PDA

View Full Version : help me out here



sr.face
13 februari 2004, 19:28
test

sr.face
13 februari 2004, 19:34
Ik heb een Jcm 800 2203. Op zich fijne versterker, maar er zin een brom in. Ik weet dat elke versterker wel een beetje ruist als de snaren van de gitaar niet worden aangeslagen, maar dit is niet meer normaal! In de studio heb ik er behoorlijk last van gehad. We hebben met een "gate" moeten werken die slechts het hardere geluid doorlaat. Ook de geluidstechnicus gaf aan dat dit niet normaal was.

Het ligt niet aan:
- de stroomvoorziening
- de kabels
- de gitaar
- de speakerkast.

Nu heb ik mijn top weggebracht naar een muziekwinkel om een diagnose te stellen maar ze hebben geen flauw idee!! "Er zit in ieder geval geen draadje los" aldus éen of andere stageloper. Lekker, heb ik wat aan.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, of heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt?

Please help me out.

sr.face
13 februari 2004, 19:34
Ik heb een Jcm 800 2203. Op zich fijne versterker, maar er zin een brom in. Ik weet dat elke versterker wel een beetje ruist als de snaren van de gitaar niet worden aangeslagen, maar dit is niet meer normaal! In de studio heb ik er behoorlijk last van gehad. We hebben met een "gate" moeten werken die slechts het hardere geluid doorlaat. Ook de geluidstechnicus gaf aan dat dit niet normaal was.
Het ligt niet aan:
- de stroomvoorziening
- de kabels
- de gitaar
- de speakerkast.
Nu heb ik mijn top weggebracht naar een muziekwinkel om een diagnose te stellen maar ze hebben geen flauw idee!! "Er zit in ieder geval geen draadje los" aldus éen of andere stageloper. Lekker, heb ik wat aan.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, of heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt?

Please help me out.

sr.face
13 februari 2004, 19:35
Ik heb een Jcm 800 2203. Op zich fijne versterker, maar er zin een brom in. Ik weet dat elke versterker wel een beetje ruist als de snaren van de gitaar niet worden aangeslagen, maar dit is niet meer normaal! In de studio heb ik er behoorlijk last van gehad. We hebben met een "gate" moeten werken die slechts het hardere geluid doorlaat. Ook de geluidstechnicus gaf aan dat dit niet normaal was.
Het ligt niet aan:
de stroomvoorziening
de kabels
de gitaar
de speakerkast.
Nu heb ik mijn top weggebracht naar een muziekwinkel om een diagnose te stellen maar ze hebben geen flauw idee!! "Er zit in ieder geval geen draadje los" aldus éen of andere stageloper. Lekker, heb ik wat aan.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, of heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt?

Please help me out.

aad
13 februari 2004, 20:13
Ik heb een Jcm 800 2203. Op zich fijne versterker, maar er zin een brom in. Ik weet dat elke versterker wel een beetje ruist als de snaren van de gitaar niet worden aangeslagen, maar dit is niet meer normaal! In de studio heb ik er behoorlijk last van gehad. We hebben met een "gate" moeten werken die slechts het hardere geluid doorlaat. Ook de geluidstechnicus gaf aan dat dit niet normaal was.
Het ligt niet aan:
de stroomvoorziening
de kabels
de gitaar
de speakerkast.
Nu heb ik mijn top weggebracht naar een muziekwinkel om een diagnose te stellen maar ze hebben geen flauw idee!! "Er zit in ieder geval geen draadje los" aldus éen of andere stageloper. Lekker, heb ik wat aan.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, of heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt?

Please help me out.

Ondanks je uitgebreide verhaal heeft niemand iets aan je vraag op deze manier. Ik snap dat het moeilijk is om systematisch te denken in zo'n geval maar toch is dat de enige manier om inzicht te krijgen in wat er aan de hand is.

Zoals ik het nu bekijk kan het een elco zijn die zijn functie heeft verloren doordat-ie leeggekookt is en sluiting maakt (voedingsbrom) of een buis die kapot is.
Lijkt me niet iets wat je zelf even kunt oplossen lijkt me, of je moet een redelijk inzicht hebben in (buizen) electronica.

Zien of we verder komen zo........

Soulman
13 februari 2004, 20:18
Ik weet niet waar je woont, maar er zit vast wel een beetje goede reperateur in de buurt, het kan vele oorzaken hebben (http://www.geofex.com kijk bij debugg page)Mijn ervaring met de huistuinenkeuken muziek winkels en buizen versterkers is op ze zachts gezegt twijfelachtig.