PDA

View Full Version : F-spaced of niet?



ArpeggioKing
14 februari 2004, 13:08
Hee forumcollega's

Ik wilde ff weten of mijn gitaar f-spaced is of niet , hoe kun je dat zien en wat is het verschil?

dit is mijn gitaar: [img]www.msnusers.com/mypicture?user=4263~5AAAAAAAAChBmOIktMrezS41C2OHan PE6kuMkNGIQ7kkvl1KpMcpFSyw$$~5AAABAAAAG2Oehuc4ieZP NtIhFSXjc1o4JFH3LF8tZCqs$[img]

ArpeggioKing
14 februari 2004, 13:10
sorry voor het lange adres, ik kan ook nog steeds geen plaatje laten zien :oops:

jorrit
14 februari 2004, 13:11
nee die is niet f spaced. f spaced geld alleen bij floyd trems en fenders...

vette gitaar trouwens!

ArpeggioKing
14 februari 2004, 13:14
jo super snel gereageerd! Maar bedankt, geen f-spaced dus.

Ik wilde dus bij tohnmann twee dimarzio's ( tonezone en paf pro) bestellen. maar ik had geen idee of het f-spaced was. Nu heb ik een ander vraagje; Staat twee zebra pickups een beetje mooi of verneuk ik de gitaar dan ermee?

Chris Wolstenholme
14 februari 2004, 13:19
ik zou voor het zelfde uiterlijk gaan als je nu heb met je nieuwe elementen, ziet er erg strak uit.

NeeraDJ
14 februari 2004, 13:36
Dat van die zebra is heel persoonlijk. Ik vind Zebra pups alleen op donkere gitaren of echt witte/creme gitaren staan. Op die gitaar zou het wel vet staan vind ik dan :)

Is dat trouwens een mahoniebak? Ik zou oppassen met de Tone Zone in een mahoniebak, de Tone Zone is erg bassig en middy, en mahonie toevallig ook. De leads worden dan zeg maar een beetje geshadowed, ik kan het weten heb 'm zelf ook in een mahoniebak :-? . De Paf Pro klinkt echter echt heerlijk, juiste balans in verhouding tot treble, bass en mids

ArpeggioKing
15 februari 2004, 01:23
nee het is geen mahanie, het is een speciaal essen soort ofzo , ik weet niet meer precies wat het was maar het is iig essen. Het is een echt lichte gitaar, daarom wilde ik er ook een tonezone inzetten. Juist om de bas wat meer te accentueren.

De gitaar ziet er nu echt super classy uit met die pickup-afdekkapjes (?), maar ik merk toch vooral een verlies van "attack" bij de neck-pickup. Ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven maar zo'n kapje neemt toch iets weg van je sound. Dus ik haal ze er maar af. Maar classy is het zeker ja.

marijn

NeeraDJ
15 februari 2004, 13:55
nee het is geen mahanie, het is een speciaal essen soort ofzo , ik weet niet meer precies wat het was maar het is iig essen. Het is een echt lichte gitaar, daarom wilde ik er ook een tonezone inzetten. Juist om de bas wat meer te accentueren.

De gitaar ziet er nu echt super classy uit met die pickup-afdekkapjes (?), maar ik merk toch vooral een verlies van "attack" bij de neck-pickup. Ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven maar zo'n kapje neemt toch iets weg van je sound. Dus ik haal ze er maar af. Maar classy is het zeker ja.

marijn

In essen moet je het zeker doen, de Tone Zone is een geweldige pup, alleen niet om aan te horen in een volle mahoniebak. Over die elementenkapjes heb je denk ik wel gelijk, ik vind ze er zonder ook gewoon leuker uitzien. Gewoon zebra doen dan, en vergeet geen pics te posten! :)

skabouter
15 februari 2004, 23:12
nee die is niet f spaced. f spaced geld alleen bij floyd trems en fenders...

vette gitaar trouwens!

precies jors thing :D

Anders Destium
15 februari 2004, 23:51
[quote="NeeraDJ
In essen moet je het zeker doen, de Tone Zone is een geweldige pup, alleen niet om aan te horen in een volle mahoniebak. Over die elementenkapjes heb je denk ik wel gelijk, ik vind ze er zonder ook gewoon leuker uitzien. Gewoon zebra doen dan, en vergeet geen pics te posten! :)[/quote]

Ik heb een Tonezone als brug pup in twee mahoniegitaren en ze klinken allebei gewoon goed :-? Het maffe is dat de gitaar met solid mahonie feller klinkt dan die met mahonie en een maple top, vooral het laag is ultrastrak (het is een TZ7 in een 7-snaar). Ik heb ook geen idee hoe dat kan, je zou zeggen dat hij punch zou missen maar dat gevoel heb ik absoluut niet. Ik soleer vrijwel altijd met mijn neck-pup (is bij beide een Air Norton), maar ook de TZ houdt zich goed.. ik houd wel van smooth operating :lol: Met een paf pro heb je meer output en klinken de solo's via de neck-pup ook gelijk een stuk feller!

Ik denk dat een zwart met wit of een zwart met cream zebra combo erg cool zal staan, al zijn die covers ook wel vet :)

NeeraDJ
16 februari 2004, 09:36
Die ultra strakke bas is voor normale riffs wel te merken, ook vind ik de clean sound erg goed. Alleen palm mutes klinken erg stug, eigenlijk niet eens meer als palm mutes. En leads zijn erg geschaduwd door de mids en bas. Harmonics zijn op elke gitaar te doen, maar als ik hem vergelijk met m'n Bill Lawrence L500XL dan lijkt het echt nergens op. Misschien dat ik de tone pot even lossoldeer van de pup, zal hoogstwaarschijnlijk een stuk helderder klinken. Maar ik denk dat ik toch maar een Evolution ga halen over een paar maaden. Nog even wat experimenteren met deze.

Anders Destium
16 februari 2004, 10:11
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens ga kijken of die Evo's nou echt zo geweldig zijn als iedereen beweert :wink: Eigenlijk gebruik ik het brugelement alleen om te riffen, en daar is de TZ meer dan uitstekend voor geschikt!

Ik ga misschien binnenkort maar eens de oude paf pro's vanuit mijn jem in mijn RG2820 zetten om te kijken wat het verschil is met de TZ/AN :)

Kjiratsiekoedel
16 februari 2004, 15:34
zo, dit is hem

je moet http:// voor het adres zetten

http://www.msnusers.com/mypicture?user=4263~5AAAAAAAAChBmOIktMrezS41C2OHan PE6kuMkNGIQ7kkvl1KpMcpFSyw$$~5AAABAAAAG2Oehuc4ieZP NtIhFSXjc1o4JFH3LF8tZCqs$

ArpeggioKing
16 februari 2004, 15:49
dank je kerel :D ik weet nu hoe het moet

Maiden Michiel
21 maart 2004, 13:31
Even nog een vraagje hierover.

Als je een Floyd hebt, hoeft dan alleen de brughum f spaced te zijn of de nekhum ook?

Maiden Michiel
21 maart 2004, 13:31
test, zie hierboven

Stitch
21 maart 2004, 18:50
alleen die in de brugpositie

Maiden Michiel
21 maart 2004, 20:44
Thanks a lot, betekent dat dan ook dat een f-spaced nekelement dus ook helemaal niet past?

NeeraDJ
21 maart 2004, 22:04
Tuurlijk past ie wel, het is geen groter element ofzo :)

Er bestaan geen F Spaced halselementen, dat zijn vaak gewoon de pick up modellen alleen dan uitgevoerd voor in de brug. F Spaced betekent dat de snaren iets verder uit elkaar staan. Met een normaal element zouden de polepieces niet meer symmetrisch met de snaren lopen, dus dat zou ten koste van je geluid kunnen gaan. Bij F Spaced staan ze dus wel verder uit elkaar. Mocht je een F Spaced element in een gitaar met een hardtail o.i.d. stoppen, dan zou je iets tot weinig verschil merken bij je geluid. Bij de hals komen de snaren zowiezo iets dichter bij elkaar, vandaar dat er geen F Spaced is vereist

Succes!

Maiden Michiel
21 maart 2004, 22:23
Thanks!