PDA

View Full Version : Effe uithuilen...



Frits van Mourik
15 februari 2004, 23:48
Na 32 jaar trouwe dienst is de kop van m'n SG van de hals gescheurd.
Zomaar, zonder te waarschuwen.
Toen ik 'm kocht, was het al een ouwetje; vermoedelijk uit 1962.
Ik kan wel janken... :( :( :(

Nielsje
15 februari 2004, 23:52
ai...

das verdomde jammer.....

naar een goeie reparateur brengen, 500 euri bieden en zeggen dat het perfect moet zijn, dat is ie wel waard...

Mitch
15 februari 2004, 23:52
AAAAAAAAAAAAAAAAARRRGGHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

http://instagiber.net/smiliesdotcom/contrib/lilly/eek1bluegreen.gif

Volledig spontane actie ? Bizar man......
Naar wie ga je altijd voor je reparaties ?

Anders Destium
15 februari 2004, 23:58
Sucks dude, we huilen met je mee :cry:

Ik zou hem laten repareren, als je een goede gitaarbouwer hebt kan het bijna zonder sporen gemaakt worden...dat hoeft ook niet eens al te veel geld te kosten (E100 zou al veel zijn, al is het dat natuurlijk meer dan waard gezien de emotionele waarde)

sash
15 februari 2004, 23:59
Breng em naar Sjak Zwier. Die is werkelijk de meester als het op reparaties van halzen en headstocks aankomt!

bert k
16 februari 2004, 00:05
Zei ik ook al tegen Frits. Maar het wordt waarschijnlijk Sander de Gier, gewoon omdat ie hier vlakbij zit. Toch ook een prima bouwer.

Dit is trouwens voor mij ook heel triest. Die SG is ook nog een paar jaar van mij geweest. Is al heel lang in de familie dus...

By the way, Frits, we houden hier wel van horrorplaatjes... Foto? :D

sash
16 februari 2004, 00:16
Ai bagger.

Sander de Gier is inderdaad ook voortreffelijk! Voor iets 'simpels' als een headstock breuk kan je ook zeker wel bij hem terecht.

skabouter
16 februari 2004, 00:26
klote, kerel.............echt balen als zoiets gebeurd

maar aan de andere kant. maken is prima te doen, kost wel wat, maargoe, in een mooie gitaar moet je investeren. maar wel is leuk dat hij een lekkere vintage relic idee krijgt :)

marc_o
16 februari 2004, 00:51
ai...

das verdomde jammer.....

naar een goeie reparateur brengen, 500 euri bieden en zeggen dat het perfect moet zijn, dat is ie wel waard...


Zoveel kost dat niet hoor,
Breng 'm naar Zwier, je ziet er weinig tot niets meer van.

gerrekat
16 februari 2004, 07:50
Tja die kunnen ze vaak heel mooi repareren, veel zijn Ze dan niet meer waard, maar voor jou zal dat niet veel uitmaken, je hebt hem al 32 jaar dan zou ik hem ook nooit meer kwijt willen!

Sicky61
16 februari 2004, 09:36
Lullig :-? .....maar zoals je al hier boven kunt lezen is het zo gefixt.
Heb 3 jaar terug de afgebroken kop van mijn les paul laten lijmen.
Koste 70,- en je ziet of merkt er nix van.
En nou niet meer huilen :stop:

Sambal
16 februari 2004, 10:19
Na 32 jaar trouwe dienst is de kop van m'n SG van de hals gescheurd.
Zomaar, zonder te waarschuwen.


Houd je er rekening mee, dat er ook kleinere kinderen op dit forum rondwandelen. Zet voortaan bij dit soort horror berichten even een kijkwijzer :roll:

http://www.alleasy.nl/images/pictogrammen/16.jpg

BLOK182
16 februari 2004, 10:54
Klote voor je dude :( Maar goed, zoals iedereen al zei, een gebroken headstock is zo erg nog niet, een goeie bouwer kan je het zaakje weer perfect repareren.

Javaca
16 februari 2004, 12:01
Superklote voor je.

De reparatiekosten zijn het best waard.

Ze kunnen dit perfect repareren.

Mr.Bluesbreaker
16 februari 2004, 13:51
Een sg uit '62 :( Aw aw kut voor je. Ook al kost het je 200 euro, laat het fixen zou ik zeggen. Maarja, na 42 jaar intensief op zo'n gitaar zweten kun je het hem/haar niet verwijten vind ik. Maar het blijft absoluut balen.

cas121
16 februari 2004, 14:42
Patrick koopmans in nijmegen weet er oo kwel raad mee, daar was de reparatie van een headcrack + overspuiten hals ong 100 euro (bij een LP studio)

Ibanez RuleZ
16 februari 2004, 16:00
om kort te gaan: hoogst waarschijnijk is je gitaar nog een lang leven beschoren na dit ongelukje en zal ze dr geen blijvende schade van ondervinden (iedereen wordt wel eens gerepareerd nietwaar, we breken allemaal wel eens wat)

harrald

jorrit
16 februari 2004, 18:18
ik vraag me af na de hoeveelste keer hij t is gaan geloven maar na minstens zon 35 keer moet hij t wel begrepen hebben :razz:

klote dat ie kapot gegaan is trouwens!

Luca P
16 februari 2004, 20:53
Wat een nachtmerrie!
Om het één en ander te verzachten, de SG stamt uit eind '63.
Dat is toch een jaartje minder leed.

En ik jankte al toen de finish van mijn ES295 bij de hals lelijke scheuren vertoonde!

schaap
16 februari 2004, 20:57
Houd je er rekening mee, dat er ook kleinere kinderen op dit forum rondwandelen. Zet voortaan bij dit soort horror berichten even een kijkwijzer :roll:

http://www.alleasy.nl/images/pictogrammen/16.jpg
Op die leeftijd heb je toch nog geen respect voor je gitaar joh :-?

En tja hopelijk is je gitaar snel weer heel man :(

Javaca
16 februari 2004, 21:34
Na 32 jaar trouwe dienst is de kop van m'n SG van de hals gescheurd.
Zomaar, zonder te waarschuwen.


Houd je er rekening mee, dat er ook kleinere kinderen op dit forum rondwandelen. Zet voortaan bij dit soort horror berichten even een kijkwijzer :roll:

http://www.alleasy.nl/images/pictogrammen/16.jpg

Ik zie liever deze:


http://home.planet.nl/~cappe104/GITAARIMINATIE.jpg

stewartfan
16 februari 2004, 22:05
erg kut van jouw gitaar ik heb het ook eens gehad sjak heeft hem erg mooi gerepareert hoor er zat echt een behoorlijke barst in niet normaal :-?

jpb
18 februari 2004, 21:01
Inderdaad klote. Is wel goed te repareren, maar het idee dat je een gave '62 SG hebt is verleden tijd.... Het schijnt het zwakke punt van de SG's te zijn (is massieve hals/kop; niet gelamineerd dacht ik???). Telkens als ik mijn '48 L7 uit de koffer haal ben ik weer blij dat 'ie nog goed is. Sterkte met de reparatie; gelukkig blijft het een top-gitaar.

Frits van Mourik
21 februari 2004, 00:03
Mannen,
Bedankt voor jullie hartverwarmende reakties & adviezen.
Ik ga zo spoedig mogelijk met m'n zielige plankje naar de gitaardokter.

Mitch
21 februari 2004, 00:21
Heb je je privé bericht gekregen ? Kun je lezen bij Inbox (bovenaan)

ilovemyguitar
21 februari 2004, 09:29
Houd je er rekening mee, dat er ook kleinere kinderen op dit forum rondwandelen. Zet voortaan bij dit soort horror berichten even een kijkwijzer :roll:

http://www.alleasy.nl/images/pictogrammen/16.jpg
Op die leeftijd heb je toch nog geen respect voor je gitaar joh :-?

En tja hopelijk is je gitaar snel weer heel man :(

waarom zou je geen respect voor gitaren hebben als je 16 bent?
ik heb gigantische respect voor mijn LP.. mijn gitaar is mijn meester :D

schaap
21 februari 2004, 17:03
Praat ie ook tegen je :???:


:-D