PDA

View Full Version : Marshall MG-30dfx, meningen!



semt-x
13 februari 2004, 18:49
Ik zit te denken om deze versterker aan te gaan schaffen, welke hebben hier ervaring mee?

Electrical Storm
13 februari 2004, 20:05
Moet je doen; goede amp (ik heb hem ook)

Genoeg ballen iig en klinkt niet 'blik'

EmgMaster
14 februari 2004, 12:04
Ik heb nog een mooie te koop, de 30rcd ofzo, is dezelfde alleen dan zonder de effecten een stuk goedkoper.

email me mocht je belang hebben ; rdijkerman@hotmail.com

EmgMaster
14 februari 2004, 12:05
oh ja, hij is in nieuwsstaat alleen thuis gebruikt maar heb inmiddels weer een nieuwe gekocht. Ik denk 1/1.5 jaar oud

robpeters87
14 februari 2004, 17:46
Goeie slaapkamerversterker maar verder denk ik ook niet, als je de oefenruimte in wil en je hebt een btje lompe drummer (heb d'r ervaring mee) moet je toch wel ricthing de 50 of 75 watt.... verder echt tof geluid, lekkere scheur etc. gewoon testen zou ik zeggen... owja wat voor soort muziek wil je gaan spelen kan ook nog wel eens bijdragen aan eventuele alternatieven.....

semt-x
15 februari 2004, 02:11
Ik wil o.a. de muziek van Guns N Roses en Aerosmith gaan spelen. Ook nog de wat stevigere metal enzo...

P
15 februari 2004, 19:50
Ik ben laatst voor een vriendin van me een versterkertje gaan kopen en de volgende modellen hebben het volgens mij en een vriend van mij (allebei erg goed gehoor) moeten afleggen tegen de MG30DFX:

Behringer AC112 Vintage
Hughes & Kettner Edition Blue
Roland Cube 30

De MG30DFX heeft misschien maar 30 watts maar klonk toch veruit het beste van deze qua prijs te vergelijken modellen. De FDD functie (Frequent Dependant Damping) is ook erg vet. Geeft net een beetje extra. De effectjes zijn ook erg leuk voor thuis.Als je naar de oefenruimte wilt moet je toch naar de MG50DFX. Deze heeft behalve meer watts ook een aantal handige extra's als een effects loop en mid controlls.

semt-x
15 februari 2004, 21:48
Ik heb 2 vragen over deze versterker, misschien domme maar goed...

Als ik in deze amp een hoofdtelefoon stop, wordt dan het geluid over de speaker automatisch uitgeschakeld? Aangezien het een amp voor thuis gaat worden.

En kan ik deze versterker doorlussen, i.v.m. optreden?
Ik bedoel hiermee te zeggen, kan ik van me versterker een kabel doortrekken naar een Behringer UB 1832 FX, deze staat namelijk gekoppeld aan een 450watt versterker met Peavey Speakers erop. Hier worden andere instrumenten ook op aangedreven, zoals keyboard en drums.

Ik hoop dat ik het allemaal een beetje goed heb uitgelegd...
In ieder geval bedankt

Mr.Bluesbreaker
16 februari 2004, 14:00
Ik heb 2 vragen over deze versterker, misschien domme maar goed...

Als ik in deze amp een hoofdtelefoon stop, wordt dan het geluid over de speaker automatisch uitgeschakeld? Aangezien het een amp voor thuis gaat worden.

En kan ik deze versterker doorlussen, i.v.m. optreden?
Ik bedoel hiermee te zeggen, kan ik van me versterker een kabel doortrekken naar een Behringer UB 1832 FX, deze staat namelijk gekoppeld aan een 450watt versterker met Peavey Speakers erop. Hier worden andere instrumenten ook op aangedreven, zoals keyboard en drums.

Ik hoop dat ik het allemaal een beetje goed heb uitgelegd...
In ieder geval bedankt

Over de hoofdtelefoon kort en krachtig: ja.

Over het doorlussen naar die behringer ub nogwat etc: de uitgang die je er voor wil gebruiken is denk ik een line out, en als je die over een (top?ik ken dat behringer apparaat niet) stuurt krijg je een waardeloos, vlak en helemaal dun overdrive geluid. Behalve als er een ext.speaker uitgang op zit, zou je een extra cabinet kunnen aansluiten, maar hier gaat het niet veel harder van.