PDA

View Full Version : Ibanez lefty's



Thom TK
15 februari 2004, 17:00
is er al wat bekend van de linkshandige modellen van de Ibanez 2004 serie?
(uit een prijsklasse van ong. 1500 euro)

Anders Destium
15 februari 2004, 17:56
Op jemsite zijn de meeste mensen erg teleurgesteld. Volgens mij komt er dit jaar alleen een RG1570 linkshandig...al kan het ook zijn dat ze hem RG2570 noemen (het is een beetje zootje)

Diedo
15 februari 2004, 18:29
maar die is de helft of 1/3 van de prijs die hij noemt... EN TERECHT!!! wat moet je met een tyfus dure gitaar! ller eens spelen :)

Thom TK
15 februari 2004, 21:48
maar die is de helft of 1/3 van de prijs die hij noemt... EN TERECHT!!! wat moet je met een tyfus dure gitaar! ller eens spelen :)

Ik heb na 2 jaar wel eens genoeg van mij RG470.

green_day
15 februari 2004, 21:54
maar die is de helft of 1/3 van de prijs die hij noemt... EN TERECHT!!! wat moet je met een tyfus dure gitaar! ller eens spelen :)

Ik heb na 2 jaar wel eens genoeg van mij RG470.

Ik zou na 2 jaar ook genoeg krijgen van Ibanez :D

Anders Destium
15 februari 2004, 22:48
Wat een prietpraat toch weer op de zondagavond :wink:

Ik heb zeker 4 gitaren van Ibanez die ik noooooooit meer wegdoe :razz:

>Thom

Misschien is het verstandig om op www.jemsite.com op het forum een post te maken bij j-custom, usa custom en prestige gitaren! Daar zijn er waarschijnlijk ook andere linkshandigen met hetzelfde probleem :)

ijff
15 februari 2004, 23:24
Bij Musik Produktiv hebben ze nog steeds de Ibanez RG 3120LTW linkshandig... EUR 1279,-
Heb hem een paar maanden geleden in m'n handen gehad.. maar was het toch niet helemaal voor mij.

Thom TK
16 februari 2004, 11:14
Bij Musik Produktiv hebben ze nog steeds de Ibanez RG 3120LTW linkshandig... EUR 1279,-
Heb hem een paar maanden geleden in m'n handen gehad.. maar was het toch niet helemaal voor mij.

Hij klinkt wel vrij warm, toch? (ik zoek een "warme" gitaar, maar hier in Enschede kan ik bijna geen left's uitproberen dus moet ik het maar doen met ervaringen van anderen :cry: )

Man
16 februari 2004, 11:24
maar die is de helft of 1/3 van de prijs die hij noemt... EN TERECHT!!! wat moet je met een tyfus dure gitaar! ller eens spelen :)

Ik heb na 2 jaar wel eens genoeg van mij RG470.

zet er dan andere elementen in, zoveel verschillen die modellen verder niet, behalve die tremolo en de nek misschien?
maar je kan dat geld beter ergens anders voor gebruiken.

Thom TK
16 februari 2004, 11:28
zet er dan andere elementen in, zoveel verschillen die modellen verder niet, behalve die tremolo en de nek misschien?
maar je kan dat geld beter ergens anders voor gebruiken.

suggesties?
:roll:

ijff
16 februari 2004, 18:41
Klinkt inderdaad behoorlijk warm, zeker voor een Ibanez.
Body is van mahonie, en hij heeft een Dimarzio Tonezone in de brug (zie ibanez-site voor meer info).

.. ik zie nu overigens pas dat je in Enschede woont.. dan kan ik je als lefty de trip naar Ibbenbüren (Musik Produktiv) zeker aanbevelen, 't is voor jou toch om de hoek!
Ik heb nog nooit zoveel linkshandige gitaren bij elkaar gezien als daar!!!

Diedo
16 februari 2004, 21:23
ik snap niet dat mensen na twee jaar al meteen een peperdure gitaar willen/moeten kopen,... er zijn zat profs die op minder goede spullen een veel beter geluid halen dan een amateur op +2000,- gear... ik heb nu een RG570 en ik dnek dat ik ik daar nog vele jaren mee ga doen... het was geen persoonlijke aanval, dat zeker niet... ik doelde erop dat je voor 700 euro ook al een prima gitaar hebt, maar dat veel mensen zich hele dure gear aanschaffen omdat dat dan "vet cool" is 8-) of omdat ze dan automatishc veel beter gaan spelen (als je nu echt kutzooi hebt is dat zonder meer waar, maar je hebt nu ook al een prima gitaar)
ik denk dat je met andere elementen een heel eind op weg bent naar een goede sound... maar doe wat je niet laten kunt...

Thom TK
16 februari 2004, 21:34
ik snap niet dat mensen na twee jaar al meteen een peperdure gitaar willen/moeten kopen,... er zijn zat profs die op minder goede spullen een veel beter geluid halen dan een amateur op +2000,- gear... ik heb nu een RG570 en ik dnek dat ik ik daar nog vele jaren mee ga doen... het was geen persoonlijke aanval, dat zeker niet... ik doelde erop dat je voor 700 euro ook al een prima gitaar hebt, maar dat veel mensen zich hele dure gear aanschaffen omdat dat dan "vet cool" is 8-) of omdat ze dan automatishc veel beter gaan spelen (als je nu echt kutzooi hebt is dat zonder meer waar, maar je hebt nu ook al een prima gitaar)
ik denk dat je met andere elementen een heel eind op weg bent naar een goede sound... maar doe wat je niet laten kunt...

Ik kan wel een Ibanez (bijv.) Rg570/550 kopen, maar ik wil nu gelijk een topgitaar, zonder eerst tussenmodellen te kopen.
Uiteindelijk SPAART dit geld.

Maar: thanx voor de reacties!

Diedo
16 februari 2004, 22:54
ik zei ook niet dat je nu een iets betere moet kopen... ik wilde meer duidelijk maken dat er in je huidige gitaar nog tal van mogelijkheden zitten die je er vast nog niet hebt uitgehaald... maar ja GAS is en blijft ongeneeslijk :razz:

Anders Destium
17 februari 2004, 11:37
Een RG470 is na verloop van tijd gewoon OP. Dat heb je een stuk minder met een RG570, vooral vanwege het grote verschil in brug....

Een RG3120 is mahogany met een maple top en klinkt inderdaad redelijk warm. Vraag anders eens Neeradj naar zijn ervaringen, die heeft er net een gekocht!

ninja
18 februari 2004, 23:51
dag mensen, ik ben ook een lefty. gitaren te koop iemand? ik heb ook nog een rechtshandige ibanez rg met een setje emg's te koop/ruil, goeie gitaar maar ik ben definitief lefty...

ijff
19 februari 2004, 00:33
Ja.. heb nog wel wat te koop 8-)

ninja
23 februari 2004, 18:42
help me een koper te vinden voor mijn gitaar zodat ik de jouwe kan kopen!