PDA

View Full Version : Lak beschadigt, repareren?



moron
14 februari 2004, 15:10
pff.. dit is wel mijn geluksdag zeg :-? maarja..
ik had net dit gepost,
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=24484

ging even gitaar spelen, en ik let er normaal altijd op. Maar mijn band zat dus verkeert en nu vloog hij er dus aan de onderkant uit. Ik heb mijn hals gelukkig goed beet, maar nu vliegt die gitaar als een slinger naar voren. Knal tegen mijn versterker, daar stond ik voor.

Nu is de lak er op dat stuk afgeslagen, en het ziet er omheen verbrijzeld uit. Baal er toch wel van, vind het zonde.. maar helaas.. Als iemand dit een beetje mooi schuurt ofzo en dan dat stukje bijlakt, moet dat toch weer in orde zijn?
Kennen jullie iemand in de omgeving rotterdam..?

http://members.chello.nl/jverhaar/fotos/auw.jpg

Nielsje
14 februari 2004, 15:14
welcome to the real world..

ach dat gebeurt altijd, beschadigingen..

maar wat voor gitaar is het? als je een perperdure custom build heb..dan is het misschien te doen, maar stel het is een stagg, dan zou i hem nog 10 x zo laten vallen...


edit: zie net dat het een ibanez is met een natural finish die niet vaak voorkomt..hm...
lastig..

Swan
14 februari 2004, 15:18
je zou naar Vox Humana kunnen gaan maar n vriend van me heeft in een vergelijkbare kwestie daar nogal slechte ervaringen mee

jorrit
14 februari 2004, 15:31
lekker laten zitten, t gaat je toch wel vaker gebeuren dat je gitaar beschadigd en t kost teveel geld om het te repareren....gitaren zijn gebruiksvoorwerpen.....

Blijepanda
14 februari 2004, 15:48
Ik heb op mijn oude gitaar ook wat soortgelijke beschadigingen zitten, maar die repareer ik alleen als ik geld over heb. :D

moron
14 februari 2004, 15:59
mja.. das waar.. ik kan hem ook niet in een glazen kas zetten :-D
dat zou helemaal zonde zijn.. :razz:

wietse
14 februari 2004, 16:00
je kan het eerst altijd effe aanstippen met blanke lak zodat het hout weer beschermd is.
en niet te druk om maken het is klote natuurlijk , maar moeilijk te voorkomen zoiets.

jaywalker
14 februari 2004, 20:25
Maandag ochtend:
Ik stap uit bed...erg donker....pats daar lag me spaanse ibanez.
En ja hoor de kop is er af: hijs net naast de nut gebroken. Dus ik ga naar die guitarbox in meppel. Hij zegt: het kan op de goedkope manier en op de dure. Nou blijkt die gitaar niet zo heel erg veek waard te zijn ( ik dacht eerst van wel). Helemaal zonder teken dat ie ooit kapot is geweest maken ( stukjes op nieuw lakken) alles bij elkaar 170 euro. OF gewoon lijmen en litteken zien.

Pfff wat een moeilijke keuze

hoofd
14 februari 2004, 20:49
Daarom dus nooit uit bed stappen als het nog donker is...

Javaca
14 februari 2004, 20:50
mja.. das waar.. ik kan hem ook niet in een glazen kas zetten :-D
dat zou helemaal zonde zijn.. :razz:

Dat kan ik wel. Alleen het staat zo lullig, een gitaar tussen de aardbeien, tomaten en komkommers. Gitaren willen ook niet verder groeien en er komen geen kleine gitaartjes aan. :(

@moron: niets aan doen, behalve als het een vreselijk dure gitaar is. Anders gewoon lekker verder spelen en wachten tot er nog meer lak af is. Real relic.

moron
14 februari 2004, 22:03
pff... je zou maar een gitaarboom kweken..

:-D

Nielsje
14 februari 2004, 22:10
@ jay.

die man van de guitarbox die kan wel goed repareren hoor..

heeft tijd terug ook ff een grafieten topkam voor niets voor me gemaakt.

goeie service, en ook wel goeie prijzen, voor de producten en service vind ik..

maar ik kom er dan ook al zolang als hij die winkel heeft..

Saf
14 februari 2004, 23:34
jongens, jongens niks bijwerken relic relic. Een nieuwe gitaar leeft niet ziet er niet uit heeft geen gevoel een gitaar is pas mooi als hij er gebruikt uit ziet. Goed begin die deuk. en nu gewoon stug doorgaan.

bert k
15 februari 2004, 00:34
Hij is hier al vaker genoemd: Sander de Gier in schiedam. www.degiergitaarbouw.nl Goed en niet bizar duur.

Anders Destium
15 februari 2004, 12:45
jongens, jongens niks bijwerken relic relic. Een nieuwe gitaar leeft niet ziet er niet uit heeft geen gevoel een gitaar is pas mooi als hij er gebruikt uit ziet. Goed begin die deuk. en nu gewoon stug doorgaan.

Relicen is voor homo's! Als een gitaar pas mooi is als hij er gebruikt uitziet is er toch wat mis met de perceptie van de eigenaar... Ik vind hem nieuw niet zo, maar ik laat hem morgen van de trap vallen (relic weet je wel, stoer man relicen) en dan is hij al een heel stuk opgeknapt :roll:

Dat relicen gaaf is vinden slechts de eigenaren en liefhebbers van 1 merk gitaar... De enige reden dat die gitaren mooier worden bij beschadigingen is omdat ze nieuw zo intens lelijk zijn dat het niet meer dan logisch is dat iedereen ze gelijk probeert te mollen :razz: Mensen die gehecht zijn aan hun gear behandelen hun gear ook met liefde in plaats van met afkeer.

> Moron

KOOP STRAPLOCKS! Dan kan dit niet gebeuren...

Hoewel het zonde is dat er een kras op je gitaar zit hoeft dit niet rampzalig te zijn, je zult dit soort dingen altijd hebben als je veel op je gitaar speelt.
Als je het een groot probleem vindt kun je wat Bert zegt naar de Gier gaan. Ik neem niet aan dat je heel vaak van dit soort dingen meemaakt (iedereen heeft zoiets als jij tenminste 1 keer trouwens!), maar als je normaal gesproken netjes op je spullen bent zou ik hem laten maken,

ToTaL FaKe
15 februari 2004, 13:13
Ik heb ook een ontigelijk grote lakbeschadiging in mijn gitaar.. ong. 2 cm breed en 0.5 cm hoog.. En ik wil hem misschien ook laten repareren....
Kost dit egt HEEL veel?? Gitaar was nieuw 600 euro..(hij is pas 2 weke oud.. en k krijg hem volgende week pas voor mijn verjaardag... hij was geflikkerd van me band toen k ff mog spelen..... :-( )....

Mvgr. Rick..

ToTaL FaKe
15 februari 2004, 13:13
Ik heb ook een ontigelijk grote lakbeschadiging in mijn gitaar.. ong. 2 cm breed en 0.5 cm hoog.. En ik wil hem misschien ook laten repareren....
Kost dit egt HEEL veel?? Gitaar was nieuw 600 euro..(hij is pas 2 weke oud.. en k krijg hem volgende week pas voor mijn verjaardag... hij was geflikkerd van me band toen k ff mog spelen..... :-( )....

Mvgr. Rick..

ToTaL FaKe
15 februari 2004, 13:14
Ik heb ook een ontigelijk grote lakbeschadiging in mijn gitaar.. ong. 2 cm breed en 0.5 cm hoog.. En ik wil hem misschien ook laten repareren....
Kost dit egt HEEL veel?? Gitaar was nieuw 600 euro..(hij is pas 2 weke oud.. en k krijg hem volgende week pas voor mijn verjaardag... hij was geflikkerd van me band toen k ff mog spelen..... :-( )....

Mvgr. Rick..

moron
15 februari 2004, 14:04
ja bedankt voor de reacties hoor.. ik ga er eens over na denken..

het is geen ramp zo'n beschadiging, maarja toch ik vind het ook weer mooi zonder deuken enzo :-D

maar nog een vraagje trouwens, hierboven staat ook zoiets.. Hoeveel kost het dan ongeveer. Een klein stukkie reparen.. Want ja.. als het erg duur is doe ik dat niet hoor.
Dan laat ik hem lekker zo zijn, het zal (helaas) heus nog wel eens gebeuren.

Saf
15 februari 2004, 15:33
och och meneer de klinische gitaar liefhebber hoor

Sjonge jonge hier is weer een brainless hersenloos kortzichtig iemand aan het werk. Smaken verschillend idioot. Het is maar net wat je zelf mooi vind. Ik hou dan toevallig van gitaar die er uit ziet alsof er op gespeeld is. Maar ik ben wel met jouw van mening dat de bijvoorbeeld fender customshop relics (ik neem aan dat je daarop doelt) belachelijk is, ik zou inderdaat niet een 1000 euro ofzo meer betalen voor een splinter nieuwe relic gemaakte gitaar. Ik heb zelf daarom alleen twee of derde hands gitaar. Ik hou van vintage gitaren ben ik daarom dan een moron.

Idereen heeft toch een eigen smaak. Ik vind het model van een gibson les paul ontzettend ouderwets en oubollig. Die gitaar ziet er uit alsof hij in prehistorie ontworpen is. Ga ik dan iedereen die zegt dat hij een les paul een mooi ontwerp vind uitmaken voor een moron.

Saf

moron
15 februari 2004, 16:06
..................Ga ik dan iedereen die zegt dat hij een les paul een mooi ontwerp vind uitmaken voor een moron.

Saf

dat moron sloeg op mij.. :-D

Saf
15 februari 2004, 16:33
mijn excuses moron. Ik dacht dat je mij uitmaakte voor morron. Maar ik vond je reacte wel wat overdreven, ik moet zeggen dat ik die van mij achteraf ook wel een beetje te vind maar ja. Ik wil nu echt niet promoten om je gitaar de mollen. Alleen dat je, je niet druk moet maken over hoe je gitaar eruit ziet.

Een maat van mij speelt gitaar en had zich net een nieuwe gekocht en was daar ontzettend zuing op. Altijd in de koffer, na elk optreden poetsen hals en body met een speciaal sopje, je kent dat wel. Nu gaan ze naar een optreden toe, gitaar in de bus en daar aangekomen haalt z'n gitaar uit de bus heeft iemand vergeten de gitaarkoffer dicht te maken mij pakt het hengsel vast wil de koffer uit de bus tillen en wat gebeurt er de koffer klapt open en de gitaar valt eruit helemaal gebutst en geschramd daar ik jouw vlekje hele maal niks tegen.

Moraal van dit verhaal hoe zuinig je ook bent op je gitaar er zullen vroeg of laat toch beschadigingen opkomen.

En zoals een oud indiaans gezegde ons leerd. De eerst beschading doet het hardste pijn.

Anders Destium
15 februari 2004, 16:35
och och meneer de klinische gitaar liefhebber hoor

Sjonge jonge hier is weer een brainless hersenloos kortzichtig iemand aan het werk. Smaken verschillend idioot. Het is maar net wat je zelf mooi vind. Ik hou dan toevallig van gitaar die er uit ziet alsof er op gespeeld is. Maar ik ben wel met jouw van mening dat de bijvoorbeeld fender customshop relics (ik neem aan dat je daarop doelt) belachelijk is, ik zou inderdaat niet een 1000 euro ofzo meer betalen voor een splinter nieuwe relic gemaakte gitaar. Ik heb zelf daarom alleen twee of derde hands gitaar. Ik hou van vintage gitaren ben ik daarom dan een moron.

Idereen heeft toch een eigen smaak. Ik vind het model van een gibson les paul ontzettend ouderwets en oubollig. Die gitaar ziet er uit alsof hij in prehistorie ontworpen is. Ga ik dan iedereen die zegt dat hij een les paul een mooi ontwerp vind uitmaken voor een moron.

Saf

Begrijpend lezen is geloof ik niet aan je besteed, ik had persoonlijk ook niets anders verwacht gezien de strekking van je eerste post.

Als ik van jou te horen krijg dat ik zowel brainless als hersenloos ben vat ik dat op als een compliment, als belediging was het beneden elk niveau.
Misschien is het voortaan verstandig niet gelijk in de hoogste boom te springen als iemand een andere mening heeft!

Dat moron sloeg op de topicstarter vandaar ook het >teken. In jouw geval hoeven andere mensen je niet eens kortzichtig en dom te noemen, je posts vertellen dat verhaal al voor je...