PDA

View Full Version : Wat is dit voor Epiphone????



Luigi
14 februari 2004, 11:52
Kent iemand deze Epiphone? http://www.mirck.demon.nl/epi.htm
Aan de achterkant van de headstock zit een stickertje met een serienummer; 072394.
De tremolo is van Schaller, er staat ook Gibson op en verder "licensed under Floyd Rose patents".
Op de pups staat een i.

Help??? :o

Nielsje
14 februari 2004, 12:18
lijkt mij zoiets als een U2 gitaar, maar daar heb ik verder helemaal geen verstand van...

bij noodermuziekhuis in groningen, staat ook zoiets, maar dan custom build, aparte tailpiece + stopbar.

waarschijnijk van amerikaanse artiest ooit gestolen..

jaywalker
14 februari 2004, 20:19
er is geen u2 gitaar
die gast gebruikt ongeveer voor elk nummer een andere gitaar
heel veel les paul, rickenbacker, fender strat, taylor, sg, zo'n gibson bird geval, gretch pfff. Hij heeft heel veel les pauls maar heeft ze per nummer weer anders ingesteld enzo :D

jaywalker
14 februari 2004, 20:19
er is geen u2 gitaar
die gast gebruikt ongeveer voor elk nummer een andere gitaar
heel veel les paul, rickenbacker, fender strat, taylor, sg, zo'n gibson bird geval, gretch pfff. Hij heeft heel veel les pauls maar heeft ze per nummer weer anders ingesteld enzo :D

Diedo
14 februari 2004, 23:35
er wordt hier gewoon het model U2 van gibson bedoeld... hij lijkt er verdomd veel op, maar die bovenste cutaway is volgens mij iets anders... ik weet het niet zeker...

shredneck
14 februari 2004, 23:43
Die Epi lijkt maar vaag op een U2, de U2 heeft een ebben toets,set neck, andere p-ups en geen gewelfde top.

De Epiphone is gewoon een superstratmodel en zeer waarschijnlijk een verouderd model, wel een luxe model uit die tijd want over het algemeen zaten er op de Epi's van zo'n 10 jaar geleden dezelfde onderdelen als op de BC Rich Platinum series....knakenzooi dus.
Ik zou deze gitaar fijn links laten liggen iig, tenzij je hem voor 100 E kan kopen, meer zou ik er niet voor geven.

Bins
15 februari 2004, 10:58
Die top ziet er wel gewelfd uit hoor (onderste plaatje). Jammer van die Floyd, anders had ik het wel een leuk gitaartje gevonden.

bat
15 februari 2004, 12:52
Ik heb bijna zoiets gehad als eerste electrische gitaar, maar dan in het wit (parelmoer) en volgens mij met alleen een humbucker en 1 single coil die scheef stond. Er stond voor zover ik mij kan herinneren geen I op de elementen ook. Dat was volgens mij in 1992 en ik heb er destijds 600 gulden voor betaald... en bij inruil na anderhalf jaar ook weer voor teruggekregen. Inderdaad met Schaller Floyd Rose licensed en Schaller tuners. Set neck ook nog eens en eigenlijk was het beslist geen slechte gitaar voor dat geld. Alleen niet mijn ding, m.n. die Floyd Rose... Bovendien nooit over een echt goede versterker gespeeld.

De Epi SG die ik een paar jaar later als extra gitaar erbij kocht was beduidend slechter van kwaliteit.