PDA

View Full Version : welke combo/speakerkast voor strak, helder, clean, overdrive



diengeman
11 februari 2004, 20:36
ik heb een marshall jcm 2000 dsl 100 + 1960A. die lastig in en uit te laden is. ik wil de marshall voor optredens gebruiken en een combo voor in de oefenruimte. ik kan ook een kleinere speakerkast kopen die wat handelbaarder is.
ik wil het liefst een versterker met een mooie heldere toon. die erg clean tot een lekkere overdrive heeft. ik kan ook m'n boss gt6, ts9 en boss superoverdrive als overdrive gebruiken.ik wil het liefst een 2dehands versterker of speakerkast omdat dit goedkoper is.

wie kan mij helpen?
welke versterker of speakerkast kan ik het beste kopen?

Mr.Bluesbreaker
11 februari 2004, 23:04
1. Ik denk dat 1 topic nu wel genoeg is i.p.v 4. :o
2. Dit is nou niet echt vintage-gerelateerd. (als je nou vroeg welke pre-rola-loaded cab kan ik kopen i.o.d.)
3. Als je nu es in hoeveelheid uitdrukt hoeveel je maximaal wilt besteden aan je cab ipv niet te veel, dit wil nog wel es voor de een heel erg anders liggen dan voor de ander. Dan ist voor ons wat simpeler om je vraag te beantwoorden.

diengeman
12 februari 2004, 12:53
er was iets misgegaan. ik kreeg steeds te zien dat m'n topic niet geplaatst kon worden, dus deed ik het steeds opnieuw met telkens wat minder woorden. toen bleek dat ze toch allemaal geplaats konden worden.

ik wil er ongeveer 500 euro voor uitgeven of wat meer, maar dan moet het wel een goede zijn waarmee ik ook eventueel kan optreden.
zelf dacht aan een buizencombo van 30 tot 60 watt met een heldere toon

Nocki
12 februari 2004, 19:19
Jij zoekt naar een cabinet met een elektro voice erin. teminste dat zou ik zo zeggen... mijn cabs klinken clean gewedlgi en zijn heel strak met overdrive... meesterlijk geluid...

Nocki

diengeman
16 februari 2004, 15:24
hoeveel watt, ohm en speakers heeft die?
welk merk en type is die?
wat zijn de afmetingen?
wat wil je er voor hebben?