PDA

View Full Version : welke phaser???



jpb
15 februari 2004, 17:37
Ik denk aan:
-EH nieuw/oud RUS/USA?
-MXR pase 90 of 45
wie heeft tips, of nog wat liggen :lol:

jpb
15 februari 2004, 17:42
Ahaaaa, met kort bericht lukt posten wel!! Ik ben twee dagen bezig geweest om het volgende topic te posten, is er iets mis met gitaarforum????

Hier komt 'ie alsnog:

"..................Ben toch na de pedalendag blijven denken aan die phaser-shootout: eigenlijk een heel mooi geluid, dus graag wat advies:
-Die EH small stone was erg mooi, maar ook groot en wat duurder? Was het een oude, een USA of Russische reissue?? Is een USA ri de goede?
-Een (tweedehands) MXR is ook optie; lekker klein/handig. Die klonk wat meer mid-ig, maar er schijnt een simpele mod te zijn om dat te verhelpen (R28). Iemand ervaring ermee??
-Wat is verschil tussen een MXR phase 45 en 90? Verschillende intensiteit en de 45 klinkt warmer???
-Andere tips???
Dank u zeer!

PS Luca, die Mutron is dat ook niet een soort phaser??? Mooi ding op eBay, het lijkt wel een ontharingsapparaat; leuk voor de dames... :D ......................."

Mitch
15 februari 2004, 19:04
Die Small Stone is een USA RI, voor de andere info moeten de anderen even bijspringen !

PeArLjAm
15 februari 2004, 20:08
ik heb de 45 en de 90 naast elkaar gehad vorig jaar, en de phase 90 klonk wat intenser dan de 45. Dat was ovrigens een oude bloklogo, klonk erg lekker. Ik heb vernomen dat de RI's wat minder klinken, maar dat verschil weet ik niet... Anyone else? :???:

Lucky
16 februari 2004, 09:40
phase90 is ideaal...die van mij werk met een batterijtje bijna als een licht boostertje (lichte volumejump) Hij is erg breed inzetbaar en doet ook een hele overtuigende vibe na.
ik heb geen ervaring met de ri's

Small Stones heb ik allemaal gehad. vintage, usa RI, greenrussian.
tja ze klinken heel vet en in extreme settings bijna als een envelope filter*
maar ik heb altijd problemen gehad om ermee door het bandgeweld heen te komen. imo is het niet de beste phaser als je in een band speelt met veel geweld. als je de (enige) gitarsit bent in een bandgeluid dat vrij "leeg" is, dan isie perfect. erg funky
zorg wel dat je er eentje hebt die tb is. ze hebben enorme last van bleedthrough (effect staat uit en toch hoor je op de achtergrond "wob wob wob wob" :))

*
Nee, de Mu-tron is eerder een soort eq aparaat (of wah) dat reageerd op de intensiteit van je spel. sla je de snaar hard aan dan benadrukt hij de hoge frequenties, sla je zacht aan de lage frequenties. als je hem goed afstelt op je spel kun je hele diepe wah sounds krijgen.
scheerapparaat...die is nieuw voor me....de vergelijking met jaren zestig keukenapparatuur of jaren vijftig ruimte apparatuur wordt ook vaak gemaakt. :)

Phaser is altijd een beetje de mufste van de modulatie effecten. chorus en flanger klinken vaak wat frisser.

jpb
16 februari 2004, 21:44
Juist, ik ga maar eens op zoek naar een oude phase 90.

Lucky
17 februari 2004, 00:00
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3704233454&category=41420

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3704750600&category=41420

je kunt ze mailen...wellicht shippen ze naar nl...
maar ja....duuuuuuuuuuuuur
anders een nieuwe met die r28mod of een oude bloklogo

jpb
19 februari 2004, 15:34
Die script-logo's zijn idd reteduur. Daarom ga ik op jacht naar een blok-logo van voor 1981. Als ik het goed begrijp heeft MXR tot 1981 (toen ze opgingen in Dunlop) nog goede pedalen gemaakt, inclusief de blok-logo's (maar dan zonder LED en adapter-plug zoals de latere reisues). Wens me sterkte! Ik houd jullie op de hoogte :cool:

PeArLjAm
19 februari 2004, 17:49
Wens me sterkte!

sterkte!! :P


keep us posted :chicken:

jpb
29 februari 2004, 00:57
Nou, dit is het geworden, ik ben erg tevreden; iets duurder dan nodig, maar goed, zo gaat dat soms.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3705997070&category=41420&sspagename=STRK%3AMEBBI%3AIT&rd=1

Lucky
29 februari 2004, 01:04
nâh !

is toch best netjes ????
leuk hoor...hebben we weer wat te vergelijken bij pedlday3

er staat dat ie alleen naar de states verzendt...ik neem aan dat je dat geregeld hebt?

congrats dude!

jpb
29 februari 2004, 01:30
nâh !

is toch best netjes ????
leuk hoor...hebben we weer wat te vergelijken bij pedlday3

er staat dat ie alleen naar de states verzend...ik neem aan dat je dat geregeld hebt?

congrats dude!

Kunnen we een ook een MXR-scriptlogodag houden :D . Ja, verzending dat heb ik geregeld. met een goede feedback is dat vaak geen probleem.

Lucky
29 februari 2004, 01:42
top!

ik weet niet zo goed voor hoeveel ze meestal gaan. maar ach...als blijkt dit dit JOUW phaser is....ik heb meer betaald voor pedalen die een stuk minder legendarisch zijn...en jij ook, ja toch?

phx
29 februari 2004, 17:12
wat een stuk goedkoper is en geen tone suckker is de tonelock phaser van ibbi. Je kunt de volume instellen en kiezen tussen 4 stage (mxr) en 8 stage. Super, mijn phaser.


PHX

Mitch
29 februari 2004, 17:19
Ja, die slingerde op de pedalendag ook rond in de oefenruimte, maar haalde de phaser shoot-out niet.

Snobs :razz:

Klinkt inderdaad vrij netjes. Maar de PM7 blijft leuker dan de PH7 :D

Robbert
29 februari 2004, 17:33
135 Euro voor een script logo Phase 100 is heel niet slecht!!

Ik probeerde zelf nog wat mee te bieden op Marktplaats op die PT 909. Met twee extra knoppen beter instelbaar dan die Phase tone die ik al heb.


Die PM7 was idd erg gaaf ;)


Niet om je thread te kapen hoor, wat vind je van mijn Ibbi flanger?
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/203_046/23218.jpg


..zal ik er niet bij zeggen dat ik een TS9 geruild heb voor een grijze Ross compressor :lol:

Robbert
29 februari 2004, 17:33
Grr!

Speeddemon
29 februari 2004, 18:05
Ik weet ook niet wat Phase 100's normaal doen, maar Script Phase90's doen meestal $180-220+. Dus volgens mij is t best een nette prijs.

IK hou niet van phasers, maar MXR pedalen zijn per definitie cool. :)

Lucky
29 februari 2004, 20:00
Ook al branden ze je gehele pedalboard af zodra je hun stekkertje in het stopcontact probeerd te steken
;)


IK hou niet van phasers, ......
_________________
"Bescheidenheid siert de mens, behalve de gitarist." - Jan van der Mey

Ik zoek:
Boss PH-1r



:roll: :D

Robbert
29 februari 2004, 21:03
*proest*

Speeddemon
29 februari 2004, 23:02
heb ik al tig keer uitgelegd! :evil:
ik VERZAMEL MIJ Boss 3-flutehead knob pedalen. En daar valt de PH-1r ook onder.

Jamai-wannabe! :razz: :wink:

Lucky
29 februari 2004, 23:20
oooooooooooooooooooooooo
dus zo zit het....

jamai wannabe.... ????
Het lijkt wel een beetje alsof jij er meer mee bezig bent dan ik....
Wat zou Freud hier van denken?

:D

jpb
12 maart 2004, 21:58
Yep, de MXR phase 100 is vandaag binnengekomen; meteen ingeplugd en: Klinkt wel heeeel goed; meteen het phaser-geluid wat we zo goed kennen; met karakter zonder het geluid teveel te veranderen. De vier 'intensity' standen zijn eigenlijk veel subtieler dan ik dacht; je kunt een hele subtiele 'swirl' (stand 1)krijgen maar natuurlijk ook wilder; ik denk dat die 4-standen schakelaar veel gebruikt gaat worden. De 'speed' vind ik rond 12 uur eigenlijk altijd het mooist.

De staat van de phase 100 is iets minder dan ik dacht; veel verfstukken afgebladderd, en het schuimplastic vrijwel verteerd. Ook zit er een piepklein gaatje aan de achterkant voor een 9V adaptor. Ik heb inmiddels door dat dit bij vrijwel alle MXR's uit die periode (70's) het geval is dus ik kan er wel mee leven. Verder is constructie/componenten natuurlijk heel goed: er zit een labeltje in met vier handgesigneerde blokjes van de kwaliteit-controle; mooi is dat, kom daar vandaag nog maar eens om.... :)

Omdat ik dus dacht dat die phase 100 te wild zou zijn en ik in ieder geval een subtiele phaser wilde, komt er nu ook een bloc-logo phase 45 aan. Een v/d twee verkoop ik dan, maar ik ben bang dat de phase 100 blijft: afwachten dus:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3709916093&category=41420&sspagename=STRK%3AMEBWN%3AIT&rd=1

Mooi spul die phasers; meteen "Wild is the Wind" (Bowie) maar weer eens opgezet; lijkt wel een phase 100 haha!

Nicci
14 maart 2004, 11:14
ik gebruik zelf een electric mistress van EH. geweldig geluid, maar dat is met dit soort dingen nogal persoonlijk. uitproberen dus. . . .

Speeddemon
14 maart 2004, 18:01
Hans, die 4 handtekeningen heb ik ook in m'n MXR 6 band EQ! En het schuimrubber is bij mij ook aardig verteerd.

Hoe komt t toch dat zoveel ouder (stock non-boutique) spul beter klinkt dan wat ze tegenwoordig maken. :???:
Je zou denken: meer tijd=meer kennis, meer kennis=meer technologie, meer technologie=meer/betere probleem-oplossing.

Ja pedalen ruizen tegenwoordig minder. Maar helpen 9 van de 10 keer wel je tone om zeep.

Lucky
15 maart 2004, 00:19
minder massaproductie, betere productieprocessen.
meer passie voor het product\idee, betere componenten.

(nog) onbekende merken hebben meer te verliezen, kwaliteit staat dus hoog in het vaandel.
Als Boss een smekpedaal op de markt brengt is er niets aan de hand...zal het geen blijvertje worden en is het tien jaar later op ebay een collectorsitem.
als een beginnend bedrijfje een smekpedaal op de markt brengt zou het wel eens heftige gevolgen kunnen hebben.
Eigenlijk zie je dat nu ook in de boutiquebouwers wereld.

jpb
16 maart 2004, 18:51
......ssswwwiiiiirrrrrrllll...........ssswwwwiiiir rrrllllllllll..............zwoeshhhhhh....zwoeshhh hhhhhh........... :D :D :D

Lucky
18 maart 2004, 07:20
kijk...
die zit duidelijk in het jpb-universum

groundcontrol to major jpb
groundcontrol to major jpb
turn you phaser on and may god's speed be with you...

jpb
18 maart 2004, 22:47
Ja Luca, die David Bowie wordt nog eens een hele grote; let op mijn woorden!!!
Weet iemand of in de phase 100 een interne trim zit. Er zit wel een schroef in, maar het kijkt of die vastgesoldeerd zit. Ik durf er niet aan te draaien. Toch maar wel doen???

jpb
18 maart 2004, 22:48
Ja Luca, die David Bowie wordt nog eens een hele grote; let op mijn woorden!!!
Weet iemand of in de phase 100 een interne trim zit. Er zit wel een schroef in, maar het kijkt of die vastgesoldeerd zit. Ik durf er niet aan te draaien. Toch maar wel doen???

Lucky
20 maart 2004, 23:35
onthoudt waar die stond en probeer het voorzichtig. niet forceren en kijken wat er gebeurd.
meestal staan die trimmertjes op de meest ideale posities.

Tujuh
12 augustus 2005, 01:47
Wat is nu precies het verschil tussen een Russische en een Amerikaanse EHX Small Stone?
Het gaat om deze twee:

RUS
http://www.tubes.it/smallstone.jpg
USA
http://www.tubes.it/alsmall.jpg

Zit er ook een verschil in qua (2de hands) prijs?

Klopt dit een beetje?


let me explain. the USA gives off a more sharper, brighter phase, and the Russian gives you a little warmer, darker tone. Don't get me wrong -- it's not muffled. It's just warm, like analog. I wouldn't be surprised if this had analog circuitry.

The USA has a wider phasing capability, and sounds like alot of the other standard brighter phasers. The Russian tends to stand alone, providing it's own special phasing tone. The warm, dark sound on this pedal almost makes you feel lonely and gloomy. Just that great analog sound. You can't beat that with a silver spoon.

Debaser
12 augustus 2005, 11:07
zelf heb ik de USA versie ne en oudere Russische versie (Sovtek/ Amry green )

en inderdaad de USA is wat helderder, en de rus wat .. ja ronder als het ware.

Tujuh
12 augustus 2005, 15:07
Oke dankje!
En de prijzen liggen 2ehands op zo'n 40-50 euro?

Debaser
12 augustus 2005, 22:32
ja je moet even rond kijken.
maar ik denk een USA voor 60,-
rus voor 50 - 55,-

de oudere series ook USA en Rus zijn wat duurder.
al willen sommige gekken er wel 200+ voor hebben ( USA uit Jaren 70)

Tujuh
12 augustus 2005, 22:41
Dan worden het voor mij denk ik dan toch maar de wat recentere versies :-D
Heb net trouwens even gekeken. Die nieuwere Small Stone kost bij Thomann 77 euro. Dan vind ik 60 euro nog wel wat aan de dure kant eigenlijk.
En de Russische versie kost 'slechts' 58 euro!
Dan mogen de tweedehands prijsjes dus wel een tikkeltje omlaag vind ik