PDA

View Full Version : Mijn setup



ieme
13 februari 2004, 12:53
test

ieme
13 februari 2004, 12:53
http://groups.msn.com/_Secure/0PwDTAisRm*ttTPwMidA6snkWyHazhW1b2958AY2x5cVD7S8*o mwlBhOH4LxWlZD1H4UvoIfWW8cgK2dGS6TS8HkVpYGhfQi9
Ik heb het geluid gevonden wat ik al zolang wou hebben!
mijn gitaar gaat in de input van de framus dragon head die aangesloten is op de 4X12 met vintage 30 speakers de lineout van de framus gaat naar de input van de Vox ac30 tb die als extra cab de Bogner shiva 2X12 greenback cab gaat... (de vox wordt dus ook overstuurd als ik t leadkanaal gebruik)
T is een ontzettend gesleep voor een gig maar is de sound zeker waard! vooral de als ik het leadkanaal op de framus gebruik en bij de vox de tremolo aanzet... dat klinkt zo goed!!

Dit moest ik ff kwijt!

Mithrandir
13 februari 2004, 12:55
Opschepper, weer ff laten zien wat je hebt he.

kokeleko
13 februari 2004, 12:58
He' Ieme hoe bevalt die Dragon, ik heb een keer op een sessie over zo'n amp geblazen, en dat klonk goed, moet ik wel bekennen dat ik 30 glazen bier op had :D .
Mooie top is dat, zucht.

ieme
13 februari 2004, 12:58
Opschepper, weer ff laten zien wat je hebt he.
dankje... ik ben er ook erg blij mee!

ieme
13 februari 2004, 12:59
Opschepper, weer ff laten zien wat je hebt he. en heb dr superlang heel hard voor gewerkt!

ieme
13 februari 2004, 13:02
He' Ieme hoe bevalt die Dragon, ik heb een keer op een sessie over zo'n amp geblazen, en dat klonk goed, moet ik wel bekennen dat ik 30 glazen bier op had :D .
Mooie top is dat, zucht.
die dragon is precies wat ik zocht, een dagje bij beyers aan t proberen geweest... Framus, Engl's, Marshall's, Mesa's, VHT, brunetti en Diezel getest en daar bleef voor mij deze als beste over...

ieme
13 februari 2004, 13:03
He' Ieme hoe bevalt die Dragon, ik heb een keer op een sessie over zo'n amp geblazen, en dat klonk goed, moet ik wel bekennen dat ik 30 glazen bier op had :D .
Mooie top is dat, zucht.
En het is een lekker exclusieve amp... je ziet ze zeer zeer zelden..

Mithrandir
13 februari 2004, 13:23
Opschepper, weer ff laten zien wat je hebt he. en heb dr superlang heel hard voor gewerkt!
Ik vind het ook wel een erg stoere setup moet ik zeggen hoor, zou ook wel wat voor mij zijn. Alleen ik vind het geen practische setup voor wat ik nu doe, af en toe een optreden in kleine zaaltjes/kroegjes en repeteren met de band.

ieme
13 februari 2004, 13:31
Opschepper, weer ff laten zien wat je hebt he. en heb dr superlang heel hard voor gewerkt!
Ik vind het ook wel een erg stoere setup moet ik zeggen hoor, zou ook wel wat voor mij zijn. Alleen ik vind het geen practische setup voor wat ik nu doe, af en toe een optreden in kleine zaaltjes/kroegjes en repeteren met de band.
het is ook een heel gesleep! binnenkort wat kleine gigjes gebruik ik mn framus met 4X12 en in april een grote gig voor +/- 400 man dus dan ff de hele setup mee

kokeleko
13 februari 2004, 13:47
Heb je het hele zaakie geflightcased? :D

marc_o
13 februari 2004, 14:50
Stoer.
Dat gesleep zal je wel heel snel beu raken, ik had vroeger zo'n opstelling met een Hiwatt halfstack waarvan ik de line out van de Hiwatt doorluste naar de ingang van een Classic Chorus van Peavey, klonk allemaal schitterend, maar na een optreden of 10 met die setup was ik het zooooo beu, stond ik nog in te laden en te passen en te meten, terwijl de rest al lang en breed aan de bar zat. Over het uitladen thuis maar te zwijgen.

Maar....klinken doet het!!

Is de Dragon ook goed voor de vintage-half-overstuurde sounds? Dat Highgain ken ik nu wel.

ieme
13 februari 2004, 15:46
het is inderdaad een mega gesleep, maar wij spelen vaak in dezelfde zaal (waar we ook repeteren) dus kan ik mn spullen snel achter t podium in de kleedkamer zetten

LordRiffenstein
13 februari 2004, 16:04
Je setup is goed fout man!!!

Framus op de cab en de vox op de Bogner cab, das pas een mooi plaatje!

:razz:

BLOK182
13 februari 2004, 16:08
Mooi setupje man!! Thumbs up!!

skabouter
13 februari 2004, 16:14
ik vond hem op je eerdere plaatje ook mooier. verder vind ik het ook nogal een gedoe, dit. leuk voor thuis,. maar voor gigs..........
dit is mijn setup(je). maar dat ga ik echt niet meeslepen naar gigs :D

http://community.webshots.com/s/image6/9/70/90/104797090oLmFrQ_ph.jpg

die Framushead lijkt mij trouwens ook erg interessant. ik zit nu aan een powerball te denken. maar die framus is natuurlijk ook in de richting van wt ik zoek. 3 channel, goed versatile channels. en heavy en punch.
maar de framus heeft midi, das ook handig voor me. je ziet ze alelen nooit. waar zou ik kunnen testen

Bins
13 februari 2004, 16:18
Als het zooitje nou ge-mict moet worden, welke speaker pak je dan? Of ga je dan met meerdere microfoons werken?
(Wel een set-up om jalours op te zijn trouwens)

skabouter
13 februari 2004, 16:23
zeker, tis vet gaaf. voxAC30 :o en dure bogner shit, EN dan nog framusshit. die dude heeft het goed voor elkaar :)

ieme
13 februari 2004, 16:26
zo bedoel je yoeri?http://groups.msn.com/_Secure/0PwCbAigR9*ptTPwMidA6sr1uEp*MfYQgJK6WPQZYDMH9KFMng 3LEb!znpGMMXaJYAokDsdP2HuvR7RiT8silnGiyIKcATOzW/DSCF0001.JPG?dc=4675459637403662260

kokeleko
13 februari 2004, 16:32
Jammer voor je Ieme , Skabouterse wil ook eentje, zou em gelijk verkopen :D

ieme
13 februari 2004, 16:34
Jammer voor je Ieme , Skabouterse wil ook eentje, zou em gelijk verkopen :D
ja jammer, maar ja... wat moet ik dr mee, ik kan toch niet spelen

skabouter
13 februari 2004, 16:38
Jammer voor je Ieme , Skabouterse wil ook eentje, zou em gelijk verkopen :D

dat zei ik niet, hoor. :)




















ohw, ieme, verkoop je jouwe ? :D :D :D

ieme
13 februari 2004, 17:35
Nee :P

kokeleko
13 februari 2004, 18:50
Heb je die AC-30 ook al te koop?, nog een Dragon erbij zeker :D

ieme
13 februari 2004, 19:03
ja, ik heb met spoed een les paul nodig later koop ik er wel weer eens een vox bij en dat gezeul met al die amps wordt em toch niet!

kokeleko
13 februari 2004, 19:07
Jij switcht sneller dan Nocki hahaha :wink:

Zijn al die Voxxen gelijk dan, niet toch? Jij moet gewoon een kleinere setup, met preamp en eindtrap :D De draak blijft?

ieme
13 februari 2004, 19:09
Jij switcht sneller dan Nocki hahaha :wink:

Zijn al die Voxxen gelijk dan, niet toch? Jij moet gewoon een kleinere setup, met preamp en eindtrap :D De draak blijft?
Muah, of ik nocki kan bijhouden weet ik niet maar ik wissel vaker van gear als van schone sokken...

Nielsje
13 februari 2004, 19:12
ieme,

je hebt zo'n beetje een droom combi voor iedere gitarist die van bluesy, crunchy shit houdt met veel mid...


nu nog een les paul uit '59 en je bent helemaal de man

kokeleko
13 februari 2004, 19:14
Jij moet gewoon een VHT set :D

ieme
13 februari 2004, 19:16
een vht 45 head heb ik idd ook aan zitten denken, die waren bij beyers in de aanbieding voor 1280 euro

kokeleko
13 februari 2004, 19:25
PMetje gelezen? Ieme.

Rectifier
13 februari 2004, 19:27
Je bent niet wijs man, de Framus was het toch voor je? :-?

LordRiffenstein
13 februari 2004, 19:51
http://groups.msn.com/_Secure/0PwCbAigR9*ptTPwMidA6sr1uEp*MfYQgJK6WPQZYDMH9KFMng 3LEb!znpGMMXaJYAokDsdP2HuvR7RiT8silnGiyIKcATOzW/DSCF0001.JPG?dc=4675459637403662260

DAT bedoelde ik uiteraard. Een setup heeft een HEEL klein beetje symmetrie nodig vind ik :razz:

BartL
13 februari 2004, 19:57
Ieme...tering de tering de tering, ziet dr leuk uit :-D

ieme
13 februari 2004, 22:12
Je bent niet wijs man, de Framus was het toch voor je? :-?
de framus is ook niet te koop, de vox!

ReinoutV
14 februari 2004, 10:55
Hoe is het geluid van die Framus top eigenlijk in vergelijking met bijvoorbeeld een Bogner XTC (classic)? Dan gaat het me vooral om het meer low-gain blues/crunch gebeuren.

BTW: nice rig...

Nielsje
14 februari 2004, 12:01
wat moet je eigenlijk voor die vox hebben ieme?

Heb waarschijnlijk een koper voor m'n oude jcm 800 combo..

en wil wel wat anders erbij..

zat te denken aan een brunetti maranello, maar een vox heeft natuurlijk meer stijl :)

ieme
14 februari 2004, 13:22
wat moet je eigenlijk voor die vox hebben ieme?

Heb waarschijnlijk een koper voor m'n oude jcm 800 combo..

en wil wel wat anders erbij..

zat te denken aan een brunetti maranello, maar een vox heeft natuurlijk meer stijl :)
Een brunetti maranello heb ik ook, die koopt Yasser morgen van me... die vox is te koop voor t mooie bedrag van 1100 euro

hoofd
14 februari 2004, 13:57
Nielsje, morgen kun je dus in dit subfora een review van de Maranello verwachten ;).

Nielsje
14 februari 2004, 15:12
geweldig!

goed bezig... niet dat ik meteen een nieuwe amp erbij wil, maar volgens mij is die maranello wel een toffe bak, maar volgens mij vind je ze nie zo veel 2e hands of wel?

hoofd..mag ik weten wat je ervoor neer gaat leggen?

ieme
16 februari 2004, 11:31
geweldig!

goed bezig... niet dat ik meteen een nieuwe amp erbij wil, maar volgens mij is die maranello wel een toffe bak, maar volgens mij vind je ze nie zo veel 2e hands of wel?

hoofd..mag ik weten wat je ervoor neer gaat leggen?

2dehands zijn ze zeer zelden te vinden, ik vond de mijne erg bruikbaar in combi met mn bogner cab, was veel meer texas blues geluid!

Koekje
19 februari 2004, 16:53
ieme heb je die vox nog ? ... ik ben al een tijdje op zoek naar één ... :chicken:

ieme
19 februari 2004, 17:21
ieme heb je die vox nog ? ... ik ben al een tijdje op zoek naar één ... :chicken:

Euhm, ja ik heb em nog maar verkoop hem verlopig nog niet wil hem eerst nog een tijdje goed testen

Phyrexian
19 februari 2004, 17:23
Maffe setup man!
Ik wil ook zo'n Dragon of een Cobra. Ik vind ze leuker dan de ENGL heads omdat die Framus heads zo eenvoudig van layout zijn.

Hoe is de sound van zo'n Dragon vergeleken met een Savage120 of een Powerball?
Zijn ze goed voor metal?
Ow en die footswitch, wat valt daar mee te switchen buiten de channels?
Master volumes?

(ok vragenronde is voorbij nu!)

Koekje
19 februari 2004, 17:34
ieme heb je die vox nog ? ... ik ben al een tijdje op zoek naar één ... :chicken:

Euhm, ja ik heb em nog maar verkoop hem verlopig nog niet wil hem eerst nog een tijdje goed testen


hm ... owkee, dan zal ik stoppen met mails te sturen :roll: , als je hem toch wegdoet, ik blijf geinteresseerd ...

ieme
19 februari 2004, 17:36
Hoe is de sound van zo'n Dragon vergeleken met een Savage120 of een Powerball?
Zijn ze goed voor metal?
Ow en die footswitch, wat valt daar mee te switchen buiten de channels?
Master volumes?

-hoe ze klinken in verhouding tot enlg is heel persoonlijk, ik heb de framus gekozen omdat die op dat moment t beste geluid had in mijn oren
-Metal? niet de dragon nemen(is vintagesound rock/geen hi-gain), maar de cobra!(is echte metal amp!)
Footswitsch, 3 kanalen en mastervolume 1/2
Succes

ieme
19 februari 2004, 17:39
ieme heb je die vox nog ? ... ik ben al een tijdje op zoek naar één ... :chicken:

Euhm, ja ik heb em nog maar verkoop hem verlopig nog niet wil hem eerst nog een tijdje goed testen


hm ... owkee, dan zal ik stoppen met mails te sturen :roll: , als je hem toch wegdoet, ik blijf geinteresseerd ...
ik zal t onthouden

Nocki
19 februari 2004, 22:22
:-) tblijft mooi ieme...

NOcki

ieme
19 februari 2004, 23:56
:-) tblijft mooi ieme...

NOcki

wat bedoel je nocki?

skabouter
20 februari 2004, 00:26
:amp: pompiedompiedompiepompiedompSETUP?pompiepompomdomp domp :amp:

Nocki
20 februari 2004, 07:21
idd. de setup... mooi!

Nocki

Phyrexian
20 februari 2004, 10:06
Ik veronderstel dat zo'n Dragon toch meer gain heeft dan een JCM900 of niet... alles dat meer gain heeft dan zo'n 900 is voor mij metal :)

ieme
21 februari 2004, 09:27
Ik veronderstel dat zo'n Dragon toch meer gain heeft dan een JCM900 of niet... alles dat meer gain heeft dan zo'n 900 is voor mij metal :)
Nee JCM 900 heeft meer gain

ieme
22 februari 2004, 11:55
Euhm, er waren hier een aantal mensen geinteresseerd in mijn vox ac30 te kopen... Ik was niet van plan hem te verkopen maar nu ik de gitaar die ik al heel lang en graag wil hebben kan krijgen verkoop ik mn vox..

Geinteresseerden: bhmguitar@hotmail.com

Koekje
22 februari 2004, 13:35
Euhm, er waren hier een aantal mensen geinteresseerd in mijn vox ac30 te kopen... Ik was niet van plan hem te verkopen maar nu ik de gitaar die ik al heel lang en graag wil hebben kan krijgen verkoop ik mn vox..

Geinteresseerden: bhmguitar@hotmail.com

pick me ! ... pick me ! :chicken: