PDA

View Full Version : Uitval Fender Blues Deluxe



poeyerke
25 februari 2002, 12:39
Een vriend van me heeft een Fender Blues Deluxe.

Bij de repetitie werd het geluid soms dof (hoog weg) en het geluid werd soms erg zacht...
Na de versterker even aan en uit gezet te hebben deed deze het weer goed.

Alle buizen gloeien op, en ze worden niet extreem warm.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen....

SteavisSmokin
25 februari 2002, 13:35
hoe lang heeft hij de versterker al en wat voor buizen zitten erin? En hoe lang is het geleden dat hij buizen heeft vervangen? Het lijkt me een buisprobleem.
Steven

poeyerke
25 februari 2002, 21:46
Hij heeft de versterker nog maar net, hij is 2e hands overgekocht.
Volgens mij zitten er nog de originele Groove Tubes in.

Ik heb hier nog een aantal 12ax7 voorversterkerbuizen liggen, die ga ik er donderdag maar in stoppen kijken of dat het probleem oplost. Als dat niet zo is zullen het waarschijnlijk de eindbuizen zijn.... die heb ik niet op voorraad :smile:

Slowhand41
25 februari 2002, 21:51
Het is waarschijnlijk één van de voorbuizen welke je het best stuk voor stuk uit moet wisselen om te kijken welke het probleem veroorzaakt. Beter is natuurlijk om ze allemaal tegelijk te vervangen maar ja dat kost natuurlijk een beetje.....

Greetz, Hans

Dude
1 maart 2002, 17:36
wat kosten buizen tegenwoordig?? ik wil graag groove tubes hebben voor mijn JCM 600

4 x preamp, 12axnogwat
2 x poweramp EL34

poeyerke
1 maart 2002, 18:46
Op 2002-03-01 17:36, schreef iamyou:
wat kosten buizen tegenwoordig?? ik wil graag groove tubes hebben voor mijn JCM 600

4 x preamp, 12axnogwat
2 x poweramp EL34


Groove Tubes zijn niet meer dan gerelabelde Sovteks (net zoals de meeste merken die gebruiken)

Misschien loont het de moeite eens op de website te kijken van eurotubes (www.eurotubes.com).
Als je die persoon (bob) mailt dan kan hij je wel adviseren.
Hij is goedkoop en ook verzenden is niet duur, je bent dan vaak goedkoper uit dan wanneer je de buizen in de winkel haalt.

4 x preamp, 12ax7 (ecc83s) = 4 x 7,5$
2 x poweramp EL34 = 23$
12 $

Dus samen voor een complete retube:

65 dollar = 74,26 euro (levertijd 6 - 8 dagen)