PDA

View Full Version : GODIN



ignite
15 februari 2004, 22:00
Ja ik weet het, het zoveelste "ik wil een nieuwe gitaar"topic.

Nou, ik wil binnen nu en een half jaar een nieuwe gitaar kopen en ben me een beetje aan het orienteren. Ik wil zo en 800 euro uitgeven en zoek een allround gitaar, zonder tremelo.
Nu heb ik bij feedback een mooie godin gezien. Zijn dit goede gitaren, of heeft iemand anders een andere aanrader

BEDANKT

marc_o
15 februari 2004, 22:16
Seymour Paul!!!!!!!!!!!!!!!!!


een klant!!!!

roppie
15 februari 2004, 22:36
ik heb een godin LG (met twee p90's) eeerrg fijne gitaar, klinkt ook erg lekker, speelt fijn, lekker slanke hals. het enige wat ik erop aan te merken heb is dat ie met een kapotte pot werd afgeleverd, dus dat ie meteen twee weken kon blijven om een nieuwe pot te krijgen.
En je moet van het clean houden in die LG zitten twee SD customs, dus heb je vrij snel een overstuurde clean.

zjanke
15 februari 2004, 22:55
Ik heb ook een LG, maar dan een uit 96 met de 'oude' elementen, speciaal voor Godin gemaakt. :D Ik vind ze persoonlijk wat mooier qua geluid dan de huidige, maar dat is smaak.

Kijk maar eens wat verder naar beneden naar het Topic van Seymour Paul, hij heeft er twee en wil er een verkopen omdat ie iets wil waarvan hij niet weet hoe het gaat klinken :wink: , Maar het zal wel errug goed worden 8-)

Godin? zeker doen

Mitch
15 februari 2004, 23:37
Ignite ! Vriend ! http://instagiber.net/smiliesdotcom/otn/wink/smily012.gif


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/Godinskopie.jpg

De rechter dus. Heeft de elementen waar zjanke het over had: godins Tetrads. Eigenlijk vier humbuckers binnen één humbucker :o , ik heb een deel laten splitten + de piëzo....ach laat ik maar ophouden, ik geloof dat wij aan de privé berichten moeten :D

Aardig detail:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/LGXrecht%20zon2.jpg

Anders Destium
15 februari 2004, 23:54
Godin levert uitstekende kwaliteit voor het geld dat je er aan kwijt bent, die gitaren zijn een stuk beter dan gitaren van de grote merken (Gibson, Fender, Ibanez) van hetzelfde geld :)

Je kunt met een Godin bijna niet de mist in gaan!

Nielsje
15 februari 2004, 23:55
nee, geen PM!

wij willen alles weten :P

marc_o
16 februari 2004, 00:48
ik heb een godin LG (met twee p90's) eeerrg fijne gitaar, klinkt ook erg lekker, speelt fijn, lekker slanke hals. het enige wat ik erop aan te merken heb is dat ie met een kapotte pot werd afgeleverd, dus dat ie meteen twee weken kon blijven om een nieuwe pot te krijgen.
En je moet van het clean houden in die LG zitten twee SD customs, dus heb je vrij snel een overstuurde clean.


Doe zoals Seymour ook gedaan heeft, en ik ook...
Bij de hals een SD vintage, je zult zien hoe mooi het opentrekt qua sound.
Daar krijg je geen spijt van.

ignite
16 februari 2004, 16:54
bedankt voor de snelle reacties.
Ik zal er zeker iets mee gaan doen, maar heeft nog iemand andere merken in zijn hoofd zoals GODIN.
Nogmaals, dit is puur orientatie, maar ik zal zeker een nieuwe plank kopen binnen nu en een half jaar.

roppie
16 februari 2004, 18:12
qua prijs kwaliteit kun je ook eens naar Cort en Yamaha kijken, heb zelf behalve een godin ook een cort en zijn erg goede gitaren voor het geld, dus corts uit een iets hogere prijsklasse (600-700 euro) moeten zeker goede gitaren zijn.

Mitch
16 februari 2004, 19:43
Kijk aan, binnen nu en een half jaar....komt dat lekker uit, ik heb de mijn nog een maand of drie nodig :D
Even serieus: ignite, ik weet niet of je weet hoe ze werken, maar ik heb je een privé bericht gestuurd. Kun je bekijken door bovenaan de pagina naar de "Inbox" te gaan.

Andere goede merken in die prijsklasse: inderdaad sommige Corts en Yamaha's en sommige Iba's zijn qua prijs/kwaliteit verhouding ook niet verkeerd. Tweedehands is er natuurlijk helemaal een ruim aanbod. Wat zijn zo ongeveer de eisen qua geluid of uitrusting waar jouw nieuwe gitaar aan zou moeten voldoen ?

iam
16 februari 2004, 22:30
damn, heb me nu juist die nord aangeschaft (hij is SUPER trouwens :))
en krijg toch wel gas voor je godin zeker? damnit :p

Mitch
16 februari 2004, 22:50
Je hebt nog even tijd om te sparen natuurlijk :D
Gefeliciteerd met de Nord ! Gaat de trotse vader nog een foto plaatsen ?

Punt
16 februari 2004, 23:51
Is een Fender Telecaster Thinline niets?

Moet een leuk gitaarje zijn, een Tele met humbuckers en een halve hollowbody, hoe veelzijdig wil je het hebben?

Ik heb er in ieder geval een besteld :)

Succes!
Punt

Edit:
Oja Godin is een prima merk, ik heb zelf de A4 (is een nep akoestische, maar heeft me mijn echte akoestische werkpaard doen verkopen)

sebass
16 februari 2004, 23:51
Hmm een Godin. Ik wil er zelf ook nog steeds eentje. De hals vind ik redelijk breed, maar dat is een kwestie van wennen. Echt mooie tops en mooi geluid voor een goede prijs.

birt
17 februari 2004, 10:50
ze zien er wel vrij log uit, een vreemde les paul achtige vorm lijkt me, en dan die gleuven erin vind ik niet zo mooi...
de tops daarentegen en de veelzijdigheid! :)

ignite
17 februari 2004, 12:46
Kijk aan, binnen nu en een half jaar....komt dat lekker uit, ik heb de mijn nog een maand of drie nodig :D
Even serieus: ignite, ik weet niet of je weet hoe ze werken, maar ik heb je een privé bericht gestuurd. Kun je bekijken door bovenaan de pagina naar de "Inbox" te gaan.

Andere goede merken in die prijsklasse: inderdaad sommige Corts en Yamaha's en sommige Iba's zijn qua prijs/kwaliteit verhouding ook niet verkeerd. Tweedehands is er natuurlijk helemaal een ruim aanbod. Wat zijn zo ongeveer de eisen qua geluid of uitrusting waar jouw nieuwe gitaar aan zou moeten voldoen ?

Wat zoek ik in een nieuwe gitaar?
Nou.
Aan de hals en Body valt altijd wel te wennen dus dat is niet echt een issue. De gitaar moet wel mooi in het oog liggen maar dat is natuurlijk smaak. Dus daar kan ik niet echt iets over zeggen.
Ik gebruik alleen het hals en brug element. Verder vind ik humbuckers wel belangrijk. Deze zou ik later ook nog wel kunnen/willen vervangen. Verder zoek ik een gitaar met een vaste brug, omdat ik mn tremelo toch niet gebruik en een lange sustain wil.
Kwa geluid wil ik een beetje een veelzijdige gitaar. Ik speel echt alles, van blues tot hardcore en van pop tot rock. Je snapt het wel.

guhlenn
17 februari 2004, 13:55
ik heb de LG metv de oude hb's (en een SD invader in de brug). Heel veelzijdige gitaar en speelt als een droom. Vooral jazz achtige dingen zijn prachtig op deze gitaar.

Guhlenn