PDA

View Full Version : Telecaster met P-90!!



treblemaster
13 februari 2004, 17:59
Ik kwam net tot de ontdekking dat Squier deze mooie gitaar gaat maken (of al gemaakt heeft..staat iig geplant vooor 2004).

http://www.guitartrader.com/itm_img/EGFNTP-CSTP90BD-f.jpg

Erg vette gitaar (de kleur ook). Die moet ik hebben :P

bat
13 februari 2004, 18:04
Ik vind hem alvast erg mooi!

Soulflyhigh
13 februari 2004, 18:06
ha ik hou niet van Telecasters en nie van P-90's maar deze gitaar vind ik wel erg mooi :???: :-D

Chris Wolstenholme
13 februari 2004, 18:13
wat ik dus niet snap dat fender dit door squier op de markt gooit en niet zelf.

Mitch
13 februari 2004, 18:23
Tssss......da's gewoon een rip-off van Paskal Jakobsens Zwier Marcocaster maar dan met lelijke seventies Fender look :razz:

Mitch
13 februari 2004, 18:28
Hé ! Is dat normaal ? Mijn bericht werd gewoon in één keer geplaatst.
Overigens, mooie P90 gitaren zijn al langer op de markt, maar niet via Fender:
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/Godinskopie.jpg

:razz:

hoofd
13 februari 2004, 18:50
mmm, ik vind het maar een lelijke tele...als ik een gitaar met p90's wil neem ik wel een LP special DC (in TV Yellow :D)...deze tele vind ik daar maar een foute rip-off van.

marc_o
13 februari 2004, 19:16
Tssss......da's gewoon een rip-off van Paskal Jakobsens Zwier Marcocaster maar dan met lelijke seventies Fender look :razz:


Zo is het!!!
Nu wil ik geld zien voor mijn ontwerp ook!!
Niet veel, gewoon om van te leven.
Klinkt toch niet beter dan de originele marc-o-caster


Inderdaad wel jammer dat Fender 'm niet zelf maakt, maar wie weet.

treblemaster
13 februari 2004, 20:10
mmm, ik vind het maar een lelijke tele...als ik een gitaar met p90's wil neem ik wel een LP special DC (in TV Yellow )...deze tele vind ik daar maar een foute rip-off van.


Een LP special DC in TV yellow is ook één van mijn favorieten, maar helaas erg duur :(
Aangezien ik van Telecasters hou en van P90's, vind ik een foute rip-off niet erg :wink:

Die Godin's vin ik gewoon lelijk..kan er niks aan doen. Ik hou wel van een retro look (50's, 70's whatever..).

Fuhgawz
13 februari 2004, 20:37
Wat voor een geluid geven die P90 elementen eigenlijk?

Nielsje
13 februari 2004, 23:16
Wat voor een geluid geven die P90 elementen eigenlijk?

Wat zwaarder single coil geluid..

tis een combi tussen standaard single en hummie..

gewoon je kan er klien mee spelen, maar heeft de body van een humbucker.. je kan er wel lekker mee scheuren vind ik, alleen jammer dat die krengen zo ruizen..

jorrit
14 februari 2004, 11:52
wat een lelijke gitaar!!! tis meer slagplaat dan tele....

cas121
14 februari 2004, 12:04
ja gadver man die slagplaat, lijkt net of ze een groot stuk restmateriaal een beetje hebben afgerond en er tegenaan hebben gegooid brr

op zich lijkt een tele met p-90's me wel een komisch idee alleen maak er dan wel een mooie van...

Blijepanda
14 februari 2004, 12:56
Die slagplaat loopt mij iets te ver door. :o

iam
14 februari 2004, 12:58
hoeveel gaatie kosten?

Fatality
14 februari 2004, 13:58
een onsje minder slagplaat graag?

treblemaster
14 februari 2004, 14:14
Ik vind die slagplaat nog wel mee vallen (ok, bij een gewone Tele is ie mooier ;)). Alleen die plaat van de element schakelaar vind ik er onhandig. Op die irritante Les Paul plaats, zodat je er steeds tegenaan slaat tijdens het spelen :evil: .

Hufke
14 februari 2004, 20:30
Hoe sta jij dan te spelen? :o :???:

AntY
14 februari 2004, 20:44
fender doet het via squier, omdat ze bij squier mooi die slagplaat kunnen gebruiken om het zwembad te verhullen dat eronder zit...

marc_o
14 februari 2004, 20:48
Voor de mensen die te jong zijn of nooit hebben opgelet...Deze slagplaat heeft Fender al vanaf 1972 of misschien al van 1971.

P-90's rulen de pan uit, tenminste, de versie van Seymour Duncan dan. Veel veelzeidiger dan Humbuckers, veel meer punch en definitie.

Maar zoals altijd, koop wat je gebruikt, speel je alleen maar Metal, koop je geen single coils, en dus ook geen P-90's.

roppie
15 februari 2004, 10:46
hij zou wel vet zijn als ze er zo'n '68 thinline slagplaat op zouden zetten. Geloof dat die van Pascal Jacobsen dat ook had. iig dan is ie wel erg mooi :)

iam
15 februari 2004, 15:31
maar hoeveel gaat de richtprijs nu gaan zijn?

ook 200€ zoals de tele custom?

steken er SD elementen in? (dan gaat het wel wat duurder zijn maar toch)

voor 300€ koop ik er me direct eentje :D

roppie
15 februari 2004, 15:32
ik dacht duncan designed te kunnen lezen op de foto's

iam
15 februari 2004, 15:38
duncan designed hmmmm... bwaja voor 250€ zie ik het wel nog zitten ;) dan...

weet iemand de prijs?

ik heb al zitten zoeken op de site van guitartrader maar vind nix...

Mitch
15 februari 2004, 19:10
Wat jiij nodig hebt is een mooie LGX :razz:

roppie
15 februari 2004, 19:34
lgx heeft alleen geen p90's, wat iam nodig heeft is een mooie LG :razz:

iam
15 februari 2004, 19:54
Wat jiij nodig hebt is een mooie LGX :razz:

moest ik niet van plan zijn een nord electro te kopen, zou ik hem direct van je overnemen hé ome paul :D dat weet je ;)

Mitch
15 februari 2004, 21:29
Jammer dat je nog studeert, i zou 'm graag bij jou terecht zien komen.
Maar wat betreft nieuwe aankopen stem ik ook voor de Nord http://mysmilies.ipbfree.com/s/contrib/ruinkai/coolgleamA.gif

green_day
15 februari 2004, 21:34
vind dit eigelijk wel weer een voorbeeld van fender: Oude gitaar aanpassen >> voila! nieuwe gitaar gemaakt.. maar het idee van een tele met p90's is leuk!

michielv
16 februari 2004, 20:09
Tering, da's wel heel erg mooi! Ben benieuwd wat dat moet gaan kosten en vooral hoe hij klinkt!

"hebben, hebben, hebben" :roll:

rainman
16 februari 2004, 20:28
Hij staat ook al op www.musicstore.com dus als iemand hem wil hebben...OP NAAR KEULEN.

Volgens de website kost ie 222,- euri, das niet veel!

iam
17 februari 2004, 19:21
nog niemand te weten gekomen hoeveel ie moet kosten?

bat
17 februari 2004, 21:56
Hij staat ook al op www.musicstore.com dus als iemand hem wil hebben...OP NAAR KEULEN.

Volgens de website kost ie 222,- euri, das niet veel!

Waar dan?

iam
17 februari 2004, 22:26
Hij staat ook al op www.musicstore.com dus als iemand hem wil hebben...OP NAAR KEULEN.

Volgens de website kost ie 222,- euri, das niet veel!

Waar dan?


Item-No: GIT0005529-001

Fender
Tele Custom P90 MN Black
Maple Neck
retail-price: 320,00 €

only: 222,00 €

iam
17 februari 2004, 22:36
damn das idd ni veel...

maar denk dat mijn ouders dan wel goed zot zouden wordne :D

ik zit nu al met die nord en wil nog een kb-versterker of monitors kopen
want zit nu enkel met de koptelefoon te spelen :(


pfff die verdomde gas toch hé :D

Neals
18 februari 2004, 23:40
vind dit eigelijk wel weer een voorbeeld van fender: Oude gitaar aanpassen >> voila! nieuwe gitaar gemaakt.. maar het idee van een tele met p90's is leuk!

WAT???????????????????? Misschien gaat dat tegenwoordig op, maar zonder fender zaten wij nog steeds op frying pans te spelen dus ooit waren ze wel eens heel revolutionair bezig ja:)

Anyway, leuk idee dit, maar ik vind de kleurcombinatie van de finish en de slagplaat volkomen walgelijk, maar die P90 vind ik erg cool daarentegen.
Misschien dat fender hier een fatsoenlijke versie onder eigen naam gaat uitbrengen?

ieme
23 februari 2004, 11:31
het blijft een squier natuurlijk...

Javaca
23 februari 2004, 11:39
het blijft een squier natuurlijk...

:sssh:
(Verpest onze lol nou niet met die Friese nuchterheid :wink: )

ieme
23 februari 2004, 11:40
sorry... 8-)

THW
23 februari 2004, 11:56
mooitje
maar ik hou toch liever bij fender tele's dan een kloon

michielv
23 februari 2004, 12:58
Een goed instrument is een goed instrument, daar doet een stickertje op de kop niets aan af. Is denk ik een kwestie van even proberen en goed zoeken maar dan heb je zeker een leuke gitaar :-)

Ik ga wel even rondkijken naar zo'n exemplaar hoor :D

ieme
23 februari 2004, 13:04
Kijk, wat (en wanneer) is een goed instrument en wat niet?
Ik had een Prs singlecut, prs maakt super gitaren maar was niet het geluid wat ik zocht, is het dan een waardeloze gitaar?

Squier maakt gitaren van goedkope producten, wat specifieke klank met zich meebrengt... als dat in jou oren goed is zal je dit als goede gitaar beoordelen...

Als de gitaar het geluid maakt zoals jij denkt dat t moet klinken dan is dat voor jou een goeie gitaar...

in een renault 5 kun je ook naar zuid frankrijk rijden maar een porsche over t algemeen een stuk makkelijker....

SiNiSTRaL
23 februari 2004, 13:05
hij zou wel vet zijn als ze er zo'n '68 thinline slagplaat op zouden zetten. Geloof dat die van Pascal Jacobsen dat ook had. iig dan is ie wel erg mooi :)
die van paskal jacobson is de lelijkste tele ooit!
de ontwerper daarvan zouden ze moeten kruisigen!, Hè marc_odijk? :P (voor de leken: waarom zou die gitaar Marc-o-caster heten ;) )
nee hoor :)
@marc_odijk: je hebt um nu toch ook voor jezelf laten bouwen?

marc_o
23 februari 2004, 15:14
ja

michielv
23 februari 2004, 15:17
Kijk, wat (en wanneer) is een goed instrument en wat niet?
Ik had een Prs singlecut, prs maakt super gitaren maar was niet het geluid wat ik zocht, is het dan een waardeloze gitaar?

Squier maakt gitaren van goedkope producten, wat specifieke klank met zich meebrengt... als dat in jou oren goed is zal je dit als goede gitaar beoordelen...

Als de gitaar het geluid maakt zoals jij denkt dat t moet klinken dan is dat voor jou een goeie gitaar...


Wijsheid :D Ligt er denk ik een beetje aan wat voor Squier het is: ik ken alleen mijn oude (Japanse) Squier en die is waanzinnig goed. Toegegeven, zitten ook (oude) Fender USA en Seymour Duncan elementen in en er is het nodige aan geknutseld maar de basis was ook goed (goede hals en body).

Ach, wie weet valt deze gitaar enorm tegen en koop ik gewoon 2 P90's voor in mijn huidige tele. Zei de gek die net twee Gibson P90's verkocht had ;).

marc_o
23 februari 2004, 15:51
probeer dan eens de Seymour Duncans, echt stukken beter.

Negative K3 fan
23 februari 2004, 17:29
ik heb de gibsons zelf niet gehoord, maar afgaande op mensen die veel geswapt hebben zijn de gibson elementen iets meer vintage dan de seymour duncan, fralin kwam er bij h em het beste uit tussen gibson p90, SD vintage p90, rio grande volgens mij en lindy fralin. MAar daar betaal je dan ook wel voor.

marc_o
23 februari 2004, 19:56
Van de Rio Grande was ik niet erg onder de indruk, die zaten er de eerste 3 weken in toen we aan het wachten waren op de Seymour Duncans.
Wellicht dat iemand anders ze helemaal te gek vindt, dat kan natuurlijk.

michielv
24 februari 2004, 08:25
Oh, ik was niet ontevreden over de Gibsons, alleen waren ze op dat moment over en kon ik ze voor een schappelijke prijs (ongeveer wat ik er ook voor betaald had 8 jaar geleden) verkopen.

Of ik ueberhaupt nog P90's wil hebben hangt een beetje af van mijn telecaster resaturatie project (de Squier krijgt een grote beurt: helemaal strippen, blank lakken, nieuwe slagplaat met daarin een oude Guild humbucker (heb ik nog liggen, mooi ding, klinkt heel warm) in de halspositie en misschien zelfs een nieuwe brug met messing zadels (als ik centjes over heb ;) ).

Ben er alleen nog niet over uit of ik een zwarte of witte slagplaat wil.

marc_o
26 februari 2004, 19:41
Die kosten toch geen drol? koop een witte en een zwarte, wissel ze om bij ieder optreden en zeg dat je een paar van die tele's hebt.