PDA

View Full Version : Speakerbox aansluiten op combo



SilverFoo
13 februari 2004, 13:13
Hoi,

Mijn vraag: ik zou mijn marshall valvestate 8080 aan willen sluiten op een externe speakerbox. Gaat dit werken? En zo ja: hoe doe ik dit en wat heb ik er allemaal voor nodig? Ik heb al eens ergens gelezen dat dit wel gaat werken.

andy
13 februari 2004, 13:25
Eeen speakeruitgang op je amp, een speakersnoer en een cab. Klaar is kees.

Antal
13 februari 2004, 13:26
Ik denk wel dat het kan. Op een VS100 kan het in ieder geval wel, die heeft 2 speakeruitgangen waarvan er maar 1 in gebruik is. Moet je even kijken of dat bij die van jou ook zo is. Als dat zo is heb je alleen maar een speakerkabel en een andere speakerkast nodig. Wel even opletten dat de impedantie niet te laag wordt.

Antal
13 februari 2004, 13:27
Eeen speakeruitgang op je amp, een speakersnoer en een cab. Klaar is kees.

Hé je was me net voor :)

SilverFoo
13 februari 2004, 15:14
Ik heb er niet zoveel verstand van. Dit is een link waar alle info over mijn versterker op staat (808 model)

http://www.marshallamps.com/images/archive/vs1table1.html

Jim Jackson
26 februari 2004, 13:04
Technisch is het wel mogelijk, gewoon een female monostekker achter in je versterker maken die je originele speaker uitschakelt zodra je er een stekker in stopt. Of je voeding in de versterker het kan hebben betwijfel ik, die is ontworpen voor 1 enkele speaker. Je kunt er altijd zwaardere condensatoren in (laten) zetten, dit is zowieso beter voor het geluid ook met 1 speaker. En je dient inderdaad goed op de impedantie van de kast te letten.
Je kunt misschien beter een aparte 100 watt eindversterker kopen en hier je voorversterker in pluggen (=uitgang effectloop) dan zit je altijd goed. Hiermee houd je je 8080 wel origineel. Of je kijkt voor een vs100 top met 4x12 kast. Zijn indertijd verkocht als marshall valvestate 8100 halfstack. Heb je exact dezelfde versterker maar dan met een verschrikkelijk BRUUT geluid!!!!!