PDA

View Full Version : Oasis liefhebbers



NoelGallagher
26 februari 2002, 12:49
Ben zelf al 4 jaar fan. Gewoon geweldige pure muziek, prachtige melodies en riffs, briljante teksten en solos om van te huilen, pure rock'n roll. Meer liefhebbers ?

dirkw83
26 februari 2002, 12:55
ja hoor :smile:. Vind go let it out wel bijzonder mooi; een tekst die me aanstaat.

Dila
26 februari 2002, 12:56
oasis is wel cool. mooie liedjes.

Kitaarhiero
26 februari 2002, 13:58
ja Oasis is wel cool, ze doen me een beetje aan de beatles denken :wink:... noel Gallagher speelt wel lekker gitaar ook.

dirkw83
26 februari 2002, 14:23
Ja, heerlijk gewoon, zoals in die clip van Don't look back... Heel relaxed ziet hij daar. Zeg, weet iemand de precieze akkoorden voor Wonderwall??

sleep_to_saturate
26 februari 2002, 16:01
Hmm Oasis vind ik eigenlijk zwaar poep.

Kitaarhiero
26 februari 2002, 18:21
hmmm ja... maar ik krijg nu een beetje de indruk dat je niet zo heel veel (jonge)bands goed vind...

NoelGallagher
26 februari 2002, 20:47
Oasis is niet echt een jonge band bestaan inmidels toch al 10 jaar. Ze hebben nogal praatjes (in mijn ogen wel schattig en terecht) en hebben daardoor bij veel mensen een negatief beeld. Maar ze hebben zo ontieglijk veel nummers geschreven die van wereldklasse zijn, elk b-kantje is gewoon een nummer waar andere bands de gehele carriere op baseren. Luister maar eens naar 'the-masterplan' of 'lets all make believe' of 'acquisce'. Uitschieters zijn 'Live forever' (akoestisch vooral) en 'Champagne supernova', waar je gewoon helemaal geil van wordt.

Wonderwall: Em7 (022033) - G (320033) Dsus4 (xx0233) Asus? (x02033)

sleep_to_saturate
27 februari 2002, 11:21
Op 2002-02-26 17:21, schreef Kitaarhiero:
hmmm ja... maar ik krijg nu een beetje de indruk dat je niet zo heel veel (jonge)bands goed vind...

Nou ik vind best veel bands goed, maar dat zijn meestal net bands waar nog nooit iemand van gehoord heeft.
Toadies
Small
Varnaline
Self
Archers of Loaf
Hum
Dinosaur Jr.
Bivouac
Unwound
Meatpuppets
Dat zijn een paar van die bands bevoorbeeld.

Kitaarhiero
27 februari 2002, 11:39
hmm ja... van dat lijstje ken ik er 2... die ik wel goed vind overigens.

NoelGallagher
27 februari 2002, 12:51
Dat schijnt ook ' in' te zijn tegenwoordig: van zoveel mogelijk bands houden waar verder niemand van houdt, dan ga je heel cool express tegen de grote massa in, waardoor je zelf weer een kuddedier wordt die zichzelf niet is.....

sleep_to_saturate
27 februari 2002, 13:17
Hahahahah. jaja.
Nee dat heet initiatief nemen om zelf op zoek te gaan wat je aanspreekt in plaats van klakkeloos de media jou te laten aannemen wat je leuk vind.
Dat is net zoiets als christen die zegt dat je gewoon moet aannemen dat wat in de bijbel staat waar is. En niet zelf op zoek moet gaan naar verklaringen.
Wat een onzin zeg.

dirkw83
27 februari 2002, 14:16
Vind de meat puppets wel cool eigenlijk :smile:

NoelGallagher
27 februari 2002, 14:49
Nee dat heet express op zoek gaan naar iets anders en express anti-commerciele bands zijn (ook al vind je ze mooi, het mag niet van jezelf) om zelf maar zoveek mogelijk af te wijken van de massa en zogenaamd totaal onbeinvnloed je keuzes te maken. Sneu gedrag wat tegenwoodig veel van die alto's doen. Ik hou trouwens ook van de Meat Puppets.

dirkw83
27 februari 2002, 14:54
Alto's? Gaan we gelijk weer beledigen. Begrijp me goed, ik snap alto's niet maar je moet ze niet hele tijd zo aanvallen. Da's pas zielig okee? Vooral omdat ik een paar hele coole gozers ken die 'alto' zijn, ook op dit forum.

sleep_to_saturate
27 februari 2002, 15:09
Mja je hebt wel gelijk, er zitten er wel van die extremen tussen inderdaad. Dat vind ik verder op zich helemaal geen slechte zaak. Dat zie ik liever dan het top40 volk.
Ik luister zelf ook wel commerciele bandjes.
Maar ik denk wel dat ik zelf ook vrij anti-commercieel ben. Vind het persoonlijk beter als een band een ander doel heeft dan geld verdienen. Vind het ook eigenlijk niet leuk om entree te vragen als ik zelf met m'n band speel. Maar ik begrijp ook wel dat je als band nooit helemaal a-commercieel bezig kan zijn als je het verder dan de huiskamer wilt brengen.

dirkw83
27 februari 2002, 15:13
Nee, iemand had hier een perfecte definitie van commercieel; ik weet niet wie het was.
Het was zoiets van "muziek maken met als doel veel geld te verdienen en winst te maken" en dus niet als doel om bezig te zijn met wat je leuk vindt. Daar ben ik het mee eens.

sleep_to_saturate
27 februari 2002, 15:21
heheh dat was ik.. :grin:
Ik zal het effe terugzoeken.

dirkw83
27 februari 2002, 15:22
:smile: Mmm, nou, dan heb je in ieder geval het potentieel om Marx of Confucius te evenaren :smile:

sleep_to_saturate
27 februari 2002, 15:24
Hier was het ja.
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=10&forum=10&sta rt=105

dirkw83
27 februari 2002, 15:24
Hihi, nog in mijn 'begindagen' :smile: :smile:

sleep_to_saturate
27 februari 2002, 15:29
haha 2 weken geleden. :smile:
Man ik denk dat jij het record hebt voor de meeste posts in zo'n korte periode.
Volgens mij bestaat jouw dag meer uit allemaal tussenuren met soms een keer een les ofzo. :grin:

dirkw83
27 februari 2002, 20:35
:smile: Ja, dat klopt. Nooit geweten dat het er zo aan toeging in een examenjaar. Ik probeer ook niet om zoveel mogelijk posts te krijgen. Wie goed rondkijkt ziet dat ik ook wel zinnige dingen kan posten. Maar als je de hele dag zinnige dingen moet posten dan verander je uiteindelijk in een Nostradamus en daar heb ik geen zin in eerlijk gezegd. Bovendien, ik zou ook op elke topic een reactie van één woord kunnen geven om die postcount op te krikken maar dat doe ik niet. Dus.

denniseindhoven
1 maart 2002, 16:32
Ik vind Noel Gallaghers solo's trouwens ook om te janken :wink:.

Kitaarhiero
1 maart 2002, 18:36
ja jij hebt ze liever op een keyboard hè? (It's de faainal kauntdauwn!!!.. tudududu)..

zeur niet... het hoeft geen wiedelewiedele te zijn... Noel's solo's zijn te beschouwen als melodieus.

Dila
1 maart 2002, 21:00
waahahahhahahaha

denniseindhoven
2 maart 2002, 01:11
Haha, nou nee, die Noel gallagher moet zelf weten wat-ie doet, mij doet het niks (ik zet hoogstens de TV op een andere zender als Oasis voorbijkomt). Maar mijn opmerking was meer een reactie op de opener van deze topic. Hmmm... humor is eigenlijk best flauw als je het moet uitleggen.

Kitaarhiero
2 maart 2002, 12:42
ow... nou hahaha... grappig!

Ditmar
2 maart 2002, 15:32
Ik vind de laatste albums van Oasis eigenlijk maar niks (be here now en standing on the shoulders of giant ofzo), maar vooral het eerste album is erg lekker en ook de b-kantjes zijn erg goed (meestal zelfs beter dan de album tracks).

Maar er gaat toch niks boven Bonehead's Bank Holiday (een beetje fan moet dat nummer toch wel kennen he)

NoelGallagher
7 maart 2002, 16:47
Boneheads bank holiday ? Haha, een ontzettend grappig nummers, echt extreem goede humor. Erg briljant is het niet maar het typeert de Oasis leden.

Noel krijgt vaak de kritiek dat zijn soloos te simpel zijn, dat valt vies tegen. En bovendien denk ik dat die eindeloze toonladder solos van bijv mettalica (toonladders up en down, so snel mogelijk, verder geen mooi ritme of melodie, als het maar snel is) nog makkelijker zijn om te spelen. Het gaat om de kwaliteit van de soloos. Luister eens naar de solo van Champagne Supernova bijvoorbeeld, echt schitterend, en ook zeker niet simpel om te spelen. Die van Live forever is briljant qua melodie, misschien vrij simpel te spelen maar dat boeit gee fuck. Imagine van Lennon en Yesterday van de beatles zijn twee van de beste nummers ooit maar o zo makkelijk. Of de riffs van ' columbia ' , of de solo in D' you know what i mean' , of supersonic, fuckin briljant allemaal.

En ditmar, ook mijn favoriet is een b-kant: ' Let's all make believe'

Echoes
7 maart 2002, 17:12
hier geld ook weer, boeiend of een solo superingewikkeld is of dat het supermakkelijk is, of iets ertussen in!
Gaat er toch om of het lekker klinkt!
Muziek heb je toch om te luisteren, en meestal omdat je het prettig vind om te luisteren. Dan boeit het toch niet hoe het in elkaar zit, of hoe ingewikkeld of simpel het is...

Kitaarhiero
7 maart 2002, 17:38
precies! bij een solo zit ík tenminste nooit te zeiken van wat l-a-n-g-z-a-a-m!!! ik zeg meestal wel van... nou nou... da's behoorlijk snel... maar *&^*&^&$ het maakt helemaal geen g-snaar uit of je wiedelewiedele of tadidadida doet!

Dila
7 maart 2002, 18:12
daar had kurt cobain nou nooit last van

Kitaarhiero
7 maart 2002, 22:01
nou dat heeft ook niet veel diepgang :sad:...

Dila
7 maart 2002, 22:15
hee dat bericht is nog niet verwijderd

Kitaarhiero
8 maart 2002, 11:34
Gitaarnet is niet zo heel erg secuur... wel mijn berichten verwijderen en niet die van jou!
hij is er zeker een beetje moe van geworden :wink:

Echoes
8 maart 2002, 14:49
meisjes worden weer voorgetrokken :smile: