PDA

View Full Version : HELP!! gitaar + computer



A3
12 februari 2004, 11:56
hallo iedereen, lang geleden dat ik hier nog ben geweest.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort een eigen computer kopen en zou dan ook graag mijn gitaar aansluiten op mijn computer. Helaas weet ik weinig van computers en nog minder wat een computer nodig heeft om te kunnen doen wat ik wil, en dat is dus het volgende:

ik zou graag mijn songs en riffs willen opnemen, om een soort van riff databank op mijn computer aan te leggen.

over die riffs zou ik graag een tweede en eventueel een derde partij en baslijn willen opnemen, zonder dat ik uren moet sukkelen om de timing juist te krijgen.

Als ik dat geheel dan nog kan opvrolijken met een drumcomputer, zou ik helemaal tevreden zijn.

ik heb een v-amp2, en zou graag deze geluiden willen opnemen op computer. hetgeen ik dus niet wil is een moddelingprogramma voor op pc, het moet gewoon opnemen wat uit de v-amp komt. (misschien wordt die binnenkort ook vervangen door een podxt)

Welk programma biedt mij deze mogelijkheden voor een schappelijke prijs. het is niet de bedoeling dat het superprofessionele kwaliteit moet zijn, maar het moet wel te genieten zijn natuurlijk.

En tot slot: zijn er speciale eisen waaraan een computer moet voldoen om dit te kunnen realiseren (speciale soundcard ofzo?)

Alle suggesties, opmerkingen, tips,ervaringen zijn welkom.

Alvast bedankt!!

Adri