PDA

View Full Version : Beginnende gitaarkeuze



Sluusinho
15 februari 2004, 15:40
Beste mensen,

Ik ben van plan om gitaar te gaan spelen alleen nou is dus mijn vraag met wat voor een soort gitaar moet ik beginnen?
een akoustische of een elektrische gitaar?

bij voorbaat dank.

schaap
15 februari 2004, 17:13
Wat wil je ermee spelen ?

Sluusinho
15 februari 2004, 17:24
ik wil gewoon eerst gitaar leren spelen, maakt het veel uit qua muziekstijl wat voor gitaar je gaat spelen?.
onze voorkeuren qua muziekstijl gaat toch wel de rock kan op.

schaap
15 februari 2004, 17:32
Voor rock enzo moet je toch wel electrisch spelen :wink:
Er is nogal een groot verschil tussen wat je meestal speelt op akoustisch en electrisch, ik verkies zelf electrisch, maar het hangt er dus vanaf wat je wil spelen. Voor rock kan je beterweg gewoon electrische gitaar kopen.

pimmetje
15 februari 2004, 22:38
Rock en zo kan je prima op een akoestische leren en spelen. Eigenlijk is vrijwel alles op een akoestische te leren...

Als je direct een electrische koopt, is de kans groot dat je een kuttig versterkertje en een kuttige electische gitaar koopt. Dan ga je er met wat pech ook nog veel te snel allemaal effectjes bij kopen omdat je zo graag als welke artiest dan ook wilt klinken... weggegooid geld, omdat je (1.) nog niet kan spelen, (2.) nog een betere versterker voor dat geluid zal moeten kopen en (3.) ook een betere gitaar voor dat geluid zal willen hebben.

Als je voor pakweg 200 euro een leuke akoestische koopt (2eHands uiteraard voor minder), heb je daar nog jaren plezier van. Ook als je al een (paar) electrische gitaren en versterkers erbij hebt gekocht.

Dus ik zou voor een akoestische (western) gitaar gaan. Dan sparen voor een leuke 2eHands electrische met 2eHands versterker die ook direct voor je eerste bandje gebruikt kan worden.

birt
16 februari 2004, 09:32
Rock en zo kan je prima op een akoestische leren en spelen. Eigenlijk is vrijwel alles op een akoestische te leren...

Als je direct een electrische koopt, is de kans groot dat je een kuttig versterkertje en een kuttige electische gitaar koopt. Dan ga je er met wat pech ook nog veel te snel allemaal effectjes bij kopen omdat je zo graag als welke artiest dan ook wilt klinken... weggegooid geld, omdat je (1.) nog niet kan spelen, (2.) nog een betere versterker voor dat geluid zal moeten kopen en (3.) ook een betere gitaar voor dat geluid zal willen hebben.

Als je voor pakweg 200 euro een leuke akoestische koopt (2eHands uiteraard voor minder), heb je daar nog jaren plezier van. Ook als je al een (paar) electrische gitaren en versterkers erbij hebt gekocht.

Dus ik zou voor een akoestische (western) gitaar gaan. Dan sparen voor een leuke 2eHands electrische met 2eHands versterker die ook direct voor je eerste bandje gebruikt kan worden.

seconded!

ik heb eerste een 2dehands elektrische (die gelukkig nog meeviel) en een crappy ampje gekocht, achteraf bekeken had ik ook beter met akoestische begonnen, zelfs powerchords klinken op een spaans gitaar, achter men computer leer ik meer dan eens een riffje van maiden ed en de enige gitaar die ik hier bij me heb is dan een spaanse, en zelfs dat klinkt aardig (alleen niet bevorderlijk voor de nylon snaren)

Maiden Michiel
16 februari 2004, 09:50
Rock en zo kan je prima op een akoestische leren en spelen. Eigenlijk is vrijwel alles op een akoestische te leren...

Als je direct een electrische koopt, is de kans groot dat je een kuttig versterkertje en een kuttige electische gitaar koopt. Dan ga je er met wat pech ook nog veel te snel allemaal effectjes bij kopen omdat je zo graag als welke artiest dan ook wilt klinken... weggegooid geld, omdat je (1.) nog niet kan spelen, (2.) nog een betere versterker voor dat geluid zal moeten kopen en (3.) ook een betere gitaar voor dat geluid zal willen hebben.

Als je voor pakweg 200 euro een leuke akoestische koopt (2eHands uiteraard voor minder), heb je daar nog jaren plezier van. Ook als je al een (paar) electrische gitaren en versterkers erbij hebt gekocht.

Dus ik zou voor een akoestische (western) gitaar gaan. Dan sparen voor een leuke 2eHands electrische met 2eHands versterker die ook direct voor je eerste bandje gebruikt kan worden.

+1