PDA

View Full Version : Engl Powerball probleem + vraagje



Baco
16 februari 2004, 00:09
Ik heb onlangs van de koper van mijn Powerball een mailtje gekregen en ik had graag even jullie mening gehoord. Here goes...

"Ik ben er zeker tevreden mee, heel vet geluid en heel gedefinieerd. Mooie clean. Voor mij precies genoeg mogelijkheden. Al dat chroom en de lampjes zijn ook erg leuk. Je moet `m alleen wel heel hard zetten. In de oefenruimte heb ik de volumeknoppen ongeveer halverwege, en dat klinkt erg lekker, maar live, als de boel wordt doorversterkt is dat soms net iets te hard. Maar goed, das een luxeprobleem en ik zou er natuurlijk twee eindbuizen uit kunnen halen. "

Volume halverwege? Zover ben ik alleszins nooit gekomen :o Dan moet hij ondertussen toch al wat doof geworden zijn? Werkt de truc met 2 eindbuizen eruit halen bij een Powerball? Kan dit zomaar?

We lezen verder:

"Een probleem wat wel iets ernstiger is: Toen ik `m een uur of vier had aanstaan viel ineens het volume weg, werd heel zacht. Ik heb `m toen uitgezet en een paar minuten laten afkoelen, toen werkte hij weer gewoon. De dag erna gebeurde hetzelfde. De versterker stond toen in een vrij vochtige ruimte, en het is nu al een paar weken niet gebeurd, dus ik hoop dat het een tijdelijk probleem was. Als het met oververhitten te maken heeft gebeurt dit live, onder al die lampen, natuurlijk veel sneller. Volgens Engl heeft het iets te maken met een slechte eindbuis, maar er kan mischien wel iets anders mee zijn."

Hmm, wat is/was er hier gaande?

En dan een laatste technische vraagje:

"Weet je trouwens of Engl buizen ingedeeld zijn in biasklassen, zodat je bij het vervangen van de buizen niet hoeft te biassen, zoals bij Mesa?"

Zal meer iets voor Yoeri zijn... Ben nog niet echt bedreven in die zaken :oops:

Alvast bedankt voor de reacties :wink: