PDA

View Full Version : jimi hendrix sound



loepymatglas
15 februari 2004, 15:51
hallo allemaal, ik heb een fender stratocaster, en ben op zoek naar het hendrix geluid. welke versterker kan ik het beste gebruiken om in de buurt te komen van dit geluid. het moet in de huiskamer ook wel lekker klinken

skabouter
15 februari 2004, 15:56
fender twin reverb of marshall plexi
met dunlop hendrix wah

das zijn sound zo`n beetje. die plexi is niet echt optimaal voor huiskamer, de twin is wel te doen, geloof ik

Nielsje
15 februari 2004, 16:59
fender twin reverb of marshall plexi
met dunlop hendrix wah

das zijn sound zo`n beetje. die plexi is niet echt optimaal voor huiskamer, de twin is wel te doen, geloof ik

dunlop wah? man je zit bijna op 4000 berichten en je weet nog steeds niet dat hij een vox gebruikte? tssss..

een fuzzface is ook erg aan te raden, evenals een octavia

Javaca
15 februari 2004, 17:28
Is dit niet handig voor in een faq?

birt
15 februari 2004, 17:29
Is dit niet handig voor in een faq?

een lijst van bekende gitaristen en hun amp?

Hempo
15 februari 2004, 17:34
zoek es eem ofzo

P****Fred
15 februari 2004, 17:37
www.guitargeek.com

Javaca
15 februari 2004, 17:41
Ik bedoelde iig de setup van JHx die vraag wordt zo vaak gesteld.

skabouter
15 februari 2004, 18:03
fender twin reverb of marshall plexi
met dunlop hendrix wah

das zijn sound zo`n beetje. die plexi is niet echt optimaal voor huiskamer, de twin is wel te doen, geloof ik

dunlop wah? man je zit bijna op 4000 berichten en je weet nog steeds niet dat hij een vox gebruikte? tssss..

een fuzzface is ook erg aan te raden, evenals een octavia

sorry hoor, maar WTF: ik ben ook geen hendrix kenner, ik heb nooit iets gehoord, en ik lul uit mijn duim. maar ik dacht toch echt dat ie aan dunlop zat, er is toch ook een hendrix wah ?? :???:

Wilson
15 februari 2004, 18:18
ja die hendrix wah is van dunlop maar volgens mij gebruikte hij zelf gewoon vox

loepymatglas
15 februari 2004, 18:33
het gaat mij meer om de versterker ipv de wah

Mitch
15 februari 2004, 19:08
Toevallig ben ik vandaag even bij sash geweest om 'm een paar pedalen te laten horen en hij speelt dus met zijn Strat (met iets hogere output pickups) op een plexi re-issue.
Nou gingen we o.a. de Big Tone Fuzz Master testen en da's een goeie fuzz face kloon met wat extraatjes 'et voilà' ! Hendrix all over the place !
Zeker toen -ie zijn Teese RMC1 wah erbij aantrapte (Dunlop, Vox go hide yourself :roll: )

The_RockeR13
15 februari 2004, 19:18
www.guitargeek.com

http://guitargeek.com/rigview/354/

birt
15 februari 2004, 19:21
je hoeft deze topic ook maar in 1 forum te posten...

Droffie
16 februari 2004, 13:33
Toevallig ben ik vandaag even bij sash geweest om 'm een paar pedalen te laten horen en hij speelt dus met zijn Strat (met iets hogere output pickups) op een plexi re-issue.
Nou gingen we o.a. de Big Tone Fuzz Master testen en da's een goeie fuzz face kloon met wat extraatjes 'et voilà' ! Hendrix all over the place !
Zeker toen -ie zijn Teese RMC1 wah erbij aantrapte (Dunlop, Vox go hide yourself :roll: )
Probeer eerst eens de Vox 848 Clyde McCoy reissue voordat je dat zegt...Ik heb de RMC1 met de Vox AB't. RMC haalde 't niet bij de Vox...

Mitch
16 februari 2004, 19:58
Oeps, teentjes.... :D

Maar we hadden het over de Hendrix sound en welke zaken daar aan bij kunnen dragen. Dit was er één.

sash
17 februari 2004, 15:58
Toevallig ben ik vandaag even bij sash geweest om 'm een paar pedalen te laten horen en hij speelt dus met zijn Strat (met iets hogere output pickups) op een plexi re-issue.
Nou gingen we o.a. de Big Tone Fuzz Master testen en da's een goeie fuzz face kloon met wat extraatjes 'et voilà' ! Hendrix all over the place !
Zeker toen -ie zijn Teese RMC1 wah erbij aantrapte (Dunlop, Vox go hide yourself :roll: )
Probeer eerst eens de Vox 848 Clyde McCoy reissue voordat je dat zegt...Ik heb de RMC1 met de Vox AB't. RMC haalde 't niet bij de Vox...

Nog maar een keer goed luisteren dan :razz:

Vond die Big Tone Fuzz Master ERG goed. Lekkere germanium fuzzface clone en indeed (early) Hendrix all over the place! :)