PDA

View Full Version : Joshua Homme



Fuhgawz
14 februari 2004, 14:11
Zijn er nog meer fans hier van deze fantastische gitarist met een echt unieke sound? Toon eens wat liefde!

http://mapage.noos.fr/qotsa/photoslive/Imagethecasbahjosh.jpg

birt
14 februari 2004, 14:23
aanwezig! 8-)

The Mule
14 februari 2004, 15:18
In KYUSS vond ik hem absoluut briljant, geen grote techneut, maar een groove neerleggen kon 'ie als de beste! :B

Blijepanda
14 februari 2004, 15:46
Ik vind hem een briljante gitarist.

Bigfoot414
16 februari 2004, 09:31
+1!

birt
16 februari 2004, 09:45
en hij heeft een heel andere attitude en uitstraling dan de meeste gitaristen als hij on stage staat, vooral zijn houding en speelstijl
vergelijk hem eens met anderen uit het hardere genre en je weet wat ik bedoel (deze zomer op werchter was er het kontrast tss metallica -benen wijd en raggen- en qotsa -josh die bijna staat te dansen-)

Fuhgawz
16 februari 2004, 16:02
josh die bijna staat te dansen

http://members.home.nl/fuhgawz/rocknrollbaby.gif

Shake that ass! :wink:

Blijepanda
17 februari 2004, 13:46
:seriousf:

Chris Wolstenholme
17 februari 2004, 14:48
moehaha briljant

je ziet alleen niet zoveel van ze. op pinkpop vond k de sound niet zo fantastisch, maar daar hebben bijna alle bands last van daar.

Blijepanda
17 februari 2004, 16:08
Ik vind ze op pinkpop wel erg goed :o , maar het geluid was niet echt geweldig.

Kjiratsiekoedel
17 februari 2004, 16:11
die gitaar wil ik!!!!

ik had die gitaar al weleens gezien, maar een dubbel-cut-away bij een LP is veel ronder, deze is mooi

Blijepanda
17 februari 2004, 18:24
Veel plezier met zoeken, ik denk dat je lang bezig bent :-D

Kjiratsiekoedel
18 februari 2004, 13:01
Ik ga een gitaar bouwen, ik wist alleen het body-ontwerp nog niet.

Ik had deze al weleens in een flits op tv voorbij zien komen, en vond het heeeeeel erg mooi.

Ik heb ff gezicht: het is een Ovation ultra GP. is maar een paar jaar gemaakt en niet te vinden.
Maargoed het model is mooi.

Ik heb net (tijdens een saai hoorcollege) een ontwerpschets gemaakt waarvan de vorm wel erg op deze lijkt. Zie binnenkort op mijn site en ook bij het zelfbouwforum.

treblemaster
19 februari 2004, 13:37
Deze heb ik http://www.fetishguitars.com/img/crucianelli/florentine/kristian02.jpg

maar dan in rood sunburst. Lijkt er wel een beetje op qua vorm...

Kjiratsiekoedel
19 februari 2004, 14:43
deze lijkt meer op een SG/LP

die van josh meer op een strat/LP (als je naar de hoornafstand/lengte kijkt)

kokteejl
19 februari 2004, 16:13
joshua --> my fckn idol! love em gewoon!

Jollert
27 februari 2004, 17:06
Hijs idd echt geweldig.

Hij heeft 3 Ovations Ultrahardbody GP-1's van de 150-250 die er gemaakt zijn :(

http://images.vpro.nl/img.db?12421007+s(400)

Blijepanda
27 februari 2004, 21:19
Hijs idd echt geweldig.

Hij heeft 3 Ovations Ultrahardbody GP-1's van de 150-250 die er gemaakt zijn :(



3 :o Hij heeft er toch maar een?

Blijepanda
27 februari 2004, 21:20
[quote=Jollert]Hijs idd echt geweldig.

Hij heeft 3 Ovations Ultrahardbody GP-1's van de 150-250 die er gemaakt zijn :(



Drie :o Hij heeft er toch maar een?

Fuhgawz
28 februari 2004, 12:24
[quote=Jollert]Hijs idd echt geweldig.

Hij heeft 3 Ovations Ultrahardbody GP-1's van de 150-250 die er gemaakt zijn :(



Drie :o Hij heeft er toch maar een?

Nope, kijk maar: http://hobbs1767.tripod.com/photos/020907.html
Hij heeft deze en nog een donkerrode, maar die gebruikt hij live maar weinig. Zal zeker als reserve dienen of zo.

Jollert
28 februari 2004, 12:51
Hij heeft een zwarte, een donkerrode cherry achtige en een rode sunburst

bobdieleman
20 maart 2004, 17:12
vinden jullie mijn bandje misschien ook wel cool:

www.lupunegru.com

ok, hij's ook mijn held, al tien jaar, klootzak... :lol:

Fuhgawz
21 maart 2004, 16:32
De MP3tjes op je website klinken erg leuk Bob! Vooral Marble Angel. Wat gebruik je om die distortion zo te krijgen?

Static-M
21 maart 2004, 17:49
Josh Homme schopt fucking kont!!! En die GP is idd zoooooooo vet maar ja zie er maar es aan te komen... :cry:

bobdieleman
24 maart 2004, 10:01
hoi fuhg,
ben bang dat de slechte mp3 kwaliteit ook nog een randje fuzz meegeeft :-D :-D

Nee serieus, is gewoon gitaar in overdrive in jcm 800 die al net over de top staat zeg maar. Sommige stukken zit dan nog een laag big muff overheen. That's it. Stond er op in tien minuten en heeft het inderdaad het lekkerste geluid. :cool:

Nielsvdam
21 april 2004, 17:25
Josh homme is inderdaad een hele goeie gitarist. Hij legt zoveel gevoel in het spelen, zoals in kyuss. Hij heeft ooit eens verteld dat hij zijn gitaren bij een pawn shop koopt (2e hands dus) maar of die ovations daar vandaan komen weet ik niet.

Fuhgawz
21 april 2004, 17:38
Zijn eerste Ovation in ieder geval wel. Die kocht hij in een pawn shop toen hij nog jong was, maar ik denk dat hij toch wel wat moeite heeft moeten doen om zijn andere Ovations op te sporen.

Jollert
12 januari 2005, 21:22
Preview van het nieuwe QOTSA album op www.qotsa.com

klinkt veelbelovend 8-)

Fuhgawz
13 januari 2005, 01:20
Ik vind ze eigenlijk wat tegenvallen. Het klinkt een beetje als standaard rock. Op zich niet slecht, maar van QotSA verwacht je meer. Aan de andere kant zijn die 40 sec ook niet echt representatief voor het complete album natuurlijk. We zullen zien...

up-guitarman
13 januari 2005, 16:40
vinden jullie mijn bandje misschien ook wel cool:

www.lupunegru.com

ok, hij's ook mijn held, al tien jaar, klootzak... :lol:

Die london City amp daar achter je op het podium, geeft die ook zo'n goeie sound als de jcm 800 ???

Greetz,
Erik

ps; Queens of the stone age RULES :lol:

Superhero
25 februari 2005, 13:21
jeuj, hier nog een fan! Vooral songs for the deaf is geweldige cd! Op pinkpop vond ik het allemaal wat rommelig klinken maar dat zal wel door het geluid komen. Ik w8 met smart op de nieuwe cd!! :-D :-D :-D

Jollert
25 februari 2005, 14:31
jeuj, hier nog een fan! Vooral songs for the deaf is geweldige cd! Op pinkpop vond ik het allemaal wat rommelig klinken maar dat zal wel door het geluid komen. Ik w8 met smart op de nieuwe cd!! :-D :-D :-D

Die heb ik al en tis ff wennen maar wel weer erg vet

Superhero
25 februari 2005, 15:22
het nummer "Little Sister" is in elk geval wel gaaf

thijsov
1 maart 2005, 18:39
zeker! 8-)

Malochia
31 maart 2005, 23:26
en hij heeft een heel andere attitude en uitstraling dan de meeste gitaristen als hij on stage staat, vooral zijn houding en speelstijl
vergelijk hem eens met anderen uit het hardere genre en je weet wat ik bedoel (deze zomer op werchter was er het kontrast tss metallica -benen wijd en raggen- en qotsa -josh die bijna staat te dansen-)

Het is die groooooooove.

Kon zelf ook in Paradiso niet stil blijven staan hoor.

MiKe
8 april 2005, 00:17
Josh zn attitude is cool en z'n style, die bluesy soloos enzo! perfect

LuukieRayVaughan
10 april 2005, 12:23
Ik vond het eerst wel leuk, maar soms is het me te eentonig. Een heel nummer lang E-C-A- enz. Zijn solo's zijn wel origineel trouwens.

Daltoneus
9 mei 2005, 20:20
Hmm, laatste album valt mij een beetje tegen de eerste nummers zijn best leuk maar daarna wordt het mij te leip, bij songs for the deaf was die balans veel beter, en tsjah dave grohl en nick oliveri speelden op dat album mee, dat verschil hoor je wel

RS-Rik
10 mei 2005, 18:51
eerst wis ik op welke gitaar hij speelde die lp/strat maar nu bek het vergete

THW
10 mei 2005, 21:52
eerst wis ik op welke gitaar hij speelde die lp/strat maar nu bek het vergete


Hijs idd echt geweldig.

Hij heeft 3 Ovations Ultrahardbody GP-1's van de 150-250 die er gemaakt zijn :(

http://images.vpro.nl/img.db?12421007+s(400)
Kwestie van een paginatje terug kijken :roll:

Keesz
15 december 2005, 22:33
Josh speelt al een tijdje niet meer op zn Ovations, hij gebruikt ze al sinds kyuss!! en is denk toe aan een nieuwe sound...

nu speelt ie voornamelijk hierop :
http://www.motorave.com/gtr%20photos/bike_bel.jpg
vind ze persoonlijk aars lelijk maar t geluid rockt wel.....


+ nog wat Maton's voornamelijk de MS2000 (australische gitaren)

in kyuss hadden ze altijd zo'n ''desire to be different'' en daarom zie je josh ook zowat nooit met een LP of een andere bekende gitaar...hij doet t meer met Maton's, Epiphoné's en Motorave's

en paradiso....was de slechtste gig ooit, rockin park was wel ok maar veeeeeeeel te kort ( 10 minuten te laat begonnen, 15 min te vroeg geeindigd)

maar lowlands dit jaar rockte zwaaaar, alleen jammer dat die toetsenist een hoop queens nr's verneukt....

Keesz
15 december 2005, 22:34
Josh speelt al een tijdje niet meer op zn Ovations, hij gebruikt ze al sinds kyuss!! en is denk toe aan een nieuwe sound...

nu speelt ie voornamelijk hierop :
http://www.motorave.com/gtr%20photos/bike_bel.jpg
vind ze persoonlijk aars lelijk maar t geluid rockt wel.....


+ nog wat Maton's voornamelijk de MS2000 (australische gitaren)

in kyuss hadden ze altijd zo'n ''desire to be different'' en daarom zie je josh ook zowat nooit met een LP of een andere bekende gitaar...hij doet t meer met Maton's, Epiphoné's en Motorave's

en paradiso....was de slechtste gig ooit, rockin park was wel ok maar veeeeeeeel te kort ( 10 minuten te laat begonnen, 15 min te vroeg geeindigd)

maar lowlands dit jaar rockte zwaaaar, alleen jammer dat die toetsenist een hoop queens nr's verneukt....

Keesz
15 december 2005, 22:34
Josh speelt al een tijdje niet meer op zn Ovations, hij gebruikt ze al sinds kyuss!! en is denk toe aan een nieuwe sound...

nu speelt ie voornamelijk hierop :
http://www.motorave.com/gtr%20photos/bike_bel.jpg
vind ze persoonlijk aars lelijk maar t geluid rockt wel.....


+ nog wat Maton's voornamelijk de MS2000 (australische gitaren)

in kyuss hadden ze altijd zo'n ''desire to be different'' en daarom zie je josh ook zowat nooit met een LP of een andere bekende gitaar...hij doet t meer met Maton's, Epiphoné's en Motorave's

en paradiso....was de slechtste gig ooit, rockin park was wel ok maar veeeeeeeel te kort ( 10 minuten te laat begonnen, 15 min te vroeg geeindigd)

maar lowlands dit jaar rockte zwaaaar, alleen jammer dat die toetsenist een hoop queens nr's verneukt....

Keesz
15 december 2005, 22:35
Josh speelt al een tijdje niet meer op zn Ovations, hij gebruikt ze al sinds kyuss!! en is denk toe aan een nieuwe sound...

nu speelt ie voornamelijk hierop :
http://www.motorave.com/gtr%20photos/bike_bel.jpg
vind ze persoonlijk aars lelijk maar t geluid rockt wel.....


+ nog wat Maton's voornamelijk de MS2000 (australische gitaren)

in kyuss hadden ze altijd zo'n ''desire to be different'' en daarom zie je josh ook zowat nooit met een LP of een andere bekende gitaar...hij doet t meer met Maton's, Epiphoné's en Motorave's

en paradiso....was de slechtste gig ooit, rockin park was wel ok maar veeeeeeeel te kort ( 10 minuten te laat begonnen, 15 min te vroeg geeindigd)

maar lowlands dit jaar rockte zwaaaar, alleen jammer dat die toetsenist een hoop queens nr's verneukt....

Keesz
15 december 2005, 22:35
Josh speelt al een tijdje niet meer op zn Ovations, hij gebruikt ze al sinds kyuss!! en is denk toe aan een nieuwe sound...

nu speelt ie voornamelijk hierop :
http://www.motorave.com/gtr%20photos/bike_bel.jpg
vind ze persoonlijk aars lelijk maar t geluid rockt wel.....


+ nog wat Maton's voornamelijk de MS2000 (australische gitaren)

in kyuss hadden ze altijd zo'n ''desire to be different'' en daarom zie je josh ook zowat nooit met een LP of een andere bekende gitaar...hij doet t meer met Maton's, Epiphoné's en Motorave's

en paradiso....was de slechtste gig ooit, rockin park was wel ok maar veeeeeeeel te kort ( 10 minuten te laat begonnen, 15 min te vroeg geeindigd)

maar lowlands dit jaar rockte zwaaaar, alleen jammer dat die toetsenist een hoop queens nr's verneukt....

Keesz
15 december 2005, 22:36
Josh speelt al een tijdje niet meer op zn Ovations, hij gebruikt ze al sinds kyuss!! en is denk toe aan een nieuwe sound...

nu speelt ie voornamelijk hierop :
http://www.motorave.com/gtr%20photos/bike_bel.jpg
vind ze persoonlijk aars lelijk maar t geluid rockt wel.....


+ nog wat Maton's voornamelijk de MS2000 (australische gitaren)

in kyuss hadden ze altijd zo'n ''desire to be different'' en daarom zie je josh ook zowat nooit met een LP of een andere bekende gitaar...hij doet t meer met Maton's, Epiphoné's en Motorave's

en paradiso....was de slechtste gig ooit, rockin park was wel ok maar veeeeeeeel te kort ( 10 minuten te laat begonnen, 15 min te vroeg geeindigd)

maar lowlands dit jaar rockte zwaaaar, alleen jammer dat die toetsenist een hoop queens nr's verneukt....

THW
16 december 2005, 14:09
Er is nu ook een nieuwe DVD en live album uit
ben benieuwd of het wat is :)

gloria
20 december 2005, 17:55
Die is zoooooooooooo zalig :D
Echt een aanrader :)
Een stuk of 14 liedjes, gewoon audio
En 30 video-bestanden, waarvan de meeste van één optreden, de rest zijn op verschillende locaties..
Bv. het liedje The Bronze spelen ze in hun beginperiode, nauwelijks volk aan dat podium :razz:

ixque
22 december 2005, 07:38
Die is zoooooooooooo zalig :D
Echt een aanrader :)
Een stuk of 14 liedjes, gewoon audio
En 30 video-bestanden, waarvan de meeste van één optreden, de rest zijn op verschillende locaties..
Bv. het liedje The Bronze spelen ze in hun beginperiode, nauwelijks volk aan dat podium :razz:

Klinkt leuk. Ik ga hem binnekort even kijken of ik hem kan bestellen ergens via het internet. Ik heb hem nog nergens in de winkels zien liggen.

ixque
22 december 2005, 07:42
Die is zoooooooooooo zalig :D
Echt een aanrader :)
Een stuk of 14 liedjes, gewoon audio
En 30 video-bestanden, waarvan de meeste van één optreden, de rest zijn op verschillende locaties..
Bv. het liedje The Bronze spelen ze in hun beginperiode, nauwelijks volk aan dat podium :razz:

Klinkt leuk. Ik ga hem binnekort even kijken of ik hem kan bestellen ergens via het internet. Ik heb hem nog nergens in de winkels zien liggen.

Jerre
27 december 2005, 20:21
Kheb de DVD hier liggen, en eigenlijk vind ik hem een beetje tegenvallen.
Ik heb verschillende live shows van hun die veel beter zijn.

Je moet de Montreaux Jazz Festival 2005 torrent maar eens downloaden op http://lftsa.tk/, die is echt 10x beter dan de DVD.

Als iemand mijn Qotsa DVD wil overkopen -> mail me op jeroen_verbeeck@hotmail.com

THW
28 december 2005, 11:55
Kheb de DVD hier liggen, en eigenlijk vind ik hem een beetje tegenvallen.
Ik heb verschillende live shows van hun die veel beter zijn.

Je moet de Montreaux Jazz Festival 2005 torrent maar eens downloaden op http://lftsa.tk/, die is echt 10x beter dan de DVD.

Als iemand mijn Qotsa DVD wil overkopen -> mail me op jeroen_verbeeck@hotmail.com
Wat doet QOTSA op een JAZZ festival???? :o

Keesz
28 december 2005, 16:18
beats me , maar t concert rockt wel zwaar...ckers de moeite waard

ixque
8 januari 2006, 01:21
Ja, dat concert is zeker goed. Ik heb hem op wat lage kwaliteit en ik moet hem een keer op DVD kwaliteit gaan downloaden.

yhcmarc
22 oktober 2007, 10:51
Maar ff een oud topic omhoogschoppen ... heeft iemand een idee hoe hij die geweldige gitaarsound voor elkaar krijgt, ik weet dat hij o.a. een Ampeg V4 gebruikt, maar de mijne heb ik nog nooit zo lekker gekregen .. dus kom maar op met die lijsten amps, pedalen en gitaren van deze beste man. Helaas bied google me weinig aanknooppunten op deze vraag.

Bram+
22 oktober 2007, 11:24
Hij houdt zijn gear altijd angstvallig geheim. Met een Big Muff kom je volgens mij al in de richting.

Luke-wannabe
22 oktober 2007, 12:19
Gewoon een flinke fuzz en je amp op een randje, dan lukt het wel :)

Arts
22 oktober 2007, 12:32
Maar ff een oud topic omhoogschoppen ... heeft iemand een idee hoe hij die geweldige gitaarsound voor elkaar krijgt, ik weet dat hij o.a. een Ampeg V4 gebruikt, maar de mijne heb ik nog nooit zo lekker gekregen .. dus kom maar op met die lijsten amps, pedalen en gitaren van deze beste man. Helaas bied google me weinig aanknooppunten op deze vraag.

moet je ff op het forum van Qotsa kijken.. (rekords rekords)

staat precies op welke gitaren hij gebruikt, amps en effecten

Keesz
22 oktober 2007, 13:25
josh gebruikt nu bad cats door ampeg cab's..

zit al jaren op dat forum maar wat josh PRECIES gebruikt is anymans guess...

wah = Fulltone clyde wah

ernieball volume pedal

boss sd1 (weet niet zeker)

een of ander analoog delaytje

en nog een hele rats....ik weet wel dat troy van leeuwen een D*A*M meathead gebruikt voor zn fuzz e.d. zeer exclusieve pedaaltjes..

yhcmarc
22 oktober 2007, 13:36
Ik heb ook een oude V4 cab ... toch nog maar eens mee experimenteren met dat ding ..

bastiaanvanbeek
7 november 2007, 18:38
JOSHUA HOMME IS THE MAN!!!

Kyuss
Queens of the stone age
Zelfs Eagles of death metal

in allerdrie (en nog wat andere bandjes) is ie gewoon meesterlijk.
die ongelooflijke sound van qotsa is gewoon alles wat ik in rock zoek.

Spitfire
7 november 2007, 19:10
Weet iemand wat voor fuzz meneer Homme gebruikt? Of is de fuzzy sound van QotSA afkomstig van Troy van Leeuwen (of een van de vorige gitaristen)?

Keesz
7 november 2007, 23:55
Josh - fulltone 69', vaak in combo met een octave.

Troy - D*A*M meathead, succes met er een te krijgen...custom bouwer uit amerika die eens in de zoveel tijd alles wat ie af heeft op ebay zet, wat binnen een zucht en een scheet is uitverkocht..

TheQueens
21 december 2007, 21:10
Ik vind hem de beste gitarist van zijn generatie.

Brent Ray Vaughan
21 december 2007, 21:28
Ik vind hem de beste gitarist van zijn generatie.

Volledig akkoord. En Queens Of The Stone Age is momenteel dé groep met ballen... Laatste cdtje is ook weer schitterend, speelt op zalige gitaren die niet per sé duur moeten zijn én hun geluid is onevenaarbaar. Het beste resultaat krijg ik door een overdrive voor een distortion te zetten. De drive van de overdrive op 0 op de distortion wat af te vlakken.

Als iemand tabs heeft voor Misfit Love (lekker dansbaar nummer) dan mag hij dat altijd posten :)

Qotsa Rules!!!

Keesz
28 december 2007, 00:43
intro is alleen maar 0-2-000-2-00-2 enz... rest is idd wel wat lastiger!

Brent Ray Vaughan
28 december 2007, 11:30
De intro kon ik ook nog uitpluizen :p ,het vervolg is idd een ander verhaal. Van deze cd zou ik echt graag het gitaar tab boek willen, maar ik denk niet dat die er is. Jammer.

soup
27 december 2008, 20:05
Wat deden ze nu ook alweer bij QOTSA, ze speelden over gewone amps en ook nog eens over bass-amps die tegenover elkaar geplaatst werden of ...
??


Kan iemand dit uitleggen wat, hoe en waarom.