PDA

View Full Version : bc rich



birt
12 februari 2004, 18:11
hoe zijn bc-rich gitaren eigenlijk? heeft hier iemand ervaring mee?
want ik zie ze op marktplaats en gitaarmarkt heel goedkoop
zelfde met een paar washburns

ilovemyguitar
12 februari 2004, 18:19
over algemeen geen super gitaren..
maar leuk om mee te kloten ofzo.. :-?

wietse
12 februari 2004, 18:38
die je veel ziet op marktplaats dat zijn de goedkopere serie's , die zijn niet echt super in tegenstelling tot hun duurdere broertjes.

Patrick M.
12 februari 2004, 18:39
De Amerikaanse handgemaakte BC Richen zijn top kwaliteit, vergelijkbaar met PRS, (USA) Deans, (USA) Jacksons etc. De Koreaanse (NJ, Platinum series) zijn vergelijkbaar met andere gitaren uit dezelfde prijsklasse.

Swan
12 februari 2004, 18:57
bronze en platinum is nix....NJ series is best goed voor de prijs....USA series zijn erg goed maar duur...

Johannes
12 februari 2004, 23:45
Probeer er es eentje zou ik zeggen!

slayurrr
13 februari 2004, 00:21
Ik heb laatst op een BC rich gespeeld, ik weet niet precies welke versie het was, maar de prijs was best veel (1000 euro ofzo).
De gitaar speelde trouwens heel erg lekker, agressief geluidje en goede looks!

schaap
13 februari 2004, 00:46
Ik wilde 1,5 jaar geleden nog een BC-Rich flying V kopen, en speelde daar vaak op bij de staffhorst :-D (ik was jong ok :oops: )
Maar dat ding speelde niet eens zo heel erg slecht en hij kostte nog onder de 500 euro, was platinum series dacht ik.....

gerjo1980
13 februari 2004, 07:41
De platinum en broze series zijn inderdaad de instapmodellen. Een "stoer"uiterlijk voor een leuke prijs. De kwaliteit is ook naar de prijs.

De NJ-series zijn al stukken beter. Beter PU's en betere nekbevestiging.

De oudere japanse en alle amerikaanse series hebben een R op de headstock i.pv. BC Rich. Deze gitaren zijn duurder (vanaf €1000,-) maar zijn wel van een goede kwaliteit.

Mijn neef laat nu bij Shamray een Beast bouwen met eigen specs. Ik zal zodra het weer mogelijk is een topic openen en daar een verslag van bijhouden.

gerrekat
13 februari 2004, 07:56
Ik heb een USA Mockingbird Neckthru gehad en die klonk inderdaad goed maar spelen......mmmwwwaaahhhh...vond het errug tegevallen zeker niet vergelijkbaar met mijn USA DEANs...errug jammer want qua looks vind ik ze super!

Ik heb ook een NJ jr V gehad was ook best leuk....voer een koreaan zeer goed, maar ze waren niet goedkoop over de 1100 guldens (ja in euro's leek het wel acceptabel) en da's voor een koreaan toch aardig wat!

gerrekat
13 februari 2004, 07:56
:-D

gerrekat
13 februari 2004, 07:57
jezus wat is er hier met die server zeg ik krijg iedere keer foutmeldingen en dubbele posts!

Rubenios
13 februari 2004, 10:05
ik heb een ibanez RG en een platinum warlock, maar speel toch op de warlock met optredens, halzen zijn super!

Soulflyhigh
13 februari 2004, 17:59
Jammer dat die nieuwe BC Rich NJ series allemaal dat Flyd Speedloader systeem hebben. Mooi afgewerkt die nieuwe serie. Verder vind ik dat model van Mick Thompson (zo cool

Soulflyhigh
13 februari 2004, 18:00
Jammer dat die nieuwe BC Rich NJ series allemaal dat Flyd Speedloader systeem hebben. Mooi afgewerkt die nieuwe serie. Verder vind ik dat model van Mick Thompson (Slipknot) zo cool met die witte binding, jammer van die lelijke HATE inlays. Je hebt er ook een beginnersserie van zonder die inlay maar die is net zoals alle andere platinum series crap.

Swan
13 februari 2004, 20:01
Ik heb een USA Mockingbird Neckthru gehad en die klonk inderdaad goed maar spelen......mmmwwwaaahhhh...vond het errug tegevallen zeker niet vergelijkbaar met mijn USA DEANs...errug jammer want qua looks vind ik ze super!




ik zat er al op te wachten :roll:

fuck nu-metal
13 februari 2004, 21:13
heb zelf nu zo'n drie jaar een BC Rich bich(platinum). Ik kon ook wel de NJ versie(oude versie zondr speedloader) betalen, die is niet veel duurder maar die licenced floyd rose die r toen op zat was niet echt topkwaliteit, een vaste brug is gewoon makkelijker en degelijker. Ik vond er qua afwerking niet veel verschil zitten tussen een nj en een platinum.
Ik heb hem gekocht vanwege de looks, de sound is ok, echt een metalgeluid, maar met bijvoorbeeld een gibson sg kun je ook stevige metal spelen, maar ik vind de bespeelbaarheid matig. de hals is vrij dik, waardoor snel spelen niet echt makkelijk is, vind ik.

Theije
14 februari 2004, 00:44
Ik heb een Mockingbird waarvan de historie nooit helemaal van boven water is gekomen.
Vrijwel alles duidt erop dat het een USA made is maar er zijn wat kleine details die dit ontkrachtigen.
Ook bij Bc Rich zelf konden ze er niet achter komen, het schijnt dat ze bijzonder weinig archief materiaal hebben uit die periodes.
Een ding is zeker het is al een oudje en het is absoluut geen plank uit de goedkopere series.
Maar wat ik eigenlijk zeggen wil is dat hij heerlijk speelt en een bijzonder vet geluid heeft zowel clean als distorted.
Ik ben persoonlijk wel een Bc Rich fan alleen er zijn niet zoveel modellen die ik echt heel mooi vind, maar bijvoorbeeld de mockingbird vink pracht gitaren.