar geweldig in elkaar zit, je kan zien dat er tamelijk wat vakmanschap voor nodig is om zoiets te maken, maar ik voor mij zou daar niet op kunnen spelen. Een goed voorbeeld van een gitaar met aparte vorm die goed bespeelbaar is, is een Jackson Randy Rhoads: aparte vorm, maar wel recht toe recht aan, hangt perfect, klinkt goed, enige minpunt is dat ie standaard maar 22 frets heeft, wat weer beperkt.

Harrald

Hell yeah.. de RR is een geweldige gitaar... Ik vroeg me al af hoe Alexi Laiho (children of bodom) dat doet, maar ik geloof dat hij een speciale hals heeft met 24 frets...

Maar uiteraard is de bespeelbaarheid het belangrijkste.. maar ik had het even over uiterlijk alleen.

Marcel

Ibanez RuleZ
25 februari 2004, 13:56
dat was een custom shop gitaar (tegenwoordig is het geen RR meer maar een ESP knockoff van de RR). Wat dan gedaan wordt is gewoon het fretboard door laten lopen, waardoor het neckelement gewoon een paar centimeter naar beneden geplaatst wordt...

De bespeelbaarheid van deze hogere frets laten uiteraard te wensen over

harrald

MoserCustomShopDotCom
26 februari 2004, 15:15
De bespeelbaarheid van deze hogere frets laten uiteraard te wensen over

harrald

Misschien, maar de muziek klinkt in ieder geval vet! hehe.

Valt het jullie ook niet op dat ESP zo veel mogelijk bekendere gitaristen(en bassisten) een endorsement geeft om zo beroemd mogelijk te worden?

Dat lijkt de enige marketing strategie van ESP te zijn... Veel bekende namen en goedkopere rippoffs... (ok, de forrest serie is wel nieuw en vet!)

Soulflyhigh
26 februari 2004, 17:47
ze hebben idd veel aan werving van nieuwe maar ook gevestigde artiesten gedaan. Dat rippen van bestaande modellen oach dat gebeurt overal alleen ESP maakt er nog een betaalbare ltd versie van wat het qua marketing erg goed doet. Ik moet zeggen dat ik over de nieuwe sig series van Ill nino minder te spreken ben. Jardel paisante en Ahrue Luster (ex machinehead) zijn gewoon niet van die gitaarhelden.

ps die forest series zijn niet nieuw maar bestonden al een tijdje. Weliswaar alleen in japan. Ze zijn wel erg evil trouwens (net zoals die mosercustomshop dingen) kijk ook eens op www.espguitars.net

SiNiSTRaL
26 februari 2004, 18:02
dat was een custom shop gitaar (tegenwoordig is het geen RR meer maar een ESP knockoff van de RR). Wat dan gedaan wordt is gewoon het fretboard door laten lopen, waardoor het neckelement gewoon een paar centimeter naar beneden geplaatst wordt...

De bespeelbaarheid van deze hogere frets laten uiteraard te wensen over

harrald
volgens mij hebben die alexi laiho baggâhdingen geeneens een neckelement....

p.s: die bastard V van moser is echt wel geniaal hoor.....damn wat een coole axe 8-)

MoserCustomShopDotCom
27 februari 2004, 18:05
ze hebben idd veel aan werving van nieuwe maar ook gevestigde artiesten gedaan. Dat rippen van bestaande modellen oach dat gebeurt overal alleen ESP maakt er nog een betaalbare ltd versie van wat het qua marketing erg goed doet. Ik moet zeggen dat ik over de nieuwe sig series van Ill nino minder te spreken ben. Jardel paisante en Ahrue Luster (ex machinehead) zijn gewoon niet van die gitaarhelden.

ps die forest series zijn niet nieuw maar bestonden al een tijdje. Weliswaar alleen in japan. Ze zijn wel erg evil trouwens (net zoals die mosercustomshop dingen) kijk ook eens op www.espguitars.net
Ik vind het zonde dat Joe Stump geen eigen signature serie heeft.. Maar ja, hij gebruikt van die gescallopte frets.. Dat zal wel te meoilijk zijn voor fabriekswerk, of er zal wel niet voldoende vraag naar zijn...

Erg zonde... Ik weet niet of je Joe kent, maar dat is een geweldige gitarist!

Kijk maar eens op zijn site:

http://www.joestump.com (bij het nieuws staat ook een filmpje van hem!)

gerjo1980
2 maart 2004, 13:05
De eerste helft van het geld is overgemaakt en Shamray zal in de komende weken foto's sturen van verschillende tops waaruit Peter zal mogen kiezen.

Een leuk detail is dat Shamray het serienummer CS-0666 aan deze gitaar heeft gegeven.

Ook heeft Shamray een thread geopend op het forum op zijn eigen site
http://www.musicforums.ru/sh_int/view.php?bn=musicforums_shamraygallery&key=1077992227&replies=2

Nu wachten op de eerst foto's :-D

MoserCustomShopDotCom
2 maart 2004, 17:41
Oe.. geweldig... ik begon me al af te vragen of er al iets van bekend was...

The Mule
3 maart 2004, 10:39
Geweldige specs, bij voorbaat al gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Zal een moeilijke lange wachttijd worden, hopelijk kan je met foto's het bouwproces op afstand volgen. Het idee dat er geheel naar jouw eisen en wensen een gitaar gebouwd wordt blijft super.

Zodra ik een loterij win, erfenisje krijg of een jarenlange spaardicipline heb kunnen opbrengen (dat laatste is eigenlijk het meest onwaarschijnlijk :wink: ) doe ik het ook. Ik laat dan Alembic alle toeters en bellen uit de kast trekken voor een supermooie custom-bas. Maar tot die tijd... :-(

gerjo1980
22 maart 2004, 08:56
Het hout voor de top is uitgekozen en is onderweg vanuit de VS

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/1047/InstrumentGradeMaple.jpg

BramVersteeg
22 maart 2004, 13:46
Mooi stukkie hout! Veel succes met wachten. Ik ben benieuwd.
Grz. Bram

BS
23 maart 2004, 01:16
zo mooi stukkie hout hebben ze voor je uitgezocht!

Ben benieuwd hoe ze gaat worden :) heb je gitaar "666 :D" topic gezien op het shamray forum en ik ga m volgen.
Die van mij gaat ook gebouwd worden michael gaat me van de week vertellen door wie en dan begint het lange wachten....

BS
23 maart 2004, 01:16
ah lekker dubbelpost :razz:

iam
23 maart 2004, 09:02
welke ga jij laten bouwen dan BS?

BS
23 maart 2004, 09:17
De cs0045 loa silverburst op het shamray forum dat ben ik :)

iam
23 maart 2004, 09:24
wow een silverburst :)

Soulflyhigh
23 maart 2004, 11:41
nice

BS
24 maart 2004, 01:07
Dit zijn overigens de specs:

Detailed specification of Guitar: CS-0045 ‘LOA SILVERBURST’



Exact replica of 1980 LP "silverburst" - finish color on Body Top, Body Back, Side Of Body, Back of Neck and Headstock to silver-grey burst color. MOP “Split-diamond” and MOP Shamray inlay on headstock.



Body & neck: Brazilian mahogany selected to provide for authentic "1980" LP-Custom weight (HEAVY!)

Top wood: plain maple top (for sound only - hidden under silverburst paint)

Fretboard: ebony with pearl block inlays, BLUE Led/fiber optic SIDE DOTS, Woolley Mammoth ivory nut

Binding: single layer on fretboard, multi-layer on headstock , & front and back of body.

Hardware: Chrome tune-o-matic bridge & tailpiece, chrome Gotoh "Metal-Keystone"-style machine heads. Chrome strap buttons. Black plastic pickup rings, control cavity covers, & jackplate.

Electronics: usual LP Custom wiring; toggle switch, 2 volume, 2 tone. (US-made pots, jack, and switch, metal foil caps)

Knobs: 4 plastic "speed knobs" (black)

Pickups : Chernishev custom hand-wound humbuckers: Neck “SH-2”, bridge “SH-4”

Case: molded plastic flight case, "Stagg" LP contoured style.

Strings - Ernie Ball 010-046

Special: Solid EBONY pickguard with MOP “Life of Agony”4 skulls inlay (top skull and ring in contrasting color) – multi-layer binding around pickguard. Solid EBONY trussrod cover with MOP custom inlay
Shamray custom shop logo on back of headstock

gerjo1980
25 maart 2004, 13:00
klinkt spannend. ben benieuwd!!

Swan
25 maart 2004, 13:08
damn hoeveel gaat dat kosten :o

lupoloco
25 maart 2004, 14:34
ledjes? :)

BS
25 maart 2004, 16:46
standaard copy van een silverburst zou met koffer en verzendkosten iets minder dan 1500 eurie zijn geweest.

maar ik zit nu op 1900 euro

komt onder andere door de blauwe fiber leds die erin komen
en die ebony slagplaat met inlay en binding ( word een comby van MOP en PAUA Abalone ) kost 320 dollar om te maken maar ik heb het er voor over.
verder zitter er nog wat kleinere goodies op zo worden beide humbuckers splitable met pullpots en worden handgemaakt naar specs van de seymour duncan JB en Jazz
dat alles bij elkaar maakt het "wat" duurder het hoeft natuurlijk niet maar het kan allemaal

http://www.musicforums.ru/sh_int/browse_thread.php?bn=musicforums_shamraygallery&thread=1080208994&replies=5

op deze link staan wat fotos van een door shamray gebouwde silverburst

gerjo1980
29 april 2004, 08:59
De top is uit de VS bij Shamray binnengekomen en zal bewerkt gaan worden.
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/1491/CS-0666_9094%20copy.jpg

Vanwege de grootte van de top zullen ze hem bij een andere zaak met de lintzaag door midden zagen omde top te kunnen spiegelen.

3 mei zal het bouwen nu echt gaan beginnen.

Anders Destium
29 april 2004, 10:58
Cool, altijd leuk als je het gevoel krijgt dat er ook dingen gaan gebeuren :wink:

>BS

Vette plank! Die leds zijn echt ontzettend gaaf :)

BramVersteeg
29 april 2004, 12:05
Eindelijk! Je zult wel erg blij zijn dat ze er eindelijk aan gaan beginnen. Ik ben erg benieuwd naar het bouwproces en het eindresultaat. Ik denk er over om ooit ook eens een gitaar te laten maken en misschien wel bij shamray.

Thom TK
1 mei 2004, 19:06
Ik wist btw niet dat een top het geluid beinvloed? :???:

THW
1 mei 2004, 20:23
zowat alles beinvloed het geluid op je gitaar, sommige dingen niet zoveel als andere dingen maar het beinvlod wel

Anders Destium
1 mei 2004, 21:30
Een dikke maple top heeft een duidelijk effect op het geluid (strakker met meer mid en hoog), het is dus niet puur cosmetisch! Zie bijvoorbeeld de Gibson les paul customs die transparant zijn gelakt maar wel een mapletop hebben :)

gerjo1980
17 augustus 2004, 07:56
Eindelijk zijn ze begonnen met het bouwen van Peter's gitaar. Hier zijn deeerste foto's

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2646/photo%201.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2647/photo%202.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2648/photo%203.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2649/photo%204small.jpg

Hopelijk bouwen ze snel verder. Shamray heeft Peter toegezegd, dat als er gewerkt kan worden aan de gitaar de luthier dit ook zal doen.

Theije
17 augustus 2004, 09:05
Ik wist niet dat er een nederlandse dealer voor Shamray was, das idd wel makkelijk maar wat ik me af vroeg, word het daar niet duurder van? ik neem aan dat die gast dat niet voor niks doet.

gerjo1980
17 augustus 2004, 11:28
het blijft dezelfde prijs als op de shamray site.

Het enige verschil met direct bestellen bij Shamray is dat Shamray wel een lagere waarde op het pakketje wil zetten, dan de daadwerkelijke waarde.
Als je via Roostermusic bestelt, moet je de volledige transport, invoerrechten etc betalen.
Maar dit mag ik eigenlijk niet zeggen

BramVersteeg
17 augustus 2004, 11:29
:o ziet er al netjes uit hoor. Mooie necktrough. Het is altijd leuk om zo'n bouwproces te zien :razz: .

Theije
17 augustus 2004, 18:11
het blijft dezelfde prijs als op de shamray site.

Het enige verschil met direct bestellen bij Shamray is dat Shamray wel een lagere waarde op het pakketje wil zetten, dan de daadwerkelijke waarde.
Als je via Roostermusic bestelt, moet je de volledige transport, invoerrechten etc betalen.
Maar dit mag ik eigenlijk niet zeggen


Hahahaha ok mij niet gezien dus :P dat gooit er altijd een misselijk makend bedrag boven op.
Plus dat Shamray wat ik uit hun verhalen begrijp vrij goed zijn in douanes omzeilen. Tenminste ze geven altijd aan dat ongeveer 90% van hun gitaren voorbij de douane komt zonder extra kosten.
Is ook niet zo moeilijk, het enige wat je op het pakje hoeft te zetten is een hele lage waarde en dat het een 'Gift' is en ze kunnen je niks maken.

Anders Destium
17 augustus 2004, 23:38
Cool dat het begin is gemaakt, ziet er zeer goed uit tot dusver :)

serial_killer
18 augustus 2004, 00:36
sdan zou ik het eens bij DEAN proberen daar kom je een hel eind voor 2500 EURO!

ze zijn nog mooier ook!

Hou es op met over in elk topic over dean te zeuren. Deze kerel heeft een shamray daar hebben het nu over ok? FF rits dicht en ik wil geen woord meer over dean horen.

Ontopic:

Gave shit dude, ben benieuwd naar het eindresultaat hou ons op de hoogte 8-)

gerjo1980
18 augustus 2004, 08:13
Nog meer foto's

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2668/CS-0666_2005%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2667/CS-0666_2004%20copy.jpg

lupoloco
18 augustus 2004, 12:51
cool :)

m^rton
18 augustus 2004, 14:39
HUH? :???:
Dat zijn 2 verschillende gitaren. Welke is het nou?

gerjo1980
18 augustus 2004, 14:58
dat is 1 gitaar.

op de eerste foto's zie je instrument grade maple top en de hals.

op de tweede serie foto's zie je de hals en de mahonie body.

De top wordt nog op de body bevestigd. :wink:

m^rton
18 augustus 2004, 15:03
Word ik gek dan?

Mij lijkt het niet dat een top een andere vorm heeft als de body:

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2667/CS-0666_2004%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2668/CS-0666_2005%20copy.jpg

gerjo1980
18 augustus 2004, 15:13
helaas, ik denk dat je gek aan het worden bent.

:razz:

De twee foto's die je laat zien:
de bovenste

De mahonie body met de hals+headstock samen in de lijmklemmen

De onderste:
De headstock bevestigd aan de hals.

m^rton
18 augustus 2004, 15:28
Kijk, nu begint er wat te dagen. Je hebt volkomen gelijk :razz:
Ik zat te denken dat die headstock de body was :lol:

Achteraf zou dat een beetje onlogisch zijn want dan is de hals wel erg breed en de hoek waarmee de hals aan de body vast zou zitten is ook niet erg praktisch.

Soulflyhigh
18 augustus 2004, 17:51
Die widowheadstock blijft retecool alleen die bodyschets ziet er naar mijn mening nog niet scherp genoeg uit. :???:

Rubenios
18 augustus 2004, 19:18
daar maken ze eerst houten mallen voor soulflyhigh, lijn is alleen maar om aan te geven hoeveel ongeveer nodig is, vandaar dat er nog ruim hout omheen is

Soulflyhigh
18 augustus 2004, 22:16
Dank u wel voor deze tip

Rubenios
18 augustus 2004, 22:55
jahwohl mede RR verslaafde ;)

gerjo1980
19 augustus 2004, 08:06
Die widowheadstock blijft retecool alleen die bodyschets ziet er naar mijn mening nog niet scherp genoeg uit. :???:

Zou ik je mogen corrigeren? 8-)

Het is geen widowheadstock maar een beastheadstock. Zit een klein verschil in.
Bij de widowheadstock zit er in de uitsparing nog een klein puntje. De beastheadstock is U-vormig.

Soulflyhigh
19 augustus 2004, 16:51
Verrek je hebt gelijk ook ja. Anyway ze zijn alletwee erg cool. Het lijkt een echt ultravette gitaar te gaan worden.

gerjo1980
24 augustus 2004, 09:43
Ok de body is nu ruw gezaagd en gelijmd aan de hals. De vorm en de neck-thru (bookmatch to center) is nu goed te zien. :dance:

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2755/CS-0666_2094%20copy.jpg

SiNiSTRaL
24 augustus 2004, 09:54
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

THW
24 augustus 2004, 09:57
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

The Mule
24 augustus 2004, 10:06
Ok de body is nu ruw gezaagd en gelijmd aan de hals. De vorm en de neck-thru (bookmatch to center) is nu goed te zien. :dance:

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2755/CS-0666_2094%20copy.jpg

Cool 8-)

Ik neem aan dat je bedoelt dat de TOP een 'bookmatch to center' wordt, wat volgens mij betekent dat dat gedeelte van de hals straks verdwijnt achter een mooi gebookmatched plankje?

Baco
24 augustus 2004, 10:52
Ok de body is nu ruw gezaagd en gelijmd aan de hals. De vorm en de neck-thru (bookmatch to center) is nu goed te zien. :dance:

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2755/CS-0666_2094%20copy.jpg

Ziet er erg knap uit, coole gitaar :o

Welke finish ging er alweer op komen?

gerjo1980
24 augustus 2004, 10:56
Cool 8-)

Ik neem aan dat je bedoelt dat de TOP een 'bookmatch to center' wordt, wat volgens mij betekent dat dat gedeelte van de hals straks verdwijnt achter een mooi gebookmatched plankje?

Ja dat bedoel ik. Snelheidsfoutje

[/quote]

gerjo1980
24 augustus 2004, 10:57
Ziet er erg knap uit, coole gitaar :o

Welke finish ging er alweer op komen?

De top wordt een Instrument Grade Maple Top AAAAA met een black dyed maple finish.

Baco
24 augustus 2004, 11:07
Ben erg benieuwd nr het afgewerkte produkt. Heb net nog even de specs overlopen en daar stond het inderdaad bij (volgende keer moet ik beter kijken :-? ), ik wist alleen dat de foto van die finish er niet bij stond, vandaar.
Jammer dat hij geen natural binding heeft genomen (zoals o.a. bij de PRS Tremonti en de Dean Hardtails), dat zou echt mooi geweest zijn op die gitaar.
Anyway, ziet er al erg leuk uit :-D

BramVersteeg
24 augustus 2004, 14:25
Mooie gitaar hoor! Altijd mooi om te zien hoe alles stukje bij beetje een echte gitaar gaat worden :P

gerjo1980
1 september 2004, 08:38
:lol: De grootste top die shamray ooit heeft gemaakt (tot nu toe) :lol:
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2855/CS-0666_2424%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2856/CS-0666_2426%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2857/CS-0666_2427%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2858/CS-0666_2472%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2859/CS-0666_2485%20copy.jpg[/list]

gerjo1980
7 september 2004, 14:04
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2886/CS-0666_2517%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2887/CS-0666_2522%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2888/CS-0666_2523%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2889/CS-0666_2592%20copy.jpg

Shaggy
7 september 2004, 14:12
wow

het lijkt wel een een bijl uit conan the barbarian ofzo .. wat is de afmeting van de body?? Ziet er apart en interessant uit .

Negative K3 fan
7 september 2004, 14:33
ziet er al goed uit hoor, brute flame top :) €€€€ :D

Soulflyhigh
7 september 2004, 14:36
Ziet er weer zeer bruut uit! 8-)

THW
7 september 2004, 14:46
wow

het lijkt wel een een bijl uit conan the barbarian ofzo .. wat is de afmeting van de body?? Ziet er apart en interessant uit .
Het wordt idd een vette AXE!

gerrekat
7 september 2004, 18:54
Zeker cool!

theo!
8 september 2004, 00:49
en hoever zijn de vorderingen nu?
ben zeer benieuwd wat het eindresultaat word:)

Mitch
8 september 2004, 10:20
't Is inderdaad ongelofelijk veel hout dat ze nodig hebben voor een top op zo'n body. Ben benieuwd hoe de top er gelakt uit gaat zien, of de vlam er een beetje lekker uitkomt door zwart transparant.
Veel plezier met het bouwproces volgen :)

gerjo1980
13 september 2004, 08:49
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2904/CS-0666_2650%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2905/CS-0666_2651%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2906/CS-0666_2656%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2907/CS-0666_2657%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2908/CS-0666_2658%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/2909/CS-0666_2660%20copy.jpg

Mitch
13 september 2004, 12:55
Ziet er goed uit hoor !

SiNiSTRaL
13 september 2004, 13:46
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

ieme
13 september 2004, 13:52
Ik hou helemaaaal niet van dit soort gitaren maar los van t model is t wel erg mooi te zien hoe alles vorderd, die top is erg mooi!!!!

Vexx
13 september 2004, 20:01
Ik moet zeggen dat ik het erg interessant vind om te volgen hoe deze axe gebouwd wordt.

Ik hoop wel dat hij niet zo kopzwaar wordt als de Beast waar ik op gespeeld heb.. :roll:

Ik ben wel heel benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt.. (en zoals Sinis al zei: 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) )

gerjo1980
27 september 2004, 12:50
Eindelijk weer wat nieuwe foto's.

Dit is een mooi stukje houtbewerking van Shamray. De vampierkop komt op de headstock.
Geeft weer een leuke betekenis aan de gitaar de bekent staat als de Beast en het serienummer CS-0666

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3133/CS-0666_2884-400.jpg


http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3134/CS-0666_2887-400.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3135/CS-0666_2891-400.jpg

kNikkEr
27 september 2004, 12:54
Evil...

Ik ben geen Metalhead maar die vampierkop is zeker gaaf gedaan :wink:

Mithrandir
27 september 2004, 12:54
Dat is een hele subtiele, maar hele vette toevoeging voor zo'n gitaar, mooi man.

SiNiSTRaL
27 september 2004, 14:06
ik hoop voor je dat je die headstock niet zwart laat spuiten (1. je ziet de flame niet meer 2. die vampierkop (fucking vet) valt dan amper op )

Swan
27 september 2004, 14:17
hehe vet
ik vroeg me af of er wel rekening met de snaren (hoogte tov de headstock) is gehouden?

BramVersteeg
27 september 2004, 14:28
Evil...

Ik ben geen Metalhead maar die vampierkop is zeker gaaf gedaan :wink:

+1

Negative K3 fan
27 september 2004, 14:30
die vampier kop is wel lijp, is hij geschillderd of wat is het?

gerjo1980
27 september 2004, 14:46
die vampier kop is wel lijp, is hij geschillderd of wat is het?

Is uit hout gesneden en wordt op de headstock bevestigd

peterpaffer
27 september 2004, 15:43
HOOEEEWAAAAAAAAAAi Gerjo!
Daar ben ik dan :evil:

peterpaffer
27 september 2004, 15:46
De kleurcontrasten op die vampierkop zijn gebrand, niet geschilderd.

Diedo
27 september 2004, 16:18
dat ziet er wel heeeel stoer uit zeg!!! niet mijn ding, maar het is echt een heftige optie!

gerjo1980
28 september 2004, 08:16
HOOEEEWAAAAAAAAAAi Gerjo!
Daar ben ik dan :evil:

Eindelijk is de eigenaar van de gitaar er dan ook.

Hé Peet, hoe gaat het?

gerjo1980
28 september 2004, 13:26
DUBBEL

gerjo1980
28 september 2004, 13:35
DUBBEL

gerjo1980
28 september 2004, 13:36
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3188/CS-0666_2706%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3189/CS-0666_2707%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3190/CS-0666_2746%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3191/CS-0666_2805%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3192/CS-0666_2806%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3193/CS-0666_2892%20copy.jpg

Negative K3 fan
28 september 2004, 13:44
wow dat ziet er allemaal wel super netjes en strak uit!

Javaca
28 september 2004, 13:52
Gaaf.
Die lange punt aan de kant van je rechterarm is mooi en lekker tijdens het spelen.

Wormaap
28 september 2004, 15:23
Moooooi :o

vester86
28 september 2004, 18:59
GAAAF ding, MEER FOTO's MEER FOTO's

peterpaffer
28 september 2004, 20:10
He Gerjo, gaat lekker hoor.
Ik moet zeggen dat je de bouw goed bijhoud hierzo. Wel handig voor andere gitaristen om op zo'n site te zien wat er qua gitaren allemaal mogelijk is. Hopelijk krijgen we snel weer wat foto's,

Mazzel

peterpaffer
13 oktober 2004, 22:50
Damn er zijn verkeerde foto's geplaatst dus we moeten wachten op de volgende ronde foto's.

gerjo1980
17 oktober 2004, 11:45
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3338/CS-0666_2949%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3339/CS-0666_2950%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3340/CS-0666_3023%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3341/CS-0666_3031%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3342/CS-0666_3032%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3343/CS-0666_3141%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3344/CS-0666_3184%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3345/CS-0666_3218%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3346/CS-0666_3293%20copy.jpg
Het zwarte is schuurstof!! :wink:
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3347/CS-0666_3294%20copy.jpg

Daniël_san
17 oktober 2004, 11:54
:o :o HOLY SHINTO!!!!!!!! :o :o MOOOOOOOOOOOOI!!! :)

soup
17 oktober 2004, 11:57
Dit is echt mooi mooi mooi, wanneer is ie klaar???

MazeMouse
17 oktober 2004, 12:37
Damnation....
Zo mooi maakt BC Rich ze niet :o

Maiden Michiel
17 oktober 2004, 13:19
Vette shit dit zeg!

peterpaffer
17 oktober 2004, 15:49
We hopen dat ie binnen anderhalve maand klaar is.

Rubenios
17 oktober 2004, 16:26
Damnation....
Zo mooi maakt BC Rich ze niet :o

bc rich customshop

Lord Abortion
17 oktober 2004, 16:43
Ik heb een NJ Beast en zal er ook EMG 81 + 89 insteken, jammer dat ik geen enorm budget heb, want dit klinkt als een enorm vet project. Een Beast spelen is wel even wennen, maar eens je het gewoon bent wil je niets anders meer.

THW
17 oktober 2004, 17:02
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI!
Ik wou dat ik geld had voor een custombuild gitaar :-(

Rubenios
17 oktober 2004, 17:07
tjah mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar customshop rhoads :)

iam
17 oktober 2004, 17:10
tjah mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar customshop rhoads :)

Tsjeezes, wat een fuckin' zielige reactie is dat!

MazeMouse
17 oktober 2004, 17:22
Damnation....
Zo mooi maakt BC Rich ze niet :o

bc rich customshop
Ja, maar dan mag je ook wel MINIMAAL 1000 euro meer uittrekken dan de voorlopig gestelde 2800 euro die hier nu staat (die waarschijnlijk minder gaat zijn)

Ik heb wel eens een quote aangevraagd voor een Custom 6snaar Wave bass. Die zou me 4100 euro gaan kosten. Dat ze erin stikken.

peterpaffer
17 oktober 2004, 19:06
Er was uitgegaan van 2800 dollar geen euro,sorry. Er zijn wel later nog wat kleine veranderingen geweest wat er voor zorgt dat in EURO's ik ongeveer 2400 kwijt ben door de gunstige koers.

Rubenios
17 oktober 2004, 19:50
tjah mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar customshop rhoads :)

Tsjeezes, wat een fuckin' zielige reactie is dat!

Ik vind jouw reactie nog zieliger eigenlijk hoor :roll:
Het was gewoon grap opmerking aangezien k een custom rhoads heb :)

SiNiSTRaL
17 oktober 2004, 20:06
ja ok, grap of niet, maar echt aardig staat t niet, als iemand trots foto's en info van zn custom gitaar in wording post en dan komt er iemand 'geef mij maar custom RR, want die heb ik blabla'
snappie? ;)

Baco
17 oktober 2004, 20:19
tjah mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar customshop rhoads :)

Dat je er eentje hebt, dat wisten we al een tijdje, dit voegt dus weinig toe aan deze topic...

Negative K3 fan
17 oktober 2004, 20:47
tjah mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar customshop rhoads :)

Tsjeezes, wat een fuckin' zielige reactie is dat!

Ik vind jouw reactie nog zieliger eigenlijk hoor :roll:
Het was gewoon grap opmerking aangezien k een custom rhoads heb :)

nee meen je dat??

het is gewoon een misplaatste grap,. dat bedoelde hikj

Rubenios
17 oktober 2004, 21:36
met u heb k niks te maken kabouterrukker :evil:

BramVersteeg
17 oktober 2004, 22:52
Ok jongens, even rustig. Blijf even on-topic! Als jullie ruzie willen maken doen jullie dat maar bij 'off-topic'.

jorrit
17 oktober 2004, 23:01
met u heb k niks te maken kabouterrukker :evil:

kabouterrukker...whaha :-D vreemd scheldwoord :-?

gerjo1980
18 oktober 2004, 09:23
ok klaar met dat onzinnige geruzie over wat voor gitaar je hebt en welke je mooier vindt. In dit topic gaat het over Peter's gitaar :wink:

Soulflyhigh
18 oktober 2004, 18:39
En dat is me toch een geil stuk hout!!! Damn 8-) Ik ben benieuwd hoe hij er uit komt te zien met de lak. Ik hoop dat de houtnerf dan nog goed te zien blijft want die is schitterend. De kleur was see-through black ofzo?

gerjo1980
19 oktober 2004, 16:46
Ik heb de eerste foto's gezien in de mail van Peter. De lak is inderdaad black dyed, maar hij valt ietsie bruin uit, maar hij wordt nog donkerder en de tekening zal wel mooi zwart worden.

Ik hoop dat de foto's snel op het forum van shamray staan, zodat i kze kan doorlinken.

Shakeel
19 oktober 2004, 16:50
Wow mooi gedaan zeg, vooral die demoon op de achterkant is vet 8)

peterpaffer
19 oktober 2004, 17:22
Die demoon komt op de voorkant van de headstock

gerjo1980
26 oktober 2004, 09:14
en de laklaag zit erop. Nu nog wachten totdat deze droog is en dan de elektronica erin en shredden maar!!! :metal:

Eerste laklaag:
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3524/CS-0666_3339%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3525/CS-0666_3356%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3526/CS-0666_3357%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3527/CS-0666_3370%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3528/CS-0666_3400%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3529/CS-0666_3401%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3530/CS-0666_3403%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3531/CS-0666_3404%20copy.jpg

marc_o
26 oktober 2004, 09:24
Mooi hout hoor, de vorm zou niets voor mij persoonlijk zijn, maar de kleur is prachtig! Op welke gitaar dan ook.
Nu maar hopen dat het straks helemaal jouw ding is natuurlijk, lijkt me wel vreemd om het project via foto's te moeten volgen, ik weet niet of ik dat lef zou hebben.

BramVersteeg
26 oktober 2004, 14:44
Ziet er erg strak uit hoor! Mooi gemaakt en mooi gelakt.
Je zult er vast erg veel plezier aan hebben!

Wormaap
26 oktober 2004, 14:52
Nice :)

peterpaffer
26 oktober 2004, 16:34
Net de 2e helft betaald. Super om met de vet hoge Euro van vandaag een rekenig te krijgen in Dollars,he he. Trouwens als je goed informeerd heb je niet zoveel lef nodig hoor. Ik heb bij Roostermusic al Shamraygitaren kunnen testen. Wel erg fijn. Als je nooit een nieuw merk test weet je nooit wat er allemaal rondzwerft. En naar ervaringen van andere gitaristen kijken is ook heel handig. Bedankt Gerjo! He he. Dan gewoon de knoop doorhakken.

Negative K3 fan
26 oktober 2004, 16:42
erg mooie gitaar, superschoon echt een lijp ding met die headstock enzo!

Snaar'n Bennie
26 oktober 2004, 17:30
Ik vind het een aardslelijk monster. Maar ik houd al helemaal niet van dat soort modellen. Fotoreportage's zijn natuurlijk altijd leuk om te zien! Hef fun ermee!

The Mule
26 oktober 2004, 17:51
Echt een brute gitaar! Smaakvol shockerend, kleurtje 'swamp green' of zoiets? Absoluut mijn complimenten. Uniek ding, bereid je voor op heel veel guitar-envy bij medegitaristen. Graag een uitgebreide fotoreportage als het project voltooid is... :)

Shaggy
26 oktober 2004, 18:32
een van de bruutste planken die ik heb gezien, ik vind die headstock erg gaaf

Mitch
26 oktober 2004, 19:08
Ik vind het een beetje jammer van de lak, hij is (helaas) zoals ik me had voorgesteld :(
Om de headstock moest ik wel lachen, geeft niet hè !
Ik vermoed echter dat het he-le-maal je smaak is, dus je zal er vast hartstike blij mee zijn en daar gaat het om.

Swan
26 oktober 2004, 20:03
erg vet :D :D

Lord Abortion
27 oktober 2004, 11:41
Mijn Beast is belange zo cool niet. Beste project dat ik in tijden gezien heb. En mooi kleur!

Neals
27 oktober 2004, 11:50
Allejezus zeg wat begint dat ding vet te worden!

Hoewel een beast nog steeds mijn model niet is

gerjo1980
5 november 2004, 09:49
Er zijn weer nieuwe foto's.

De verwachting is dat hij 23 november naar Peter opgestuurd wordt, dus dat wordt een leuk sinterklaaskadootje voor Peter :-D
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3532/CS-0666_3610%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3533/CS-0666_3611%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3534/CS-0666_3612%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3535/CS-0666_3613%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3536/CS-0666_3614%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3537/CS-0666_3616%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3538/CS-0666_3618%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3539/CS-0666_3619%20copy.jpg

Swan
5 november 2004, 10:01
blijft ie zo? wat heeft dat hout n rare open grain (weet t nederlandse woord niet)

SiNiSTRaL
5 november 2004, 10:11
mahonie heeft sowieso een erg open grain, maar dat wordt opgevuld met speciaal iets (jaja, tour op de gibson site gekeken :D )

Negative K3 fan
5 november 2004, 10:40
ja beetje filler erin, maar volgens mij moet deze gitaar nog gepolijst/geschuurd etc worden en hij zit ook onder het stof, althans zo lijkt het. MAar wel extreem veelbelovend!

Lord Abortion
5 november 2004, 10:48
extreem vet stuk hout!

Vexx
5 november 2004, 11:01
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen... Dit wordt een supervette axe!!

Ik wou dat ik zo'n Sinterklaaskadotje kreeg.. :roll: :cry:

soup
5 november 2004, 11:07
NICE , dit wordt echt een mooie gitaar

gerjo1980
5 november 2004, 12:15
Er komt inderdaad nog een laklaag op en ik mag aannemen dat hij nog mooi gepoetst wordt. :roll:

BramVersteeg
5 november 2004, 16:54
Het ziet er ook een beetje vreemd uit omdat ie volgens mij net gelakt is. Maar wel een mooie gitaar.

Iceman
5 november 2004, 20:09
P.R.A.C.H.T.I.G.

gerjo1980
11 november 2004, 16:44
Nu is hij afgelakt en opgepoetst.

Alleen de electronica er nog in en dan wordt hij opgestuurd :-D
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3580/CS-0666_3818%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3581/CS-0666_3820%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3582/CS-0666_3815%20copy.jpg

Javaca
11 november 2004, 16:46
Übervet 8-)

Baco
11 november 2004, 16:49
Erg knap! Vooral niet stoppen met pics te posten :wink:

jorrit
11 november 2004, 16:51
dubbel

jorrit
11 november 2004, 16:52
erg vet, alleen jammer van de kleur, die vind ik vrij licht voor transparant zwart en dat mormel op de kop sjah....

BramVersteeg
11 november 2004, 18:01
Ik ben benieuwd hoe ie er uit komt te zien met hardware. Ik vind het wel mooi gemaakt (niet helemaal mijn ding) maar ben het wel eens dat de kleur erg licht is uitgevallen.

Mitch
11 november 2004, 18:02
Ik krijg erg veel rode kruisjes....

peterpaffer
11 november 2004, 19:03
Er zijn wat problemen bij de site van Shamray waarvan de foto's worden gelinkt. Als de site weer goed loopt zijn de foto's weer te zien.

peterpaffer
11 november 2004, 19:11
Daar zijn ze weer. Ik zie nu wat jullie bedoelen met dat de kleur licht uitvalt. Dit komt omdat de foto is genomen met de flitser. De foto zonder flits hebben ze niet op de site gezet. Bij latere foto's zullen jullie zien dat de kleur in het echt een stuk donkerder is. Volgens mij is het verschil met\zonder flits al op eerdere foto's ook te zien.

hadv
11 november 2004, 23:26
ik hoop dat je je niet bezeert aan die scherpe punten :razz: :razz:


mooi hoor, niet mijn ding, maar leuk dat je ons laat meegenieten

soup
11 november 2004, 23:40
erg mooi de kleur

Maiden Michiel
12 november 2004, 08:37
Aaargh vet hey!!

gerjo1980
15 november 2004, 12:54
:dance:
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3594/CS-0666_3990%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3595/CS-0666_3993%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3596/CS-0666_3999%20copy.jpg

Patrick M.
15 november 2004, 12:57
Echt heel erg mooi.

The Mule
15 november 2004, 17:26
Werelds ding, prachtig serienummer, 1 van de indrukwekkendste gitaren die ik ooit gezien heb. Als je hem echt in handen hebt snel wat foto's buiten in de tuin of bij goed daglicht maken, of kan dat duivelse ding dat niet verdragen? Hij zal toch net als een vampier tot stof uiteen vallen als je hem naar buiten sjouwt... :o

Lord Abortion
15 november 2004, 18:01
Ruilen tegen een gewone BC Rich?

peterpaffer
15 november 2004, 19:55
Sorry Lord Abortion, maar ik denk niet dat ik ooit afstand zal doen van deze gitaar. Zal je wel jammer vinden, maar ik denk dat je het wel begrijpt, ha ha.

Lord Abortion
15 november 2004, 20:42
Ik begrijp het maar al te goed, ik heb een NJ Beast en wil die al niet kwijt. Mooi kunstwerk hoor, als je er ooit eens mee op een podium staat, laat ons iets weten, dan kom ik zeker kijken.

gerjo1980
6 december 2004, 09:16
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3816/CS-0666_4316%20copy.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3817/CS-0666_4317%20copy.jpg

Ebbenhouten backcover i.p.v. hoogwaardig kunststof

Sinterklaas is niet geweest bij Peter :-(
De gitaar is helaas nog niet klaar.
Vandaag zou shamray weer met een statusrapprt komen.

Iceman
6 december 2004, 10:07
Wordt het misschien nog een mooie kerst.

Ik verwacht wel een aparte site voor je gitaar. Met hele mooie close-up foto's.







Wat een beauty.

Negative K3 fan
6 december 2004, 10:10
Ebbenhouten backcover i.p.v. hoogwaardig kunststof

hmmm, doie lui doen zeker geen half werk.

Wouter J
6 december 2004, 11:04
Ik heb zo het idee dat je niet zo snel "My funny valentine" op deze jongen gaat spelen... :-D

Negative K3 fan
6 december 2004, 12:20
wow ik vond net deze trouwens... vet lijp ding

http://www.shamray.ru/admin/pics/0030_02.jpg

Anders Destium
6 december 2004, 12:37
Ziet er steeds smakelijker uit, die Beast :lol:



>off topic

Gatverdamme Negk3, wat een gedrocht :o

gerjo1980
6 december 2004, 13:33
wow ik vond net deze trouwens... vet lijp ding

http://www.shamray.ru/admin/pics/0030_02.jpg

Door deze gitaar kwam Peter op het idee voor die vampierkop op de headstock.

Hij vond het snijwerk zo mooi en omdat hij eerst geen Bavomet op zijn headstock kreeg van Shamray (vanwege geloofsovertuigingen van de schilder) wilde hij houtsnijwerk op zijn headstock wat resulteerde in die vampier.

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/3594/CS-0666_3990%20copy.jpg

MoserCustomShopDotCom
6 december 2004, 15:45
Prachtig ding zeg! Maarruh... worden die gaten voor de stemmechanieken er pas op het laatst in gegooid!? Dat lijkt me wel irritant, aangezien de verf er al op zit!

gerjo1980
6 december 2004, 15:52
Prachtig ding zeg! Maarruh... worden die gaten voor de stemmechanieken er pas op het laatst in gegooid!? Dat lijkt me wel irritant, aangezien de verf er al op zit!

Ik denk het. Is me eigenlijk nooit eerder opgevallen, maar met voorzichtig boren moet het toch wel lukken.

Swan
6 december 2004, 15:53
kwam er niet zo'n FR speedloader op?

THW
6 december 2004, 16:22
kwam er niet zo'n FR speedloader op?
nope in de 1e post staat:

Brug/tremelo: Schaller Floyd Rose
het was me al eerder opgevallen, ik dacht dat het later ingeboord zou worden maar toen was de lak er al op......

gerjo1980
6 december 2004, 16:50
Ik zal de vraag eens stellen bij Shamray. FF kijken wat ze zeggen.

Anders Destium
6 december 2004, 17:09
D'oh, moesten er ook nog knoppen op... :lol:

gerjo1980
7 december 2004, 08:39
Antwoord van Shamray op mijn vraag betreffende het lakken voor het boren en de gevolgen daarvan:


Alexander Shamray
Well, we always do this way because we use good drills


Michael Walker
Yes, and we also use GOOD LACQUER (the best nitro lacquer!)

...and, think about it - if you drill the holes BEFORE lacquering, then you get LACQUER in them, which kind of defeats the purpose of drilling precision holes...[/quote]

MoserCustomShopDotCom
8 december 2004, 00:30
Ok.. kan ook :) Hoewel het toch een stuk voorzichtiger zal moeten gaan nu

BartL
8 december 2004, 00:47
Zal wel meevallen denk ik. Een beetje uitschieten is geen probleem; De tuners bedekken toch nog een gedeelte om het gat heen.

MoserCustomShopDotCom
8 december 2004, 00:49
Zal wel meevallen denk ik. Een beetje uitschieten is geen probleem; De tuners bedekken toch nog een gedeelte om het gat heen.

Dat is waar... en ik denk dat je wel aan kunt nemen dat ze weten wat ze doen ;) Dat ze niet zo snel uit zullen schieten en de halve headstock verpesten :lol:

BartL
8 december 2004, 00:54
...je weet maar nooit :-D

jorrit
9 december 2004, 09:14
Hij vond het snijwerk zo mooi en omdat hij eerst geen Bavomet op zijn headstock kreeg van Shamray (vanwege geloofsovertuigingen van de schilder) wilde hij houtsnijwerk op zijn headstock wat resulteerde in die vampier.

t zal misschien aan mij liggen maar wat is een bavomet?

Lutz
9 december 2004, 09:16
Hij vond het snijwerk zo mooi en omdat hij eerst geen Bavomet op zijn headstock kreeg van Shamray (vanwege geloofsovertuigingen van de schilder) wilde hij houtsnijwerk op zijn headstock wat resulteerde in die vampier.

t zal misschien aan mij liggen maar wat is een bavomet?


ben redelijk zeker dat hij "baphomet" bedoeld

gerjo1980
9 december 2004, 12:59
Hij vond het snijwerk zo mooi en omdat hij eerst geen Bavomet op zijn headstock kreeg van Shamray (vanwege geloofsovertuigingen van de schilder) wilde hij houtsnijwerk op zijn headstock wat resulteerde in die vampier.

t zal misschien aan mij liggen maar wat is een bavomet?


ben redelijk zeker dat hij "baphomet" bedoeld

Bedoelde ik ook.

Voor zover ik weet, is dat een pentagram met daarin een geitenkop.
Het is een satanistisch teken.
BTW Peter is geen satanist.

peterpaffer
9 december 2004, 13:31
Oh Gerjo, volgens mij heb ik toch ook een tattoo van een Baphomet op mijn rechter arm, ha ha. Maar goed, het Satanisme weerspiegelt mijn levenstijl het meest.

Je hebt het pentagram met drie punten omhoog en 2 naar beneden: Staat voor de spirituele kant van de mens. Aangezien het Satanisme juist het tegenovergestelde is, wordt het pentagram omgedraait. De geitenkop komt daar dan bij en zie daar: De Baphomet. Aanvallend met beide hoorns ( in de 2 hoge punten van het pentagram) naar de hemel. Het Satanisme luisterd niet naar spirituele gedachten, maar is gericht op de natuurlijke instincten van de mens. Je kan jezelf heel wat vinden maar je blijft een beest/dier, meer niet.

john.3001
9 december 2004, 13:44
mmm, dit is toch GITAARnet, of niet? :wink:

Negative K3 fan
9 december 2004, 14:09
luisterd

misschien moet je je interesses eens verplaatsen van het satanisme naar de schoonheid van het geschreven Nederlandse Woord.

Ibanez RuleZ
9 december 2004, 14:23
baphomet was een vruchtbaarheidsgod, vergelijkbaar met de god Amun van de egyptenaren (die ook een ramshoofd had), grappig detail is dat daarvanaf het engelse woord "horny" vandaan komt (ok, heb ik niet van mezelf)

gedurende de eerste eeuwen van de jaartelling is om het christendom apart te zetten van de heidense godsdiensten door de paus besloten dat satan een beeld moest hebben naar het evenbeeld van de oude goden. daar baphomet/vruchtbaarheidsgodsdienst de meest wijdversprijde was en meest tot de verbeelding sprekende heeft de paus toen van satan een figuur met hoorentjes gemaakt en een staart.

dus baphomet is NIET satan, is wel als evenbeeld voor satan overgenomen door dat soort groeperingen, maar een oude heidense god die heden ten dage OOK nog aanbeden wordt

harrald

bat
9 december 2004, 14:31
Het Satanisme luisterd niet naar spirituele gedachten, maar is gericht op de natuurlijke instincten van de mens.

Jaja, en OMO wast (sorry: wasd) door en door schoon (niet duur!)

gerjo1980
9 december 2004, 15:35
Beetje flauw om op een spelfout te reageren. Als we dat elke keer zouden doen, als er een spelfout gemaakt wordt op dit forum, dan zouden we bezig blijven. :wink:

Enne volgens mij bestaan er ook honderden verschillende interpretaties over wat satanisme nu wel of niet is, dus als we daarover willen discussieren, zullen we dat dan doen in off topic. :wink:

Het gaat hier om Peter's gitaar (die bijna af is :P ).

bat
9 december 2004, 15:38
Helemaal gelijk in natuurlijk!

Lutz
9 december 2004, 15:54
baphomet was een vruchtbaarheidsgod, vergelijkbaar met de god Amun van de egyptenaren (die ook een ramshoofd had), grappig detail is dat daarvanaf het engelse woord "horny" vandaan komt (ok, heb ik niet van mezelf)

gedurende de eerste eeuwen van de jaartelling is om het christendom apart te zetten van de heidense godsdiensten door de paus besloten dat satan een beeld moest hebben naar het evenbeeld van de oude goden. daar baphomet/vruchtbaarheidsgodsdienst de meest wijdversprijde was en meest tot de verbeelding sprekende heeft de paus toen van satan een figuur met hoorentjes gemaakt en een staart.

dus baphomet is NIET satan, is wel als evenbeeld voor satan overgenomen door dat soort groeperingen, maar een oude heidense god die heden ten dage OOK nog aanbeden wordt

harrald

wat satanisten overnemen is de zegel van baphometh wat aanbeden werd door de Tempeliers als symbool van Satan

als je de verder de satanic bible bekijkt zie je ook dat hij niet direct in link gebracht word met satan

de enige 3 anderen die in een nauwe "associatie" met satan gebracht worden zijn :

Lucifer: deze symboliseerd: brenger van het licht, verlichting, de lucht, de morgenster, het oosten
Belial: deze symboliseerd: zonder meester, basis van de aarde, onafhankelijkheid, het noorden
Leviathan: deze symboliseerd: het serpent uit de diepten, de zee, het westen

de windrichtingen plaats ik erbij omdat ze volgens de satanic bible elk kroonprins zijn van die bepaalde poort van de hel

Ibanez RuleZ
9 december 2004, 16:10
het grappige van lucifer is, dat als je hem vergelijkt (deze omschrijving) dan komt die gewoon 1 op 1 overeen met Jezus, die wordt ook morgenster genoemd in verschillende teksten uit de Bijbel ("er is een ster uit jacob opgegaan" en "zoals wachters het morgenlicht verwachten...").

vanuit mijn (christelijk) oogpunt is satan altijd de grote imitator, in dit geval ook weer van Jezus.

mja, dit wordt weer een theologische discussie en daar zit niet iedereen op te wachten. in ieder geval is het wel interessant, al die religieuze zaken die aan elkaar gelinkt zijn: alle, maar dan ook ALLE religies zijn dat en allemaal zijn ze via het jodendom/christendom versus tegenstander daarvan te linken, ALLEMAAL. echt wel boeiend (aanbevolen boek is daarvoor "de negende koning" van prof Ouweneel, is christen, dus dat is ook de visie van het boek)

harrald

SiNiSTRaL
9 december 2004, 16:26
ik ben niet christelijk of satanist oid, maar wat ik me afvraag...satan is slecht en anti-god...maar niets kon toch gods' wil weerstaan?

maar BACK ONTOPIC...er is een vette gitaar in de maak en jullie zitten gezellig te discussiËren welke geitenneukers als eerste die geit als hun symbool hadden...boeiend..

BramVersteeg
9 december 2004, 16:36
Jongens, ga eens ergens anders lullen over satan! Het gaat hier over die gitaar van Peter.

Ibanez RuleZ
9 december 2004, 16:45
och, ik zie het probleem niet. het is al een 16 pagina's lang topic dat telkens wordt opgehaald na een tijdje dood te zijn, dus boeie.

God en satan zijn een moeilijk onderwerp. feit is voor MIJ dat ze beiden machten zijn. in getallen wordt het uitgedrukt als 666 tegen 777, met 666 als satan. dit staat symbool voor machtig, maar net niet zo machtig als God zelf

harrald

SiNiSTRaL
9 december 2004, 17:43
maar hoe kan het dan god's wil weerstaan?
(damn, we hebben t er nu over of t echt bestaat, als je ff niet oplet begin je net zo lomp als hen te praten :P ;) )

BramVersteeg
9 december 2004, 17:47
och, ik zie het probleem niet. het is al een 16 pagina's lang topic dat telkens wordt opgehaald na een tijdje dood te zijn, dus boeie.

God en satan zijn een moeilijk onderwerp. feit is voor MIJ dat ze beiden machten zijn. in getallen wordt het uitgedrukt als 666 tegen 777, met 666 als satan. dit staat symbool voor machtig, maar net niet zo machtig als God zelf

harrald

Als het wordt opgehaald gaat het altijd over die gitaar. Nu is er een discussie over satan. Nou ja, klets maar raak. Als je er maar over ophoud als die gitaar er eindelijk is :wink:

Lutz
9 december 2004, 19:17
och, ik zie het probleem niet. het is al een 16 pagina's lang topic dat telkens wordt opgehaald na een tijdje dood te zijn, dus boeie.

God en satan zijn een moeilijk onderwerp. feit is voor MIJ dat ze beiden machten zijn. in getallen wordt het uitgedrukt als 666 tegen 777, met 666 als satan. dit staat symbool voor machtig, maar net niet zo machtig als God zelf

harrald


voor je over machten & zo begint,

een satanist is zijn eigen god volgens Lavey zodoende kan er niet gesproken worden over het "volgen" van een "wil" van een "goddelijkheid" in de vorm van satan.

de enige wil van een "goddelijkheid" in het satanisme is de eigen wil daar een satanist zijn eigen god is


voor mij is het nu genoeg geweest,

ik blijf erbij als iemand mij om mijn "religie" vraagt ga ik standvast satanisme noemen hoewel het eigelijk meer een levenswijze dan religie is.

en nu over de gitaar:

leuk ding, maar gaat die duivelskop niet in de weg van je snaren zitten ? :-?

FonZZo
9 december 2004, 19:45
luisterd

misschien moet je je interesses eens verplaatsen van het satanisme naar de schoonheid van het geschreven Nederlandse Woord.

Zo, "Neg.K3", Jou taalgebruik is anders de laatste anderhalf jaar anders ook wel met allejezus grote sprongen vooruit gegaan. ff zonder ouwehoern.

Negative K3 fan
9 december 2004, 22:39
danku mr. lurker

Akira
9 december 2004, 22:56
Jawel, daar was ik weer :oops:

Voor moslims is satan een gevallen engel.
Hij heeft "toestemming" van God om de mens tot het slecht te verleiden, testen hoe sterk iemands geloof is dus.
Zowel de hemel als de hel zijn volledig het domein van God.
De vrijheid van satan is dus ook een tijdelijke, hij zal na het dag des oordeels dus ook in de hel verdwijnen, niet als heerser, maar als iemand die daar gestraft zal worden.

Negative K3 fan
9 december 2004, 23:01
maar de christelijke god is een almachtige god van de liefde, barmhartigheid etc. etc. daar hoort gewoon geen hel ofzo tussen.

Anders Destium
9 december 2004, 23:25
Er is nooit goed zonder slecht of andersom, contrast heb je nodig om iets te kunnen definiëren. God is de schepper van alles, dus niet alleen van de goede dingen.

peterpaffer
9 december 2004, 23:48
He Negative K3 fan. Dat jij nou misschien op de basisschool de spellingswedstrijd hebt gewonnen boeit mij echt niet, laat staan dat je er hier nog over wil opscheppen, het bewijst dat je maar een zielig mannetje bent. GET A LIFE, of kom langs dan maak ik er een eind aan voor je. Gaat ook op voor andere losers!

Ik heb niet geschreven dat Baphomet Satan is. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Jorrit. Wat een gezeik meteen zeg. Ik geef anders gewoon geen antwoord. Heb ik geen enkel probleem mee.

Gerjo en voor de mensen die het willen weten, er is mij vandaag verteld dat de gitaar voor 31 december wordt verzonden.

Anders Destium
9 december 2004, 23:51
Cool, dat wordt een uitstekend begin van 2005 :wink:

Geloof me: Neg K3 Fan wint geen enkele spellingswedstrijd, omdat het een eeuwige verliezer is.

Rubenios
10 december 2004, 10:20
luisterd

misschien moet je je interesses eens verplaatsen van het satanisme naar de schoonheid van het geschreven Nederlandse Woord.

Zo, "Neg.K3", JouW taalgebruik is anders de laatste anderhalf jaar anders ook wel met allejezus grote sprongen vooruit gegaan. ff zonder ouwehoern.

BramVersteeg
10 december 2004, 10:58
Nice, voor de 31e. Dan kun je om 12 uur je versterker op het dak zetten, vol open draaien en een een scheurend 2005 inluiden! :razz:

Ibanez RuleZ
10 december 2004, 11:26
Jawel, daar was ik weer :oops:

Voor moslims is satan een gevallen engel.
Hij heeft "toestemming" van God om de mens tot het slecht te verleiden, testen hoe sterk iemands geloof is dus.
Zowel de hemel als de hel zijn volledig het domein van God.
De vrijheid van satan is dus ook een tijdelijke, hij zal na het dag des oordeels dus ook in de hel verdwijnen, niet als heerser, maar als iemand die daar gestraft zal worden.

volgens mij heeft het sterk te maken met de vrije keuzeruimte van mensen. God heeft ons vrije keuze gegeven, en dat houdt ook in dat Hij de ruimte geeft om tegen Hem te kiezen. Satan is ook in de christelijke visie een gevallen engel, die ook in de hel geworpen zal worden als gestrafte en niet als heerser (dus het is niet als beloning, zodat ie zn eigen stekkie heeft zoals altijd verkodondigd wordt).
als het eind der tijden er zal zijn, dan is satan uitgespeeld en is er daarna alleen nog ruimte voor God en mens en is satan uit de loop geknipt

Harrald

gerjo1980
10 december 2004, 11:59
He Negative K3 fan. Dat jij nou misschien op de basisschool de spellingswedstrijd hebt gewonnen boeit mij echt niet, laat staan dat je er hier nog over wil opscheppen, het bewijst dat je maar een zielig mannetje bent. GET A LIFE, of kom langs dan maak ik er een eind aan voor je. Gaat ook op voor andere losers!

Ik heb niet geschreven dat Baphomet Satan is. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Jorrit. Wat een gezeik meteen zeg. Ik geef anders gewoon geen antwoord. Heb ik geen enkel probleem mee.

Gerjo en voor de mensen die het willen weten, er is mij vandaag verteld dat de gitaar voor 31 december wordt verzonden.

Goedemorgen Peet. :-D

gerjo1980
10 december 2004, 13:23
He Negative K3 fan. Dat jij nou misschien op de basisschool de spellingswedstrijd hebt gewonnen boeit mij echt niet, laat staan dat je er hier nog over wil opscheppen, het bewijst dat je maar een zielig mannetje bent. GET A LIFE, of kom langs dan maak ik er een eind aan voor je. Gaat ook op voor andere losers!

Ik heb niet geschreven dat Baphomet Satan is. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Jorrit. Wat een gezeik meteen zeg. Ik geef anders gewoon geen antwoord. Heb ik geen enkel probleem mee.

Gerjo en voor de mensen die het willen weten, er is mij vandaag verteld dat de gitaar voor 31 december wordt verzonden.

moguh Peet :-D

SiNiSTRaL
10 december 2004, 14:47
Geloof me: Neg K3 Fan wint geen enkele spellingswedstrijd, omdat het een eeuwige verliezer is.
sprak anders D. toelichting niet nodig, te makkelijk zelfs :D

peterpaffer
10 december 2004, 16:06
He Gerjo, Shamray gaat even een schema maken voor de te verzenden gitaren. Ze vragen of bezorgingen in de te leveren landen tijdens de kerstvakantie gewoon doorgaan of niet. Zo proberen ze te zorgen dat er niet ergens een gitaar tijdens de verzending in een hoekje komt te staan tot er weer gewerkt wordt.

Negative K3 fan
10 december 2004, 16:31
He Negative K3 fan. Dat jij nou misschien op de basisschool de spellingswedstrijd hebt gewonnen boeit mij echt niet, laat staan dat je er hier nog over wil opscheppen, het bewijst dat je maar een zielig mannetje bent. GET A LIFE, of kom langs dan maak ik er een eind aan voor je. Gaat ook op voor andere losers!

Mwwhaha ik ben geen spellingsmaster, maar de persoonsvorm met een D, dat zijn skabouter-style fouten!


Ik heb niet geschreven dat Baphomet Satan is. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Jorrit. Wat een gezeik meteen zeg. Ik geef anders gewoon geen antwoord. Heb ik geen enkel probleem mee.
Rot maar mooi op, wij hebben er dus wel problemen mee als je antwoordt (opschepperij> dt je, 2e persoon stam plus t)


Gerjo en voor de mensen die het willen weten, er is mij vandaag verteld dat de gitaar voor 31 december wordt verzonden.

goedzo

Anders Destium
10 december 2004, 16:37
De enige antwoorden waar mensen moeite mee hebben zijn de mierenneuk-zeikopmerkingen van jou, Lennart.

Ga je amp fixen of gitaarspelen en houd je bek verder.

Probe-guy
10 december 2004, 16:48
ik vind dat NegK3Fan gelijk heeft... :)

Anders Destium
10 december 2004, 17:03
Dan is dat voor het eerst.

peterpaffer
10 december 2004, 17:22
Wat een triest figuur ben jij zeg Negative k3 fan. Jij bent vast zo'n zielepoot die stoer doet op internet en in het 'ECHTE' leven elke dag op je bek gemept wordt. Krijg lekker de tering. Als je er problemen mee hebt dat ik antwoordt geef, waarom kijk je hier dan. Lekker belangrijk die spellingsfouten. Het gaat om de inhoud niet het uiterlijk, maar ja dat snap jij vast niet. Je kan reageren wat je wil, maar ik ga niet meer op zielige figuren in. Ik herhaal: Als je jezelf echt wil bewijzen, kom maar ff langs. Ga anders naar je spellingclubje.