PDA

View Full Version : Winkel personeel



moretel
26 februari 2002, 13:41
Tjonge jonge , goed winkelpersoneel is soms moeilijk te vinden.
Afgelopen zarterdag een nieuwe distortion gekocht bij feedback, door de gitaarafdeling goed geholpen. Maar bij de kassa stond een ongelofelijke eikel, ik had een kort snoertje nodig, legt ie er een neer van 70 euro ! gouden stekkers zegt ie, ja ja niet alles is goud wat er blinkt, doe maar wat anders heb je nog meer keuze ?...mok mok mok.
Heb je nog een setje snaren van 10., kom ik thuis zit er een setje van een 7 snarige gitaar bij, heb ik een snaar over die ik niet kan gebruiken maar wel heb betaald.
Volgende keer neem ik de snaar mee om hem te wurgen.
Ook op andere simpele vragen kreeg ik geen normaal antwoord.

dirkw83
26 februari 2002, 14:07
Nou, dat is inderdaad wel goed vunzig. In de buurt heb ik een gitaarwinkel - zij het vrij klein - maar die man die daar werkt helpt je erg goed. Hij is vrij oud maar toch; hij weet wel hoe hij met klanten om moet gaan. Laatst kreeg een vriend een set snaren voor de helft van de prijs; omdat de man volgende week vakantie had.
Zo kan het dus ook :smile:

Kitaarhiero
26 februari 2002, 14:39
ja geweldig is dat... ik vind dat het een pre moet zijn voor een medewerker in een gitaar winkel kennis te hebben van gitaren.

dirkw83
26 februari 2002, 14:41
Zekers. Alleen laatst kwam ik in een winkel en ik wilde een capo. gevolg:

"Oh ja, we hebben capo's hoor! Capo's zijn in 1899 uitgevonden door blablabla en we hebben 10 verschillende blablabla . We hebben ook nog van die bottlenecks en die blablablalba" .... en dat ging maar door!

Kitaarhiero
26 februari 2002, 14:48
je kunt ook overdrijven.

SteavisSmokin
26 februari 2002, 15:11
Het is soms ernstig gesteld (zowel de kleine als de grotere winkels!) met het winkelpersoneel, ik heb vaak meegemaakt dat ik ze moet gaan vertellen hoe het nou wel zit met een bepaald produkt. En dan zie je ze knikken "jaja..hm..hmm..jaja", altijd wel grappig maar het moet toch niet kunnen eigenlijk!
Steven

dirkw83
27 februari 2002, 12:13
ja en als je ze dan wat verteld dan hebben ze zeker zo'n aantekeningen boekje bij zich waarop ze schrijven wat je ze allemaal verteld. "ga door, ga door, ik ben geintereseerd in wat je zegt", zeggen ze dan. Jaah jaah...

Sandman
27 februari 2002, 12:24
Het gitaarboertje moet er voor jou zijn en al je onbeantwoorde vragen. Niet andersom idd. Als eigenaar/manager van die zaak zou ik het personeel op een (opfris)cursus sturen.

dirkw83
27 februari 2002, 14:14
Ach, ja, ik weet nog niet zoveel theoretische dingen over gitaren in het algemeen dus vaak genoeg kan zo'n winkelier mij alles wijs maken :sad:

poeyerke
27 februari 2002, 20:57
Ik verdiep me best wel veel in gitaar-spullen, en wil altijd veel weten. Voor ik na de winkel ga om iets aan te schaffen heb ik meestal al heel wat onderzoek gedaan :smile:

Vaak zelfs (zo mogelijk) al de handleiding (op internet) gelezen... Toch vind ik het gewoon leuk om dan toch vragen te stellen aan zo'n gitaarboer, vaak lullen ze uit hun nek.

Maar ze kunnen natuurlijk niet alles weten. Bij een kleinere muziek zaak, kunnen ze moeilijk voor ieder instrument personeel hebben rond lopen.

Bij feedback, is dat hetzelfde. Die mensen achter de kassa rekenen de hele dag de meest uiteenlopende spullen af, je kunt niet verwachten dat ze alles over alles weten. Daarom moeten ze daar ook niets verkopen en allen maar afrekenen..... dom bliep-miepen werk....