PDA

View Full Version : probleem met elektriciteit



Ic3gl0vE
25 februari 2002, 14:29
af en toe als ik de stekker van mijn versterker in het stop slaat de aardlekschakelaar eruit... wat kan dat zijn en wat kan ik er aan doen?
ik heb een (tweedehands) h&k attax 100 en ik weet niet hoe oud 'ie is

jaccoos
25 februari 2002, 14:37
aardlekschakelaar, de naam zegt het al. er lekt dus stroom weg. dit duidt op een slecht geisoleerde of slecht geaarde versterker. dit moet je volgens mij meteen laten maken want als je het in een ongeaarde stopcontact stopt kom je waarschijnlijk onder stroom.

correct me if i'm wrong steavis :smile:

Ic3gl0vE
25 februari 2002, 14:40
ok bedankt voor de tip!! :smile:

SteavisSmokin
25 februari 2002, 16:33
Ja d'r is inderdaad iets niet helemaal lekker daar...soms heb ik het zelf ook weles dat mijn aardlekschakelaar eruit slaat en dan heb ik de volgende dag als ik wakker word een kater van hier tot tokio. Ies Nie goe!
Maar effe serieus...effe na laten kijken moet je zeker doen en ik zal er voor die tijd maar niet op spelen als ik jou was. D'r is waarschijnlijk ergens een kortsluiting in je versterker.
Steven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-02-25 16:38 ]</font>

Dude
1 maart 2002, 17:38
pas op met dit soort dingen, ik heb eens gelezen op harmony central, dat er een gast was, die elke keer een beetje onder stroom stond door zijn gitaar en op een gegeven moment zo'n klap kreeg dat zijn vingertoppen van zijn linker hand verbrand waren...

Ic3gl0vE
1 maart 2002, 18:37
ik heb gelezen over zo'n gast bij harmony central en die stierf op het podium omdat er iets niet goed ging in z'n versterker...
tot m'n versterker is gemaakt gebruik ik me London City 10 wattertje wel ff!