PDA

View Full Version : Simpele Chorus...SmallClone?



BartL
12 februari 2004, 00:24
Ik ben van plan een Chorus pedaaltje aan te schaffen. Ik zat te denken aan een BOSS CE-5. Ik ga hem morgen misschien testen. Wat vinden jullie ervan?

(Van de CH-1 heb ik al veel slechts gehoord, dara vraag ik niet meer naar)

slayurrr
12 februari 2004, 02:17
Ik had ooit een BOSS CE-5 getest en die beviel me wel....

Lucky
12 februari 2004, 07:42
ik heb hem een tijdje gehad...ik vond hem een beetje metalic klinken...beetje kil

Pino20
12 februari 2004, 09:31
Ik ben van plan een Chorus pedaaltje aan te schaffen. Ik zat te denken aan een BOSS CE-5. Ik ga hem morgen misschien testen. Wat vinden jullie ervan?

(Van de CH-1 heb ik al veel slechts gehoord, dara vraag ik niet meer naar)

Hey, ik heb de DOD Ice Box te koop. Dit is een zeer veelzijdige en goeie chorus. Als je interesse hebt moet je maar even mailen.

jaywalker
12 februari 2004, 16:59
ik heb nu een tijdje de ce-2 die bevalt me echt super
hij is heel erg warm en daar houd ik van

BartL
12 februari 2004, 17:32
Joow, bedankt voor de reacties. Als ik een 'Boss CE-2 B' (volgens mij een bas-pedaal) op mijn gitaar & versterker aansluit, krijg ik dan een bagger geluid?

Wat vinden jullie van SMALL CLONE chorus?

Antal
12 februari 2004, 17:47
Joow, bedankt voor de reacties. Als ik een 'Boss CE-2 B' (volgens mij een bas-pedaal) op mijn gitaar & versterker aansluit, krijg ik dan een bagger geluid?

Ja, dat gaat niet helemaal werken. Volgens mij hoor je dan alleen de chorus er door als je heel laag speelt.

StereoX
12 februari 2004, 20:07
ik heb de ce-5 nu 2 weken, en tot nu toe bevalt hij prima. geluid vind ik vrij goed en is ook heel precies af te stellen.

plus als je alle knoppen opendraait krijg je een vreemd soort spooky tremolo effect. ook altijd leuk om wat mee aan te kloten :cool:

Fuhgawz
12 februari 2004, 22:56
De Small Clone van Electro Harmonix wordt ook veel gebruikt, dus misschien ook een optie om die te testen. Verder hoor ik alleen maar goede dingen over de Visual Sound H20.

BartL
13 februari 2004, 00:22
Maar is de SMALLCLONE goede kwaliteit? (Hij komt uit de USA en is vrij goedkoop, €79,-) Doet hij over het algemeen onder voor de Boss CE-5? De Boss is volgens mij wel veelzijdiger, maar dat zoek ik niet...ik moet gewoon een lekker clean geluid krijgen. Dat moet lukken met de Clone...of niet? :???:

Heb vandaag trouwens de CE-5 getest. Kost bij Arons Heerlen BV 120 euro!! :( Dus misschien ga ik voor een tweede handse CE-5 of n SmallClone...AAH, ik word gek van mezelf. HEEELP!@#

Die Visual Sound ligt iets boven mijn budget :) Die ga ik misschien wel eens kopen als ik gitaar kan spelen :D

Lady Linnertje
13 februari 2004, 11:37
Heey handelaartje
kvind dat chori-ding niezo boeiend, maar kheb wel interesse in jou
:)
Dikke kus

Harry
13 februari 2004, 11:40
nou dat weer





Sinis kappe nou man!!!!!!!!

Antal
13 februari 2004, 11:47
:-? Denk je alles gehad te hebben krijg je weer zoiets :roll: :stop:

Soulman
13 februari 2004, 13:39
Maar is de SMALLCLONE goede kwaliteit? (Hij komt uit de USA en is vrij goedkoop, €79,-) Doet hij over het algemeen onder voor de Boss CE-5? De Boss is volgens mij wel veelzijdiger, maar dat zoek ik niet...ik moet gewoon een lekker clean geluid krijgen. Dat moet lukken met de Clone...of niet? :???:

Heb vandaag trouwens de CE-5 getest. Kost bij Arons Heerlen BV 120 euro!! :( Dus misschien ga ik voor een tweede handse CE-5 of n SmallClone...AAH, ik word gek van mezelf. HEEELP!@#

Die Visual Sound ligt iets boven mijn budget :) Die ga ik misschien wel eens kopen als ik gitaar kan spelen :D

De Clone is een uitstekende, warm klinken chorus. Naar mijn mening vind in 'm warmer klinken dan de boss pedaaltjes. Verder zitten er meer dan genoeg geluiden in, we hebben het over chorus, hoeveel verschillende geluiden wil je hebben. het enige nadeel zou kunnen zijn dan je de clone niet stereo over twee versterkers kunt gebruiken.
Go for the clone, more character

Soulman
13 februari 2004, 13:39
Maar is de SMALLCLONE goede kwaliteit? (Hij komt uit de USA en is vrij goedkoop, €79,-) Doet hij over het algemeen onder voor de Boss CE-5? De Boss is volgens mij wel veelzijdiger, maar dat zoek ik niet...ik moet gewoon een lekker clean geluid krijgen. Dat moet lukken met de Clone...of niet? :???:

Heb vandaag trouwens de CE-5 getest. Kost bij Arons Heerlen BV 120 euro!! :( Dus misschien ga ik voor een tweede handse CE-5 of n SmallClone...AAH, ik word gek van mezelf. HEEELP!@#

Die Visual Sound ligt iets boven mijn budget :) Die ga ik misschien wel eens kopen als ik gitaar kan spelen :D

De Clone is een uitstekende, warm klinken chorus. Naar mijn mening vind in 'm warmer klinken dan de boss pedaaltjes. Verder zitten er meer dan genoeg geluiden in, we hebben het over chorus, hoeveel verschillende geluiden wil je hebben. het enige nadeel zou kunnen zijn dan je de clone niet stereo over twee versterkers kunt gebruiken.
Go for the clone, more character

Soulman
13 februari 2004, 13:40
Maar is de SMALLCLONE goede kwaliteit? (Hij komt uit de USA en is vrij goedkoop, €79,-) Doet hij over het algemeen onder voor de Boss CE-5? De Boss is volgens mij wel veelzijdiger, maar dat zoek ik niet...ik moet gewoon een lekker clean geluid krijgen. Dat moet lukken met de Clone...of niet? :???:

Heb vandaag trouwens de CE-5 getest. Kost bij Arons Heerlen BV 120 euro!! :( Dus misschien ga ik voor een tweede handse CE-5 of n SmallClone...AAH, ik word gek van mezelf. HEEELP!@#

Die Visual Sound ligt iets boven mijn budget :) Die ga ik misschien wel eens kopen als ik gitaar kan spelen :D

De Clone is een uitstekende, warm klinken chorus. Naar mijn mening vind in 'm warmer klinken dan de boss pedaaltjes. Verder zitten er meer dan genoeg geluiden in, we hebben het over chorus, hoeveel verschillende geluiden wil je hebben. het enige nadeel zou kunnen zijn dan je de clone niet stereo over twee versterkers kunt gebruiken.
Go for the clone, more character

Soulman
13 februari 2004, 13:41
Maar is de SMALLCLONE goede kwaliteit? (Hij komt uit de USA en is vrij goedkoop, €79,-) Doet hij over het algemeen onder voor de Boss CE-5? De Boss is volgens mij wel veelzijdiger, maar dat zoek ik niet...ik moet gewoon een lekker clean geluid krijgen. Dat moet lukken met de Clone...of niet? :???:

Heb vandaag trouwens de CE-5 getest. Kost bij Arons Heerlen BV 120 euro!! :( Dus misschien ga ik voor een tweede handse CE-5 of n SmallClone...AAH, ik word gek van mezelf. HEEELP!@#

Die Visual Sound ligt iets boven mijn budget :) Die ga ik misschien wel eens kopen als ik gitaar kan spelen :D

De Clone is een uitstekende, warm klinkende chorus. Naar mijn mening vind in 'm beter/warmer klinken dan de boss pedaaltjes. Verder zitten er meer dan genoeg geluiden in, we hebben het over chorus, hoeveel verschillende geluiden wil je hebben. het enige nadeel zou kunnen zijn dat je de clone niet stereo over twee versterkers kunt gebruiken.
Go for the clone, more character

Soulman
13 februari 2004, 13:42
Maar is de SMALLCLONE goede kwaliteit? (Hij komt uit de USA en is vrij goedkoop, €79,-) Doet hij over het algemeen onder voor de Boss CE-5? De Boss is volgens mij wel veelzijdiger, maar dat zoek ik niet...ik moet gewoon een lekker clean geluid krijgen. Dat moet lukken met de Clone...of niet? :???:

Heb vandaag trouwens de CE-5 getest. Kost bij Arons Heerlen BV 120 euro!! :( Dus misschien ga ik voor een tweede handse CE-5 of n SmallClone...AAH, ik word gek van mezelf. HEEELP!@#

Die Visual Sound ligt iets boven mijn budget :) Die ga ik misschien wel eens kopen als ik gitaar kan spelen :D

De Clone is een uitstekende, warm klinkende chorus. Naar mijn mening vind in 'm beter/warmer klinken dan de boss pedaaltjes. Verder zitten er meer dan genoeg geluiden in, we hebben het over chorus, hoeveel verschillende geluiden wil je hebben. het enige nadeel zou kunnen zijn dat je de clone niet stereo over twee versterkers kunt gebruiken.
Go for the clone, more character

Robbert
13 februari 2004, 14:02
De topic gaat over chorus, niet over echo's :razz:

BartL
13 februari 2004, 16:49
De topic gaat over chorus, niet over echo's :razz:
:-D

Robbert
13 februari 2004, 17:04
BartL, je hebt een PM.

BartL
13 februari 2004, 17:46
Daar kreeg ik bericht van jah...maar toen ik naar INbox ging, stond er nix :???:

Ik mail je wel effe ofzo...

ijff
13 februari 2004, 18:57
Ik heb sinds kort ook een Small Clone.. is echt super! Je moet alleen niet te veel willen tweaken.. het pedaal heeft 1 switch en 1 knop.. dus de mogelijkheden zijn beperkt... daar staat tegenover dat dan ook vrijwel alle settings goed klinken...
Gewoon ff testen dus.. als het geluid je bevalt dan is dit je pedaal!

BartL
13 februari 2004, 19:59
Ik heb sinds kort ook een Small Clone.. is echt super! Je moet alleen niet te veel willen tweaken.. het pedaal heeft 1 switch en 1 knop.. dus de mogelijkheden zijn beperkt... daar staat tegenover dat dan ook vrijwel alle settings goed klinken...
Gewoon ff testen dus.. als het geluid je bevalt dan is dit je pedaal!
Heb je er zoundsamples van? Want die dingen op internet vertrouw ik niet :)

Soulman
13 februari 2004, 21:14
De topic gaat over chorus, niet over echo's :razz:

:???: :???: :???:
De laatste tijd doet 'ie heel raar wanneer ik hier post.....sorry

ijff
13 februari 2004, 21:41
Net geprobeerd iets op te nemen.. maar ik heb m'n buizenpre-amp in de oefenruimte laten staan.. en heb thuis alleen een Guitarport... en dat schiet dus niet op! Ik kan zoveel effecten aantrappen als ik wil.. maar ik hoor geen enkel verschil in wat er uit de Guitarport komt..

Als ik er aan denk zal ik over 1,5 week nog wel wat posten...

BartL
15 februari 2004, 02:02
Hebbes...voor €45
http://www.bossarea.com/images/CE5.jpg
Maandag/Dinsdag krijg ik hem. Effe testen, en dan betalen...leuk prijsje, niet? :razz:

Met dank aan Robbert :) (Gitaarforum)

gitaarwonder
24 februari 2004, 22:12
Ik heb zelf één van Onerr. Best warme klank en fijn effect en .......zeker niet te duur. Misschien kan je in de buurt wel eens polsen of ze dat merk hebben. Ik kan het je zeker aanraden. Ik heb de Boss ook geprobeerd, ik vond de Onerr net iets warmer. Zal zeker te maken hebben met het land van fabricatie : Brazilië...... dus lekker warm.
Een aanrader hoor. :cool: