PDA

View Full Version : METAL !!



bonecollector
13 augustus 2001, 22:17
Zijn er hier eigenlijk mensen die net als ik metal maken in bandvorm???

Ik zelf ben dus gitarist in Laboratory Sickness death metal omg. Zaandam.
We maken alleen eigen werk zijn redelijk lekker bezig. Af en toe optredens binnenkort
15 sept plaatselijk festivalletje in de buurt. Vertel hoe je band heet en waar jullie vandaan komen, wat jullie maken.
Ben erg nieuwschierig.

anoniem
18 augustus 2001, 20:04
Het zag er zo leeg uit dus dacht ik; kom laat ik hier eens even wat typen.Metal spelen doe ik niet luisteren doe ik wel.
Ik vindt metal helemaal te gek.Ben (35) dus ik pingel wel een beetje maar metal is net even iets te hoog gegrepen voor mij.

Groeten Dirk

moretel
5 september 2001, 17:30
Onze band maakt pop rock, maar met jammen of als ik thuis speel wil ik wel eens een portie metal proberen.
Een vraagje aan je is de volgende , ik gebruik altijd de standaard stemming. Volgens mij worden er in metal kringen nogal eens afwijkende stemmingen geprobeerd. Welke zijn dat en waarom?

taylor
5 september 2001, 18:33
alles wat lager is dan standaard stemming.

waarom klinkt gaaf,lagere ferquenties vervormen eerder.

mij "standaard stemming" is in es,dus halve toon lager.

bonecollector
6 september 2001, 18:30
Tja wij zelf staan in D. En dat doen wij omdat wij dat gewoon vet vinden klinken.
Vooral met palmmute's gaat het beuken. Dat is wat wij persoonlijk gaaf vinden. Er zijn ook bands die in B gestemd staan. Of standaard E en die knallen ook. Het is gewoon waar de band tevreden mee is.

Ic3gl0vE
8 september 2001, 14:26
Ik speel niet in een metalband maar ik zou het heel graag willen...

Noctiis
14 september 2001, 11:57
Ik speel in een metalband, maar wij spelen gewoon in E gestemd. (ook geen deathmetal, maar folk/black metal).
Ik ben wel op zoek naar muzikanten voor een groovecore band (dreadlock pussy, maar dan met weirde synthersizer geluidjes) in de omgeving van Arnhem (Doetinchem).
Groeten, Niels

taylor
14 september 2001, 22:59
ik speel trouwens niet in en metal band,wel gedaan vroeger.

Ditmar
17 september 2001, 14:59
Ik ga vanavond auditie doen voor een gothic/progmetal band......dus misschien speel ik na vanavond in een metalband

Ditmar
17 september 2001, 15:00
Laboratory Sickness..... is dat gequote uit het nummer dead embryonic cells van sepultura

bonecollector
17 september 2001, 18:12
Daar heb je helemaal gelijk in. We moesten nog een bandnaam hebben en toevallig hadden we sepultura opstaan. Ja en toen werdt er Laboratory Sickness gebrult. Toen dachten wij: ok dat is het. Dus dat is het ontstaan van onze naam.

bonecollector
17 september 2001, 18:14
He Ditmar laat even horen wat er van gekomen is, als je meer weet.

Greets Bonecollector

anoniem
18 september 2001, 19:40
kan iemand me vertellen wat er goed is aan metal? niet onaardig bedoeld hoor.

anoniem
18 september 2001, 19:40
kan iemand me vertellen wat er goed is aan metal? niet onaardig bedoeld hoor.

bonecollector
18 september 2001, 21:20
Waarom moet iemand dat je duidelijk maken. Heb je zelf geen mening dan. Je vind metal goed als je metal goed vindt. Het was geen onaardige vraag hoor, eerder stom.(sorry)
Je moet niet aan iemand vragen of het goed is. Dat moet je zelf ondervinden.

Kitaarhiero
21 september 2001, 18:37
Metal is lekker zwaar gitaar, met lekker veel aggressie en de meeste metalgitaristen doen vaak iets wat tegenwoordig niet meer zo veel gedaan wordt: SOLO'S!

Een hele goede metal stemming is drop D, daar haal je hele lekkere powerakkoordenn uit. Een groot deel van de "nieuwe" Amerikaanse bands (staind, disturbed) speelt veel in Drop D.

Valt Grunge ook onder metal? Ik vindt hier en daar van wel, het is "Tolerante" metal, metal+pop+Punk+rock.

taylor
21 september 2001, 20:28
metal is wel een beetje dood

maar dat hebben ze aanzich zelf te danken iederen wou of metallica of slayer zijn.

veder die black metal dat is ook niks nieuws dat bestond al toen ik 11 a 12 jaar oud was alleen toen was het aardig en nu is het shit.

ik vind en aantal bands nog steeds wel goed(voornamelijk met de goeie gitaristen) maar voor de rest doe ik niks meer mee.

Kitaarhiero
21 september 2001, 22:40
Ik heb een "metal hammer" demo cd van de 12 meest belovende Engelse metal bands, allemaal hetzelfde!
Gitaar: Nurgnurg
Zang: Blofkofnorgsof#@%$&^(&^*%^#%@!!!!
Soms beginnen ze met wat strijkertjes of arpeggios.
deprimerend.
Ik vindt dat Metallica goede zang partijen heeft, geen onverstaanbaar geschreeuw.

Master Tinuzzz
2 oktober 2001, 16:22
Op 2001-09-06 17:30, schreef bonecollector:
Tja wij zelf staan in D. En dat doen wij omdat wij dat gewoon vet vinden klinken.
Vooral met palmmute's gaat het beuken. Dat is wat wij persoonlijk gaaf vinden. Er zijn ook bands die in B gestemd staan. Of standaard E en die knallen ook. Het is gewoon waar de band tevreden mee is.


Sparen voor een 7-snarige dus!!!!!!

Master Tinuzzz
2 oktober 2001, 16:25
Op 2001-09-17 13:59, schreef Ditmar:
Ik ga vanavond auditie doen voor een gothic/progmetal band......dus misschien speel ik na vanavond in een metalband

En? is het wat geworden? Zo ja, waar spelen jullie en hebben ze nog een Bassist nodig? Ik bijvoorbeeld zoek nog een band!!!!

bonecollector
2 oktober 2001, 17:37
Waarom zou ik sparen voor een 7 snarige.
Ik kan me zelf op deze manier prima redden.
En ik had geld voor een 7 snarige maar als dat niet voor mij hoeft dan koop ik toch een andere vette gitaar met 6 snaren. Mijn laatste aanschaf was een Jackson Kelly. Met 6 snaren,speelt mij prima.

taylor
2 oktober 2001, 23:09
ja 7 is in he,dus die mot iederen dan hebben.

maar niet heus

Jimi Hendrix
3 oktober 2001, 08:45
Ik geef je gelijk, taylor.
Leer eerst maar es op 6 spelen.

moretel
3 oktober 2001, 10:16
Op 2001-09-21 17:37, schreef Kitaarhiero:
Metal is lekker zwaar gitaar, met lekker veel aggressie en de meeste metalgitaristen doen vaak iets wat tegenwoordig niet meer zo veel gedaan wordt: SOLO'S!


Ik speel in een pop/rock bandje en ik speel in de eigen nummers (die ik zelf schrijf regelmatig solo's , of iemand dat nou leuk vind of niet kan me niet zoveel schelen.

Metal is leuk om te spelen, alleen het volume waarop dit gebeurt staat me tegen. Bij ons in het oefencentrum speelt ook een metal band, regelmatig ga ik even luisteren maar na een paar minuten haak ik af, puur om het geluidsniveau. Ontzettend hard, dat kan toch niet goed zijn voor je oren.

Tinnitus is een probleem van veel muzikanten, ook ik heb hier last van gehad, nu gaat het beter maar ik speel altijd met oordoppen in.

taylor
3 oktober 2001, 13:29
nee vertel mij wat,na al die jaren hoog volume zijn me ooren behoorlijk kapot,al een paar jaar lang.

dit komt meestal trouwens door de bekkens van de drummer,niet van de gitaar.

taylor
3 oktober 2001, 13:31
tinnitus heb ik dus maar bij is het chronisch

het gaat niet meer weg,het wordt zelf erger.

you learn to live whit it,play loud!!

bonecollector
3 oktober 2001, 17:58
Nou tegenwoordig kun je ook gehoor bescherming op maat laten maken. Wel prijzig ik geloof 300 piek. Bij mij in de band hebben 2 mensen dat gedaan en het bevalt ze prima. Ik zelf speel met een paar van alpine.
En wat Taylor zij klopt. Het ligt voornamelijk aan de bekkens. Vooral als je drummer zo'n chinees soepbord gebruikt.
Ok wou ik even terug komen op dat 7 snarige gitaar gebeuren. Hoezo moet je eerst maar eens 6 snarig leren spelen. Omdat Korn nou met een 7 snarige speelt hoeft toch niet te zeggen dat ik er ook maar een hoef te kopen. Misschien kan ik wel op een 7 snarige gitaar spelen. Maar ik hoef dat niet. Kan iemand mij misschien de voordelen geven???

Kitaarhiero
4 oktober 2001, 14:41
Bredere "Boxes" om in te soleren.

een extra lage of hoge snaar, laag voor zware riffs of hoog voor gehoor verwoestende solo's.

je akkoorden zijn ook dieper en interessanter. als je bij een gewoon E akkoord de B ook aanslaat, dan is dat óf een E akkoord of een interressant B5 akkoord ofzo.

taylor
4 oktober 2001, 15:45
voordeel van 1 7-snaar is geen.

kan denk ik wel leuk zijn maar...

bonecollector
4 oktober 2001, 22:46
maarrrrr....... kun je je antwoord verduidelijken?



Greets The botjes verzamelaar

taylor
5 oktober 2001, 01:24
ja ik weet nie tis dat die dingen in zijn door de bands die toevallig nu popie zijn snap je.

ik bedoel toen steve vai uitkwam met zijn passion cd toen kwam niemand op het idee om zo'n ding te kopen hoog uit de fans gewoon om zo'n ding te hebben.

er is gewoon geen voordeel op 1 6 snaar want ten eerste heeft zo'n ding 1 brede hals dus extra moeilijk spelen.

en voor de laage toon kun je net zo goed je 6 snaar naar beneden tunen luister is naar black label society dat is heavyer dan shit man.

Kitaarhiero
5 oktober 2001, 10:47
Ja man, dat is F@cking drop B!!!:O

maar toch geeft een 7string ook veel mogelijkheden...die moet je echter wel ontdekken.

maar laat mij voorlopig maar lekker op een 6string spelen.

er zijn trouwens ook 8, 10 en 14 (!:O!) snarige gitaren!

taylor
5 oktober 2001, 13:12
14 wist ik nie

10 wel. maar dat is niet zoals die 7-snaar en laage b maar net als en akoest(12-snaar) extra (dunne)d,g,b,e.

maarja in ieder geval ik raad iemand aan om gewoon 1 6-snaar te kopen als je dan heavy muziek wil spelen dan tune je maar down low.

bonecollector
5 oktober 2001, 15:25
Of je complete stemming low. Om alleen je E te droppen geeft je een makkelijkere situatie om simpel power acc. te pakken. Stel je je hele stemming er op aan heb je volgens mij een veel bredere mogenlijkheid. Vooral met je toonladdertjes die kloppen dan tenminste nog. En met een gedropte snaar wordt het al weer anders.

Kitaarhiero
5 oktober 2001, 18:40
Op 2001-10-05 12:12, schreef taylor:
14 wist ik nie

10 wel. maar dat is niet zoals die 7-snaar en laage b maar net als en akoest(12-snaar) extra (dunne)d,g,b,e.



nee een of andere rare engelsman heeft een gitaar met 10 apparte snaren, niet zoals een 12-string in paartjes.

hij heeft ook een 8-string uitgevonden, wat eigenlijk gewoon een basgitaar is met 4 gitaar snaren erop.
dat heet dan een stik en ze zijn niet erg populair. hier en daar is er natuurlijk wel een fusion jazz gozer die zich eraan probeert te wagen.

taylor
6 oktober 2001, 00:00
euh bonecollector ik bedoelde dus de hele gitaar naar beneden stemmen,als je met 1 dropt tunning speelt kun je nog best alle ladders spelen alleen moet je dan telkens aanpassen.

een kitaar hero oh dat wist ik dus nie(echt) ik heb ook wel eens van die vreemde dingen gezien of gehoord maar het heeft niet echt mijn interesse,wat ik zij is bv door bc rich al jaren op de markt.

Jimi Hendrix
6 oktober 2001, 11:11
De stick is niet echt een gitaar, dit omdat je hem twohanded bespeelt. Wel een interessant apparaat, maar wel een beetje zweverig/cultding

taylor
6 oktober 2001, 17:12
oh had die het over 1 sticki nee dat is geen gitaar voor mij.

tis wel aardig al vind ik de klank die je er uit kunt halen stukken minder dan 1 gitaar

Kitaarhiero
8 oktober 2001, 21:45
Ingewikkeld ook
denk ik.

ze zien er ook een beetje lomp uit.

Rectifier
9 oktober 2001, 12:57
Zit ook een beetje een ping pong geluid in de Chapman Stick.
En de dikste snaar zit in het midden.
Dat is dus de G-string :wink:

Klinkt wel cool hoor, in sommige stukken.Tony Levin gebruikt hem wel eens en John Myung heeft hem ook gebruikt op Falling Into Infinity. (alleen no.1)

taylor
9 oktober 2001, 15:45
na ik vind ik vergeleken bij en gitaar niks het klinkt meer als en soort elektrische piano ofzo

zo bespeel je hem eigenlijk ook.

Master Tinuzzz
9 oktober 2001, 17:22
nee een of andere rare engelsman heeft een gitaar met 10 apparte snaren, niet zoals een 12-string in paartjes.

hij heeft ook een 8-string uitgevonden, wat eigenlijk gewoon een basgitaar is met 4 gitaar snaren erop.
dat heet dan een stik en ze zijn niet erg populair. hier en daar is er natuurlijk wel een fusion jazz gozer die zich eraan probeert te wagen.

[/quote]
Er zijn dus ook 8 en 10 snarige bassen! Heb je heeeeeeeele dikke vingers nodig!!!!

Ditmar
9 oktober 2001, 17:36
Mag ik trouwens effe zeggen dat of Falling Into Infinity (en ook op A Change Of Seasons, Awake en Scenes from a Memory) ook heel goed gebruik wordt gemaakt van 7-snarige gitaren........ of ben ik de enige gitarist hier die het wel goed voor heeft met 7-snarige gitaren ???

Rectifier
9 oktober 2001, 17:42
Jazeker wordt er op die albums goed gebruik van gemaakt. Ik ben ook een groot van Petrucci himself, maar daarom ga ik nog niet meteen een 7 snarige gitaar kopen.

Kitaarhiero
9 oktober 2001, 19:01
waneer gebruik je die extra snaar nou helemaal?
misschien een op de 10 liedjes...ja of de hele tijd als je Korn speelt.

taylor
9 oktober 2001, 19:28
ja ik ben en groot fan van die passion cd van vai bijna allemaal 7-snaar daarom wil ik nog geen hebben.

petrucci vind ik opzich wel goed vind alleen dreamtheater nie zoveel aan.

die andere shit waar jullie het over hadden zegt me niks(is dat nie zo'n doom achtig iets??)

Ic3gl0vE
16 oktober 2001, 22:49
Op 2001-10-05 09:47, schreef Kitaarhiero:
Ja man, dat is F@cking drop B!!!:O

maar toch geeft een 7string ook veel mogelijkheden...die moet je echter wel ontdekken.

maar laat mij voorlopig maar lekker op een 6string spelen.

er zijn trouwens ook 8, 10 en 14 (!:O!) snarige gitaren!


en dan hebbuh we de 18 snarige nog maar dat is een double-neck (12+6) maar ik heb ook wel is gehoord dat er een VIJFHALZIGE gitaar bestaat...
leuk als je dan nieuwe elementen wilt, en snaren vervangen/stemmen is dan ook wel leuk :grin:

Jimi Hendrix
17 oktober 2001, 08:59
Ja daar speelt die Rick Nielsen van Cheap Trick op, puur show hoor.
Trouwens pat metheny speelt wel eens op een 42-snarige. Het lijkt dan wel hoe minder snaren des te banaler dr wordt gespeeld....

taylor
17 oktober 2001, 17:12
zag laast in 1 blad 48 snaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-10-17 16:12 ]</font>

Ditmar
17 oktober 2001, 20:37
Shit, hoe moet ik dat gaan aftroeven ???

Ik vond 1 extra snaar al cool, maar 42 ???

gangsta
17 oktober 2001, 21:37
metal is (vind ik dan) gewoon triest

Dila
17 oktober 2001, 22:15
5 halsen op 1 gitaar??? tsss wat heb je daar nou aan twee is al enigsins overdreven, 5 is helemaal belachelijk! ik heb is een keer op een 7-snarige gespeeld in een winkel maar k vond t eigenlijk niet echt nodig voot mijn muziek maar opzich is t wel cool :smile:

Kitaarhiero
18 oktober 2001, 15:17
6 is meer dan genoeg...nee niet meer, precies genoeg. als ik weer eens keyboard speel vindt ik die akkoorden zó leeg klinken, ze missen gewoon die 2-3 extra tonen die je bij een gitaar wel hebt (als je het hele akkoord speelt).

taylor
18 oktober 2001, 18:26
das nie waar natuurlijk want op en toetsen kun je 10 noten pakken in plaats van 6

Iceman
3 december 2001, 13:19
Ik heb alle gitaren omlaag gestemd naar B!! Ook de 6-snarigen. Koop daarvoor een 7snarig setje van 056-011 en gooi de 011 weg. Zelfde snaarspanning door dikke snaren. ik vergelijk die lage stemming altijd met een amerikaanse V8 motor, zo heerlijk rauw!

poeyerke
3 december 2001, 13:34
Op 2001-10-17 21:15, schreef Dila:
5 halsen op 1 gitaar??? tsss wat heb je daar nou aan twee is al enigsins overdreven, 5 is helemaal belachelijk! ik heb is een keer op een 7-snarige gespeeld in een winkel maar k vond t eigenlijk niet echt nodig voot mijn muziek maar opzich is t wel cool &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


2 vind ik niet echt overdreven hoor. Een hals met 6 snaren voor de solo's en een hals met 12 snaren voor de acoustische ritme partijen. Dat is toch een stuk handiger dan in een fractie van een seconde van gitaar te wisselen :grin: (denk: Led Zeppelin)

Maar 5 halsen is errug overdreven

Iceman
3 december 2001, 14:05
Bone, ik speelde eerder in DeadHead, daar nog eens met Carcass getourd, nu KillDivision.

Ditmar
4 december 2001, 02:21
Ik heb altijd het idee dat er mensen zijn die 7-snarig maar niks vind uit een xenophobisch opzicht. De meesten weten geeneens wat de mogelijkheden zijn, en die ontdek je pas na een tijdje. Ik vind dat je er pas over kan praten als je het allebei door en door kent.

Ik ga overigens binnenkort weer een 6-snaar kopen, maar ik merk nog steeds dat als ik daar op speel mijn creativiteit erg is toegenomen door het gebruik van een 7-snaar.

Maar ja, je kan overal op kankeren zonder er iets vanaf te weten.

koen=)
26 september 2009, 19:17
ik zit ook in een metalband
wij spelen voornamelijk trashmetal
en heten OCTARIAN

Tho
26 september 2009, 21:47
thrash metal heet dat ;) heb je ook een myspace met muziek?

Tho
26 september 2009, 21:48
metal is (vind ik dan) gewoon triest

Kijk nou jongens.. in 2001 kon dat gewoon nog door de beugel he.. En toen kwam ik :D

Tim..
26 september 2009, 22:04
metal is (vind ik dan) gewoon triest

Een simpele beat met wat rappende gasten eroverheen is daarentegen natuurlijk vet Gangster!

(sorry, het was in inkoppertje:cheerup:)
Maar misschien zou het helpen als je even toelicht waarom je het triest vindt.

Ik ben zelf trouwens niet zo'n geweldig grote metalfan, luister wel metallica, maar voor de rest niet echt een band waarvan ik graag meer zou willen horen. Heb daarnaast ook geen afkeer voor hiphop en dergelijke, soms vind ik het zelfs nog best chill klinken.;)

ShredTallicA
26 september 2009, 22:08
Je weet dat je iemand uit 2001 quote? :chicken:

Braindead
26 september 2009, 22:46
Zo hey wat een bump! Die moest wel heel ver uit het GN archief gevist worden :D

ShredTallicA
26 september 2009, 23:07
Iemand heeft zich inderdaad enorm verveeld...

Tim..
27 september 2009, 00:06
Wow! ja goed dat je het zegt, het was me nog niet opgevallen:seriousf:
Daarom snap ik ook nu pas die reactie van Tho "in 2001 kon dat nog door de beugel"

het was trouwens koen=) die flink diep heeft lopen spitten in het archief, of gewoon heeeel goed de zoekfunctie heeft gebruikt ;)

weltrust!

mesaman
27 september 2009, 23:29
ik vind metal echt tegek.vooral messen vorken en wat essentiele onderdelen van auto's en motoren.en natuurlijk gitaar onderdelen.
ik zou niet weten wat ik zonder metal zou moeten.

Liquid_Metal
27 september 2009, 23:35
ik vind metal echt tegek.vooral messen vorken en wat essentiele onderdelen van auto's en motoren.en natuurlijk gitaar onderdelen.
ik zou niet weten wat ik zonder metal zou moeten.

Wat een niveau, na 8 jaar :P. Zouden er nog veel van de leden van toen hier zijn? Die zijn vast flink vooruit gegaan in metaal :rockon:.
Wel een erg oud topic..