PDA

View Full Version : FX send / return ??



FNaRK
25 februari 2002, 13:47
Even weer om mijn kennis op te frissen:
ik heb een Marshall JCM 900 top, met op de achterzijde een FX send en een FX return input. Om je effecten achter de preamp te hangen, dat was me inmiddels duidelijk.
Ik heb nu als FX een Digitech GSP 2101 met (buizen)pre-amp: wat gebeurd er als je die FX processor alleen in de FX return inplugd ? Sla je dan de voorversterker van de Marshall over en gebruik je alleen de eindtrap. Is het toch zinvol om hem in de loop te zetten (dus Send - Return)
Kweet het ff niet meer.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: roadkill op 2002-02-25 13:47 ]</font>

Sandman
25 februari 2002, 15:28
Volgens mij sla je dan inderdaad de pre-amp van je JCM900 over en gebruik je die van je Digitech GSP 2101. Als je de loop gebruikt en de GSP daar tussen stopt het is het verstandigst als je de preamp van je GSP uit kan schakelen. Immers je hebt dan 2 preamps achter elkaar. En als je de eerste gaat oversturen klinkt het nergens meer naar vlgs mij. Dus als je de preamp van je GSP kan uitschakelen gebruik je alleen de effecten ervan. Nadeel is alleen weer dat alleen de timebasedfx op de juiste plaats zitten. Hoped to be of service.

Rectifier
25 februari 2002, 15:50
Ik weet zo 1,2,3 niet of die loop parallel is of serieel. Maar als ie parallel is en hij is regelbaar met een knop )FX-level dan moet je die wel voluit zetten op 100% om je GSP dan als voorversterker te gebruiken.
Dan sla je idd. de pre-amp van de JCM900 over.
Als je hem in je loop gebruikt, moet je wel je voorversterker sectie van de GSP uitschakelen, anders krijg je ongewenste overdrive.