PDA

View Full Version : Green day



Dila
25 februari 2002, 23:04
cool of niet???

sleep_to_saturate
26 februari 2002, 10:45
nee..

dirkw83
26 februari 2002, 11:24
Dookie! Bah, wat een baggerband zeg.

Kitaarhiero
26 februari 2002, 12:45
heej... ze zijn enorm cool... ze hebben echt mooie nummers.

dirkw83
26 februari 2002, 12:46
mij niet gezien; heb een nare herinnering aan die band.. hu.

Dila
26 februari 2002, 12:56
ik vind ze zelf erg cool... maar wat voor nare herinnering heb je aan ze dan??

dirkw83
26 februari 2002, 13:12
een paar jaar geleden had ik een tafeltennis toernooi en daar was een gastje, 4 jaar ouder dan ik (toen was ik 13, reken maar uit) en die stonk naar weed en had een green day shirtje aan. Toen ik de tweede set van hem won begon ie ineens allemaal dreigopmerkingen te maken. Niet erg fijn. Zo van: gvd, jij moet eens uit mijn buurt blijven, anders zul je het weten.
En het was in aalten, het lokale agressieve dorpje. Kun je nagaan wat ik als 13 jarig mannetje dacht... :sad:

Kitaarhiero
26 februari 2002, 13:54
maar... dat heeft niks met green day te maken... en er zijn altijd wel van die eikels die juist de leuke bandjes leuk vinden :sad:

dirkw83
26 februari 2002, 14:24
Nee, da's waar, maar goed, het is tevens wel mijn herinnering aan Green Day. De enige :smile:

Kitaarhiero
26 februari 2002, 14:26
LUISTEREN!
't is zeker de moeite waard... akkoorden als solo... briliant gewoon :smile:

dirkw83
26 februari 2002, 14:35
Haha, dat zou mijn enige uitweg zijn uit het niet kunnen maken van solo's; gewoon akkoorden sliden dat het een lieve lust is.

sleep_to_saturate
26 februari 2002, 16:00
Ja maar als iemand een monotone stem heeft is die zanger van Green Day het wel. Wat een flutstem zeg.
Hij mag ook wel eens z'n tanden poetsen. :grin:

Kitaarhiero
26 februari 2002, 18:22
eh... niet iedereen hoeft als Matt bellamy te zingen :grin:... en het is ook maar (pop)punk

Yorrit
26 februari 2002, 22:56
Máár punk? denk er om he? :smile:

nee maar greenday is wel tof, zeker ten tijde van dookie en terug. "warning" vind ik niet zo geweldig

Kitaarhiero
27 februari 2002, 11:43
warning is een beetje veel folk... sloom een beetje... geef my maar dookie ja... when I come around is trouwens een super stoer nummer... vooral die "solo"...

sleep_to_saturate
27 februari 2002, 11:47
heheh. ja die solo is wel tof ja. :grin:
Kan wel horen dat er veel over nagedacht is.

dirkw83
27 februari 2002, 12:19
Op 2002-02-27 10:43, schreef Kitaarhiero:
warning is een beetje veel folk... sloom een beetje... geef my maar dookie ja... when I come around is trouwens een super stoer nummer... vooral die "solo"...


Ik herinner me daarvan vooral die riff die door het refrein loopt. Doet me een beetje denken aan die dingetjes die door Nirvana's nummers lopen.

Markie
27 februari 2002, 15:58
Jammer dat er wat negatieve berichten over Green Day staan. Niet alles van ze is top, maar het is wel heel gemakkelijk om iets af te zeiken terwijl ze echt leuke nummers maken, mits je natuurlijk van de stijl houdt.

Kitaarhiero
27 februari 2002, 16:11
elke band heeft wel mindere nummers...

Green day is verder gewoon een coole band... een van m'n inspiratie bronnen :smile:

Markie
4 maart 2002, 14:06
Wat sleep-to-s. zegt van die monotone stem dat vind ik dus ook wel, maar al met al zijn het wel vrolijke nummers eigenlijk.

Da's ook weleens leuk ter afwisseling van het zwaardere werk.

Mark

dirkw83
4 maart 2002, 20:10
ja, ik hou meer van stemmen die echt 'rond' en soepel zijn, als het ware, en dan past green day niet echt in mijn verwachtingspatroon :smile:

Markie
5 maart 2002, 09:25
Misschien zouden ze nog een leuke zangeres bij Green Day in de band moeten nemen.

Vocaal maakt dat het misschien aantrekkelijker en de clips zullen er zeker op vooruit gaan.

dirkw83
5 maart 2002, 11:13
Ja, zou alsnog een commerciele doorbraak kunnen betekenen - al zijn ze volgens mij allang out of order maar goed.

Kitaarhiero
5 maart 2002, 14:01
green day heeft z'n beste tijd wel gehad... maar over grote doorbraak gesproken... die hadden ze in de jaren '90 al!

dirkw83
5 maart 2002, 14:33
ja, dat weet ik ook nog wel, de tijd van when I come around. Ik bedoel eigenlijk nog een commerciele doorbraak.

Kitaarhiero
5 maart 2002, 14:47
ja dat was toen ook wel een beetje (hoe hadden ze anders zoveel succes en bekendheid? veel mensen kochten die CD)...maar waarom een commerciele doorbraak? wat bereiken ze daar mee? hebben ze daar behoefte aan? heeft het publíek daar behoefte aan?

Markie
5 maart 2002, 18:20
Is het niet zo dat Green Day na een paar album bij een of ander platenlabel bewust hebben gekozen om nu verder te gaan op een eigen label. Dat is dus juist omdat ze wat meer vrijheid willen, maar daarmee verliezen ze wel direct alle mogelijkheden die een groot label heeft en verkleinen ze de kans op commerciele klappers.
Blijkbaar zitten ze inderdaad niet te wachten op 'zo veel mogelijk cash' maar willen ze ook gewoon doen wat ze leuk vinden.

Kitaarhiero
5 maart 2002, 22:00
nou... ik vind dat ze dan toch nog goed bezig zijn... labels zuigen :razz:

geertenno
3 juni 2002, 17:42
ik vind Warning echt zo'n relaxt nummer, net zo relaxt als reggae en ska! :smile:

Kitaarhiero
3 juni 2002, 17:46
Die baslijn is erg flex

stinkhippie
3 juni 2002, 18:39
tja, greenday, nostalgie,
wkwas voor het eerst goed dronken en toen had iemand die cd opstaan.
maar voor de rest...
hmmm...
ja...
ach...
mensen schijnen er plezier van te hebben...
ik niet meer....

geertenno
24 juni 2002, 22:41
nou ik dus wel hé, ik heb wat meer nummers van ze gedownload en dat klinkt toch érg goed.
wel wat slomere poppunkrock maar dat zal wel bij Greenday horen. :razz:

NICOLAI
5 september 2002, 23:43
DOOKIE: Geweldig album!!!
Jammer dat het daar bij gebleven is

AutoStatic
6 september 2002, 11:22
Green Day was leuk toen ze nog op Look Out zaten. 1039/Smoothed Out Slappy Hours en Kerplunk waren best te pruimen. Daarna ging het fout.

poepsnaar
23 oktober 2002, 19:05
Jazekerz na dookie zijn ze de punchy geluid een beetje kwijt geraakt, maar dat was ook zeker hun bedoeling lied de zanger merken in een interview, maarja wat hij niej wist is dat het een beetje een strop was om dat ze toen :S maar goed.. Green Day heeft mij tot bassen aangezet, luister maar eens naar Welcome To Paradise, echt mooie baslines, en die solo dan.. Of When I come around heeft ook en lekkere basline.. lonview ook... allemaal dookie heh:p

Neals
24 oktober 2002, 13:34
kvin green day nie zo

Fluffy
24 oktober 2002, 13:38
dookie = een zeer goede CD vind ik, alleen die andere vallen een beetje tegen, vooral die laatste :sad:

sickpunk
25 oktober 2002, 21:03
green day rules..... heb alle CD's... en gister nog een 7" gekocht... inclusief live nr's....:grin:

episua
5 november 2002, 00:17
Green Day is goed.
Ik bedoel als een nummer je enkel om supersnelle, superinteressante solo's gaat, tja... dan kan je beter naar speedmetal of zoiets luisteren.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

(oh ja, als Green Day zo klote is of dat mensen zoiets hebben van "die lui hebben het nooit gemaakt", kan ik je dit vertellen (als je het nog niet wist) Van Dookie zijn toch maar effe 14 millioen albums verkocht.)

green_day
17 december 2002, 09:57
Green Day is absoluut mijn favoriete band.. check eens zoon live concert man! bij punk gaat het er helemaaaaal niet om of je een mooie stem hebt.. eerder of je een waardeloze stem hebt so there :razz:
de moeilijkheids graad licht niet echt hoog nee.. maar goed das logisch, want het is punk.
En sowiezo die live shows zijn echt geweeeeldig, die man kan het publiek zoo goed bespelen (jaja kom maar met de opmerkingen ''jah beter als een gitaar bespelen'' :razz:)
niet zeuren.. als je Green Day niet leuk vind ga et dan niet afkraken

Duane
19 december 2002, 15:11
Ik heb 4 albums. Ik vind dookie ook het vetst. Daarna heb ik er geen aandacht meer aan besteed omdat het erg veel van 'hetzelfde' is. Maar dookie is echt een knaller. Eens in de zoveel tijd zet ik die cd op.

Pickslide
19 december 2002, 19:02
Green day is absoluut totaal Uncool, kijk het op zich niet een super slechte band er zitten soms zelfs wel leuke nummers tussen. Maarja je vroeg of het cool was en dat is het absoluut niet :razz: