PDA

View Full Version : Acoustisch Emmanuel eindelijk goede opnames..



rien
13 februari 2004, 23:31
Heren Dames of andersom...

eindelijk is het me dan gelukt een paar goede opnames te maken , thuis, wat goed overeenkomt met het orginle gitaargeluid van mn gitaar.
Kost effe wat pijn en moeite en los van de inhoud zijn de opnames ieg redelijk gelukt

Het zijn 2 nummers van emmanuel

www.euromarien.com/rien/1.mp3


en

www.euromarien.com/rien/2.mp3




1. Up from downunder
2. Windy and Warm (old style )

Gear

Nt1000 rode mic
Boss BR 864
Maton EBG 808

Hoi

Rien

rien
13 februari 2004, 23:39
vergat ik nog effe ..

op de link rechtermuisknop.. save as...

doei

Rien

ilovemyguitar
14 februari 2004, 08:39
zo!
dit klinkt leuk!
precies wat ik nodig heb op een regenachtige zaterdagmiddag :lol:

Blijepanda
14 februari 2004, 13:18
Dat klinkt zeker goed. :)

EagleEye
14 februari 2004, 23:24
Het is dan ook zeer degelijk materiaal
kost die microfoon niet bijna 500 euro? :-?

rien
15 februari 2004, 09:19
iets in die orde van grote ja....helaas pindakaas.. liever de hele maand brood eten en 1 x biefstuk dan elke dag een bal; gehakt

soms moet je pijn lijden om mooi te zijn

zo ken ik er nog meer ... blijft jammer maar als je kwaliteit wilt is er mi (nog) geen andere oplossing

hoi
Rien

Janne
15 februari 2004, 15:42
Yep klinkt weer lekker :)

Janne

Martien
18 februari 2004, 11:10
Ik vind t echt super vet! serieus :D goed bezig

rien
18 februari 2004, 12:10
hoi

leuk dat jullie het leuk vinden

ik zal tzt nog wel eens wat emanuel probeerseltjes posten.. blijft proberen want de man zelf is een fenomeen.

Rien

Br@mbo
18 februari 2004, 16:54
Windy and warm vind ik juist mooi omdat er schoonheidsfoutjes inzitten ( kletterende snaren , gedempte noot enzo ) als een blues stukje clean gespeeld wordt is er weinig aan ...

wat ik je wilde vragen , hoe begin je aan het instuderen van zo'n stukje

- je bent gewoon goed en kunt dit onmiddelijk zonder veel oefenen
- noot per noot proberen
- verdelen in stukjes en weken hameren op een, klein stukje tot het foutloos i
s
- veel luisteren en proberen

oja , heb je hier een partituur van ? wilt u ze aub sturen naar bramdemulder at hotmail dot com ?

ik danku

rien
19 februari 2004, 00:42
Bram .. ik wil je wel een partituur sturen in pdf form echter ik heb een ander email nr nodig want de attachment is meer dan 1 megabyte en dat pikt hotmail niet.

Ik speel al 20 jaar + fingerpicking echter om dit te beheersen moet je controle hebben over een onafhankelijke duim die je 5/4/6 ( snaren bespeelt (uitgaande van Amineur ) zg boom-chick effect.

Op zich zijn de accoorden en de vingerzettingen niet zo heel moeilijk de interpretatie wel.. Het met duimpcik spelen van de bassline welke je direkt afdempt met de palm van je hand en met dezelfde beweging de melodielijn helder en duidelijk uit je instrument krijgen .. dat is het meest moeilijke van het stuk

echter het is te doen en ik lijk misschien wel redelijk goed echter ik ben geen supertalent en ik denk dat iedereen met veel inzet en veel studie en een muzikaal gevoel dit en deze stule kan beheersen

met groeten
Rien

Br@mbo
19 februari 2004, 07:28
je kunt het dan mailen naar crazyweb@skynet.be

thanks , ik zal beginnen oefenen , dan kan ik het mss over 15 jaar spelen :p

spanky_franky
20 februari 2004, 18:11
petje af!

doe ik je niet na! :wink:

Negative K3 fan
20 februari 2004, 18:21
echt netjes, geweldige opname! Up from downunder is niet zo geweldig gespeeld, maar daar mag ik eigelijk niet over klagen :)

ik vraag me alleen af, wat zijn nou die boos BR en Maton EBG?

rien
20 februari 2004, 22:05
Hallo en dank voor de reacties

Dit is de boss br864 een digitale draagbare studio

http://www.euromarien.com/rien/foto1.jpg

en Dit is de Maton EBG 808 acoustische gitaar

http://www.euromarien.com/rien/foto2.jpg

Groeten

Rien

slayurrr
20 februari 2004, 22:17
Zo, dit klinkt echt super rien, petje af!

Luca P
22 februari 2004, 09:10
Cool!!
Goed gedaan.
Ken je ook nummers spelen van Chet zoals Whispering?
Of Dizzy fingers? Die laatste is nauwlijks te spelen zonder thumb pick. Zelf speel ik met zowel een gewone plectrum als met mijn middel en ring vinger.
Maar het komt er maar niet vloeiend genoeg uit!
En een thumb pick werkt gewoon niet bij mij.
Raar eigenlijk want op de banjo lukt het wel.

rien
22 februari 2004, 21:07
Nee ik ben nog aan chet stuff toegekomen emmanuel verschaft me nog een berg werk... Duimpick is lastig maar je moet doorzetten ineens heb je het.. je moet een touch zien te ontwikkelen met dat ding

Ik heb een heel verhaal b=neergezet onder het kopje acoustische gitaar
bij iemand die onlangs ook iets van duimpicks vroeg

hoi
rien

thumber
3 maart 2004, 20:31
super gespeeld zeg!!
Je hoort het wel erg goed die degelijke apparatuur!! maar zou je me asjublieft kunnen vertellen waar ik windy & warm vandaan kan halen? ik heb het nummer gedeeltelijk op gehoor geoefend maar sommige dingen willen niet lukken...

alvast bedankt

delphiro
4 maart 2004, 19:34
cool! :cool:

uitermate easy listening! Mooi gespeeld en zeker goede opnamekwaliteit. ennuh.. mooie spullen :o

ik gebruik nu nog een Zoom MRS4 maar heb ook zo'n Boss overwogen. Uiteindelijk ben ik toch voor de combinatie PC met M-Audio Audiophile gegaan. Nu moet ik alleen nog die ^%$##ruis van de PC zien te onderdrukken! Die M-Audio spullen (96Khz!!) zit nu wel in de PC maar ik heb er nog geen gebruik van gemaakt :evil:

Als je die partituren ook naar delphiro(at)zonnet(punt)nl wilt sturen dan graag! Waarschijnlijk klinken die stukken niet zo leuk op nylon maar ik wil het toch wel eens proberen!

Kwark
4 maart 2004, 20:27
Erg mooi opgenomen, sophisticated gespeeld...ik krijg er alleen zo'n melig zondagmiddag-Nescafégevoel van. Niet echt mijn ding dus, maar je bent zeker goed in wat je doet :).

martinos
6 maart 2004, 19:28
He rien super gespeeld en mooie kwaliteit ook. Ik ken die Emmanuel nog niet zolang, dus dit nummer ook niet, maar wat klinkt dit lekker zeg :)

rien
7 maart 2004, 10:27
Harstikke bedankt voor alle leuke reacties.. dat geeft de burger weer moed om er nog eens een paar op te nemen.

Thumber .. geef me ff een email adress dan stuur ik je een tab van w+w

groeten
Rien

thumber
7 maart 2004, 12:59
dank Rien...

stuur maar naar thieuopheij (at) planet.nl .

alvast bedankt.

Daniël_san
8 maart 2004, 19:04
Als k zo vrij mag zijn: Wat kost zo'n gitaar Rien??

rien
8 maart 2004, 20:53
2600 euro geleverd en al

motorpsychonaut
9 maart 2004, 19:56
heerlijke chill-muziek. ja erg knap ook. al is het niet iets dat ik graag zou spelen, het klinkt erg goed vind ik.

Daniël_san
18 maart 2004, 14:19
2600 euro geleverd en al OK tnx als k later oud ben (21 duurt nog 8 jaar) wil k ook nog ns een custum build maton:)

jelle
19 maart 2004, 16:50
maar ehh, maak je ook zelf nummers? Lijkt me wel tof om ook een keer te horen.
Ik post anders ook wel een keertje iets... ik pruts ook wel eens wat rond op acoustisch.

Aragorn
19 maart 2004, 20:45
Geweldig gespeeld! Zou je de partituren kunnnen mailen naar jaapgeneugelijk (at) planet.nl ....ik kijk uit naar de (evt) volgende opnames!

Jaap

rien
20 maart 2004, 00:15
maar ehh, maak je ook zelf nummers? Lijkt me wel tof om ook een keer te horen.
Ik post anders ook wel een keertje iets... ik pruts ook wel eens wat rond op acoustisch.

Ja ik maak wel eens wat in die trant maar om je de waarheid te zeggen ben ik niet zon geweldige componist.. maar ik zal wel eens iet posten

en Jaap.. ik stuur die partituren ff op

hoi
rien

rien
20 maart 2004, 00:20
maar ehh, maak je ook zelf nummers? Lijkt me wel tof om ook een keer te horen.
Ik post anders ook wel een keertje iets... ik pruts ook wel eens wat rond op acoustisch.

Hoi Jelle


Ik heb wel een paar eigen nummers echter ik vind die van andere veel mooier .. gek genoeg .. en zeker die van emmanuel ..

Hoi
Rien

rien
20 maart 2004, 00:22
Jelle

Ik maak wel eigen nummer maar speel velemalen liever nummers van andere componisten want spelen is een ding componeren iets heel anders

hoi
rien

jelle
25 maart 2004, 21:40
ok,
ik probeer nog steeds iets te posten maar het wil nog niet echt lukken... ik roep wel even een computerfreak ofzo

je speelt de stukken trouwens erg tof!

jelle

jelle
25 maart 2004, 21:50
ok,
ik probeer nog steeds iets te posten maar het wil nog niet echt lukken... ik roep wel even een computerfreak ofzo

je speelt de stukken trouwens erg tof!

jelle