PDA

View Full Version : pedaal voor volumevermeerdering



oddman
13 februari 2004, 08:02
hoi,
ik ben op zoek naar een pedaal die alleen maar een volumevermeerdering geeft ...
geen Ge7 want die vervormt je geluid een beetje...
zou zoiets moeten zijn als volumepedaal maar dan in 2 standen ..
uit geeft bepaald volume en aan geeft een volumevermeerdering (die je dan eventueel kan instellen)
eventueel zelf eenvoudig te maken met een potentiometer?
of misschien bestaat dit al ergens ...

thanks

Epic
13 februari 2004, 09:30
Kijk eens naar een clean-boost of een overdrive pedaal met de gain helemaal dicht.

Harry
13 februari 2004, 10:18
er zijn volumepedalen met een extra potmeter zodat je een basisvolume in kunt stellen wanneer het zwelpedaal op nul staat.

Lucky
13 februari 2004, 11:15
dilemma!

volume pedalen (met of zonder extra pot) hebben het nadeel dat als je in je"mindere volume stand" staat te spelen je het effect hebt van een gitaar met een teruggedraaide volpot (dunner geluid) terwijl je voor je harde geluid (vijf solo's per avond) eindelijk op je volle tone zit.

De meeste clean boost pedaaltjes geven toch een klein beetje vervorming of op z'n minst kleuring.

er zijn wel oplossingen (volumepedalen met voorversterkertjes of een boost pedaal in je effect loop zetten...
Ik heb zelf na veel wikken en wegen een Zvex Super Hard On gekocht.
Dit dingetje geeft genoeg clean boost voor solo's e.d. vervormd nog amper op de eerste helft van de pot en geeft qua kleuring slechts een beetje mid-hoog sprankel ....

Harry
13 februari 2004, 11:25
klopt, zo'n volumepedaal knijpt natuurlijk wel.....

Of dat storend is ligt ook aan de gespeelde muziek, en de andere spullen die worden gebruikt. Ik gebruik zelf de GE7, en heb geen last van de verkleuring.

The Thumb
13 februari 2004, 11:35
ik gebruik tegenwoordig de fulltone fatboost. is goed in te stellen, klinkt bijna neutraal (er lijkt een kleine boost in het midlaag), regelaars voor volume, toon en drive.

ps de extra vervorming hoeft niet zozeer vanuit het pedaal te komen, maar kan ook door de versterker veroorzaakt worden (hardere input, benadrukking bepaalde frequenties)

RadiuS
13 februari 2004, 11:57
of misschien bestaat dit al ergens ...


Er bestaan al een heleboel pedalen die precies doen wat je wilt, je hebt ruime keus. Kijk eens op www.musictoyz.com onder pedals, category, clean boost (ik zou wel link willen geven maar die site laad te traag hier nu :-? )

Marc Oblivian
13 februari 2004, 13:55
Je kan ook het zgn Engl Powerball pedaal kopen.
Wel een beetje groot en prijzig, maar heeft 2 mastervolumes 8-)
Je kan bv ook het volume van je ene pickup harder zetten dan de ander en overschakelen igv een solo.
Er zijn btw zat boost pedalen die je geluid niet of nauwelijks inkleuren

Baker
15 februari 2004, 19:59
Of het Koch multitone pedaal (moet je wel de amp erbij kopen... :roll: )
Zit volume switch op die in 1 keer de master van je amp op 10 gooit.
Verrekte handy als je een solo wilt spelen.

Luigi
16 februari 2004, 18:20
...heeft er nog iemand een GE-7 "over"???

roger
17 februari 2004, 16:03
Ik gebruik een Carl Martin Hot Drive'n Boost. Werkt perfect!!

Nielsje
17 februari 2004, 16:13
ja, maar daar betaal je ook wel voor :S

het lijkt mij wel interessant om in zo'n standaard volume pedaal zo'n cleanboost circuit in te bouwen...

als je dan helemaal naar beneden gaat, gaat ie ook echt keihard..