PDA

View Full Version : Shamray Gitaar (Beast) The Leds are alive



Pagina's : 1 [2]

BramVersteeg
10 december 2004, 17:26
Jammer van die spelfouten, jammer van satan, jammer van.......iets anders! Het gaat hier over die gitaar en die moet snel komen 8-) .

Hey Peter, heb je iets om op te nemen? Ik ben toch wel benieuwd hoe ie gaat klinken (jij natuurlijk ook :razz: )! En wat voor versterker heb je er eigenlijk bij?

FonZZo
10 december 2004, 17:35
danku mr. lurker

Hoezo lurker? Omdat ik weinig topics start misschien?
Als je me zou kennen zou je me geen lurker noemen fucking idiot.

Trocar
10 december 2004, 18:31
Wow!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Meer foto's!

Neals
10 december 2004, 18:58
Wow!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Meer foto's!

Hoppa idd, als je echt stoer bent post je dat!!!!

peterpaffer
10 december 2004, 19:07
Ik zou wel willen, maar ik heb nog geen nieuwe foto's.

Negative K3 fan
11 december 2004, 01:16
De enige antwoorden waar mensen moeite mee hebben zijn de mierenneuk-zeikopmerkingen van jou, Lennart.

Ga je amp fixen of gitaarspelen en houd je bek verder.

nee,jij bent lekker... de arogante oud-geld-rijke student.

zo heeftieder zn mening maar die vieze newie moet zn modn houden, ik ben al op drie meetings verschenen en niemand weet iets van die fillekkert (of kan zich het niet herinneren omdat het tijdens het contact moment nogal duister was...)

Negative K3 fan
11 december 2004, 01:20
Wat een triest figuur ben jij zeg Negative k3 fan. Jij bent vast zo'n zielepoot die stoer doet op internet en in het 'ECHTE' leven elke dag op je bek gemept wordt

En nu kun je hetopeens wel, klasse! toch wel een uitblinker op de basisschool


Krijg lekker de tering. Als je er problemen mee hebt dat ik antwoordt geef, waarom kijk je hier dan.
Pittige taal, omdat ik geinteresseerd ben in het verloop van de shamray gitaar van de topicstarter. Beetje domme retorisch vraag.


Lekker belangrijk die spellingsfouten. Het gaat om de inhoud niet het uiterlijk, maar ja dat snap jij vast niet.
Er is altijd een verband tussen inhoud en uiterlijk, maar ja dat snap jij vast niet.


Je kan reageren wat je wil, maar ik ga niet meer op zielige figuren in. Ik herhaal: Als je jezelf echt wil bewijzen, kom maar ff langs. Ga anders naar je spellingclubje.

Niet meer? je ent er anders wel een fiks aantal van je proect geplaatste bericht aan verspeeld.... En kom jij maar langs op een meeting ofzo mietje, ik laat mn gezicht daar wel zien.

ToTaL FaKe
11 december 2004, 10:19
pats dies raak! 1-0....

als je die reacties zo leest is het peterpaffer die het zielige figuur speelt

Kevin-D
11 december 2004, 10:44
AuW!, die Beast is cooler dan een BC Rich original :) maar dat wist je zelf ook allang :)

SiNiSTRaL
11 december 2004, 11:44
De enige antwoorden waar mensen moeite mee hebben zijn de mierenneuk-zeikopmerkingen van jou, Lennart.

Ga je amp fixen of gitaarspelen en houd je bek verder.

nee,jij bent lekker... de arogante oud-geld-rijke student.

oud geld?
volgens mij is t gewoon een burgerpikkie uit een misschien net bovenmodaal gezin...maar dat kan ik fout hebben natuurlijk ;)

Sicky61
11 december 2004, 12:32
Of jullie rotten allebij lekker op naar msn of zo.....kan je daar verder bekvechten.
Stelletje wijven.
Wil even relaxed de vorderingen van de gitaar bekijken....meer niet :evil:
moderator??? :-?
Zeker ff boodschapje doen :wink:

SiNiSTRaL
11 december 2004, 12:37
nee, er was al zo'n beetje afgesproken dat er tussen de updates over die geile gitaar door wel gediscussieerd mocht worden :D
maar ben t er ookw el beetje mee eens dat we er n beetje mee moeten kappen en gewoon netjes nieuwe fotootjes afwachten ;)

Sicky61
11 december 2004, 12:51
nee, er was al zo'n beetje afgesproken dat er tussen de updates over die geile gitaar door wel gediscussieerd mocht worden :D
maar ben t er ookw el beetje mee eens dat we er n beetje mee moeten kappen en gewoon netjes nieuwe fotootjes afwachten ;)
moet de discussie toch wel over gitaren gaan lijkt mij......
........ hoe zit het met die plank?
Nog nieuwe pix in het huis of wat :wink:

MoserCustomShopDotCom
11 december 2004, 13:06
nee, er was al zo'n beetje afgesproken dat er tussen de updates over die geile gitaar door wel gediscussieerd mocht worden :D
maar ben t er ookw el beetje mee eens dat we er n beetje mee moeten kappen en gewoon netjes nieuwe fotootjes afwachten ;)

Toch wel tussendoor lullen? hehe.. 18 pagina's update.. leek me al wat lang ;)

peterpaffer
11 december 2004, 14:31
Gerjo, Van mij mag je een eind maken aan dit topic. Laat die zeikerds hier allemaal maar stikken. Het is eerder een forum voor patsers dan voor gitaristen. Kansloos.

Bluesbreaker
11 december 2004, 14:46
Gerjo, Van mij mag je een eind maken aan dit topic. Laat die zeikerds hier allemaal maar stikken. Het is eerder een forum voor patsers dan voor gitaristen. Kansloos.

muahahahhahaha

ik vraag me af wie hier de kansloze is als ik de laatste paar pagina's zo lees

sickpunk
11 december 2004, 15:56
Gerjo, Van mij mag je een eind maken aan dit topic. Laat die zeikerds hier allemaal maar stikken. Het is eerder een forum voor patsers dan voor gitaristen. Kansloos.

aansteller

vulvasonic
11 december 2004, 16:03
heren, heren nou toch...... :o

Orpheo
11 december 2004, 17:28
heren, heren, kunnen we het echt niet beschaafd houden?? dat julllie je post-puberale gedrag hier willen uiten, gaat mij een TIIKKKIIEEEEE te ver (EN ZIT NIET TE ZEIKEN DAT TIKKIE GEEN GOED NEDERLANDS IS, MIERENNEUKERS!!!!)

het gaat hier om een gitaar, niet om wie het best de nederlandse taal beheerst. VERDER!!: de ruzie/discussie slaat nergens op en leidt nergens toe!! :evil: :evil:

FNaRK
12 december 2004, 11:21
ROFL :lol:

mijn god, wat een pubers ...........

vooral doorgaan....maakt mijn dag weer helemaal goed !!

Ibanez RuleZ
12 december 2004, 12:17
+1/2

Harrald

Bluesbreaker
12 december 2004, 12:22
ghehe, iedereen heeft commentaar maar doet tegelijkertijd net zo goed mee :-D

SiNiSTRaL
12 december 2004, 14:11
dat heet Hypocriet, wen er hier maar aan ;)

gerjo1980
13 december 2004, 09:14
Ok,

@ Peter,
mocht je hier nog een keer komen kijken, wat ik betwijfel na je smsje, sommige mensen hier houden van (af)zeiken. Niet op reageren.
Ik weet dat je daarboven staat. Ken ik je al lang genoeg voor. M'n hele leven al. :wink:
Ik hou de thread gewoon open, omdat een aantal mensen (de meeste)nog wel benieuwd zijn naar het eindresultaat en de meeste reacties waren positief, afgezien van de laatste 3 pagina's, die nogeneens over je gitaar gaan.

@ NegK3Fan
Wat wil je nou bewijzen? Wat heeft het er nou mee te maken dat je op meerdere meetings bent geweest? Ben je dan gerechtigd om posts te plaatsen of om bijdehand te reageren?
Ook jij moet weten niet op alle reacties in te gaan. Je komt hier al lang genoeg, zowel met onzinnige als zinnige posts, om te weten dat bepaalde posts bepaalde reacties kunnen opleveren. Gebruik de smilies om duidelijk te maken dat je niet serieus bent als je iets onzinnigs plaatst als een opmerking over een spelfoutje. En als je echt kickt op spelfouten, ga dan alsjeblieft de Telegraaf lezen en stuur iedere dag een mailtje met daarin alle spelfouten naar de desbetreffende journalisten.

@ iedereen
Ik zou het erg waarderen als dat gescheld en het uitdelen van dreigementen stopt en als we het gewoon weer over de gitaar gaan hebben.
Iedere mening over de gitaar is welkom, zowel positief als negatief.

Denk ook even aan de mailwisseling tussen de "Gitarist" en Lacrymosa. Willen we die redacteur gelijkgeven over het aantal onzinnige, niks met muziek makende posts of willen we bewijzen dat er daadwerkelijk nuttige informatie uit het forum is te halen op een snelle en eenvoudige manier?

The Mule
13 december 2004, 09:39
Hey, nogmaals echt een supergitaar! Zag ik het nou goed op een foto vijf pagina's terug, heeft hij rode sideLEDs of gewoon rode zijpositiemarkeringen? En mochten er zwart gecoate gitaarsnaren bestaan, net zoals de DR Black Beauties voor de bas, dan lijkt het me supercool 8-) om die erop te zetten. En ik herhaal tenslotte nog maar even: mocht het niet zo zijn dat dit monster gelijk een vampier in het daglicht tot stof vergaat, dan zou ik graag buitenfoto's zien als je hem binnenhebt. Dit wordt echt een Alembic onder de metalgitaren! Alvast gefeliciteerd! :)

Lord Abortion
13 december 2004, 09:40
Ik heb nog een vraag: Speelt Peter in een band? Want die gitaar is te mooi om nooit buiten te komen. Ik wil die Beast echt wel eens zien.

gerjo1980
13 december 2004, 09:51
Hey, nogmaals echt een supergitaar! Zag ik het nou goed op een foto vijf pagina's terug, heeft hij rode sideLEDs of gewoon rode zijpositiemarkeringen? En mochten er zwart gecoate gitaarsnaren bestaan, net zoals de DR Black Beauties voor de bas, dan lijkt het me supercool 8-) om die erop te zetten. En ik herhaal tenslotte nog maar even: mocht het niet zo zijn dat dit monster gelijk een vampier in het daglicht tot stof vergaat, dan zou ik graag buitenfoto's zien als je hem binnenhebt. Dit wordt echt een Alembic onder de metalgitaren! Alvast gefeliciteerd! :)

Ja er zitten rode leds in. Wat je nog niet hebt gezien (en ik ook niet) is dat de ogen van de vampier ook rood kunnen oplichten. Hier zit namelijk ook een ledje onder.


Ik heb nog een vraag: Speelt Peter in een band? Want die gitaar is te mooi om nooit buiten te komen. Ik wil die Beast echt wel eens zien.

Peter zit op het moment niet in een band, maar ik zal zeker opnames maken en die hier posten.

Lord Abortion
13 december 2004, 10:00
Ik heb nog een vraag: Speelt Peter in een band? Want die gitaar is te mooi om nooit buiten te komen. Ik wil die Beast echt wel eens zien.

Peter zit op het moment niet in een band, maar ik zal zeker opnames maken en die hier posten.
Ik verwacht een filmpje, of maak daar maar een film van. En zeker ook eens een foto in de donker met alle leds aan.

gerjo1980
13 december 2004, 10:07
Ik heb nog een vraag: Speelt Peter in een band? Want die gitaar is te mooi om nooit buiten te komen. Ik wil die Beast echt wel eens zien.

Peter zit op het moment niet in een band, maar ik zal zeker opnames maken en die hier posten.
Ik verwacht een filmpje, of maak daar maar een film van. En zeker ook eens een foto in de donker met alle leds aan.

Ik zal mijn best voor je doen :wink:

Negative K3 fan
13 december 2004, 10:21
@ NegK3Fan
Wat wil je nou bewijzen? Wat heeft het er nou mee te maken dat je op meerdere meetings bent geweest? Ben je dan gerechtigd om posts te plaatsen of om bijdehand te reageren?
Nee, maar hij begon (ohoh hij begon!) over dat ik m,aar naar hem toe moest komen voor een paar klappen en impliceerde daarmee dat ik een mietje was met op internet een grote bek en irl een mietje, maar ik durf mn kop dus wel te vertonen

Ook jij moet weten niet op alle reacties in te gaan. Je komt hier al lang genoeg, zowel met onzinnige als zinnige posts, om te weten dat bepaalde posts bepaalde reacties kunnen opleveren. Gebruik de smilies om duidelijk te maken dat je niet serieus bent als je iets onzinnigs plaatst als een opmerking over een spelfoutje. En als je echt kickt op spelfouten, ga dan alsjeblieft de Telegraaf lezen en stuur iedere dag een mailtje met daarin alle spelfouten naar de desbetreffende journalisten.
Telegraaf kan ik echt niet lezen :) maar ok.


@ iedereen
Ik zou het erg waarderen als dat gescheld en het uitdelen van dreigementen stopt en als we het gewoon weer over de gitaar gaan hebben.
Iedere mening over de gitaar is welkom, zowel positief als negatief.

Denk ook even aan de mailwisseling tussen de "Gitarist" en Lacrymosa. Willen we die redacteur gelijkgeven over het aantal onzinnige, niks met muziek makende posts of willen we bewijzen dat er daadwerkelijk nuttige informatie uit het forum is te halen op een snelle en eenvoudige manier?

ja boeien, ik wil pics van je gitaar :D

Baco
13 december 2004, 10:22
En mochten er zwart gecoate gitaarsnaren bestaan, net zoals de DR Black Beauties voor de bas, dan lijkt het me supercool 8-) om die erop te zetten.

Bestaan inderdaad, heb er thuis een paar setjes liggen. Black Diamond Strings nl (verkrijgbaar bij oa Tone Toys).

BramVersteeg
13 december 2004, 11:49
Rode ledjes is de hals en in de ogen! 8-) Evil!
Zit de electronica er ondertussen al in?

gerjo1980
13 december 2004, 12:40
Rode ledjes is de hals en in de ogen! 8-) Evil!
Zit de electronica er ondertussen al in?

Als het goed is wel. Ik heb nog geen nieuwe foto's gezien dan degene die hier ook staan.

Shamray wil dat de gitaar voor het einde van het jaar bij Peter is, want hij vroeg aan Peter hoe het hier zat met de feestdagen. Ze willen niet dat de gitaar een paar dagen in een hoekje blijft liggen, totdat de feestdagen weer voorbij zijn.
Als dit daadwerkelijk het geval is, dan moeten ze de gitaar nu toch wel opsturen.

SiNiSTRaL
13 december 2004, 13:24
in rusland valt kerst op een andere dag dan hier( op 7 januari, mijn verjaardag tevens, Vadertje vorst)

Jeroenvanhulsteijn
13 december 2004, 18:13
ik vind het best een mooie gitaar. Ik zie mezelf er alleen niet in de kerk "halleluja, prijs de Heer"-liedjes mee spelen.

Negative K3 fan
13 december 2004, 18:25
ik vind het best een mooie gitaar. Ik zie mezelf er alleen niet in de kerk "halleluja, prijs de Heer"-liedjes mee spelen.

haha als ik die gitaar een keer ga lenen wanneer ik weer in zon kerkje in enschede moet spelen mag je komen kijken :)

gerjo1980
1 februari 2005, 08:34
Shamray is eindelijk weer verder gegaan met de bouw van de Beast. Ik heb net de laatste pics gezien waarop je kan zien dat de emg, potmeters en lockingsnuts zijn geïnstalleerd.

Ik heb de foto's op mijn harde schijf staan, maar kan ze hier niet plaatsen. Ik heb het shamrayforum gevraagd om de foto's ook daar te plaatsen en zodra ze dat gedaan hebben, link ik de foto's wel door.

Het kan nu echt niet lang meer duren voordat de gitaar af is.

Jeroenvanhulsteijn
1 februari 2005, 09:33
haha als ik die gitaar een keer ga lenen wanneer ik weer in zon kerkje in enschede moet spelen mag je komen kijken :)

:) Pas maar op, strax vliegtie spontaan in de fik. Nouja, er zal waarschijnlijk geen wijwater gedronken worden ipv bier.

Ben benieuwd naar de nieuwe pics!!

AART
1 februari 2005, 19:20
www.imageshack.us

heel simpel om pics te hosten daar

gerjo1980
2 februari 2005, 08:37
http://img141.exs.cx/img141/6995/foto811qi.jpg
http://img141.exs.cx/img141/8363/foto820xy.jpg
http://img141.exs.cx/img141/518/foto835sb.jpg
http://img141.exs.cx/img141/2621/foto849rc.jpg
http://img141.exs.cx/img141/79/foto855vd.jpg

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Baco
2 februari 2005, 10:56
Ziet er erg goed uit, ben benieuwd nr het eindresultaat :)

BramVersteeg
2 februari 2005, 11:10
En nog steeds geen gaten voor de stemknoppen! Volgens mij vergeten ze die helemaal! :razz:

Akira
2 februari 2005, 13:21
Heeft de ene pickup nou een goudkleurig logo en de ander een zilver?
Waarom is dat?

Baco
2 februari 2005, 13:22
Heeft de ene pickup nou een goudkleurig logo en de ander een zilver?
Waarom is dat?
EMG 81 = zilver
EMG 85 = goud

als ik me dat goed herinner van mijn Zakk Wylde set

Bins
2 februari 2005, 13:27
Heeft de ene pickup nou een goudkleurig logo en de ander een zilver?
Waarom is dat?
EMG 81 = zilver
EMG 85 = goud

als ik me dat goed herinner van mijn Zakk Wylde set

yup, en grijs = emg 60

De gitaar ziet er trouwens super uit. De vorm is totaal niet mijn stijl, maar dat hout is echt mooi! Vooral de details zoals de houten "cavity plaat" (hoe heet zo'n ding?) zijn cool.

Lord Abortion
2 februari 2005, 13:32
Heeft de ene pickup nou een goudkleurig logo en de ander een zilver?
Waarom is dat?
EMG 81 = zilver
EMG 85 = goud

als ik me dat goed herinner van mijn Zakk Wylde set

Die ene is koperkleurig en is een EMG 89 (een 85 met coil-split dus)

Anders Destium
2 februari 2005, 15:37
Erg netjes, ziet er steeds mooier uit :lol:

ToTaL FaKe
2 februari 2005, 16:52
woow die ziet er egt mooi uit. Ik hou niet van zulke modellen maar deze is wel stoer. Ook vette kop :-D

The Mule
2 februari 2005, 17:10
Errug cool 8-)

Negative K3 fan
2 februari 2005, 18:02
echt een bruut zieke gitaar, heel veel respoect voor jou en shamray

Kevin-D
2 februari 2005, 20:09
DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN, Da most BEAUTIFULL (dare I say it!) Beast model I've ever seen!

TE GEK, wat zal dat ding klinken, hijs al super mooi, en spele zal ie ook wel super doen. Wow, wat een mooi ding, en ik houd NIET van 't beast model, maar nu is m'n mening veranderd. Gefeliciteerd, en Shamray doet z'n taak goed! :)

ben79
2 februari 2005, 20:44
ik hoop alleen dat het beestje niet in de weg gaat zitten voor de snaren op de head

Lord Abortion
2 februari 2005, 20:48
ik hoop alleen dat het beestje niet in de weg gaat zitten voor de snaren op de head
Neenee, ik heb een BC Rich Beast, en in het midden is er veel plaats over hoor, dat zit wel snor.

m^rton
2 februari 2005, 20:52
BEEST-achtig, maar ik ben niet zo'n fan van die modellen. Maar wel superleuk om het process een bietje te volgen. En die top, wauwie!

Neals
3 februari 2005, 00:47
Die top is het allervetste van deze gitaar!

marc_o
3 februari 2005, 09:18
Wordt erg mooi inderdaad, tenminste, de materialen da, want ik heb niet zoveel met puntige gitaren.

Maar ik vind het wel erg lang duren voordat ie af is, of ben ik de enige die dat vindt?

Lord Abortion
3 februari 2005, 09:21
Een custom shop doet toch al snel 9 maanden over een gitaar, soms anderhalf jaar, dusja ... dat zal wel normaal zijn zeker?

Bins
3 februari 2005, 09:51
Jeetje, echt? Ik zou helemaal gek worden van zo lang wachten!

Anders Destium
3 februari 2005, 09:58
Je moet dan ook wel hopen dat je na 9 maanden nog steeds dezelfde specs wilt :lol:

gerjo1980
3 februari 2005, 10:14
Het eerste probleem was het wachten totdat de luthier, die dit soort gitaren maakt, andere klussen af had.
Vervolgens kwam de zomervakantie er tussen door en vanaf Kerst tot 1 februari ligt heel Rusland plat.
Dat hakt er natuurlijk wel in, maar Peter heeft ook meerdere keren "geklaagd" dat het zo lang duurde, maar je doet er weinig tegen als je al geld hebt betaald. Je stapt dan niet even naar een andere customshop.

marc_o
3 februari 2005, 12:29
Dat is inderdaad ook zo, en één van de bottlenecks voor mij zou zijn dat het zo teringver is en je tussendoor niet even kan gaan voelen en vasthouden.
Ik heb 2 customgitaren laten maken bij Sjak Zwier en dat is voor mijn aantrekkelijker, ten eerste, het is een goeie vriend van me die ik toch al iedere week zie en zodoende regelmatig aan z'n vestje trek voor updates en het voelen van de hals van de gitaar, aktie en nog meer van die dingen. Aanpassingen op afstand, daar vertrouw ik niet op, maar dat moet ieder voor zich weten uiteraard.

Orpheo
3 februari 2005, 17:20
Dat is inderdaad ook zo, en één van de bottlenecks voor mij zou zijn dat het zo teringver is en je tussendoor niet even kan gaan voelen en vasthouden.
Ik heb 2 customgitaren laten maken bij Sjak Zwier en dat is voor mijn aantrekkelijker, ten eerste, het is een goeie vriend van me die ik toch al iedere week zie en zodoende regelmatig aan z'n vestje trek voor updates en het voelen van de hals van de gitaar, aktie en nog meer van die dingen. Aanpassingen op afstand, daar vertrouw ik niet op, maar dat moet ieder voor zich weten uiteraard.

is sjak zwier die bouwer in vlissingen?

bij die man wil ik nl ook mijn les paul laten bouwen...ooit....(als ik mn M3 in huis heb..... :oops: )

Lutz
3 februari 2005, 23:32
En nog steeds geen gaten voor de stemknoppen! Volgens mij vergeten ze die helemaal! :razz:

zolang hij geen mail krijgt in het genre van "In hoeverre vind jij snaren op een gitaar nu echt belangrijk?" is er geen reden tot paniek :-D



maar dit is echt wel een schitterende gitaar aan het worden :o

gerjo1980
10 februari 2005, 16:07
Hij is eindelijk af :dance: De stemknoppen zitter er ook op en hij zal nu snel naar Peter opgestuurd worden.
Ik vind hem prachtig!!!
http://img156.exs.cx/img156/1083/foto860za.jpg
http://img156.exs.cx/img156/5236/foto873nr.jpg
http://img156.exs.cx/img156/6201/foto888kq.jpg
http://img156.exs.cx/img156/6746/foto893ry.jpg
http://img156.exs.cx/img156/1778/foto900zj.jpg
http://img156.exs.cx/img156/1330/foto918pr.jpg
http://img156.exs.cx/img156/2640/foto927nk.jpg
http://img156.exs.cx/img156/7580/foto935me.jpg
http://img156.exs.cx/img156/3902/foto940ks.jpg

ToTaL FaKe
10 februari 2005, 16:10
wooow dies egt vet.. maar ik vraag mezelf 1 ding af?? waarom in vredes naam het eind van de snaar bij je tuners.??? waarom knippe ze niet gewoon dat balletje eraf en doen ze die in de floyd..??

Kasper
10 februari 2005, 16:11
Je snaren zitten er verkeerd op :razz:



Ziet er wel stoer uit.

Geen inlays?
Speelt dat niet lastig?

Negative K3 fan
10 februari 2005, 16:13
wat fucking lijp, waarom hebben ze trouwens niet gewoon dat balletje door die tuners heen gehaald zonder omwindingen verder, er zit toch een floyd op???

gerjo1980
10 februari 2005, 16:18
Je snaren zitten er verkeerd op :razz:



Ziet er wel stoer uit.

Geen inlays?
Speelt dat niet lastig?

Peter kijkt niet naar zijn inlays en btw hij heeft wel sideleds waarmee hij zijn vingers kan positioneren op de hals

gerjo1980
10 februari 2005, 16:19
wat fucking lijp, waarom hebben ze trouwens niet gewoon dat balletje door die tuners heen gehaald zonder omwindingen verder, er zit toch een floyd op???

Ik kan het je niet zeggen.

Anders Destium
10 februari 2005, 17:09
Er zijn redelijk wat mensen die met een floyd hun snaren er op deze manier op zetten, zo hoef je het balletje er namelijk niet af te knippen en heb je nog heel veel snaar over als een snaar breekt.



Echt een enorm vette gitaar is het geworden :lol:

Wormaap
10 februari 2005, 17:14
Er zijn redelijk wat mensen die met een floyd hun snaren er op deze manier op zetten, zo hoef je het balletje er namelijk niet af te knippen en heb je nog heel veel snaar over als een snaar breekt.



Echt een enorm vette gitaar is het geworden :lol:
Juist, als je het zo doet kun je een gebroken snaar nog een paar keer gebruiken :-D Wordt er natuurlijk niet beter op, maar als op het podium een snaar knapt en je geen reserve hebt, ben je blij dat je op die manier je snaren erop hebt liggen :)

Gitaar is wreed trouwens :-D

marc_o
10 februari 2005, 17:21
Dat is inderdaad ook zo, en één van de bottlenecks voor mij zou zijn dat het zo teringver is en je tussendoor niet even kan gaan voelen en vasthouden.
Ik heb 2 customgitaren laten maken bij Sjak Zwier en dat is voor mijn aantrekkelijker, ten eerste, het is een goeie vriend van me die ik toch al iedere week zie en zodoende regelmatig aan z'n vestje trek voor updates en het voelen van de hals van de gitaar, aktie en nog meer van die dingen. Aanpassingen op afstand, daar vertrouw ik niet op, maar dat moet ieder voor zich weten uiteraard.

is sjak zwier die bouwer in vlissingen?

bij die man wil ik nl ook mijn les paul laten bouwen...ooit....(als ik mn M3 in huis heb..... :oops: )


Ja, hij zit in Vlissingen.

Franc
10 februari 2005, 18:09
Dan hoef je niet te gokken hoeveel snaarlengte je moet nemen voordat je de snaar om de stemknop wikkelt.

Nu prik je eerst je snaar door de tuner, doet de hoeveelheid wikkelingen die je wilt, door de toplock en knipt hem dan bij de floyd op lengte.

En dan nog de balletjes eraf natuurlijk, want dit is geen porum :-D

Hele mooi gitaar!!

Franc.

Orpheo
10 februari 2005, 18:17
Dan hoef je niet te gokken hoeveel snaarlengte je moet nemen voordat je de snaar om de stemknop wikkelt.

Nu prik je eerst je snaar door de tuner, doet de hoeveelheid wikkelingen die je wilt, door de toplock en knipt hem dan bij de floyd op lengte.

En dan nog de balletjes eraf natuurlijk, want dit is geen porum :-D

Hele mooi gitaar!!

Franc.

ik doe t altijd anders....

haal m eerst door mn floyd heen, dan naar boven, door de toplock (die nog NIET vast zit) om de stemknop wikkelen, daarop vast "knopen", stemmen, 2e snaar, zelfde idee, dan toplock dicht. en dat dan dus met alle snaren. op die manier werkt t perfect bij mij.....


of heeft iemand een argument waarom dit NIET te doen??

(ps: sorry voor ff off topic)

ToTaL FaKe
10 februari 2005, 18:49
zo doen de meeste het
Maar Franc bedoeld het zoals het op het plaatje van de Beast is.

Kevin-D
10 februari 2005, 20:47
Wow, te gek ding man, als ik ooit een pro word laat ik ook een gitaar door shamray bouwen denk ik :o :o :o

gerjo1980
11 februari 2005, 08:31
Wow, te gek ding man, als ik ooit een pro word laat ik ook een gitaar door shamray bouwen denk ik :o :o :o

Waarom pas als je pro bent?? Peter is op het moment ook alleen maar een slaapkamergitarist (met veel meer potentie :wink: ), maar het was een droom van hem om een custom Beast te hebben en hij had het geld ervoor, dus.....

Kasper
11 februari 2005, 08:44
Peter kijkt niet naar zijn inlays en btw hij heeft wel sideleds waarmee hij zijn vingers kan positioneren op de hals

Geen idee wie peter is, maar ik kon de dots op de zijkant (leds in dit geval) ook niet vinden, daarmee dat ik het wat onpraktisch vond eerst.
Sideleds zullen wel cool zijn 8-)

Jeroenvanhulsteijn
11 februari 2005, 08:57
Nou, het was het wachten wel waard :) . Jammer dat ze geen foto's hebben van de gitaar in het donker met alle ledjes op de hals en in die demonenkop.

gerjo1980
11 februari 2005, 09:17
Nou, het was het wachten wel waard :) . Jammer dat ze geen foto's hebben van de gitaar in het donker met alle ledjes op de hals en in die demonenkop.

Die komen nog, dat beloof ik je :-D

Lord Abortion
11 februari 2005, 11:43
Al zeker één van de coolste gitaren van 2005!

Kevin-D
11 februari 2005, 15:27
"waarom pas als je pro bent?"

omdat ik een slaapkamer gitaristje ben die te weinig oefent en moeite heb met de simpelste dingen :razz:

Maar gaaf ding hoor, mooiste beast die k ooit heb gezien. Ik vind die duivel op de headstock ook gaaf werk

Swan
11 februari 2005, 18:18
whoah erg cool ! gefeliciteerd

Izegrim
12 februari 2005, 01:44
Can you fucking believe it??? Deze gitaar is instant CULT!!!

Wormaap
12 februari 2005, 02:52
Can you fucking believe it??? Deze gitaar is instant CULT!!!
En true! :evil:

DaveItUp
12 februari 2005, 21:26
Zeer bruut. Ook al hou ik niet van dit soort gitaren. Echt vakwerk wat die lui afleveren en als ik de verhalen mag geloven klinkt en speelt het ook nog eens zeer goed.

Ik ga denk ik dit jaar ook een bestelling plaatsen 8-)
Word een gitaar gebaseerd op een Ovation GP(oa Josh Homme). Een van de mooiste shapes die er is vind ik.

Ik ben overigens geen pro.;) Ik kloot wat aan in een jambandje en ik vind het cool dat je voor relatief weinig geld je droomgitaar kunt laten bouwen. Dus waarom niet! Ook al speel je enkel op je slaapkamertje.

starscream
12 februari 2005, 21:35
Wat een super vette gitaar! Congrats!

gerjo1980
14 maart 2005, 09:05
Hi Peter!

I gave your guitar FINAL INSPECTION today.

What a MONSTEROUS guitar! It plays and sounds as nice as anything I have ever played (and thats a LOT of very nice guitars in the past 25+ years!)

Its a pity we cant keep it as a demo model...

See attached pics!



More News As It Happens...

Best Regards,

Michael Walker

http://img224.exs.cx/img224/5010/foto955yj.jpg

http://img224.exs.cx/img224/3607/foto964pm.jpg

http://img224.exs.cx/img224/9656/foto976pm.jpg

http://img224.exs.cx/img224/1204/foto989ut.jpg

http://img224.exs.cx/img224/6654/foto990cm.jpg

Bobbel
14 maart 2005, 09:26
Netjes afgewerkt hoor... ookal is het niet mijn model gitaar, toch ziet hij er netjes uit!

(alleen de snaren zitten verkeert om op de gitaar :razz: )

Davidian
14 maart 2005, 10:12
zeer mooie gitaar maar hij lijkt me wel fucking duur zeg met al die afwerkingen :razz:

Jeroenvanhulsteijn
14 maart 2005, 11:14
hehe ik dacht dat Peter het ding al thuis had??? Maar hij staat dus nog steeds in Rusland? Arm jong....wordtie beetje lekker gemaakt met mooie plaatjes...zn handen zullen wel jeuken :)

MazeMouse
14 maart 2005, 11:30
Tof die ledjes als ogen van dat ding :D
(of zag ik dat verkeerd? :oops: )

Almighty
14 maart 2005, 12:03
Absoluut niet mijn ding, wat mij betreft een typisch voorbeeld hoe je met de mooiste materialen de lelijkste gitaar kan maken.
Er straalt wel klasse en vak werk vanaf maar dit wordt teniet gedaan door de smakeloze vormgeving.
Maar uiteraard smaken verschillen.

Enige wat ik mooi vind is het hout (top) en het feit dat je het hout ook ziet (zoals het hoort).

Almighty
14 maart 2005, 12:03
Absoluut niet mijn ding, wat mij betreft een typisch voorbeeld hoe je met de mooiste materialen de lelijkste gitaar kan maken.
Er straalt wel klasse en vak werk vanaf maar dit wordt teniet gedaan door de smakeloze vormgeving.
Maar uiteraard smaken verschillen.

Enige wat ik mooi vind is het hout (top) en het feit dat je het hout ook ziet (zoals het hoort).

-robbert-
14 maart 2005, 12:14
een typisch voorbeeld hoe je met de mooiste materialen de lelijkste gitaar kan maken.
Er straalt wel klasse en vak werk vanaf maar dit wordt teniet gedaan door de smakeloze vormgeving.


:roll:


Anyway, dit is een erg vette gitaar ziet er super uit. Wat een prachtige tekening in het hout!! hopelijk ziet hij er (als hij in Nederland is aangekomen) nog net zo mooi uit :razz:

Negative K3 fan
14 maart 2005, 12:16
daaaaamn wat een ding, niet te geleuve!!!1

je bent nu trouwens wel heel hard verplicht om op een volgende meeting te komen met dat ding, maar dat wist je vast al :)

Patrick M.
14 maart 2005, 12:17
Dit is met afstand de mooiste beast die ik ooit zag.

Lord Abortion
14 maart 2005, 12:19
Dit is met afstand de mooiste beast die ik ooit zag.

hmmm

http://members.aol.com/chrisp1049/whitebeast1.jpg

Negative K3 fan
14 maart 2005, 12:22
gadverdamme, heb zelf eigenblijk niks met brute modellen, maar je kan er gewoon niet omhgeen dat het vak/kunstwerk is

Maiden Michiel
14 maart 2005, 12:29
Godskolere...

S U P E R V E T !

Klassewerk!
Gefeliciteerd man!!

MoserCustomShopDotCom
14 maart 2005, 13:36
Dit is met afstand de mooiste beast die ik ooit zag.

hmmm

http://members.aol.com/chrisp1049/whitebeast1.jpg


Hahahhaa.... Die komt me bekend voor :cool:

Bobbel
14 maart 2005, 13:43
Absoluut niet mijn ding, wat mij betreft een typisch voorbeeld hoe je met de mooiste materialen de lelijkste gitaar kan maken.
Er straalt wel klasse en vak werk vanaf maar dit wordt teniet gedaan door de smakeloze vormgeving.
Maar uiteraard smaken verschillen.

Enige wat ik mooi vind is het hout (top) en het feit dat je het hout ook ziet (zoals het hoort).

helemaal mee eens, behalve dat hout...

gerrekat
14 maart 2005, 18:33
Zier er gaaf uit man!

BS
14 maart 2005, 18:49
Ahhhhhh eindelijk! Heeft Michael al iets gezegd over de verstuur datum ? Ik kreeg mijn gitaar afgelopen dinsdag en het duurde 4 dagen vanaf versturen voor ze er was.

Geen problemen met de duane gehad gelukkig :D .

vester86
14 maart 2005, 23:55
ik hou niet van de vorm, maar voor de rest vind ik het een ubervette gitaar.

Voor mij alleen van die geile blauwe ledjes ;-) maja, da ben ik dan weer :lol:

gerjo1980
15 maart 2005, 08:27
Ahhhhhh eindelijk! Heeft Michael al iets gezegd over de verstuur datum ? Ik kreeg mijn gitaar afgelopen dinsdag en het duurde 4 dagen vanaf versturen voor ze er was.

Geen problemen met de duane gehad gelukkig :D .

Ik las in de e-mail van Peter dat er volgens Michael geen reden zou zijn, waarom de gitaar niet deze week verstuurd zal worden. Dus eind volgende week zal Peter hem toch moeten hebben (hopelijk, aangezien er al meer vertraging is geweest)

MoserCustomShopDotCom
15 maart 2005, 10:45
Ik hoop het ook voor em! Maar misschien dat de douane em nog tegen kan houden... Dat zal het toch wat dagen vertragen.

Hij ziet er echt mooi uit! En dat met die ledjes is mooi gelukt! En nog erg praktisch ook!!!

MazeMouse
15 maart 2005, 16:35
Dit is met afstand de mooiste beast die ik ooit zag.

hmmm

http://members.aol.com/chrisp1049/whitebeast1.jpg
Gadverdamme, een witte beast en dan een rosewood fingerboard.... (of is het ebony? Anyways ik vind een donker fretboard op een hele lichte gitaar geen gezicht...)
Maar goed, ik ben voor zulke gitaren meer voor color-coding omdat ik zoiets alleen op het podium zou gebruiken en voor de sound wel iets anders zou nemen :)

MoserCustomShopDotCom
16 maart 2005, 13:24
Maar maple zal ook niet geweldig staan op wit... Ik vind het zo wel mooi. Maar goed.. dat is mijn mening! ;)

Wormaap
16 maart 2005, 14:43
Liever zwart (ebony) op wit dan gelig/bruinig wannabe-wit maple eigenlijk. Want maple is nooit écht wit.

BassAgent
16 maart 2005, 18:02
De mooiste Beast die ik ken is deze:
http://www.bcrich.com/images/hi_res/SE_Bevel_Beast.jpg

RS-Rik
16 maart 2005, 18:46
Dit is met afstand de mooiste beast die ik ooit zag.

hmmm

http://members.aol.com/chrisp1049/whitebeast1.jpg


beetje erg heaumeau

MazeMouse
16 maart 2005, 21:50
Maar maple zal ook niet geweldig staan op wit... Ik vind het zo wel mooi. Maar goed.. dat is mijn mening! ;)
Ach, ik ben sowieso niet van de felle kleuren. Of het is zwart (met rosewood/ebony) of het is naturel (met maple)
Ja, voor op podium :P
Als ik moet opnemen dan koop ik gewoon op wat ik lekker vind klinken (En als dat dan zoiets spuuglelijks zou zijn als een rickenbacker dan zou ik em kopen :P)

gerjo1980
27 april 2005, 11:08
Hij is eindelijk binnen en hieronder een fotootje van Peter en zijn Beast.
Binnenkort ga ik bij Peter langs om te kijken en dan zal ik nog wel wat fotootjes maken en posten.

http://www.musicforums.ru/sh_int/getfile.php/musicforums_shamraygallery/4664/01010001s.jpg

Anders Destium
27 april 2005, 11:39
Echt een plaatje, maar die gitaarband is het niet helemaal :lol: Als je echt true bent zorg je er ook voor dat je nooit en te nimmer met een Dimmu shirt op de foto komt :D

marc_o
27 april 2005, 12:03
Koop gewoon nooit zo'n shirt....

Hansk8
27 april 2005, 12:07
Darkthrone

True Norwegian Black Metal!

Negative K3 fan
27 april 2005, 13:20
die headstock is echt te lijp, die hele gitaat rouwens wel, maar het blijft een beast.

Anders Destium
27 april 2005, 14:21
Darkthrone

True Norwegian Black Metal!

Ze noemen het zelf Arian Metal, twijfelachtige lui (ook muzikaal) :roll:

peterpaffer
27 april 2005, 15:57
Ja ja, hij speelt echt SUPER! Alleen heeft de douane mijn gitaar wel onderschept en zelfs ook nog de koffer beschadigd, beetje jammer. De houtnerf golft mooi en het geluid is prachtig. Verder hebben ze bij Shamray de gitaar perfect afgesteld.

Wat betreft die gitaarband: die is van mijn oude gitaar. Ik moet nog een nieuwe kopen, want spikes in de buurt van deze schoonheid geeft mij niet echt een goed gevoel.

En je bent pas echt true als je niet een speciaal shirt aan gaat trekken om "true en underground" over te komen. Er is altijd wel iemand die er wat op aan te merken heeft, ja toch?

Maar ik moet zeggen Shamray is echt kwaliteit.

Snuiter
27 april 2005, 16:00
Mooi stukje vakmanschap, goed dat het prettig speelt en ik vind het beslist een lelijk ding.

Thom TK
27 april 2005, 16:09
Die gitaar ziet er puik uit!
Gefeliciteerd!




Dit is met afstand de mooiste beast die ik ooit zag.

hmmm

http://members.aol.com/chrisp1049/whitebeast1.jpg


beetje erg heaumeau

Hoezo?? Vanwege het wit?

Anders Destium
27 april 2005, 17:30
Mooi dat hij bevalt, dat is toch altijd een gok als je een gitaar ver weg laat bouwen :lol:

En maak je niet druk om het al dan niet true zijn haha!

peterpaffer
27 april 2005, 18:25
Ha ha, doe ik ook niet hoor.

Het was wel spannend of hij echt wel lekker zou spelen, maar toen ik naar Roostermusic ging met Gerjo durfde ik de gok wel aan. Ik kon daar op een Shamray gitaar en bas spelen. Wel handig om daar even wat te testen voor ik de knoop ging doorhakken.

Baco
27 april 2005, 18:46
Is mss al gevraagd geweest, maar hoe is die neck?