PDA

View Full Version : troubleshooting jcm900



misundaztood
15 februari 2004, 15:22
beste mensen, ik heb een probleempje met mijn versterker; een jcm900 4502 (50 watt dus), ik heb die een drietal maand geleden 2ehands gekocht en nog geen problemen mee gehad. Ik heb echter niets van ervaring met lampenversterkers en weet niet wat ik moet doen.

Het probleem zit zo dat op bepaalde momenten (ik weet ook niet wanneer, maar hij heeft het vooral wanneer hij al een uurtje aanstaat) de versterker bijna geen geluid meer geeft; alleen maar een zwak signaaltje.

Alles ziet er echter nog normaal uit (instellingen, standbye ligt uit, power aan) heb al van gitaar en kabel verandert, maakt niets uit. Nu vraag ik mij af of dit iets te maken heeft met het feit dat het een lampenversterker is (lampen te oud?), de lampen geven een oranje gloed, geen rode (dus dat lijkt normaal). Er zijn echter hier en daar wel sporen van roest (zit hier mss de oorzaak?)

Is er iets wat ik zelf kan proberen om het probleem te verhelpen (ik ben wel geen technicus) of draag ik dit beter gewoon binnen bij de gitaarboer?