PDA

View Full Version : Tech 21 versterkers waar te koop?



Kees1
14 februari 2004, 22:02
Vandaag naar Feedback en Verspuy geweest, daar verkochten ze volgens mijn lijst Tech 21 Trademark 10 en 60 combo versterkers...wel gehad maar nu dus niet meer.

Weet iemand waar ze wel staan?

TX

ijff
14 februari 2004, 22:25
Musik Produktiv heeft ze.

shredneck
14 februari 2004, 23:33
das lekker om de hoek.... :-?

staat er geen dealerslijst op hun site?

Diedo
14 februari 2004, 23:39
volgens mij hebben ze daar iets van bij de Stand-by, maar dat met je ze ff bellen... www.stand-by-online.nl

Fuhgawz
15 februari 2004, 12:34
Ik heb ze bij Conijn in Eindhoven gezien. http://www.conijnmuziek.nl.

ToolRulez
15 februari 2004, 14:27
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/16157.htm?av=a&rv=100

Ik weet niet of tweedehands een optie is? En ik weet niet of prijs goed is... maar... hier is er wel één :-D

Kees1
15 februari 2004, 15:35
Bedankt maar de vraagprijs is €295 op Marktplaats, in Duitsland kost deze €239 nieuw..tikkie overvraagd dus.

Maar ik zou graag de Trademark 10 en 60 watt tegen elkaar uit willen proberen.

Kees1
15 februari 2004, 15:42
Er is ook deze week een Trademark 30 LE uitgekomen, Les Paul himselve is de promotor lijkt mij ook wel iets, prijs 334$.

guvnor
17 februari 2004, 11:08
Bedankt maar de vraagprijs is €295 op Marktplaats, in Duitsland kost deze €239 nieuw..tikkie overvraagd dus.

Maar ik zou graag de Trademark 10 en 60 watt tegen elkaar uit willen proberen.

is inderdaad overvraagd... Maar ik heb toch deze Trademark nu in mijn bezit. Heb hem geruild tegen mijn Laney versterker die voor de huiskamer teveel lawaai maakte.

Ik ben er dolenthousiast over...Ik heb een aantal digitale pedalen gehad van Digitech en Korg die amps konden emuleren, maar geen daarvan klonk zo overtuigend als dit versterkertje...Je gelooft werkelijk je oren niet !! Zo'n klein bakkie met zo'n geluid !
Hard gaat ie natuurlijk niet, maar de tone is ongelooflijk.

Phyrexian
17 februari 2004, 11:57
Hard gaat ie natuurlijk niet, maar de tone is ongelooflijk.

Ik wil ook zo'n TM10! Gaat hij hard genoeg voor in de huiskamer?

guvnor
17 februari 2004, 13:21
Hard gaat ie natuurlijk niet, maar de tone is ongelooflijk.

Ik wil ook zo'n TM10! Gaat hij hard genoeg voor in de huiskamer?

Voor de huiskamer is ie perfect. De tweed setting is wat aan de zachte kant, maar de Marshall en Boogie geluiden gaan lekker hard.
Hiervoor had ik een Laney LC15, maar die 15 watt buizengeluid gaat net zo hard als 50 Watt uit een transistorbak. Deze Trademark kan ik lekker opendraaien zonder ruzie met de buren te krijgen.

Phyrexian
17 februari 2004, 17:00
Super! Hoeveel heb je betaald voor die TM10??
Hoe klinkt dit ding trouwens met een hoofdtelefoon?

Kees1
17 februari 2004, 18:57
Ik heb de 'Marktplaats Tech 10' meneer gesproken, aardige man trouwens, deze vond het 8" luidsprekertje te klein, bij een beetje geluid gaat deze raar doen. Hij raadde zelf een kleine buizen aan.

In reviews ondertussen gelezen dat bij 'slag' er teveel van de luidspreker wordt geeist, lead doet de Tech wel goed.

Ach nu nog ergens proberen weet ik weer wat meer.

Trouwens tussen de Tech 10 en Fender Blues Junior (15W) is 150€ verschil....heb je wel een echte buizen Fender.

riesj
17 februari 2004, 19:21
Trouwens tussen de Tech 10 en Fender Blues Junior (15W) is 150€ verschil....heb je wel een echte buizen Fender.
Vergeet vooral niet de bijkomende kosten van een attenuator :-?
Kan voor 15W buizenamps best goedkoop met een L-pad.

groetjes,

Kees1
17 februari 2004, 19:27
Wat is een L pad? :wink:

guvnor
18 februari 2004, 08:31
Ik heb de 'Marktplaats Tech 10' meneer gesproken, aardige man trouwens, deze vond het 8" luidsprekertje te klein, bij een beetje geluid gaat deze raar doen. Hij raadde zelf een kleine buizen aan.

In reviews ondertussen gelezen dat bij 'slag' er teveel van de luidspreker wordt geeist, lead doet de Tech wel goed.

Ach nu nog ergens proberen weet ik weer wat meer.

Trouwens tussen de Tech 10 en Fender Blues Junior (15W) is 150€ verschil....heb je wel een echte buizen Fender.

Is inderdaad een aardige man...en die kleine buizenbak die heeft ie nu. Hij heeft nu namelijk mijn Laney LC15 met 10" speaker.
Voor puur huiskamergebruik raadt ik iedereen toch de Tech21 aan. Veel veelzijdiger dan een kleine buizenbak, minder onderhoud (denk aan nieuwe buizen) en goedkoper dan een Blues Junior.

@Phyrexian: Met hoofdtelefoon klinkt ik ook erg goed. EQ settings wijken maar weinig af van de reguliere settings voor speakers.

Wel jammer is dat je niet rechtstreeks een CD speler kunt aankoppelen...

guvnor
18 februari 2004, 08:42
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 08:44
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 08:44
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 08:46
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 09:08
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 09:19
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 09:19
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 09:20
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 09:37
dubbelpost

guvnor
18 februari 2004, 09:41
er gaat iets helemaal fout op dit forum... reacties worden niet weergegeven, maar in het voorbeeld staat ie 9 keer !!

Phyrexian
18 februari 2004, 09:46
Er gaat idd veel serieus fout hier... ik kan zelfs geen nieuwe topics meer starten.

Cool, die TECH 21 TM10 staat op m'n wishlist (ergens bovenaan ;) ).

Betreft dat meespelen met cd: een tip die ik las bij de reviews op harmony central over deze amp.
> Plug een kleine mixer (behringer maakt er al voor onder de 100 euro) in de fx-loop van de amp. Op die mixer kan je dan makkelijk een cdspeler inpluggen.
Dit lijkt me wel een handige tip.

guvnor
18 februari 2004, 09:50
Er gaat idd veel serieus fout hier... ik kan zelfs geen nieuwe topics meer starten.

Cool, die TECH 21 TM10 staat op m'n wishlist (ergens bovenaan ;) ).

Betreft dat meespelen met cd: een tip die ik las bij de reviews op harmony central over deze amp.
> Plug een kleine mixer (behringer maakt er al voor onder de 100 euro) in de fx-loop van de amp. Op die mixer kan je dan makkelijk een cdspeler inpluggen.
Dit lijkt me wel een handige tip.

Die tip van die kleine mixer kreeg in vanmorgen ook van Tech21 zelf.
Die jongens reageren lekker snel op vragen..!!

guvnor
18 februari 2004, 09:54
Wat is een L pad? :wink:

Een L-pad is een extra belasting voor de versterker. Die zuigt als het ware vermogen weg bij de luidspreker zodat je de versterker harder kunt zetten en toch maar weinig geluid uit de speakers komt.
Je kunt de versterker dus laten oversturen op een laag geluidsnivo...

Kees1
18 februari 2004, 13:11
Oke voor de huiskamer zal hij best goed zijn, maar waarom dan niet de Combo 60 kost € 639. Twee kanalen, grote speaker. Is ook te tillen en relatief klein formaat. Of kom je dan in een prijsklasse van 'echte' versterkers?

Phyrexian
18 februari 2004, 14:21
... maar waarom dan niet de Combo 60 kost € 639. Twee kanalen, grote speaker. Is ook te tillen en relatief klein formaat. Of kom je dan in een prijsklasse van 'echte' versterkers?

Tja een combo van 639 is vrij duur vind'k (Tech 21 is ook al niet goedkoop op zich, hier in Europa). En dan heb je nog maar een 1x12.

Je moet al een combo purist zijn om perse zo'n combo te willen. Maar in een blues of jazz groepje of een stille rockgroep kan het handig zijn, zo'n 'kleinere' combo. In een luidere rockband ben je er niet veel mee vrees'k. Alhoewel. Onze tweede gitarist speelt ook op een Marshall Valvestate 8080 combo en die gaat voldoende luid.
Het is en blijft duur voor een combo, die 640 euro. Bedenk dat je voor 400 à 500 euro soms al een (marshall) head op de kop kan tikken.

Enfin, eigenlijk vergelijk ik hier appelen met peren want Tech 21 maakt enorm veelzijdige amps terwijl andere amps (en veel andere heads) veel minder veelzijdig zijn natuurlijk.

Phyrexian
18 februari 2004, 14:22
... maar waarom dan niet de Combo 60 kost € 639. Twee kanalen, grote speaker. Is ook te tillen en relatief klein formaat. Of kom je dan in een prijsklasse van 'echte' versterkers?

Tja een combo van 639 is vrij duur vind'k (Tech 21 is ook al niet goedkoop op zich, hier in Europa). En dan heb je nog maar een 1x12.

Je moet al een combo purist zijn om perse zo'n combo te willen. Maar in een blues of jazz groepje of een stille rockgroep kan het handig zijn, zo'n 'kleinere' combo. In een luidere rockband ben je er niet veel mee vrees'k. Alhoewel. Onze tweede gitarist speelt ook op een Marshall Valvestate 8080 combo en die gaat voldoende luid.
Het is en blijft duur voor een combo, die 640 euro. Bedenk dat je voor 400 à 500 euro soms al een (marshall) head op de kop kan tikken.

Enfin, eigenlijk vergelijk ik hier appelen met peren want Tech 21 maakt enorm veelzijdige amps terwijl andere amps (en veel andere heads) veel minder veelzijdig zijn natuurlijk.

Phyrexian
18 februari 2004, 14:23
... maar waarom dan niet de Combo 60 kost € 639. Twee kanalen, grote speaker. Is ook te tillen en relatief klein formaat. Of kom je dan in een prijsklasse van 'echte' versterkers?

Tja een combo van 639 is vrij duur vind'k (Tech 21 is ook al niet goedkoop op zich, hier in Europa). En dan heb je nog maar een 1x12.

Je moet al een combo purist zijn om perse zo'n combo te willen. Maar in een blues of jazz groepje of een stille rockgroep kan het handig zijn, zo'n 'kleinere' combo. In een luidere rockband ben je er niet veel mee vrees'k. Alhoewel. Onze tweede gitarist speelt ook op een Marshall Valvestate 8080 combo en die gaat voldoende luid.
Het is en blijft duur voor een combo, die 640 euro. Bedenk dat je voor 400 à 500 euro soms al een (marshall) head op de kop kan tikken.

Enfin, eigenlijk vergelijk ik hier appelen met peren want Tech 21 maakt enorm veelzijdige amps terwijl andere amps (en veel andere heads) veel minder veelzijdig zijn natuurlijk.

Phyrexian
18 februari 2004, 14:24
Die jongens reageren lekker snel op vragen..!!

Yeah die Lloyd van Tech 21 reageert meestal binnen de dag op mails (ik mailde 'm al zo'n vijftal keer...)

Kees1
19 februari 2004, 13:36
En Phyrexian, heb je hem al, waar ga je hem trouwens halen?

Phyrexian
19 februari 2004, 14:13
Ik heb em nog niet... ik kocht net een Stingray 5 bass, die TM10 moet nog even wachten :)

Kees1
22 februari 2004, 11:02
Ik heb de Tech21 tr10 geprobeerd, viel heel erg tegen! Komt niet in de buurt met de mp3 opnames op hun site.

Zo zoeken wij weer verder...

Phyrexian
23 februari 2004, 10:31
Ik heb de Tech21 tr10 geprobeerd, viel heel erg tegen! Komt niet in de buurt met de mp3 opnames op hun site.

Zo zoeken wij weer verder...

de opnames op hun site zijn opgenomen in een studio... don't you forget that! zo zie je maar dat je best altijd uittest alvorens te kopen ;)

guvnor
23 februari 2004, 11:33
Ik heb de Tech21 tr10 geprobeerd, viel heel erg tegen! Komt niet in de buurt met de mp3 opnames op hun site.

Zo zoeken wij weer verder...

de opnames op hun site zijn opgenomen in een studio... don't you forget that! zo zie je maar dat je best altijd uittest alvorens te kopen ;)

En geluid is altijd subjectief..!! Voor de één is het goed, de ander vindt van niet.
En houd wel in gedachten dat dit een 10 Wattertje is... Goed voor op de slaapkamer...